Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:03

Huertecilla schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou ook niet alle beroepen waren aan de beurt gekomen. Fysiotherapeuten buiten de zorginstellingen om hebben niet eerder een oproep gehad :+

Waar gáát het nu om?
Om de puntjes op de i of om de noodtoestand?

Zijn de IC´s overvol?
Lopen de IC opnames verontrustend op?
Nee?
Dan is er geen reden voor noodmaatregels.

De rest is hysterisch geneuzel.

Hysterisch geneuzel waar je maanden aan mee hebt gedaan, tijd om je weer op Spanje te richten ipv net als vorig jaar Nederland onderuit te halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:10

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:
Ik snap het serieus niet.
- ziekenhuiscijfers lopen achter
- nog een paar weken en dan kan iedereen die het wil gevaccineerd zijn

Wat is nou serieus het probleem van nog een paar weken een béétje kalm aan doen? Niet dicht of wat dan ook, zo zwart-wit is het niet, maar die feesten? Het gaat om wéken, met een duidelijk eindpunt...

Maar hoe weet je nu zo zeker dat de ziekenhuizen op gaan lopen? We vaccineren toch als een malle om dit iedere dag verder terug te dringen. In Engeland waar ook nog lang niet iedereen gevaccineerd is, én de delta variant al veel langer rond gaat, zie je ook geen explosie in de ziekenhuizen. Dus om een branch die al sinds het begin van de crisis dicht is en aan alle kanten kapot gaat, nog langer dicht te houden in het enige seizoen waarin ze geld kunnen verdienen.. Nee niet ok.

Nee dit weten we inderdaad niet zeker. Maar waarom moeten we dat nu op het laatste moment nog per se achter komen? Dat is mijn punt...
Over welke branche heb je het trouwens? Grote feestevenementen? Clubs? Want de rest kan prima open mét voorzorgsmaatregelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:11

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.

De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.

Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.

nos.nl

Positief toch? Doen de vaccins hun werk.

Niet als iedereen die pas 1 vaccin heeft gehad of nog niet aan de beurt is gekomen gaat staan hossen en in elkaars nek gaat staan aërosolen.(zoals de jonge dit zei)

Dus een festival net zoals lowlands waar 60.000 man op elkaars lip gaat staan vind ik best wel eng

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:16

Sheran schreef:
Nee dit weten we inderdaad niet zeker. Maar waarom moeten we dat nu op het laatste moment nog per se achter komen? Dat is mijn punt...
Over welke branche heb je het trouwens? Grote feestevenementen? Clubs? Want de rest kan prima open mét voorzorgsmaatregelen.

Die ja en volgens mij ook nog grotendeels zonder enige vorm van steun. Ontzettend belangrijk dat die nu weer omzet kunnen gaan draaien.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:17

purny schreef:
Niet als iedereen die pas 1 vaccin heeft gehad of nog niet aan de beurt is gekomen gaat staan hossen en in elkaars nek gaat staan aërosolen.(zoals de jonge dit zei)

Dus een festival net zoals lowlands waar 60.000 man op elkaars lip gaat staan vind ik best wel eng

Want iedereen die daar heen gaat is niet of niet volledig gevaccineerd?

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:19

Er zullen best wel mensen tussen lopen die inderdaad niet of niet volledig zijn gevaccineerd. En een sneltest is ook een momentopname.
Dus ja, ik vind het linke boel

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:19

purny schreef:
Er zullen best wel mensen tussen lopen die inderdaad niet of niet volledig zijn gevaccineerd. En een sneltest is ook een momentopname.

Dan kun je wel ophouden. Overal loop je dat risico.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:20

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:

Die ja en volgens mij ook nog grotendeels zonder enige vorm van steun. Ontzettend belangrijk dat die nu weer omzet kunnen gaan draaien.

Zij hebben er toch ook niets aan om volgende maand weer dicht te moeten? De zomer moet nog komen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:21

ingedebruijn schreef:
purny schreef:

Dan kun je wel ophouden. Overal loop je dat risico.

Nou nee hoor... ik ga niet met 60.000 man in een supermarkt lopen.
En ook al hoeft het niet meer, als het druk is doe ik toch echt het kapje op

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:23

Er is toch al langer veel toegestaan met testen en het risico dat mensen niet volledig gevaccineerd zijn. Dat kan toch ook prima. Het is zelfs nog in de buitenlucht. Maargoed je hoeft er niet heen als je je niet veilig voelt. Ben blij dat het voor de rest wel gewoon door mag gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:26

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:

Alle evenementen die vanaf 1 juli georganiseerd worden en alsnog afgelast zijn financieel afgedekt door de regering.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:27

[quote="Sheran"]

Wat zouden de festivals daaraan hebben die nu al gepland staan? Volgend jaar maar weer? Zou echt schandalig zijn met de huidige cijfers.

Maargoed wij gaan het toch niet eens worden. Jij ziet de feesten liever nog weken dicht zonder daarvoor in mijn ogen gegronde redenen te hebben. Hoop dat De Jonge geen paniek ziet zolang de cijfers zo blijven in de ziekenhuizen. Kunnen de festivals gewoon doorgaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:28

bigone schreef:
Alle evenementen die vanaf 1 juli georganiseerd worden en alsnog afgelast zijn financieel afgedekt door de regering.

Klopt maar welke steun hebben ze verder gehad? Volgens mij 0,0 of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:29

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:

Wat zouden de festivals daaraan hebben die nu al gepland staan? Volgend jaar maar weer? Zou echt schandalig zijn met de huidige cijfers.

Maargoed wij gaan het toch niet eens worden. Jij ziet de feesten liever nog weken dicht zonder daarvoor in mijn ogen gegronde redenen te hebben. Hoop dat De Jonge geen paniek ziet zolang de cijfers zo blijven in de ziekenhuizen. Kunnen de festivals gewoon doorgaan.

We hoeven het ook niet eens te worden. Maar ik ben altijd wel benieuwd naar andermans motivatie en beweegredenen en waarom ze bepaalde prioriteiten leggen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:50

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Klopt maar welke steun hebben ze verder gehad? Volgens mij 0,0 of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Geen idee en ik ben van mening dat festivals , in ieder geval de eendaagse prima door kunnen gaan in de open lucht.
Ongeacht de besmettingen want er word getest en/geprikt dus dat komt vast goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:28

Hier meteen het gevaar van toch een aantal mensen die onbewust positief een feest hebben bezocht of medewerkers, kan ook. 800 bezoekers en inmiddels 110 positief. Of het fout gegaan is met controle of valse qr codes, denk dat ze daar niet achter gaan komen maar het feit ligt er wel. En het zal me niets verbazen wanneer dit de veel besmettelijkere Delta is.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1984025/A ... els-op-110

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:31

karuna schreef:
Daarom. Nederland zat lang bij het land met de meeste besmettingen. Maar hebben ook het snelst alles weer losgelaten aan beperkingen heb ik het idee. Leuk dat het mag. Maar de beelden van afgelopen weekend was al wachten op ellende weer. Bovenop elkaar gestapeld in de afgesloten ruimte. Jongeren gaan stappen. Maar werken mogelijk overdag in de supermarkt. Of besmetten hun ouders, leraar, klasgenoten als ze ermee doorlopen. Dan kun je als risicogroep maar inderdaad beter thuisblijven. Want in de supermarkt zonder mondkapje met iedereen weer in je nek hijgend kun je je nog zo goed aan de regels houden het risico wordt dan domweg weer te groot

Maar gek genoeg lijkt wel vergeten nu al dat er een erg besmettelijk vorus rondwaart nog steeds

Precies . Ik zit in de risicogroep en ben niet gevaccineerd door omstandigheden. Ga dat wel doen over 3 weken( ik kon niet door verkeerde bloedwaarden en immuniteits ziekte)
Ik durf echt nergens heen nu nog meer als eerst
Ik heb nu een nest pups en als mensen komen kijken alleen buiten en dan nog.. dus ik vind het loslaten van de maatregelen wel eng
Mensen lijken helemaal los te gaan en inderdaad de jongeren gaan overdag ws werken, contacten met fam enz

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:37

Lau_ schreef:
mijn vriend is 27 en gisteren zijn tweede prik gehad. Ik zelf 26 en ik over 2 weken mijn tweede!

Hoe dan krijg 15-07 pas 2de prik en ben 44. :oo

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:43

haar vriend via de huisarts, dus dat telt niet wat dat betreft vind ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:51

bigone schreef:
Hier meteen het gevaar van toch een aantal mensen die onbewust positief een feest hebben bezocht of medewerkers, kan ook. 800 bezoekers en inmiddels 110 positief. Of het fout gegaan is met controle of valse qr codes, denk dat ze daar niet achter gaan komen maar het feit ligt er wel. En het zal me niets verbazen wanneer dit de veel besmettelijkere Delta is.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1984025/A ... els-op-110

Maar waarom blijven we dat besmetten nu zo'n ramp vinden? Ben benieuwd naar de aantallen hiervan die ernstige klachten hebben op het moment. Maar dat staat er weer niet bij..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:52

Omdat die langdurige klachten, long covid, niet alleen voorkomen bij mensen die in het ziekenhuis komen. Juist ook vaak bij mensen met milde of juist geen klachten, alleen komt dat pas later naar boven. En juist ook vaak bij jongeren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:53

MyWishMax schreef:
Omdat die langdurige klachten, long covid, niet alleen voorkomen bij mensen die in het ziekenhuis komen. Juist ook vaak bij mensen met milde of juist geen klachten, alleen komt dat pas later naar boven. En juist ook vaak bij jongeren.

Ik heb het ook niet over het ziekenhuis. Het enige dat ik lees is dat jongeren besmet zijn maar hoe erg? Dat staat er niet bij en is ontzettend relevant om te bepalen hoe erg deze brandhaard nu echt is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:55

Nee, dat is niet relevant, want het zegt niet dat ze geen long covid krijgen en niet alsnog een hoop anderen besmetten. En ze kunnen komende tijd nog zieker worden. Dan moet je dat bij gaan houden, want nu lichte klachten betekent niet dat het daar perse bij blijft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:00

MyWishMax schreef:
Nee, dat is niet relevant, want het zegt niet dat ze geen long covid krijgen en niet alsnog een hoop anderen besmetten. En ze kunnen komende tijd nog zieker worden. Dan moet je dat bij gaan houden, want nu lichte klachten betekent niet dat het daar perse bij blijft.

Het is toch juist wel relevant dan om te weten? Als uit deze groep geen long covid komt, is het toch niet erg geweest? Lijkt me logisch om bij te houden of klachten verergeren voordat we bepalen of iets een gevaar is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:02

Dat is toch het hele probleem met restklachten? Dat ze het gewoon niet zo weten