Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Persoonlijk vind ik het salaris en de werkdruk in de zorg niet slecht. Er is een prima CAO en prima salaris, maar misschien ben ik wel snel tevredenWerkdruk heb ik ook geen moeite mee. Ik ben geen verpleegkundige maar paramedicus.
Wel herken ik het ‘laat ons gewoon ons werk doen’. Alles moet geregistreerd worden, deden wij blijkbaar niet goed (ik ga niet continu mijn agenda aanpassen voor elke 5 minuten dat ik iemand gezien heb, moet eigenlijk wel) en dan gaat het management ons uitleggen waarom dat wel moet en een werkinstructie maken hoe we dat moeten doen. Daaruit blijkt dat ze daar geen flauw idee hebben hoe het op de werkvloer werkt. Kijk nu al uit naar de werkinstructieWaarom gaan zij ons vertellen hoe wij moeten registreren
![]()
Zulke dingen spelen nu denk ik in elke organisatie. Teveel management, teveel poespas, een hoop bla bla, te weinig je echte werk doen waarvoor je opgeleid bent.
Sheran schreef:Ze zouden wel:
- mondkapjes weer kunnen verplichten op de gangen en in de kantine
- afstand tussen leraar en leerling creëren
- iederéén 2x per week laten zelftesten
- een negatieve GGD-test eisen bij klachten óf quarantaine
sureido schreef:Heeft iemand cijfers van Portugal met een vaccinatiegraad van 98%? Hoe zijn de ziekenhuizen daar?
sureido schreef:Inderdaad, een pandemie fixen… fix het dan.. sorry niet persoonlijk naar jou hoor, maar ik kan er zo kwaad van worden, telkens dat aanmodderen, dat kost meer (zowel geld als mensenlevens) dan geld wat ze in de zorg moeten steken.
Dat kabinet staat ook helemaal stil en geen haai dat er naar kraait. Als Corona niet geweest was, hadden ze hier ook niet mee weggekomen, komt ze dan misschien goed uit als afleider.
Sheran schreef:Dat zou natuurlijk helemaal fijn zijn!
Lesgeven in kleine groepen kan op de middelbare waarschijnlijk niet (iig niet bij ons) want daar hebben we de ruimte niet voor, dan zouden we 3x zoveel docenten moeten hebben en we hebben nu al een tekort. Maar er zijn genoeg kleine dingen die we wel zouden kunnen doen - ik begrijp echt niet waarom die niet gebeuren.
friezenfan2 schreef:Vroeger ging ik vaak naar musicals nu komt er hier in december iets waar ik normaal graag heen ging. Hoe veilig is zo iets een voorstelling in het theater met een toegangscheck? Ergens ben ik echt wel toe aan een uitje maar loop ik daar niet super veel risico?
sureido schreef:De oplossing ligt niet bij 2g, 1g of weet ik wat maar zorgen dat je genoeg zorg kan bieden. Dus ga daar op focussen, ik snap niet waarom dat zó lastig te zien is voor de regering. Nogmaals boksen ze op tegen een virus wat niet te verslaan is..
Benzz schreef:sureido schreef:De oplossing ligt niet bij 2g, 1g of weet ik wat maar zorgen dat je genoeg zorg kan bieden. Dus ga daar op focussen, ik snap niet waarom dat zó lastig te zien is voor de regering. Nogmaals boksen ze op tegen een virus wat niet te verslaan is..
Genoeg zorg bieden...........vertel jij eens hoe ze dat op korte termijn kunnen realiseren?
sureido schreef:[
Ja Relaxed dat snap ik heel goed, maar er wordt NU ook helemaal niks gedaan voor over een, twee of vijf jaar terwijl dan nog steeds hetzelfde probleem als NU is.
Snap niet dat dát niemand ziet.
secricible schreef:Iedereen roept dat de administratie er uit moet.
Maar als morgen moeders tijdens een zkh-opname onverwachts overlijdt wil iedereen wel een volledig dossier hebben om te zien wat mis ging.
Want daarvoor gebeurt het grootste deel van de administratie, voor het moment waarop iets mis gaat, uit veiligheid. Niet alleen voor patiënt of bewoner, maar zeker ook voor personeel.
sureido schreef:Als je de bevolking zou vragen, wil je x meer betalen voor bijvoorbeeld je zorgverzekering, maar dan nooit meer lockdowns, ik zou wel 50€ per maand meer willen betalen.
Het geld wat nu in testen voor toegang, horeca steun, winkel steun, mondkapjes, ggd etc gestoken is, is dan allemaal niet meer nodig, want de zorg kan het dan aan. Steek dat daar in.. Dat is een bedrag waar je bang van wordt.
secricible schreef:Want daarvoor gebeurt het grootste deel van de administratie, voor het moment waarop iets mis gaat, uit veiligheid. Niet alleen voor patiënt of bewoner, maar zeker ook voor personeel.