Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:58

Zie hierboven ingedebruin ook niet overal in het noorden.
Ook mijn jonge collega’s (28- 33) hebben net afgelopen week de eerste prik gehad. Ook direct afspraak gemaakt.
Blij dat het jou wel gelukt is maar dat is niet echt de standaard

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:01

3 dagen daarna ging hier inderdaad niet.
Niet op 40 minuten en ook niet op de 30 waar mijn vriend is gevaccineerd.
Op 15 minuten rijden duurde nog veel langer.
Dan voor de 2e nog 5 weken erbij optellen.
Met andere woorden, veel mensen rond de 50 zijn dus nog niet volledig gevaccineerd. Tel daarbij op dat het vaccin ook niet meteen werkt, dus zijn we toch weer diverse weken verder voordat die leeftijd volledig gevaccineerd is.
En ja als die jongere dan hun ouders nog lekker ziek wil maken...ze gaan hun gang maar, maar het is maar goed dat het mijn kinderen niet zijn }>

Lau_

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:02

mijn vriend is 27 en gisteren zijn tweede prik gehad. Ik zelf 26 en ik over 2 weken mijn tweede!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:03

Hoe kan dat?
Jullie zijn ergens half juni opgeroepen?
Hoeveel weken zit er dan tussen de 1e en 2e prik?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:05

Mijn jongste , 28 krijgt morgen zijn eerste pas. Meteen gebeld maar weken later pas aan de beurt. Ook op andere postcodes hetzelfde verhaal .

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:07

Mijn vriend is opgeroepen via de huisarts en ik kon vanaf 14 juni een afspraak maken en diezelfde week nog terecht. 5 weken dus.

Edit; 2,5 week nog tot mijn tweede prik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:08

Daar zit denk ik ook het verschil in, jongere risico groepen waren eerder aan de beurt.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:11

ik ben geen risico maar geluk gehad denk ik met de beschikbaarheid :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:21

Hier bij ons ( BE ) hebben ze veel Janssen op overschot die binnenkort schijnbaar vervallen.
Er wordt nu in bepaalde vaccinatiecentra standaard gevraagd aan de mensen of ze niet liever Janssen als Pfizer willen.
Dus diegenen die graag snel een Janssen vaccin willen, allen hierheen :D

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:23

Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin). Dus genoeg mensen onder de 50 zijn al volledig gevaccineerd. In mijn vrienden en familiekring in de leeftijd van 35 tot 45 heeft iedereen al minstens 1 prik gehad en denk de helft is al volledig gevaccineerd. Ik ben de laatste die tweede prik krijgt ( 25 juli). Allemaal uit de Randstad maar verschillende regio’s in de Randstad.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:24

Hier net zo. Echt 1 minuut nadat we mochten ook ingelogd en een afspraak erin gezet. Ook beide geen risicogroep etc. Wilde er graag twee gehad hebben voor de vakantie en festivals. Blij dat het gelukt is.

Moet zeggen dat de kennissen en collega's die ik ken, en nog niet gevaccineerd zijn, daar zelf voor hebben gekozen. Of ze waren bijvoorbeeld op vakantie of ze wilden heel dicht bij huis.

Zou wel fijn zijn als je ook ergens een overzicht hebt van de leeftijden per regio die 1 of 2 vaccins hebben gehad. Geeft denk ik beter de echte risico's weer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:24

Algato schreef:
Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin). Dus genoeg mensen onder de 50 zijn al volledig gevaccineerd. In mijn vrienden en familiekring in de leeftijd van 35 tot 45 heeft iedereen al minstens 1 prik gehad en denk de helft is al volledig gevaccineerd. Ik ben de laatste die tweede prik krijgt ( 25 juli). Allemaal uit de Randstad maar verschillende regio’s in de Randstad.

Klopt en een hoop jongeren die een cruciaal beroep hebben of een risico lopen, zijn natuurlijk ook al eerder opgeroepen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:27

Algato schreef:
Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin).

In 2018 was dat al 6 miljoen.
Citaat:
Op dit moment zijn er meer dan 6 miljoen 50-plussers in Nederland. Volgens onderzoek van het CBS is in 2019 voor het eerst de helft van de volwassen bevolking ouder dan 50 jaar.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-07-21 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:29

Lau_ schreef:
Mijn vriend is opgeroepen via de huisarts en ik kon vanaf 14 juni een afspraak maken en diezelfde week nog terecht. 5 weken dus.

Edit; 2,5 week nog tot mijn tweede prik.

Donderdag diner met kenissen; 32 en 28; beiden tweede prik nét gehad.
Hier in Andalucía in NIEMAND boven de 40 onvrijwillig zonder volledige bescherming. Het opname risico% van vorig jaar is daarom VOLLEDIG irrelevant.
Ook als ´de jongeren´ hun ouders zouden besmetten is er nauwelijks reden voor ongerustheid, laat staan zwaarwegende redenen voor noodmaatregels.
Ik vind het verontrustender dat nu ook jongeren defacto verplicht gevaccineerd moeten worden -:(-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:33

ingedebruijn schreef:
Algato schreef:

Klopt en een hoop jongeren die een cruciaal beroep hebben of een risico lopen, zijn natuurlijk ook al eerder opgeroepen.

Nou ook niet alle beroepen waren aan de beurt gekomen. Fysiotherapeuten buiten de zorginstellingen om hebben niet eerder een oproep gehad :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:35

Nee ik ken genoeg beroepen van niet maar er zijn ook genoeg beroepen wel al opgeroepen en volledig gevaccineerd,ongeacht leeftijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:41

lenaa_tje schreef:
Nou ook niet alle beroepen waren aan de beurt gekomen. Fysiotherapeuten buiten de zorginstellingen om hebben niet eerder een oproep gehad :+

Waar gáát het nu om?
Om de puntjes op de i of om de noodtoestand?

Zijn de IC´s overvol?
Lopen de IC opnames verontrustend op?
Nee?
Dan is er geen reden voor noodmaatregels.

De rest is hysterisch geneuzel.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-07-21 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:41

Ook dat was een rare.
Medewerkers bij de ic werden ook pas half mei gevaccineerd.
De verpleegkundige eerder.
Maar schoonmaak die in de kamers komen, voedingsassistenten enz niet.
Dat vond ik ook een erg bijzondere keuze.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:44

Brainless schreef:
Algato schreef:
Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin).

In 2018 was dat al 6 miljoen.
Citaat:
Op dit moment zijn er meer dan 6 miljoen 50-plussers in Nederland. Volgens onderzoek van het CBS is in 2019 voor het eerst de helft van de volwassen bevolking ouder dan 50 jaar.

Maar niet 100% vd 50 plussers wil een vaccin. Dan hebben we nog de groep 60-65 AZ waarvan er nog veel hun tweede moeten krijgen. Die 6 miljoen volledig gevaccineerd is waarde van paar dagen geleden dus zullen er nu wel 6,3 miljoen of meer zijn en waar dus ook veel 50- minners tussen zitten. Natuurlijk nog lang niet iedereen maar goed de rest zal snel volgen.

Zolang de ziekenhuizen blijven leegstromen maak ik mij niet druk om het aantal besmettingen. We moeten ook niet maatregelengeil worden en in paniek schieten van besmettingen ( maar het moet niet de spuigaten uitlopen natuurlijk). Dat een land op rood gaat met lege ziekenhuizen en paar besmettingen op de 100000 inwoners vind ik absurd. We prikken niet voor niks.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:48

Ik snap het serieus niet.
- ziekenhuiscijfers lopen achter
- nog een paar weken en dan kan iedereen die het wil gevaccineerd zijn

Wat is nou serieus het probleem van nog een paar weken een béétje kalm aan doen? Niet dicht of wat dan ook, zo zwart-wit is het niet, maar die feesten? Het gaat om wéken, met een duidelijk eindpunt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:48

Algato schreef:
Dat een land op rood gaat met lege ziekenhuizen en paar besmettingen op de 100000 inwoners vind ik absurd. We prikken niet voor niks.

:)* :)*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:52

Zitten er in die 6 miljoen ook niet zo goed als alle zorgmedewerkers?
Als er niet gestopt was met AZ had ik veel eerder mijn 2de vaccin gehad dan nu.
En van een vriendin met hetzelfde werk maar andere regio weet ik dat ze een week eerder haar vaccinaties kon plannen. Ik denk dat er dus in die 6 miljoen risicogroep+zorgmedewerkers zit.
Veel huisartsen moesten wachten op hun levering en konden daardoor geen prikken zetten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:52

Sheran schreef:
Ik snap het serieus niet.
- ziekenhuiscijfers lopen achter
- nog een paar weken en dan kan iedereen die het wil gevaccineerd zijn

Wat is nou serieus het probleem van nog een paar weken een béétje kalm aan doen? Niet dicht of wat dan ook, zo zwart-wit is het niet, maar die feesten? Het gaat om wéken, met een duidelijk eindpunt...

Maar hoe weet je nu zo zeker dat de ziekenhuizen op gaan lopen? We vaccineren toch als een malle om dit iedere dag verder terug te dringen. In Engeland waar ook nog lang niet iedereen gevaccineerd is, én de delta variant al veel langer rond gaat, zie je ook geen explosie in de ziekenhuizen. Dus om een branch die al sinds het begin van de crisis dicht is en aan alle kanten kapot gaat, nog langer dicht te houden in het enige seizoen waarin ze geld kunnen verdienen.. Nee niet ok.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:55

'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.

De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.

Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.

nos.nl

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:59

purny schreef:
'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.

De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.

Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.

nos.nl

Positief toch? Doen de vaccins hun werk.