Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En dan ben ik het gewoon niet eens met dat artikel .
Ze doen net of alle pubers van die erge domme dingen doen en dat is gewoon niet.
Dat ze niet verwachtten dat ze gingen verongelukken, ja dat vast. Maar ze weten op die leeftijd echt wel dat ze een ongeval kunnen krijgen omdat ze nog geen rijbewijs hebben. Dat gevolg weten ze echt wel.
Nu word aan de ene kant gedaan of kinderen sneller volwassen zijn dan wij vroeger. Maar als ze dan stomme dingen uitspoken is het ineens dat brein dat ze gevolgen niet kunnen zien...daag
En ze doen of alle jongeren zulke extreme dingen doen maar door gods gratie nog leven.
Nee zulke extreme dingen doen gelukkig de meeste niet, omdat ze nadenken. Met dat jonge brein. Dus het kan echt wel.
DuoPenotti schreef:Ja precies
Bijna nooit heeft het zulke gevolgen, maar daarmee zegt ze wel, iedereen doet dat wel maar die hebben gewoon mazzel en deze niet. En daar ben ik het niet mee eens.
De meeste denken met dat puber brein wel na en daarom hebben heeft het niet zulke gevolgen.
Ja dat gevolgen niet kunnen overzien is bewezen, waar, dat je niet kunt overzien dat je niet in een auto moet stappen is een ander kaliber.
Dat is heeeeel wat anders dan net teveel gedronken hebben en een keer kotsen.
Echt als je als 15/16 jarige niet kunt overzien dat je een ongeluk kunt krijgen zonder rijbewijs in een auto....nou slik deze zin maar in.....
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja precies
Bijna nooit heeft het zulke gevolgen, maar daarmee zegt ze wel, iedereen doet dat wel maar die hebben gewoon mazzel en deze niet. En daar ben ik het niet mee eens.
De meeste denken met dat puber brein wel na en daarom hebben heeft het niet zulke gevolgen.
Ja dat gevolgen niet kunnen overzien is bewezen, waar, dat je niet kunt overzien dat je niet in een auto moet stappen is een ander kaliber.
Dat is heeeeel wat anders dan net teveel gedronken hebben en een keer kotsen.
Echt als je als 15/16 jarige niet kunt overzien dat je een ongeluk kunt krijgen zonder rijbewijs in een auto....nou slik deze zin maar in.....
Ze zegt dat iedere puber grenzen opzoekt, maar dat dat bijna nooit ernstige gevolgen heeft. Daarmee impliceert ze imo niet dat alle pubers achter t stuur stappen, en gewoon mazzel hebben dat ze niks gebeurt.
Citaat:Een kinderwens hebben lijkt de normaalste zaak van de wereld. Voor Gaelle Vermeij (30), Stijn Cornelissen (23) en Maud Weis (21) is dat het niet. En dan niet alleen omdat ze kinderen simpelweg niet leuk vinden, maar omdat een kind op een wereld als deze in hun ogen geen toekomst heeft. ,,Een nieuw mens maken is het slechtste wat je kan doen voor het klimaat.”
Roodvos schreef:Hier dan nog eentje in het kader van puberbreinen en onverantwoord gedrag:
https://nos.nl/artikel/2405808-links-en ... ittenhouse
Ik zal verder maar niet opschrijven wat ik hier van vind![]()
Cayenne schreef:Nou idd! Die zijn ook voor het leven getekend
Jeetje, dit is ook horror zegJe zult er maar naast leven!
![]()
En zo te lezen zijn de ouders ook al redelijk wanhopig.
https://forum.viva.nl/thuis/krijg-geen- ... ges/483947
Captain schreef:Meer baby's geboren, waarschijnlijk 'klein corona-effect' - https://nos.nl/l/2405947#UPDATE-container-57342396
Man man man...