Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:https://www.dvhn.nl/groningen/Overduide ... -13_0O5KFQ
Dat stukje onderzoek naar luchtvervuiling lijkt mij ook een goede om in de gaten te houden.
Zijn hier ook onderzoeken naar bij onze buurlanden?
SusanH schreef:Toch maar weer naar Oostenrijk op vakantie. In het begin van de pandemie kwam er ook al iets soortgelijks naar voren, dat luchtvervuiling er mee te maken had. Oa omdat de meeste besmettingen in NL plaats vonden destijds in een gebied waar veel intensieve veehouderij is. Ik kan het artikel helaas niet openen.
sureido schreef:Na carnaval is 95% ziek altijddus ik begrijp wel dat het toen vliegensvlug ging.
Maar ik vind nog steeds dat van zo’n groot feest waar echt veel mensen aan meedoen, er relatief weinig zieken waren.
SusanH schreef:Ik doelde meer op Oostenrijk ivm de frisse berglucht. Maar idd, carnaval, ski vakantie...heeft allemaal mee gespeeld.
Ik zat gisteren met dochter een dvd met foto's te kijken van afgelopen schooljaar, en bedacht me toen weer eens wat een raar schooljaar het is geweest. Toch kijkt dochter er gelukkig goed op terug, en hebben we nog even flink gelachen over alle gekke dingen van thuis schoolwerk doen. Ben blij dat het geen nare herinnering voor haar wordt. Daar leek het wel even op toen we er midden in zaten.
SusanH schreef:Op de basisschool hebben ze ook veel gemist maar is de pijn iets minder omdat ze elkaar de laatste weken natuurlijk wel in de klas hebben gezien en zo ook leuk af hebben kunnen sluiten met elkaar. Maar, geen schoolfeest, geen musical spelen voor de ouders, geen schoolkamp voor groep 8.
elnienjo schreef:Zou carnaval volgend jaar doorgaan als er nog geen vaccinatie is in februari?
raket schreef:elnienjo schreef:Zou carnaval volgend jaar doorgaan als er nog geen vaccinatie is in februari?
Ik vermoed het niet. Dat is gewoon niet te hanteren. Het kan niet volledig buiten in februari en het is in februari dus het weer is vaak te slecht.
Ik ben echt carnavalsvierder. Ik werk vaak alle feestdagen om carnaval vrij te zijn.
Maar er wordt veel heen en weer gelopen tussen lokaties, hard gezongen, naarmate de dag vordert ook steeds met meer consumptie.
Iedereen wordt wat losser en regels zijn lastig denk ik. En het is gewoon superdruk. Als veel mensen geweigerd gaan worden gaat dat ook problemen geven.
Ik hoop dat ze het verplaatsen naar de zomer als het er tegen die tijd uitziet dat dat verantwoord is.
We zullen zien.
Normaal gesproken tel ik ook al een paar maanden af. Nu maar even niet....