Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:55

Gelukkig worden hier onze overgebleven grote balen gewoon aan onze buren en goede kennissen verkocht, die hebben gewoon zelf het materiaal om ze op te komen halen.

Door schade en schande wijs geworden daarin, want ook mensen gehad die kwamen klagen dat ze al een maand 1 baal aan het voeren waren en dat die nu was gaan rotten. :7

DeBuurvrouw

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:59

Een maand met deze temperaturen.... Duhh

Tegen het einde van het "we voeren hooi bij" seizoen probeer ik of te gaan voeren met kleine baaltjes of ik vraag mensen of ze gratis hooi willen ophalen en dan breken we nog een grote baal hooi aan.

Idd sommige blijven zeiken.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:55

Omdat ik regelmatig kopers op marktplaats krijg die mij betaalverzoeken van 1 cent of andere rare links sturen, heb ik vandaag maar eens een mailtje naar marktplaats gestuurd met de vraag of ze daar iets mee kunnen. Ik kreeg vrij snel een mail terug met de vraag of ik die berichtjes wil doorsturen. Zo gezegd zo gedaan en daarna kreeg ik weer snel een berichtje van marktplaats terug dat het idd frauduleuze accounts waren en dat ze de accounts verwijderd hebben. Vond ik toch netjes van marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:03

petra8 schreef:
Omdat ik regelmatig kopers op marktplaats krijg die mij betaalverzoeken van 1 cent of andere rare links sturen, heb ik vandaag maar eens een mailtje naar marktplaats gestuurd met de vraag of ze daar iets mee kunnen. Ik kreeg vrij snel een mail terug met de vraag of ik die berichtjes wil doorsturen. Zo gezegd zo gedaan en daarna kreeg ik weer snel een berichtje van marktplaats terug dat het idd frauduleuze accounts waren en dat ze de accounts verwijderd hebben. Vond ik toch netjes van marktplaats.

Maar hoe doe je dat dan als je het via Whatsapp krijgt? Zo kreeg ik er toen 1, dan weet je geen Marktplaats account.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:06

Je kan dat als nog wel doorsturen naar Marktplaats. Wellicht komen die wel achter het account en kunnen ze die blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:42

Ik zou willen kijken voor grote onverpakte balen voor de winter. Met 2 paarden die niet op stro staan en 2 shetjes komt dat toch voordeliger uit lijkt me. Ik voer anders 2-2,5 baaltje/dag. Nu kan ik er 60 leggen dus voor een maand.
Met wat grote balen kom ik (hopelijk) langer uit. Ze kunnen droog en goed beschut liggen.
Voordroog begin ik niet aan. De ene schuurt er onwijs snel op, de andere diarree en iets te vaak pakken gehad waarbij de schimmel je al tegemoet komt als je ze nog maar open maakt.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:36

Wij kunnen met onze trekker wel helpen opladen, maar hebben ze zelf ook via de loonwerker hier bij huis gekregen, en kleine afstand van 5km en 2 grote pakken is geen probleem om te bezorgen maar meer kunnen wij ook niet, had in de advertentie onze woonplaats erbij gezet, en kreeg mailtjes van mensen of we even 2 pakken konden bezorgen 40 km verderop, nou das mij te gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:47

Pff hooi.. vorige week al gereageerd op iemand dat ik hun hele partij hooi wel wilde opkopen, met de vraag of ze het ook (uiteraard tegen meerprijs) kunnen brengen (bij de advertentie staat tenslotte ophalen of bezorgen). De hele week al opnieuw mijn vraag aan het stellen, tot op heden geen reactie..

Wel een andere vlotte koop gehad, vanmiddag op iets gereageerd, in eerste instantie leken we niet over de prijs uit te komen dus vriendelijk bedankt en mijn bod laten staan met de mededeling dat ik het kan komen halen wanneer het hun uitkomt. Paar uur later toch nog een bericht gekregen met een tegenbod dus afspraak gemaakt en vanavond nog opgehaald! Super blij, het product is nog in nieuwstaat ongebruikt en de aanschafbon (29 april dit jaar) hadden ze ook nog! :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:40

mmmmm mn sjabrakken lopen voor geen meter

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:05

Trui schreef:

Vind dat paardenspul sowieso niet super meer loopt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:18

Ik had wegens verhuizing een tafel met 6 stoelen op FB gezet, af te halen voor 2 kratten bier..

Er is tot nu toe niemand komen opdagen, ik moest hem komen brengen want geen vervoer omdat alleenstaand, of 2 lege kratjes bier ook goed is, wat ik met de vloer doe :? :? etc..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:20

Banyu schreef:
Trui schreef:

Vind dat paardenspul sowieso niet super meer loopt.

Heb ook het idee dat die tijd een beetje geweest is.
Hier organiseren ze ook jaarlijks een 2ehands markt en de opkomst is steeds minder. Zo weinig zelfs dat dit jaar voor het laatst is. Zonde vind ik dat.

Geen idee waar het aan ligt, men koopt in deze tijden het spul liever nieuw?
Of is de grootste rage wellicht wat over aan het waaien?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:23

Ik zoek een dekje en beschermers en bied me suf maar krijg nooit reactie terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:57

Ik zie een mooie pan op mp,(Creuset) die ik graag wil hebben.
Ik doe een bod, geen idee hoe realistisch, want de gemiddelde biedingen lopen erg uiteen voor dat product..

Enfin, mailtje vandaag terug, kan hem op komen halen voor dat bedrag..
Oeps, niet opgelet, verkoper Limland, ik randstad...
Dus, mailtje terug, mea culpa, kan je hem ook versturen?

Komt er een tientje bij... Dus ik vraag heel netjes, goh, denk je dat die pan boven de 10 kilo uitkomt ( was niet zo, ik heb al gezoekeld ;-) ) want anders is het 6,95.

Verkoper antwoord, ja, maar dan is het verpakkingsmateriaal zoeken enz, anders is het deur open doen, pan geven en klaar...

Zo'n antwoord zet bij mij de haartjes overend, en heb al helemaal geen zin meer om zaken te doen met zo'n iemand... Heb niet met haar geknikkerd....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:08

Ik verzend ook veel zaken niet omdat ik dat niet op vind wegen tegen het gemak als iemand komt afhalen.

Ik had gratis (middelmaat grote) beelden op Facebook staan, of ik die ook even voor 6,95 wilde verzenden.
Nee dus, ga niet al die extra moeite ondernemen voor een item waar ik geen cent voor krijg.
Een paar euro voor de moeite is soms niet raar in mijn ogen. Daarnaast zal die pan niet in de weg staan voor de verkoper waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:16

Als de verkoper mij direct had gezegd, joh, ik reken een tientje, want zus&zo, dan soit.
Maar als ik de vraag stel over het te verzenden gewicht, en ik krijg dan zo'n verhaal, dan denk ik, prima, dan niet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:18

En de verkoper zal het laatste ook denken “prima, dan niet”. ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:36

En dat bewijst maar weer dat communicatie erg lastig is op dit soort media ;-)

Maar, er is teveel keuze , ik heb net een mooiere, grotere, en incl postduif-pan, van hetzelfde merk kunnen kopen, voor het zelfde bedrag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:40

Gho, ik snap hem wel. Ik ben al dik 3 kwartier kwijt om iets te verzenden. Verzend dus ook niet graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:42

Het gaat mij er niet om of je wel of niet graag verzendt, alhoewel ik liever geen mensen aan/in mijn huis heb, maar oke, het gaat mij erom hoe je dat verteld aan je 'klant' ( want dat zijn wij kopers), daar hadden wat betere punten op gescoord kunnen worden, zeker als de keuze reuze is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:44

Gho ik vind het eigenlijk een vriendelijk en normaal antwoorden :) Maar iedereen vat alles op zijn eigen manier op :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:08

Stille meelezer tot nu toe geloof ik.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verzenden 10x makkelijker vind, makkelijker dan op iemand wachten op een bepaald tijdstip.(En wat daar allemaal bij "mis" gaat)

Overigens zag ik een aantal mensen die vinden dat ze onzinbiedingen krijgen op dingen, eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook zo'n iemand, regelmatig zie ik advertenties met niets, behalve bieden, en in de meeste gevallen doe ik een klein bod(met nog ruimte voor mezelf om te verhogen) maar waarvan ik absoluut niet verwacht het te krijgen, en als dan de reactie is:is prima wanneer kom je halen? Tja, dan ben ik toch gek dat ik "realischer" ga bieden :+
Nu zijn dit veelal wel merkloze dingen, maar alsnog, het is zo moeilijk in te schatten wat iemand er voor wil hebben...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:19

Bieden is idd erg lastig, verschillende mensen kennen een verschillende waarde toe aan een artikel.
Als mensen enkel bieden hebben staan moeten ze ook niet “zeuren” dat ze beledigd zijn door een bepaald bod.

Als iemand aangeeft 300 euro voor een artikel te willen hebben is het bieden van 20 euro meestal nutteloos. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:56

Ik kreeg 4 sterren omdat de dame in kwestie nooit 5 sterren geeft.

Ik heb voor de zekerheid maar even gevraagd of er iets mis was. Maar nee, ze gaf gewoon nooit 5 sterren. :')

Gelukkig heb ik een mooie score, maar toch jammer dat er nu een 4 sterren tussen staat! :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:04

Ja hoor. Goed argument. :')