Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:52

Dankjewel!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:20

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:59

Een Thaise masseuse... Heerlijk!!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:46

Steeph schreef:
Omdat ik mezelf gewoon eens goed wil verwennen (en stiekem kan mijn lichaam het ook wel gebruiken) ben ik op zoek naar waar ik een 'gewone' volledige lichaamsmassage kan krijgen. De fysio leek me hiervoor niet helemaal geschikt, maar waar dan wel...?

Bij de sauna in Den Bosch!
Of bij yogaminds in Amstelveen.
(geen idee waar je woont haha)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:51

Ik krijg vandaag een rekening van een dierenarts van maart 2016, die ze destijds vergeten zijn te sturen
In hoeverre moet ik nog betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:55

Nikass schreef:
Ik krijg vandaag een rekening van een dierenarts van maart 2016, die ze destijds vergeten zijn te sturen
In hoeverre moet ik nog betalen?

https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring
De verjaringstermijn voor producten is 2 jaar, voor diensten 5.
Een dierenarts is een dienst.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:56

Ok thanks :)
Ik vind het wel een vreemde actie maar goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:58

Heel netjes is het niet maar als je destijds niet hebt betaald voor de dienst was het wel een beetje te verwachten dat het ooit op zou komen bij een controle oid toch? Snap dat je ervan baalt verder hoor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:17

Betalen.

Want waarom heb jij niets gemeld..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:42

Nikass schreef:

Ik vind het nogal een vreemde actie wanneer je niet betaald voor afgenomen diensten. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:59

c_alsemgeest schreef:
Nikass schreef:

Ik vind het nogal een vreemde actie wanneer je niet betaald voor afgenomen diensten. :')

Lukraak een bedrag overmaken lijkt me pas raar... En verwarrend voor de administratie :')

Ik begrijp ook dat je misschien de eerste weken daar eens over nadenkt, maar dat op den duur het leven weer de overhand krijgt en je dat vergeet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:47

Niet lukraak... gewoon even een telefoontje naar je veearts is dan gewoon wel netjes.
En natuurlijk kan je het zelf ook vergeten zijn.
Maar als je de rekening na lange tijd alsnog krijgt kan je toch gewoon betalen ipv je je af te vragen op bokt of je er onderuit kan komen. Je paard heeft de behandeling namelijk wel gewoon gekregen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:54

c_alsemgeest schreef:
Niet lukraak... gewoon even een telefoontje naar je veearts is dan gewoon wel netjes.
En natuurlijk kan je het zelf ook vergeten zijn.
Maar als je de rekening na lange tijd alsnog krijgt kan je toch gewoon betalen ipv je je af te vragen op bokt of je er onderuit kan komen. Je paard heeft de behandeling namelijk wel gewoon gekregen.

Ik denk dat ik de enige ben die de vraag dan niet zo heeft opgevat.

Vind het een begrijpelijke vraag. Ik zou na 3 jaar er sowieso vanuit gaan dat ik die rekening allang heb voldaan. En argwanend worden, waarom gaat een praktijk 3 jaar na dato ineens door z'n administratie? Hoelang kan ik nog van hun expertise gebruik maken?

En zeker even checken of ik zover terug echt geen betaling ga vinden die ik toch wel heb gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:29

Ik zit op dit moment The Book of Negroes te kijken, wat naar mijn idee heel veel raakvlakken heeft met Roots. (ik heb de 2016? versie gezien)

Alleen zijn deze twee series gebaseerd op verschillende boeken.

Zie ik het nu verkeerd? Of hoe zit dit?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:17

[*]
Nikass schreef:
Steeph schreef:
Omdat ik mezelf gewoon eens goed wil verwennen (en stiekem kan mijn lichaam het ook wel gebruiken) ben ik op zoek naar waar ik een 'gewone' volledige lichaamsmassage kan krijgen. De fysio leek me hiervoor niet helemaal geschikt, maar waar dan wel...?

Bij de sauna in Den Bosch!
Of bij yogaminds in Amstelveen.
(geen idee waar je woont haha)

Probeer een thaise massagesalon zonder happy ending, dus een gewone. Echt heerlijk.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:57

Een vraagje:
Op Netflix heb ik 5 accounts, een voor mij, mijn broertje, mijn stiefvader, mijn vader en de moeder van mijn vader. Een account maken erbij kan niet meer. Nu kijkt mijn andere opa, via mijn account.

Nu zie ik dat mijn opa een serie kijkt, die ik ook wil zien. Hij kijkt A 2 seizoen 3 (als voorbeeld.) ik ben bij A 7 seizoen 1. Kunnen we dit tegelijk kijken? Of knalt de een de ander eruit?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:21

Ik denk dat het de laatste kijker onthoudt, dus dan zal je zelf de aflevering op moeten zoeken waar je bent gebleven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:23

Nog eentje...

Ik werk aan een kanaal (route Delfzijl Lemmer) en zie dagelijks veel boten voorbij komen. Vaak dezelfden, zelden zichtbaar wat ze vervoeren. Wel altijd Nederlandse schepen.
Maar sinds een week of 2 zien we ook regelmatig Duitse en Tsjechische schepen. Waarvoor varen die hier? Is het een speciale tijd van het jaar?
Of heeft dit te maken met de lage stand in de Rijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:19

Je kunt nu als geslacht X kiezen. Zitten hier echt voordelen aan? Krijg je geen inreisproblemen in bepaalde landen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:05

Ja, de kans is aanwezig dat je inreisproblemen krijgt in bepaalde landen. Maar het voordeel voor deze mensen is erkenning dat ze afwijken en geen keuze hoeven te maken voor iets dat ze niet zijn.

Dat herinnert me aan de volgende vraag (niet specifiek naar jou hoor!): waarom nemen zo veel mensen aanstoot aan het feit dat er nu de mogelijkheid is gekomen voor een X op het paspoort.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:35

Gister miss Saigon weer gekeken...
Waarom pleegt Kim aan het eind zelfmoord als ze ook met Tam en Chris en Ellen naar Amerika kan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:45

Janine1990 schreef:
Ik zit op dit moment The Book of Negroes te kijken, wat naar mijn idee heel veel raakvlakken heeft met Roots. (ik heb de 2016? versie gezien)

Alleen zijn deze twee series gebaseerd op verschillende boeken.

Zie ik het nu verkeerd? Of hoe zit dit?

Het zijn verschillende boeken. Over hetzelfde onderwerp.

Vergelijk het maar met: Stephen Ambrose schreef 'Band of Brothers' , Donald Burgett schreef de 'Screaming Eagle' serie. De 1 gaat over Easy Company, de ander over Alpha Company. Zelfde onderwerp, tijd en plaats. De overlap is navenant.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:03

Mizora schreef:
Ja, de kans is aanwezig dat je inreisproblemen krijgt in bepaalde landen. Maar het voordeel voor deze mensen is erkenning dat ze afwijken en geen keuze hoeven te maken voor iets dat ze niet zijn.

Dat herinnert me aan de volgende vraag (niet specifiek naar jou hoor!): waarom nemen zo veel mensen aanstoot aan het feit dat er nu de mogelijkheid is gekomen voor een X op het paspoort.

Ik denk omdat mensen niet zo van verandering of afwijken van het 'gewone' (2 geslachten in dit geval houden). Dat levert een soort gevoel van ongemak in de hersenen, waar je vanaf wil (wat ook kan door je houding aan te passen). Dat heet cognitieve dissonantie :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:38

Mizora schreef:

Verandering = slecht. Altijd en overal. Volgens (veel te) veel mensen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:05

Ik sprak op een buitenrit met een man die op Horse Event een stand had gezien waar je je kon inschrijven om paarden van Italië naar Nederland te rijden. Wat was dit?