Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:24

Welke maat is het? Mag ook in pb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:41

guusje_h schreef:
Welke maat is het? Mag ook in pb :D

Ik stuur je even een pb.

Het gaat wel lekker vandaag trouwens, kreeg net weer wat raars, namelijk zo'n automatische reactie op een advertentie. Dus: beste.. Ik heb een vraag over... met vriendelijke groet... Alleen stond er dus niks anders bij dan dat, dus heb ik even gestuurd dat er waarschijnlijke iets fout is gegaan krijg ik terug: 'Can you explain me in english'

:o?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:52

Nou had mijn vriend wat aparts van het weekend.

Hij is op zoek naar een andere auto, had er een gezien op Speurders.
Dus hij doet een bod. Verkoper axepteerd bod en ze maken een afspraak voor een bezichtiging.
Zo gezegd zo gedaan.
Vriend gaat bij de auto kijken, en komt tot ontdekking dat er nogal wat roest aanwezig is waarop hij besluit de auto niet te kopen.
Nou toen had je de verkoper moeten horen, dat mijn vriend de auto maar moest kopen, want ja hij had natuurlijk dat bod gedaan dus hij moest en zou zijn auto verkopen aan mijn vriend.

Mijn vriend is tenslotte maar zeer geirriteerd vertrokken.
Hij heeft die verkoper maar hard uitgelachen toen ie in de auto terug naar huis reed.
Zielig figuur zeg :evaw: 8)7

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:15

Ik zou willen dat een bod bindend was. haha Maar helaas op dit soort sites is dat niet het geval.

Ik had ook weer wat. Kijkers voor een pony, eerst via mail heel verhaal, ze vond hem geweldig, wilde plaats voor het leven bieden etc.
Kwam ze zondag kijken. Was helemaal verliefd, oh wat was ie leuk. Ik helemaal gelukkig want was echt een goede match. Ze kon hem goed rijden, is namelijk nogal vlot. En pony kon zich er ook in vinden.

Nog over gehad dat ie vandaag dan nog naar de smid zou gaan, en wanneer ze hem dan op zouden kunnen halen.
Ze zouden die avond bellen om aan te geven of het door ging. Nou prima.
Eigenaar en ik zeiden nog, als dit het niet word dan weet ik het ook niet meer.
Worden we 's avonds gebeld, ze had nog bij een andere pony gekeken en dat was hem toch geworden....
HUH???
Prima dat je nog ergens anders gaat kijken hoor, groot gelijk, maar dat kun je toch gewoon aangeven?
En hoe verliefd ze was? De liefde was blijkbaar snel weer over...

Erg jammer. Als ze nou gewoon had gezegd dat ze nog ergens anders gingen kijken was onze verwachting anders geweest. Nu wel een beetje teleurgesteld :(

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:52

ach...zo had ik een bijrijdster...meiske van 14. Ze betaalde 50 euro per maand. Ik had daarvoor al enkele keren mensen gehad die kwamen kijken, maar die hadden zelfs het fatsoen niet om ff af te bellen als ze het toch niet zagen zitten, ondanks dat ik daar specifiek om had gevraagd en ze dit ook hadden toegezegd (ik bedoel: ik steek een middag tijd in ze om alles te laten zien, dan is het toch niet te veel gevraagd even te melden of je wel of niet het gaat doen?). Dat meisje heeft een halfjaar ofzo bij me gereden....als mijn paard eens een weekje niet kon lopen (is 1 keer voorgekomen, hij bokte en ik wilde hem dus eerst naar de osteo hebben) hoefde ze die maand helemaal niet te betalen. Verder mocht ze alles..vriendinnen mee, buitenritten etc. Mijn enige voorwaarde was dat wanneer ik er zelf niet was, ze iemand mee zou nemen, omdat ik het niet wil riskeren dat er iets gebeurd en zo'n meisje daar ligt voor weet ik hoelang (paard superbetrouwbaar..komt van manege maar toch). Op een gegeven moment kwamen vrienden van me in de vakantie oppassen. Hun dochters wilden ook wat met het paard doen en hadden hem 's ochtends om 10 uur gelongeerd. Het meisje was 's middags om 15 uur komen rijden en heeft een uur gegalloppeerd met 30 graden!!! En ik kreeg een appje van haar dat ze het er niet mee eens was dat die kleine meisjes zoveel deden met hem terwijl het zo heet was..mijn vriendin gevraagd...kon het me niet voorstellen, want die is hartstikke zorgzaam, maar toen kwam dus de waarheid aan het licht: het meisje had tegen de dochters van vriendin gezegd dat het haar paard was en dat zij alles besliste. Ik haar geconfronteerd met het rijden op het warmst van de dag en dat zou ze niet meer doen.

Enfin..ze kwam steeds minder. Nou prima...juist daarvoor had ik de 50 euro ingesteld.Die overigens in het begin vd maand betaald zou worden...ook dit werd steeds later, maar aangezien ze toch wel redelijk trouw kwam viel ik hier niet echt over. In september kreeg ik na vragen het geld van augustus . September is ze toen nog een aantal keer geweest en in oktober gevraagd of alles goed was: ja..alles goed. Ok..omdat je hier al zo lang niet meer geweest ben...toen kwam de aap uit de mouw...ze zou bij een andere stal gaan rijden en daar les krijgen en dan werd het te duur. Dus per oktober stopte ze bij mij (het was inmiddels 6 oktober ofzo). Dus ik zeg: joh, wat leuk. Maar waarom heb je me dat niet verteld? Nou..ze wilde zeker weten dat het doorging voor ze bij mij ging stoppen. Euhm....ok? Nou..wanneer kom je afscheid nemen en het geld van september brengen? Antwoord: ik was er in september ja maar een paar keer!!

Enfin..heb haar ouders geprobeerd te bellen, maar die bellen ook niet terug. Nu blijkt dat ze gescheiden zijn en zij met haar moeder verhuisd is (Vertelde ze me later) dus ik vermoed dat het daar ook wel wat mee te maken heeft, maar vond het zo idioot. Heb haar dat ook gezegd, en ze heeft wel haar excuses aangeboden. Het geld heb ik maar laten zitten. Daar ging het me helemaal niet om, maar die respectloze houding van veel mensen stoort me wel behoorlijk. Van dat meisje denk ik dan: tja...het is 14...normaal hoor je dat dan wel te weten, maar goed...die ouders snap ik echt niet......wanneer mijn dochter dit zo zou oplossen was het huis te klein.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:05

Ik snap er geen fluit van.. Waarom staat dit eigenlijk hier? Of heb je dat meisje via marktplaats opgedoken? Persoonlijk vind ik het vrij logisch dat iemand eerst zeker wil weten dat B doorgaat eer je A opzegt.. Daar is zelfs een spreekwoord van... "Gooi geen oude schoenen weg eer je nieuwe hebt". Ten tweede was dat kind 14 jaar... Dan is 50 euro héél veel geld.. (en ik zou als ouder zijnde ook nooit toestaan dat te betalen.. wie wil hier nu een bijrijder hebben??) En dat je ouders gescheiden zijn is ook niet iets dat iedereen aan de grote klok gaat hangen.. En dat maakt voor jouw probleem met haar ook geen fluit uit.... Er is vrij weinig respectloos aan aan dit verhaal.. We hebben het hier over een kind van 14 jaar.. Als je die inschakelt voor je paard dan weet je toch dat de kans groot is dat er onbezonnen dingen gebeuren..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:37

Ik had laatst mijn nespresso apparaat te koop gezet. Kreeg ik een bod waar ik wel mee akkoord ging, dus gemaild dat ze hem voor dat bedrag kan ophalen. Nog wat vragen heen en weer, helemaal prima. Op de dag dat zij wilde komen, kon ik helaas niet, dus heb ik mijn moeder gevraagd om te wachten en te 'verkopen'. Nu kwam ze dus langs en wilde helemaal niet zien of dat ding nog werkte. Heel apart. Ik zou toch willen weten als ik iets koop, dat het nog werkt. Maar ach, ze heeft betaald, dat ding meegenomen en ik ben er vanaf. (hij werkte overigens prima nog hoor, anders zou ik hem niet zo verkopen).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:18

Sammie schreef:
Ik snap er geen fluit van.. Waarom staat dit eigenlijk hier? Of heb je dat meisje via marktplaats opgedoken? Persoonlijk vind ik het vrij logisch dat iemand eerst zeker wil weten dat B doorgaat eer je A opzegt.. Daar is zelfs een spreekwoord van... "Gooi geen oude schoenen weg eer je nieuwe hebt". Ten tweede was dat kind 14 jaar... Dan is 50 euro héél veel geld.. (en ik zou als ouder zijnde ook nooit toestaan dat te betalen.. wie wil hier nu een bijrijder hebben??) En dat je ouders gescheiden zijn is ook niet iets dat iedereen aan de grote klok gaat hangen.. En dat maakt voor jouw probleem met haar ook geen fluit uit.... Er is vrij weinig respectloos aan aan dit verhaal.. We hebben het hier over een kind van 14 jaar.. Als je die inschakelt voor je paard dan weet je toch dat de kans groot is dat er onbezonnen dingen gebeuren..

haar ouders betaalden het geld. Daar had ik de afspraak ook mee gemaakt. Tuurlijk zeg je A pas op als B doorgaat, maar ze heeft dus niks gezegd..gewoon niks meer van zich laten horen. Pas toen ik ernaar vroeg zei ze dat ze niet weer kwam en het geld van de maand ervoor ook niet meer wilde betalen. Dat vind ik dus onbeschoft. En zoals gezegd neem ik het haar niet zo zeer kwalijk als wel haar ouders. Komt ook nog bij dat ze de laatste keer de singel kapotgetrokken had. Niet expres, maar ik kreeg wel het verzoek zsm een nieuwe singel te regelen...dit heb ik dus ook gedaan, en die is dus nooit meer gebruikt, want toen wist ze al dat ze misschien niet weer kwam.

Ik wilde overigens geen bijrijder. Niet voor dit paard. Wel voor mijn andere paard en zocht een volwassen bijrijder omdat zij echt beweging nodig had en iemand met ervaring. Zij reageerden (zij en haar moeder) en vroegen of ik niet toch een paard voor haar had staan omdat ze niet meer welkom was op de stal waar ze eerst reed. Nou...dat wordt dan mijn oude manegeknol....heb het zadel aan laten passen dat ie weer goed zat...osteopaat kwam 1 keer per 2 maanden etc. en er gingen regelmatig dingen kapot of borstels in het water etc.

Die scheiding gaf ik alleen aan als reden waarom het misschien zo gelopen is. Omdat ik me kan voorstellen dat je met zoiets als ouders zijnde misschien even iets anders aan je hoofd hebt. Ik noem toch geen namen? (en ik weet ook heel zeker dat ze hier niet leest)

En nee...heb haar niet via MP, maar het kwam in me op door de reactie erboven, omdat dat ook zoiets is..gewoon niet zeggen dat je ook naar een andere pony gaat kijken, maar doen alsof ie al verkocht is...ik vind het gewoon raar dat mensen niet open zijn over zulke dingen....je kunt toch zeggen: goh, ik vind deze pony heel leuk, maar we kijken ook nog bij een andere en dan laat ik het je weten? Of bij mij: ik kan misschien bij een stal terecht waar ik meer kan leren, dus dat betekent dat ik hier moet stoppen omdat het dan te duur wordt...ten eerste hadden we er dan gewoon over kunnen praten en had ze wat mij betreft zelfs kunnen blijven rijden zonder te betalen. Ten tweede had ik me dan niet zo aan de kant geschoven gevoeld. Ik heb overigens gewoon normaal contact met haar..ben niet zo van de ruzies en ze weet ook dat ze gerust langs mag komen als ze zin heeft.

Ik heb het gelukkig nog niet eerder meegemaakt. Ja..1 keer jaren geleden, maar daar had ik zelf ook een groot aandeel in, dus de streek die me toen geleverd werd had ik ook wel verdiend. Verder hebben alle bijrijdsters het gewoon fatsoenlijk gezegd en hebben we nog steeds contact met elkaar en staat de deur open om weer te komen rijden.

En nee...ik heb meerdere meiden lopen van die leeftijd. Een pleegdochter en nog 3 andere meiden die regelmatig komen voor de pony's en allemaal gaan ze respectvol met elkaar om en geven ze aan wat er speelt. Dat weten ze echt wel met 14...tenminste als ze thuis een klein beetje opvoeding mee krijgen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:30

Dit hele verhaal heeft zo niks met dit topic te maken :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:50

Sleeper schreef:
Dit hele verhaal heeft zo niks met dit topic te maken :)

nee. Eigenlijk heb je helemaal gelijk :D . Ik dwaal wel vaker af :P

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:51

Het mooie bod was toch te mooi om waar te zijn, en denk dat mijn wantrouwen toch terecht was.
Ik vroeg wat de beste man precies voor gegevens wou hebben en daar kwam toch een aardig lijstje..
Ik heb uiteindelijk enkel mijn bank gegevens gestuurd, waarop er een mailtje kwam dat de gegevens niet klopte.
Hij had inderdaad gelijk, ik was wat cijvertjes vergeten bij mij Iban.
Gelijk de juiste weer door gemaild, daar niks meer op gehoord dus ging er vanuit dat hij het wel over gemaakt zou hebben.
Op internet stond dat transacties uit het buitenland wel 5 werkdagen konden duren, maandag had ik nog niks maar de 5 werkdagen waren ook nog niet om.
Toch maar eens een mailtje er achter aan, hij gaf aan dat ik het verkeerde nummer had door gemaild dus ik had nogmaals mijn rekening nummer door gestuurd en het duurde weer even tot ik een reactie kreeg.
Dus ik had maar weer een mailtje gestuurd om te vragen of het nu wel gelukt was, en daarbij gelijk vermeld dat wanneer hij geen interesse meer heeft mij dat ook wou laten weten.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje dat hij al een andere had gekocht, ik ga er dus vanuit dat hij meer gegevens bij mij los hoopte te peuteren voor criminele activiteiten.
Ik baal er wel van, eerst houd ik het een week voor iemand achter die vervolgens niet komt opdagen en nu dit weer.. Kan het geld deze dure maand net zo goed gebruiken..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:00

wat balen Rudina! Maar inderdaad wel fijn dat je er niet ingetrapt bent verdere gegevens op te geven!

Wij hadden vorige week een bod 35,00 boven de vraagprijs. Mede naar aanleiding van dit topic :+ zet je daar toch je vraagtekens bij. Ik reageerde niet te snel. Kreeg ik op een gegeven moment een mailtje of ik het nog wel wilde verkopen. Gezien ik al jaren lid was van MP dacht hij dat hij met een betrouwbare verkoper te maken had en hoopte ook van harte dat ik dat waar zou maken.....
Hij is het van het weekend op komen halen en betaalde keurig het door hem geboden bedrag!
Het kan dus gelukkig wel :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:19

Ik ben er lang mee gestopt: maar ik heb ook maar weer eens wat dingen op marktplaats gezet, ik ben benieuwd...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:59

Ik heb ook gisteren en vandaag wat op en neer gemaild met een potentiële koper, en nu...blijft het stil.
Laat dan even weten ik denk er over na of ik heb geen interesse meer, grrrrr

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:28

Ik heb mijn 9 maanden oude iphone 5s op marktplaats ivm overstap naar 6s met abo.
Of ik hem wil ruilen tegen zijn iphone 4. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:25

Ik heb zondag gereageerd op een boek, maandag het geld overgemaakt (was wel precies om 14.00u en van ING naar RABO, dus wss stond het gister pas op rekening van de verkoper) en sindsdien niets meer gehoord... ook geen 'bedankt ik heb het geld ontvangen en doe het dan en dan op de post'.

Het hoeft van mij echt niet 1-2-3, en er zit ook geen haast achter, maar laat alsjeblieft tenminste een teken van leven horen -O-
Laatst bijgewerkt door Foaly op 09-12-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:36

Saaams schreef:
Ik heb mijn 9 maanden oude iphone 5s op marktplaats ivm overstap naar 6s met abo.

Stille meelezer gaat op actief!
Wat heb je hier opgezegd? Hoe komen mensen erop, haha!

Hier vandaag mailcontact met een mevrouw die iets verkoopt in een dorp verderop. Met het OV is het slecht bereikbaar, dus ze heeft aangeboden het langs te brengen. Heel netjes! :) Zo kan het dus ook.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:57

Ik heb er niet eens op geantwoord. Ik neem dat soort reacties niet serieus :')

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:03

Haha verschrikkelijk zulke mensen!

Ik heb gisteren 2 advertenties geplaatst vrijwel gelijk 2 biedingen gehad die ik prima vond, met beide mensen akkoord gegaan en vervolgens hoor ik niks meer. Breng dan ook geen bod uit.. {:)-:(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:04

Ik ben weer heel voorzichtig begonnen met paarden kijken. Op marktplaats een leuke jonge ruin gevonden (ik aan de ruin, de wereld is gek geworden). Dus gemaild. Geen antwoord. Gisteren nog maar weer een mailtje gedaan, dat ik nog niets gehoord heb en of dat klopt. Heel frustrerend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:26

Hier aan het kijken achter een zadel, reageer op een advertentie wat de zitmaat is en of ze eigen foto's heeft. Krijg ik terug: 17,5. Heb zelfs de moeite niet gedaan om terug te antwoorden. Zoek wel verder

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:35

DeMolenhoek schreef:
Hier aan het kijken achter een zadel, reageer op een advertentie wat de zitmaat is en of ze eigen foto's heeft. Krijg ik terug: 17,5. Heb zelfs de moeite niet gedaan om terug te antwoorden. Zoek wel verder

Mag ik vragen wat voor iets je zoekt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:38

Wintec dressuurzadel. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:49

Ik had een bod gedaan op 7 metallica cd's.
Verkoper akkoord dus ik gevraagd of ze verzonden konden worden.
Dat kon, of ik 6,95 voor de verzendkosten kon overmaken + 2,95 verpakkingskosten.
Vind 2,95 een beetje duur voor een doosje :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:52

Saaams schreef:

Niet? Beetje flauw hoor :')