[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:53

Als je vrijwillig graag mee betaald voor de andere, omdat je dat makkelijk kan en wil, prima. Maar ik vind dat dat niet vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:28

Tancreda4 schreef:
Eik, als jij meer dan de rest verdiend snap ik dat wel. Maar dat is in mijn geval niet zo, en ondanks dat ik van ze hou ga ik niet voor hen betalen. Ik betaal mijn deel en klaar. Maar het is echt vermoeiend om dat elke keer weer te moeten aangeven, dat voelt zo zeurderig dat ik daar altijd grenzen in moet aangeven. Waarom kan er niet gewoon. Van te voren en vanzelfsprekend rekening mee worden gehouden?

Idd ook met kados ja. Bv 2 stellen en ik. Door 3 delen. Maar wel allemaal vrienden van de jarige zijn en naar dat feestje komen. Doe gewoon lekker door 5 denk ik dan...

Dat ben ik zeker met je eens hoor, het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat het door het aantal mensen wordt gedeeld en niet door het aantal huishoudens.

Ik bied het inderdaad zelf aan binnen het gezin, er wordt niet om gevraagd of vanuit gegaan door mijn familie.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:31

c_alsemgeest schreef:
Captain schreef:
Zoals een bokker ooit eens zei: alsof ik als kind bij volwassenen aan tafel ben gaan zitten. _O- I feel you!

Ben liever een kind aan de volwassenen tafel dan een volwassenen aan een kinder tafel _O-

Wat een hel lijkt me dat... eten aan een tafel vol kinderen zonder een andere volwassenen erbij :')

Over het algemeen krijg je wel als eerste je eten, dat valt mij tenminste op, dat de koters altijd eten krijgen en volwassenen maar moeten wachten met een feestje :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:06

Ik betaal voor mezelf tenzij we een gedeeld gerecht hebben, dan doen we elk een gelijk deel.
En dan gaan we niet janken dat Pietje een stukje vlees meer heeft terwijl Klaasje mss een bolletje ijs extra heeft gepakt ofzo.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:32

Ik kwam gisteren thuis en zag dit over de schutting. Ze hoeven geen toestemming te vragen hoor maar even een seintje was fijn geweest. Dan had ik mijn weekend anders ingedeeld.

Niet lekker buiten zitten met dit heerlijke weer. Ze zijn nu aan het springen (lees krijsen) en ben aan her wachten tot de eerste gaat janken
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:02

Je kunt altijd een gezellig liedje death metal opzetten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:09

Heb je een luchtbuks? :P
Of iets anders wat door het spring kasteel heen kan vanaf afstand? :+

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:42

Noise cancelling koptelefoon heeft echt m’n leven gered nu het mooi weer is. Ik zet dat ding op als ik in de tuin zit en ze kunnen krijsen wat ze willen, ik hoor niks meer. Ook niet als er moord en brand geschreeuwd wordt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:18

Welke heb je dan op? :))

Ik heb vorige week kunststof kozijnen met triple glas gekregen. Ik had oude, houten kozijnen met enkel glas. Het scheelt zo'n hoop herrie vanuit de speeltuin <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:37

brennie85 schreef:
Noise cancelling koptelefoon heeft echt m’n leven gered nu het mooi weer is. Ik zet dat ding op als ik in de tuin zit en ze kunnen krijsen wat ze willen, ik hoor niks meer. Ook niet als er moord en brand geschreeuwd wordt

Ja, ik ga er ook aan beginnen. Niet om de kinderen, maar om de motoren die hier vooral als het lekker weer is zoals gisteren, om de haverklap voorbij rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:38

Dieuwke_ schreef:
Welke heb je dan op? :))

Ik heb vorige week kunststof kozijnen met triple glas gekregen. Ik had oude, houten kozijnen met enkel glas. Het scheelt zo'n hoop herrie vanuit de speeltuin <3

Triple glas high five *\%/*

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:04

Ik heb de Sony WH-1000XM4 Zilver. Is voor muziek niet perse de beste qua geluid maar wel om alles af te schermen. Muziek luisteren gaat wat mij betreft ook prima hoor. Lange accu duur en makkelijk te bedienen. Ga nu echt met plezier buiten zitten terwijl ik het hiervoor maar een kwartiertje volhield

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:12

Ik ben verhuisd dat helpt ook. _O-
Woon nu niet meer direct aan een weg waar auto’s mogen. Dat scheelt heeeeeeel veel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:27

brennie85 schreef:
Ik heb de Sony WH-1000XM4 Zilver. Is voor muziek niet perse de beste qua geluid maar wel om alles af te schermen. Muziek luisteren gaat wat mij betreft ook prima hoor. Lange accu duur en makkelijk te bedienen. Ga nu echt met plezier buiten zitten terwijl ik het hiervoor maar een kwartiertje volhield

Ik heb deze ook, en in het OV is ie ook heerlijk om op te hebben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:37

Ik ben zo blij dat we hier alleen soms een irritante hond hebben. Ik wil echt geen noise canceling (of welke koptelefoon dan ook) willen dragen als ik buiten ben. Gewoon leefgeluiden en vogels <3 Maar ik heb dan gelukkig ook geen krijsende kinderen hier. Alleen soms de school tijdens de pauzes.

Maar goed, ik vind dat sowieso ook echt zo'n stomme ontwikkeling dat iedereen met een koptelefoon op loopt met muziek, noise cancelling en volledig afgesloten van de wereld om je heen :o Zelfs als ze buiten in de natuur lopen, kan daar met mn hoofd niet bij. Maar dat is denk ik een unpopulair opinion := :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:47

Buiten in de natuur snap ik het ook niet meteen. Maar in je eigen tuin kan ik me heel goed voorstellen dat je ook eens in stilte van de zon en het uitzicht wil genieten. En er zijn veel plekken in NL waar dat niet kan zonder oordoppen/noise cancelling koptelefoons, helaas.

Zijn het geen gillende kinderen, dan zijn het wel motoren, schreeuwende wielrenners of auto's/vrachtwagens of een klussende buurman, oid.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:33

Ik draag m niet tijdens het wandelen. Enkel in huis als er bijvoorbeeld vier apparaten aanstaan zoals oven en afzuiger e.d. en als ik rustig boekje wil lezen in de tuin in de hele buurt ineens begint te krijsen, te klussen en een kapsalon houdt in de schuur..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:44

Ik gebruik hem alleen in het OV en thuis in huis. :)
En heb ook nog altijd Loops mee als het iets te druk is in de stad, of in het dorp.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:00

Ik vind het heerlijk om te wandelen met een luisterboek op mijn hoofd. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:50

verootjoo schreef:
Ik vind het heerlijk om te wandelen met een luisterboek op mijn hoofd. :j

Precies… en soms wandel je ook best dicht langs (snel)wegen hier op de Veluwe.

Maar meestal heb ik dan m’n AirPods in. Dan hoor ik de vogels ook nog haha.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:16

Tancreda4 schreef:
Ik ben zo blij dat we hier alleen soms een irritante hond hebben. Ik wil echt geen noise canceling (of welke koptelefoon dan ook) willen dragen als ik buiten ben. Gewoon leefgeluiden en vogels <3 Maar ik heb dan gelukkig ook geen krijsende kinderen hier. Alleen soms de school tijdens de pauzes.

Maar goed, ik vind dat sowieso ook echt zo'n stomme ontwikkeling dat iedereen met een koptelefoon op loopt met muziek, noise cancelling en volledig afgesloten van de wereld om je heen :o Zelfs als ze buiten in de natuur lopen, kan daar met mn hoofd niet bij. Maar dat is denk ik een unpopulair opinion := :+

Nee ik begrijp je, ik wandel in de bossen om te genieten van de vogels of het ritselende van de bladeren. Niet om muziek te luisteren. Dus voor mij geen koptelefoon.

In de tuin zou ik het af en toe wel kunnen begrijpen of willen want de snelweg horen de hele dag is niet altijd rustgevend (ligt eraan hoe de wind staat en in het weekend is het sowieso rustiger). Echt veel krijsende kinderen heb ik niet in de wijk, en die spelen aan de andere kant van het huis in de speeltuin. Maar andere leefgeluiden zoals grasmaaien of timmeren of visite daar stoor ik mij niet echt aan. En met zo'n koptelefoon zou ik ook alle vogels missen en dat vind ik jammer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:49

Hier woon ik in een rijtjes huis, dus in de tuin wel regelmatig een koptelefoon op. Vind het toch irritant om anderen zo goed te horen.
Mijn vriend is dit weekend ook naar binnen verplaatst omdat hij het onderwerp van het gesprek van de buren niet kon aanhoren _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:36

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:04

Josien_ schreef:
Hier woon ik in een rijtjes huis, dus in de tuin wel regelmatig een koptelefoon op. Vind het toch irritant om anderen zo goed te horen.
Mijn vriend is dit weekend ook naar binnen verplaatst omdat hij het onderwerp van het gesprek van de buren niet kon aanhoren _O-

Wij wonen hier ook in een rijtjes huis, en de buren als die gaan BBQ'en
dan worden wij verplicht onze ramen dicht te doen want we worden het huis uitgerookt.

En als dat het niet is, dan is hun gelach boven mijn muziek uit komt en mijn kamer is op zolder. %)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:06

Als je denkt dat de moeder maffia niet gekker kan worden...https://www.mamajewels.nl/
Je kan je moedermelk laten verwerken in een sieraad.
En er zijn zelfs meerdere websites die dit aanbieden %)