[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:01

En dan ben ik het gewoon niet eens met dat artikel .
Ze doen net of alle pubers van die erge domme dingen doen en dat is gewoon niet.
Dat ze niet verwachtten dat ze gingen verongelukken, ja dat vast. Maar ze weten op die leeftijd echt wel dat ze een ongeval kunnen krijgen omdat ze nog geen rijbewijs hebben. Dat gevolg weten ze echt wel.

Nu word aan de ene kant gedaan of kinderen sneller volwassen zijn dan wij vroeger. Maar als ze dan stomme dingen uitspoken is het ineens dat brein dat ze gevolgen niet kunnen zien...daag

En ze doen of alle jongeren zulke extreme dingen doen maar door gods gratie nog leven.
Nee zulke extreme dingen doen gelukkig de meeste niet, omdat ze nadenken. Met dat jonge brein. Dus het kan echt wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:06

DuoPenotti schreef:
En dan ben ik het gewoon niet eens met dat artikel .
Ze doen net of alle pubers van die erge domme dingen doen en dat is gewoon niet.
Dat ze niet verwachtten dat ze gingen verongelukken, ja dat vast. Maar ze weten op die leeftijd echt wel dat ze een ongeval kunnen krijgen omdat ze nog geen rijbewijs hebben. Dat gevolg weten ze echt wel.

Nu word aan de ene kant gedaan of kinderen sneller volwassen zijn dan wij vroeger. Maar als ze dan stomme dingen uitspoken is het ineens dat brein dat ze gevolgen niet kunnen zien...daag

En ze doen of alle jongeren zulke extreme dingen doen maar door gods gratie nog leven.
Nee zulke extreme dingen doen gelukkig de meeste niet, omdat ze nadenken. Met dat jonge brein. Dus het kan echt wel.

Helemaal niet. Letterlijk uit het artikel:

Bijna nooit heeft dat zulke verstrekkende gevolgen als afgelopen weekend.

Ze legt alleen uit hoe een puberbrein werkt (iets dat wetenschappelijk is aangetoond) en dat de een meer de grenzen opzoekt dan de ander. En dat is ook gewoon zo.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:11

Ja precies
Bijna nooit heeft het zulke gevolgen, maar daarmee zegt ze wel, iedereen doet dat wel maar die hebben gewoon mazzel en deze niet. En daar ben ik het niet mee eens.
De meeste denken met dat puber brein wel na en daarom hebben heeft het niet zulke gevolgen.

Ja dat gevolgen niet kunnen overzien is bewezen, waar, dat je niet kunt overzien dat je niet in een auto moet stappen is een ander kaliber.
Dat is heeeeel wat anders dan net teveel gedronken hebben en een keer kotsen.
Of dat je in een momentopname een wheelie met je fiets maakt en op de grond smakt en je been breekt.
Ja geloof ik allemaal.
Maar dit is geen moment, die is langere tijd iets doen waar je nog 10 keer kunt bedenken.
Fietsen doe je vanaf je 2, dus denk je minder aan gevaar. Dat ken je wel.
Auto sleutels jatten is echt anders.

Echt als je als 15/16 jarige niet kunt overzien dat je een ongeluk kunt krijgen zonder rijbewijs in een auto....nou slik deze zin maar in.....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-11-21 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:11

Vandaag maar weer eens mega blij geen kinderen te hebben. Collega moest direct naar huis om haar kind op te halen omdat de opvang op last van de GGD meteen gesloten moest worden (corona). Zij kan dus de verloren uren vanavond in gaan halen :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:15

DuoPenotti schreef:
Ja precies
Bijna nooit heeft het zulke gevolgen, maar daarmee zegt ze wel, iedereen doet dat wel maar die hebben gewoon mazzel en deze niet. En daar ben ik het niet mee eens.
De meeste denken met dat puber brein wel na en daarom hebben heeft het niet zulke gevolgen.

Ja dat gevolgen niet kunnen overzien is bewezen, waar, dat je niet kunt overzien dat je niet in een auto moet stappen is een ander kaliber.

Echt als je als 15/16 jarige niet kunt overzien dat je een ongeluk kunt krijgen zonder rijbewijs in een auto....nou slik deze zin maar in.....

Ze zegt dat iedere puber grenzen opzoekt, maar dat dat bijna nooit ernstige gevolgen heeft. Daarmee impliceert ze imo niet dat alle pubers achter t stuur stappen, en gewoon mazzel hebben dat ze niks gebeurt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:18

ja omdat die nadenken, dus dat kunnen ze wel gewoon.
Dit heeft dus niets meer met grenzen op zoeken te maken. Niets met geen gevolgen kunnen overzien. Want de rest weet ook dat ze niet zo ver moeten gaan.

dat is dus wat ik bedoel.
Mar het word nu wel goed gepraat want ja, grenzen opzoeken.
Nee stom gedrag is wat anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:21

Ok.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:24

ja, we lezen het duidelijk anders.
Andere zo te zien ook :)
Ik kijk er ook echt anders tegen aan.
Zo vaak worden tegenwoordig echt ernstige dingen goed gepraat onder, ja ze kunnen niet anders hoor...ja doei.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:48

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja precies

Ze zegt dat iedere puber grenzen opzoekt, maar dat dat bijna nooit ernstige gevolgen heeft. Daarmee impliceert ze imo niet dat alle pubers achter t stuur stappen, en gewoon mazzel hebben dat ze niks gebeurt.

Nee dat zegt ze inderdaad niet en ze zegt ook dat ze de jongens niet persoonlijk kent, en dus niet kan oordelen over de specifieke situatie, maar de uitleg is wel naar aanleiding van dit incident. En ik vind ook wel dat nu de schuld daarbij gelegd wordt en daarom een van die “puberdingen” is die ze moeten doen om op te groeien en te leren.

De koptekst is trouwens wel iets te suggestief vergeleken met wat zij uitlegt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:11

https://www.ad.nl/klimaat/gaelle-30-nee ... ad7944396/

Citaat:
Een kinderwens hebben lijkt de normaalste zaak van de wereld. Voor Gaelle Vermeij (30), Stijn Cornelissen (23) en Maud Weis (21) is dat het niet. En dan niet alleen omdat ze kinderen simpelweg niet leuk vinden, maar omdat een kind op een wereld als deze in hun ogen geen toekomst heeft. ,,Een nieuw mens maken is het slechtste wat je kan doen voor het klimaat.”

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:46

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:57

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:57

https://www.ed.nl/helmond/ambulancemede ... ~ad8ebe52/
En die bikkels hebben dan nog eerste hulp verleend ook.
Wat hebben ze geluk nog te leven.
Door deze "stoere" kinderen die echt niet anders konden...

Ik blijf het verschrikkelijk voor ze vinden hoor.
Maar vraag me wel af als dodelijke omstanders waren geweest hoe dan de reacties waren geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 04:48

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 05:44

Verschrikkelijk die reacties ook.
Alsof de hele samenleving rekening moet houden met de kinderwens van andere.
Ook ga dan op een hutje op de hei wonen.. wat dachten ze ervan om dat met huilbaby lief te doen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:02

Ik zou ook pislink worden, wat een vreselijke reacties zeg :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:05

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:21

Cayenne schreef:
Nou idd! Die zijn ook voor het leven getekend :

Jeetje, dit is ook horror zeg :oo Je zult er maar naast leven! %)
En zo te lezen zijn de ouders ook al redelijk wanhopig.
https://forum.viva.nl/thuis/krijg-geen- ... ges/483947

Wat een nachtmerrie. Ik zou een geluidsdichte kamer bouwen als ik zo'n banshee zou hebben. Eierdopschuim aan t plafond en matrassen tegen de muren en op de vloer :x. Alleen al voor m'n eigen rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:30

Captain schreef:
Meer baby's geboren, waarschijnlijk 'klein corona-effect' - https://nos.nl/l/2405947#UPDATE-container-57342396

Man man man...

We zitten in een onbekende pandemie, de aarde pleurt al half van ellende uit elkaar door klimaat ellende die we veroorzaken, allerlei idioten vliegen elkaar met wapens in de haren... laten we ons voortplanten. Echt hoe leg je dat aan je kind uit als ie volwassen is? Dat je het een goed idee vond? Ow nee pure egoïsme.. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:06

Al die walgelijke moederkloek reacties. Natuurlijk is het zielig voor de baby/ouders maar een mens moet toch slapen. Stel je voor dat diegene arts is, ik heb er graag een naast mijn bed die gewoon slaapt in de nacht hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:09

Echt hoor.. dus omdat het zo zielig is voor de ouders, moet je als buur maar niet zeuren? Dat egoïsme zit er goed in gebakken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:12

Ja ik vond het ook heel zielig dat mijn huisgenoot destijds zijn vriendin sloeg en ze enorme ruzie maakte. Maar op den duur wilde ik wel slapen in de nacht. :')

En ja we hebben haar geprobeerd te helpen maar ze bleef terugkomen. Uiteindelijk is hij uit huis gezet en heeft hij ook even vastgezeten. :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:16

Die antwoorden, verschrikkelijk.
Want ja het is een kind dus dan mag je er niets over zeggen.
Natuurlijk is het voor die ouders ook rot maar "die krijgen er nog zoveel voor terug"
Dat is als bovenburen natuurlijk niet.
Maar ik denk niet dat het even op te lossen is, dat is het nadeel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:30

Afschuwelijk lijkt het me om naast zo’n huilbaby te wonen… Dat t voor de ouders erger is is makkelijk praten, die kozen zelf voor hun ‘wondertje’.
De mamabrigade reacties zijn wel weer typerend.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:03

Pfff ik las dat nieuwsbericht als eerste vanochtend. Daar word je toch pislink van? En al die reacties dan ja...
Er zitten een paar verstandige tussen maar zoals gewoonlijk word je op FeEsBoEk dan compleet met de grond gelijk gemaakt als je een andere mening hebt.