Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:05

Gefeliciteerd voor de jarigen.

Hier ergernis en ook flink balen. Vakantie met zijn tweeen is de komende vier maanden gewoon onmogelijk. Een paar "aardige" collegas en de baas heeft het goedgekeurd zonder nadenken hebben doodleuk vier weken aaneen vrij genomen. Daardoor heeft de rest pech en kunnen ze niet eens een vrije dag opnemen tot na september zoals het er nu uitziet. Meer dan een weekend is dan onmogelijk.

En de rest wordt nu geacht drie ploegendienst inclusief 5 nachten eens per drie weken de komende vier maanden vol te houden zonder een extra dag even uitrusten. Ik vraag me af of ze dat gaan volhouden na al ruim een jaar vol doorstampen omdat door de covid er juist extra veel vraag is gekomen voor hun producten en ze daardoor al minder vrij hadden mogen nemen en meer verplicht overwerk.

Goddank heeft hij twee weken niet gewerkt vanwege herstel na een ingreep. Waardoor er nog iets van rust is geweest. Maar ik vraag me af of de baas daar wel over heeft nagedacht. En hoe hij dat wil gaan oplossen als mensen domweg uitvallen ivm gezondheid.

En o ja de reclames ivm het ek. De aldi steekt daar nog eens extra bovenuit met hun we nemen het niet zo nou met teveel mensen te dicht op elkaar "gezellig :r ) voetbal kijken. Niet iedereen is helemaal hysterisch vanwege het voetbal. :n

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:19

Telpeva schreef:
Wij zijn oraaaanje :)ddd

Ik ben helemaal niet oranje, hou je smoel. Zeikerige rot reclame

+1
Wat een k*treclame

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:19

Op m'n werk (hotel) gisteren door een gast totaal vernederd en met de grond gelijk gemaakt om niks. Heb ik in mijn hele werk bestaan nog nooit mee gemaakt.. jammer dat er geen getuigen waren, dus die man ging vandaag een klacht over mij indienen en zal wel weer gelijk gesteld worden om van het gezeik af te zijn. Frustrerend.

Sherivey

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:21

Ik kijk gelukkig zelden tv en zie de reclames ook niet.

Ik erger me wel aan steeds dezelfde Miley Cyrus reclame op spotify tijdens het hardlopen. Maar niet genoeg om er premium voor aan te schaffen :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:23

N0a schreef:
Op m'n werk (hotel) gisteren door een gast totaal vernederd en met de grond gelijk gemaakt om niks. Heb ik in mijn hele werk bestaan nog nooit mee gemaakt.. jammer dat er geen getuigen waren, dus die man ging vandaag een klacht over mij indienen en zal wel weer gelijk gesteld worden om van het gezeik af te zijn. Frustrerend.

Mag toch aannemen dat er ook naar jouw kant gevraagd wordt en dat daar ook naar geluisterd wordt?

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:24

5 minuten op het werk vanochtend en het al helemaal gehad. Gadverdamme wat zijn mensen toch misselijk en achterbaks.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:38

Benthhh schreef:
N0a schreef:

Mag toch aannemen dat er ook naar jouw kant gevraagd wordt en dat daar ook naar geluisterd wordt?

Ja zeker, maar zoals het gezegde bij ons luidt; wie zeikt heeft de hele wereld. Dan wordt er gesmeten met korting, gratis overnachting etc. Allemaal om maar van het gezeur af te zijn. Want feitelijk kost de hele discussie meer moeite en tijd dan iemand in z'n gelijk stellen en het gewoon maar te slikken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:44

Jeetje N0a wat stom van je werkgever, als een gast bij ons onredelijk is dan wijzen we hem gewoon de deur. Onbeschofte mensen hoeven niks bij ons af te nemen. Personeel is belangrijk... Echt flut dat jouw werkgever dat principe niet heeft -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:51

Dat een diëtist, sportschool etc niet wordt vergoed (ok, de diëtist, daarvoor krijg je eenmalig €40 na 5 sessies). Maar een gastric bypass wel. Zou het niet logischer zijn om eerst preventie en een gezonde levensstijl aanleren te vergoeden? Nu wil ik er wat aan doen, maar de prijs is niet mis. Een operatie komt mij bijna goedkoper uit…

(Niets tegen mensen die voor een operatie zijn gegaan overigens. Ik vind het gewoon zo krom dat de laatste optie wel wordt vergoed maar alle stappen ervoor je het zelf maar moet uitzoeken en moet kunnen betalen)

Aanvulling: Ik weet dat je ook niet zo maar wordt geopereerd wordt en er ook mensen zijn waarbij zo een operatie de laatste optie is. Ik heb niets tegen de operatie op zich. Wel heb ik een probleem dat alle stappen die zo een operatie eventueel kan voorkomen niet wordt vergoed. Als ik zie wat het mij kost…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:52

MarlindeRooz schreef:
Jeetje N0a wat stom van je werkgever, als een gast bij ons onredelijk is dan wijzen we hem gewoon de deur. Onbeschofte mensen hoeven niks bij ons af te nemen. Personeel is belangrijk... Echt flut dat jouw werkgever dat principe niet heeft -O-

Ik vrees veel werkgevers niet hoor :=
Zelf ook gewerkt bij een bedrijf waar we altijd korting/geld terug moesten geven bij woeste klanten.

Ik ben zelf niet echt heel geneigd om iemand korting oid te geven als die persoon niet eens een normaal gesprek kan voeren :o
Als mensen gewoon normaal iets uitleggen, wil ik alle moeite doen om iets te regelen. Gaan ze schreeuwen, schelden of onredelijk doen, dan daalt die bereidwilligheid met de minuut

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:53

MarlindeRooz schreef:

Ja wel super balen. Gelukkig kan ik het wel makkelijk van mij afzetten. Maar dingen als; "jij bent niet menselijk, ik hoop dat je er morgen niet bent want dan is mijn hele dag verpest etc." Dat heb ik nog nooit mee gemaakt :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:53

Moestuin schreef:
Dat een diëtist, sportschool etc niet wordt vergoed (ok, de diëtist, daarvoor krijg je eenmalig €40 na 5 sessies). Maar een gastric bypass wel. Zou het niet logischer zijn om eerst preventie en een gezonde levensstijl aanleren te vergoeden? Nu wil ik er wat aan doen, maar de prijs is niet mis. Een operatie komt mij bijna goedkoper uit…

(Niets tegen mensen die voor een operatie zijn gegaan overigens. Ik vind het gewoon zo krom dat de laatste optie wel wordt vergoed maar alle stappen ervoor je het zelf maar moet uitzoeken en moet kunnen betalen)

Aanvulling: Ik weet dat je ook niet zo maar wordt geopereerd wordt en er ook mensen zijn waarbij zo een operatie de laatste optie is. Ik heb niets tegen de operatie op zich. Wel heb ik een probleem dat alle stappen die zo een operatie eventueel kan voorkomen niet wordt vergoed. Als ik zie wat het mij kost…

Welke verzekering heb je? Ik dacht namelijk dat de diëtist met medische reden sowieso uit het basispakket komt.

Aanvullende pakketten verschilt geloof ik per verzekering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:57

Cm mediko voor de gewone basisverzekering en Partena voor de hospitalisatie verzekering :) Ik heb naar andere verzekeringen gekeken maar die €40 van Cm zou al bij het betere aanbod horen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:59

N0a schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja wel super balen. Gelukkig kan ik het wel makkelijk van mij afzetten. Maar dingen als; "jij bent niet menselijk, ik hoop dat je er morgen niet bent want dan is mijn hele dag verpest etc." Dat heb ik nog nooit mee gemaakt :+

Daar moet je alleen maar heel hard om lachen. Dat iemand zich zo laat opnaaien is gewoon hilarisch. :D

Laatst hadden wij dus ook iemand die heel boos werd. Had dat hier wel gedeeld. Diegene was boos dat zijn pulled pork varkensvlees was want dat at hij niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:03

Moestuin schreef:

Die stappen moet je ook doorlopen voor je in aanmerking komt voor een operatie (in NL tenminste). Afvallen als het niet helemaal alleen lukt is duur :(

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:11

Dat ik een belletje kreeg of ik toch de baan zou krijgen die ik heel graag wil of niet (kleine kans want mijn achterlijke afstudeerbegeleider krijgt dr zin en mijn 9 van het jaar daarvoor bij hetzelfde bedrijf telt niet mee). Maar ze heeft dus een voicemail ingesproken en toen ik terugbelde kreeg ik haar voicemail. Ik heb geen zin in de hele dag deze stress jongens.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:12

Moestuin schreef:
Cm mediko voor de gewone basisverzekering en Partena voor de hospitalisatie verzekering :) Ik heb naar andere verzekeringen gekeken maar die €40 van Cm zou al bij het betere aanbod horen.

Ohh zie nu pas dat je uit België komt. Daar zal de basisverzekering anders geregeld zijn denk ik

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:12

Dilan93 schreef:
Moestuin schreef:

Welke verzekering heb je? Ik dacht namelijk dat de diëtist met medische reden sowieso uit het basispakket komt.

Aanvullende pakketten verschilt geloof ik per verzekering

Ik krijg 4 uur vergoed, waarvan de eerste drie uit mijn basisverzekering (en dus eigen risico, wat ik nooit gebruik en waardoor ik het eigenlijk alsnog gewoon moet betalen). Dus basispakket is dan leuk in theorie, in de praktijk maakt het voor mij precies geen verschil. Zelfde overigens met psychologen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:20

Theodora, hm ja dan is het wel jammer idd.
Overigens kost een psycholoog me meer dan mijn eigen risico, dus dat zou ik dan niet zo erg vinden.

Nou ben ik mn eigen risico toch ieder jaar wel kwijt. Meestal aan spoedeisende hulp. Dit jaar eens aan bloedonderzoek, medicatie en kaakchirurgie :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:46

Gefeliciteerd Zebrastreep, FlyingAngel en Sannne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:28

Gaan we weer |o uit de bus geknikkerd omdat ik een faceshield draag omdat ik geen mondkapje KAN dragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:29

Kunnen jullie daar geen attest voor krijgen? Een verklaring van de huisarts od.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:30

[***] schreef:
Gaan we weer |o uit de bus geknikkerd omdat ik een faceshield draag omdat ik geen mondkapje KAN dragen

Met een verklaring kan je toch gewoon aantonen dat je het niet hoeft te dragen? Of mogen vervoersmaatschappijen zelf de regels stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:36

MarlindeRooz schreef:
[***] schreef:

Met een verklaring kan je toch gewoon aantonen dat je het niet hoeft te dragen? Of mogen vervoersmaatschappijen zelf de regels stellen?

Als de bus begint te remmen, chauffeur ziet mijn faceshield, tikt op haar mondkapje en trekt weer op dan heeft het weinig zin... en die verklaringen moet je zelf invullen, een arts mag ze niet meer verstrekken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:47

Wat een flutsysteem dan ook. Dan kan ik ook een verklaring invullen.

Maar ook heel raar dat de buschauffeur je gewoon niet wil binnen laten :\
Is dat niet zoiets als werkweigering?