Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:41

Sizzle schreef:
Mwoah, dat rekenmodel was wel behoorlijk belachelijk hoor. Ze hebben de exponentiele groei doorgetrokken zonder rekening te houden met de hoeveelheid bevolking waardoor de cijfers zelfs voor een leek gewoon idioot voorkwamen. Hoe dat ooit het gebouw verlaten heeft is een beetje een klein schandaal wat mij betreft, daar heeft duidelijk niemand even overheen gelezen voor de zekerheid :+

Misschien wat het dan toch Doutzen Kroes haar modellenwerk :') :') :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:44

enzino schreef:
Shadow0 schreef:
En daarnaast, ik snap dus echt niet wat je hebt aan heel veel zieke mensen. Want het is nu al chaos door alle mensen die ziek zijn.

Dat lijkt me toch wel duidelijk. Die zieke mensen bouwen vervolgens weerstand op tegen covid wat langer en beter werkt dan een vaccinatie (schattingen lopen uiteen van 9 maanden tot 18 maanden in tegenstelling tot vaccinaties die steeds korter en korter lijken te werken). Dus als nu genoeg mensen het meemaken dan is het daarna klaar met alles rondom corona de komende maanden en zien we volgende winter wel weer of er iets ondernomen moet worden.

Met de druk van de ketel mbt corona is er mogelijk wat tijd om aandacht te besteden aan een liegende overheid, oplopende inflatie, huizentekorten, toenemende depressie, de verdeeldheid onder de bevolking, terroristische dreigingen van extreem links, de leerachterstand die jongeren hebben opgelopen, etc.

Je vergeet de dreiging van extreem rechts en de gevolgen van fake-news, maar dat verbaasd mij dan weer niet :+

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:47

Het was niet mijn bedoeling een complete lijst te geven van alles wat speelt, of mogelijk zou kunnen spelen, in het gehele land komende jaren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:50

Ilse_123 schreef:
Misschien wat het dan toch Doutzen Kroes haar modellenwerk :') :') :')

:D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 10:55

Best bizar. “De jeugd” heeft zich veelal laten enten om van het gezeur af te zijn. Om weer naar feestjes en uit eten kunnen.

Nu moet iedereen alsnog gaan testen. Ik weet heel zeker dat een heel groot deel zich nooit had laten enten als bleek dat ze ook na enting nog moesten testen. Deze groep heeft altijd een nihile kans gehad om in het ziekenhuis te belanden. Die hebben zich echt laten enten onder de belofte dat er dan weer meer mogelijk was

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:01

996981 schreef:
Best bizar. “De jeugd” heeft zich veelal laten enten om van het gezeur af te zijn. Om weer naar feestjes en uit eten kunnen.

Nu moet iedereen alsnog gaan testen. Ik weet heel zeker dat een heel groot deel zich nooit had laten enten als bleek dat ze ook na enting nog moesten testen. Deze groep heeft altijd een nihile kans gehad om in het ziekenhuis te belanden. Die hebben zich echt laten enten onder de belofte dat er dan weer meer mogelijk was

Zoals het er nu uitziet hoeft men straks alleen nog te testen voor het nachtleven, concerten en festivals. Voor de rest gaat alles zonder pas open (is het voornemen). Wederom is het niet goed. Wat wil je nou?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:07

Zo erg is testen nu ook weer niet... ik vindt het echt peanuts.

Alleen wat ik mij afvraag. Ik heb bijvoorbeeld eind maart een concert waarbij ik verwacht dat ze het op 1G gaan doen. Nu is de kans dat ik corona heb vrij groot op dit moment. Maar aangezien je nog flink lang positief kan testen al ben je helemaal genezen zou dat ook dan terug te zien zijn op testen voor toegang?

Ik hoop wel dat je via je herstelbewijs dan kunt aantonen dat je het recent hebt gehad en daarom nog positief kan testen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:22

996981 schreef:

Echt onzin, heel veel mensen hebben ook om andere reden het vaccin genomen. En daarbij mochten ze daardoor wel gewoon naar kroegen, musea en restaurants.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:24

Zebrastreep schreef:
Zo erg is testen nu ook weer niet... ik vindt het echt peanuts.

VIND jij. Voor mij was het 1x nooit weer.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:29

Shadow0 schreef:
De samenleving is toch al grotendeels open? (Alleen een beetje jammer dat dingen steeds gecanceld worden omdat mensen ziek zijn.)

Mensen zijn niet ziek, de meesten zijn licht verkouden of hebben zelfs helemaal geen klachten, als die nou gewoon naar hun werk zouden gaan ipv 7 dagen in quarantaine is er niets aan de hand. Er dreigen nu zoveel mensen op te branden terwijl hun collega's thuis uit hun neus lopen te vreten door een "positieve test". Waar hebben we het in godsnaam nog over?

En er was toch iets met super-immuniteit? Infectie na vaccinatie. Misschien is het juist goed dat iedereen nu de milde versie krijgt voor het geval er weer een heftigere opduikt?
Laatst bijgewerkt door corinep op 15-02-22 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:32

Jammer dat ik wel klachten heb dus vind het kort door de bocht. Met dat het niet een beetje klachten zijn.

Maar je mag het zo overnemen hoor.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:33

AmyII schreef:
996981 schreef:

Zoals het er nu uitziet hoeft men straks alleen nog te testen voor het nachtleven, concerten en festivals. Voor de rest gaat alles zonder pas open (is het voornemen). Wederom is het niet goed. Wat wil je nou?

Joh, doe kalm. Ik vind er wat van dat we een groep min of meer gedwongen hebben te vaccineren, terwijl nu alsnog een extra handeling wordt verwacht. Waarom hebben ze zich laten vaccineren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:35

corinep schreef:
Shadow0 schreef:
De samenleving is toch al grotendeels open? (Alleen een beetje jammer dat dingen steeds gecanceld worden omdat mensen ziek zijn.)

Mensen zijn niet ziek, de meesten zijn licht verkouden of hebben zelfs helemaal geen klachten, als die nou gewoon naar hun werk zouden gaan ipv 7 dagen in quarantaine is er niets aan de hand. Er dreigen nu zoveel mensen op te branden terwijl hun collega's thuis uit hun neus lopen te vreten door een "positieve test". Waar hebben we het in godsnaam nog over?

Mwah, ik vind het wel netjes dat mensen die dat willen nog steeds kunnen voorkomen dat ze ziek worden. Als men massaal met een hele milde variant (verkouden) gewoon gaat werken (en dat niet meldt) dan haal je die keuzevrijheid van anderen weg die geen besmetting met Corona willen oplopen.

Ik heb bijv. Corona nog niet gehad (wel volledig gevaccineerd) en heb zeg maar niet te behoefte om het te krijgen. Zeker niet als ik zo lees wat voor gevolgen ook een milde besmetting kan hebben qua long-covid, schade aan hart/longen etcetera. En eventuele andere langetermijngevolgen die nog de kop op kunnen gaan steken.. Imo is er echt nog te veel onbekend wbt. COVID-19.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:36

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Echt onzin, heel veel mensen hebben ook om andere reden het vaccin genomen. En daarbij mochten ze daardoor wel gewoon naar kroegen, musea en restaurants.

Natuurlijk is er naast veelal ook nog een andere groep. Dat is meestal hoe het werkt als het niet iedereen betreft ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:37

@99enz Niet voor zichzelf maar om uit de pandemie te komen :)*
Maar dat komt in jouw empathische brein niet voor vrees ik.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:38

corinep schreef:
En er was toch iets met super-immuniteit? Infectie na vaccinatie. Misschien is het juist goed dat iedereen nu de milde versie krijgt voor het geval er weer een heftigere opduikt?

Ik had dit stukje nog toegevoegd aan mijn post.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:40

Fitzroy schreef:
@99enz Niet voor zichzelf maar om uit de pandemie te komen :)*
Maar dat komt in jouw empathische brein niet voor vrees ik.

Ik zie geen enkele reden om persoonlijk te worden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:46

De bereidheid om te vaccineren wordt nog minder, zeker bij jongeren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:49

Electra63 schreef:
De bereidheid om te vaccineren wordt nog minder, zeker bij jongeren.

Logisch en terecht als je het mij vraagt. Voor een toegangsbewijs hoeft het niet meer en op grotere evenementen moet zowel met als zonder vaccinatie testen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:59

corinep schreef:
Mensen zijn niet ziek, de meesten zijn licht verkouden of hebben zelfs helemaal geen klachten, als die nou gewoon naar hun werk zouden gaan ipv 7 dagen in quarantaine is er niets aan de hand.

Ik heb die mensen zelf gesproken. Ze zijn ziek: hoofdpijn, keelpijn, koorts, beroerd, ontzettend moe, dat soort dingen. Geen ziekenhuisopname, wel gewoon ziek. Die kunnen dus niet werken.

(En hoe meer mensen je aansteekt, hoe meer mensen ook daadwerkelijk ziek worden.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:59

Ja ik zou me ook pas weer in het najaar weer laten vaccineren. Zodat ik in de winter beschermd ben en dus niet ziek word. Maar niet elke paar maanden ook in de zomer.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:07

MarlindeRooz schreef:
Ja ik zou me ook pas weer in het najaar weer laten vaccineren. Zodat ik in de winter beschermd ben en dus niet ziek word. Maar niet elke paar maanden ook in de zomer.

Wat is daarvoor je reden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:08

Shadow0 schreef:
corinep schreef:
Mensen zijn niet ziek, de meesten zijn licht verkouden of hebben zelfs helemaal geen klachten, als die nou gewoon naar hun werk zouden gaan ipv 7 dagen in quarantaine is er niets aan de hand.

Ik heb die mensen zelf gesproken. Ze zijn ziek: hoofdpijn, keelpijn, koorts, beroerd, ontzettend moe, dat soort dingen. Geen ziekenhuisopname, wel gewoon ziek. Die kunnen dus niet werken.

(En hoe meer mensen je aansteekt, hoe meer mensen ook daadwerkelijk ziek worden.)

Klopt, ik hoor ook van mensen, dat ze toch echt 1-2 weken ziek zijn, zoals een griep.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:16

Het wisselt zo per persoon. Wat ik nu de afgelopen dagen zie is dat de een verkouden is , de ander heeft een schorre stem , de ander heeft het alleen wat benauwd weer de ander heeft alleen hoofdpijn.

Geen peil op te trekken hoe het verloopt bij iemand.

Maar ik hoor ook zeker verhalen van mensen die echt zich even flink grieperig voelen. Vaak ook die nog niet geboosterd zijn.

En duizeligheid hoor ik nu ook wel heel veel om mij heen. Vervelend symptoom lijkt mij dat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:17

Heb nu dus inderdaad sinds het weekend duizeligheid erbij.