Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:58

Ze zouden wel:
- mondkapjes weer kunnen verplichten op de gangen en in de kantine
- afstand tussen leraar en leerling creëren
- iederéén 2x per week laten zelftesten
- een negatieve GGD-test eisen bij klachten óf quarantaine

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:02

verootjoo schreef:
Persoonlijk vind ik het salaris en de werkdruk in de zorg niet slecht. Er is een prima CAO en prima salaris, maar misschien ben ik wel snel tevreden :+ Werkdruk heb ik ook geen moeite mee. Ik ben geen verpleegkundige maar paramedicus.

Wel herken ik het ‘laat ons gewoon ons werk doen’. Alles moet geregistreerd worden, deden wij blijkbaar niet goed (ik ga niet continu mijn agenda aanpassen voor elke 5 minuten dat ik iemand gezien heb, moet eigenlijk wel) en dan gaat het management ons uitleggen waarom dat wel moet en een werkinstructie maken hoe we dat moeten doen. Daaruit blijkt dat ze daar geen flauw idee hebben hoe het op de werkvloer werkt. Kijk nu al uit naar de werkinstructie :') Waarom gaan zij ons vertellen hoe wij moeten registreren :z

Zulke dingen spelen nu denk ik in elke organisatie. Teveel management, teveel poespas, een hoop bla bla, te weinig je echte werk doen waarvoor je opgeleid bent.

En als aanvulling, de onregelmatige diensten zijn lastig te combineren met een jong gezin.
Mijn dochter moet om 6.15 de deur uit bij een dagdienst en dan is de kinderopvang nog niet open.
Om maar niet te spreken over de opvang tijdens avond- nacht- en weekenddiensten.
Je hebt dus een sociaal vangnet nodig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:03

Sheran schreef:
Ze zouden wel:

Of in ieder geval weer zoals het was toen ik ook nog maar school ging. Afstand houden als je loopt , mondkapje op in de gang en als je ook maar ergens heen loopt. En les in kleine groepen.

Ging bij mij op school top in mijn eigen mini klas in 1 jaar maar 1 besmet geraakt en diegene heeft gelukkig niemand anders besmet. En van de gehele klas in totaal 2 met diegene van mijn eigen mini klas.

En nog 1 bij het keuzedeel wat ik volgende maar ook daar niemand mee besmet.

Al met al dat ik naar school ging in een jaar maar 3x voorgekomen waarvan 1 waardoor ik eigenlijk in quarantaine had gemoeten destijds maar dit was te laat gemeld.

Dus maatregelen op scholen helpen wel dergelijk. Het voelde daardoor ook heel safe moet ik zeggen. Ik vond het in ieder geval goed geregeld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:07

Dat zou natuurlijk helemaal fijn zijn!

Lesgeven in kleine groepen kan op de middelbare waarschijnlijk niet (iig niet bij ons) want daar hebben we de ruimte niet voor, dan zouden we 3x zoveel docenten moeten hebben en we hebben nu al een tekort. Maar er zijn genoeg kleine dingen die we wel zouden kunnen doen - ik begrijp echt niet waarom die niet gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:08

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:08

Vroeger ging ik vaak naar musicals nu komt er hier in december iets waar ik normaal graag heen ging. Hoe veilig is zo iets een voorstelling in het theater met een toegangscheck? Ergens ben ik echt wel toe aan een uitje maar loop ik daar niet super veel risico?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:10

sureido schreef:
Inderdaad, een pandemie fixen… fix het dan.. sorry niet persoonlijk naar jou hoor, maar ik kan er zo kwaad van worden, telkens dat aanmodderen, dat kost meer (zowel geld als mensenlevens) dan geld wat ze in de zorg moeten steken.

Dat kabinet staat ook helemaal stil en geen haai dat er naar kraait. Als Corona niet geweest was, hadden ze hier ook niet mee weggekomen, komt ze dan misschien goed uit als afleider.

Ik snap je wel hoor, ik ben ook totaal ongeschikt om bij de overheid te werken omdat het allemaal zooo traag gaat :n maar ik zou ook niet weten hoe je zoiets aan moet pakken nu.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:13

Sheran schreef:
Dat zou natuurlijk helemaal fijn zijn!

Lesgeven in kleine groepen kan op de middelbare waarschijnlijk niet (iig niet bij ons) want daar hebben we de ruimte niet voor, dan zouden we 3x zoveel docenten moeten hebben en we hebben nu al een tekort. Maar er zijn genoeg kleine dingen die we wel zouden kunnen doen - ik begrijp echt niet waarom die niet gebeuren.

Verschil is wel dat ik maar 1 lesdag had in de week fysiek. Dat is voor een middelbare school natuurlijk wel wat lastig. Plus een mbo is natuurlijk wat vrijer dan een middelbare school.

Ik ben eigenlijk buiten dit om al een flinke voorstander voor kleinere klassen met meer individuele aandacht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:14

Ergens had ik ook gehoopt dat dat een gevolg zou zijn van deze pandemie, maar nee :P.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:27

Sheran schreef:
Ze zouden wel:

Eens

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:29

Het is nu alles of niks met de scholen. Heel idioot.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:30

Ja inderdaad en ik snap daar helemaal niks van. Ik snap volkomen dat ze geen lesuitval meer willen en gewoon onderwijs willen blijven geven. Maar er zijn genoeg kleine maatregelen die iedereen net wat veiliger houden. Dan heb je ook minder lesuitval en minder quarantaine.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:37

friezenfan2 schreef:
Vroeger ging ik vaak naar musicals nu komt er hier in december iets waar ik normaal graag heen ging. Hoe veilig is zo iets een voorstelling in het theater met een toegangscheck? Ergens ben ik echt wel toe aan een uitje maar loop ik daar niet super veel risico?

Het is naar mijn idee veiliger dan de supermarkt. Je moet een qr code laten zien met legitimatiebewijs

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:08

Dus er kunnen besmette mensen binnen zijn. Maar ook in de supermarkt. Alleen daar ben je korter. Dus ik zou de supermarkt veiliger vinden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:14

En in een supermarkt hou je afstand van elkaar of tenminste ik probeer de afstand tussen mij en iemand anders te bewaren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:16

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:20

sureido schreef:
De oplossing ligt niet bij 2g, 1g of weet ik wat maar zorgen dat je genoeg zorg kan bieden. Dus ga daar op focussen, ik snap niet waarom dat zó lastig te zien is voor de regering. Nogmaals boksen ze op tegen een virus wat niet te verslaan is..

Genoeg zorg bieden...........vertel jij eens hoe ze dat op korte termijn kunnen realiseren?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:33

Benzz schreef:
sureido schreef:
De oplossing ligt niet bij 2g, 1g of weet ik wat maar zorgen dat je genoeg zorg kan bieden. Dus ga daar op focussen, ik snap niet waarom dat zó lastig te zien is voor de regering. Nogmaals boksen ze op tegen een virus wat niet te verslaan is..

Genoeg zorg bieden...........vertel jij eens hoe ze dat op korte termijn kunnen realiseren?

Volgens mij heb je de rest niet gelezen van mijn reacties ……… (een punt was ook prima ;) !)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:05

sureido schreef:
[
Ja Relaxed dat snap ik heel goed, maar er wordt NU ook helemaal niks gedaan voor over een, twee of vijf jaar terwijl dan nog steeds hetzelfde probleem als NU is.

Snap niet dat dát niemand ziet.

Omdat jij het niet ziet, betekent niet dat het niet gebeurd. Er gebeuren zo vreselijk veel dingen in de zorg om meer mensen te krijgen, efficienter te werken. Alleen is het een log apparaat en kun je in veel gevallen ook niet zomaar een hele bult administratie ( als voorbeeld) weghalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:22

Iedereen roept dat de administratie er uit moet.
Maar als morgen moeders tijdens een zkh-opname onverwachts overlijdt wil iedereen wel een volledig dossier hebben om te zien wat mis ging.
Want daarvoor gebeurt het grootste deel van de administratie, voor het moment waarop iets mis gaat, uit veiligheid. Niet alleen voor patiënt of bewoner, maar zeker ook voor personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:25

secricible schreef:
Iedereen roept dat de administratie er uit moet.
Maar als morgen moeders tijdens een zkh-opname onverwachts overlijdt wil iedereen wel een volledig dossier hebben om te zien wat mis ging.
Want daarvoor gebeurt het grootste deel van de administratie, voor het moment waarop iets mis gaat, uit veiligheid. Niet alleen voor patiënt of bewoner, maar zeker ook voor personeel.

Idd, maar ook zorgverzekeraars vragen enorm veel info heb ik wel eens gehoord..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:06

sureido schreef:
Als je de bevolking zou vragen, wil je x meer betalen voor bijvoorbeeld je zorgverzekering, maar dan nooit meer lockdowns, ik zou wel 50€ per maand meer willen betalen.

Het geld wat nu in testen voor toegang, horeca steun, winkel steun, mondkapjes, ggd etc gestoken is, is dan allemaal niet meer nodig, want de zorg kan het dan aan. Steek dat daar in.. Dat is een bedrag waar je bang van wordt.

Als alle 17 miljoen Nederlanders 50 euro per maand extra gaan betalen, dan groeit het zorgbudget met ca. 10%. Klinkt goed, met 10% (= ongeveer 10miljard euro) kan je echt wel iets verbeteren in de zorg.

Er is alleen één klein puntje, bij een gemiddeld gezin (In Nederlansd is de gemiddelde gezinsgrootte 2,2) is het opeens geen 50 euro per maand extra, maar 110 euro per maand extra om dat te realiseren. En ik heb zo'n flauw vermoeden dat heel veel huishoudens die 110 euro per maand niet op kunnen hoesten, laat staan dat ze dat willen. Dik 1300 euro per gezin per jaar is namelijk best wel een serieus bedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:19

secricible schreef:

Er is een hele beweging geweest (ontregel de zorg) die steeds onzinnige regels en onzinnige bureaucratie aan de orde heeft gesteld. Er is wel degelijk een hoop overbodig en onzinnig, maar het is niet weg te krijgen, omdat het gewoon bijna niet in het denkkader past van degenen die de knoop door moeten hakken. Ik heb zelf nu een aantal keer geprobeerd, onder andere bij mensen bij de verzekering, om door te vragen naar de onderliggende reden. (En ik kan dat echt wel, ik vond het toen ik in de IT werkte juist ontzettend leuk om uit te vinden waarom dingen op een bepaalde manier liepen en wat je dan in de techniek kon doen om daarbij aan te sluiten.) Maar het is alsof je tegen een betonnen muur aanloopt. Men kan het niet uitleggen, maar ook niet veranderen.

Goeie dossiervorming moet inderdaad wel, en ik denk dat daar ook weerstand tegen ontstaan is en dat is niet terecht, maar dat is zeker niet het hele verhaal.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:27

Nu weer bekend dat er een onevenredig hoog aantal besmettingen onder kinderen jonger dan 9 jaar is.
Hoe wil en kan een 2g maatregel hier nu weer tegen helpen?

Ik vrees dat we nog wel even achter de feiten aan blijven hobbelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:32

En de zorgtoeslG stijgt ook weer voor die gezinnen wat ook weer ergens door betaald moet worden :D