Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Memories schreef:Dat wel, ja.Helemaal eens met de Disney = stom. En volwassen mensen die echt overdreven Disney-obsessed zijn vind ik altijd een beetje eng. Sorry
Cer schreef:Daarom staat er bij de betreffende films tegenwoordig ook een disclaimer op streamingplatforms.Nee San87… dat wil ik zeker niet zeggen..ik ga niet zomaar mensen racists noemen.. ik snap ook niet helemaal dat je het meteen op die manier interpreteert..
Maar Disney is wel in oudere films gewezen op racisme in films.. dat is geen grapje.. waarom zou ik er een grapje over maken..
Het haakt aan op dat eigenlijk bijna overal een smet overheen ligt en je bij veel dingen op moet letten wat je ervan vindt..
Uiteraard veranderen dingen .. gelukkig
Mkango schreef:Memories schreef:Dat wel, ja.Helemaal eens met de Disney = stom. En volwassen mensen die echt overdreven Disney-obsessed zijn vind ik altijd een beetje eng. SorryIk vind het soms wel heerlijk om even een Disneyfilm te kijken, maar ik heb geen altaar voor de Grote Muis.
![]()
Qua films is Studio Ghibli sowieso beter.
Mkango schreef:elnienjo schreef:Kun je dat ook nog daadwerkelijk aantonen of komt die opmerking voort uit niets dan je eigen vooroordelen?Precies, de afstammelingen van de vroegere slaven staan er gemiddeld toch een stuk beter voor als ze in Amerika zijn geboren dan in bijv.Nigeria.
Bovendien had het Afrikaanse continent er heel anders uitgezien als het niet bezet was geweest door Europese mogendheden. Je hebt het altijd over “aaaaaaaaal die immigranten die onze Westerse cultuur kapot komen maken,” maar wat denk je dat “het Westen” in andere delen van de wereld gedaan heeft?![]()
elnienjo schreef:Eerlijk gezegd betwijfel ik of het Afrikaanse continent uberhaupt ontwikkeld zou zijn als er geen westerlingen of Chinezen waren geweest.
Sizzle schreef:elnienjo schreef:Eerlijk gezegd betwijfel ik of het Afrikaanse continent uberhaupt ontwikkeld zou zijn als er geen westerlingen of Chinezen waren geweest.
Ok, dit is zelfs beyond de titel van dit topic.
Durf je jezelf nog aan te kijken na zo‘n opmerking?
Wat is eigenlijk ontwikkeld? Racistische uitlatingen via internet plaatsen?
rien10 schreef:In een wolkenkrabber leven, in de ratrace met stress en vervuiling versus in harmonie met de natuur in een lemen hut leven en iedereen helpt elkaar.
Wie is er dan ontwikkeld? Wie leeft beter? Maar ja, toen kwamen de blanken met wapens en ziekten en was de harmonie verdwenen. Elnienjo, je bekijkt het allemaal enorm eenzijdig.
Edit:
Elnienjo, je opmerking "Op hun manier" is echt een teken van het niet snappen van de materie.
Ze waren niet "op hun manier" ontwikkeld. Ze waren hoog ontwikkeld. Punt. Klaar.
elnienjo schreef:rien10 schreef:In een wolkenkrabber leven, in de ratrace met stress en vervuiling versus in harmonie met de natuur in een lemen hut leven en iedereen helpt elkaar.
Wie is er dan ontwikkeld? Wie leeft beter? Maar ja, toen kwamen de blanken met wapens en ziekten en was de harmonie verdwenen. Elnienjo, je bekijkt het allemaal enorm eenzijdig.
Edit:
Elnienjo, je opmerking "Op hun manier" is echt een teken van het niet snappen van de materie.
Ze waren niet "op hun manier" ontwikkeld. Ze waren hoog ontwikkeld. Punt. Klaar.
Dat is toch op hun manier omdat het een andere manier is dan de onze? Helemaal met je eens dat onze westerse ratrace ook geen goede manier is trouwens.
rien10 schreef:elnienjo schreef:
In een wolkenkrabber leven, in de ratrace met stress en vervuiling versus in harmonie met de natuur in een lemen hut leven en iedereen helpt elkaar.
Edit:
Dat is toch op hun manier omdat het een andere manier is dan de onze? Helemaal met je eens dat onze westerse ratrace ook geen goede manier is trouwens.
't kwam op mij over dat voor jou onze (westerse witte) samenleving de beste is, de standaard is en alles daarmee vergeleken wordt door jou. In dat licht kwam het "op hun manier" erg denigrerend op mij over.
elnienjo schreef:In Amerika kun je alles bereiken als je er de capaciteiten voor hebt.