Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Algato schreef:Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin). Dus genoeg mensen onder de 50 zijn al volledig gevaccineerd. In mijn vrienden en familiekring in de leeftijd van 35 tot 45 heeft iedereen al minstens 1 prik gehad en denk de helft is al volledig gevaccineerd. Ik ben de laatste die tweede prik krijgt ( 25 juli). Allemaal uit de Randstad maar verschillende regio’s in de Randstad.
Algato schreef:Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin).
Citaat:Op dit moment zijn er meer dan 6 miljoen 50-plussers in Nederland. Volgens onderzoek van het CBS is in 2019 voor het eerst de helft van de volwassen bevolking ouder dan 50 jaar.
Lau_ schreef:Mijn vriend is opgeroepen via de huisarts en ik kon vanaf 14 juni een afspraak maken en diezelfde week nog terecht. 5 weken dus.
Edit; 2,5 week nog tot mijn tweede prik.
ingedebruijn schreef:Algato schreef:Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin). Dus genoeg mensen onder de 50 zijn al volledig gevaccineerd. In mijn vrienden en familiekring in de leeftijd van 35 tot 45 heeft iedereen al minstens 1 prik gehad en denk de helft is al volledig gevaccineerd. Ik ben de laatste die tweede prik krijgt ( 25 juli). Allemaal uit de Randstad maar verschillende regio’s in de Randstad.
Klopt en een hoop jongeren die een cruciaal beroep hebben of een risico lopen, zijn natuurlijk ook al eerder opgeroepen.
lenaa_tje schreef:Nou ook niet alle beroepen waren aan de beurt gekomen. Fysiotherapeuten buiten de zorginstellingen om hebben niet eerder een oproep gehad
Brainless schreef:Algato schreef:Op het coronadashboard is het allemaal gewoon te zien. Er zijn 6 miljoen mensen volledig gevaccineerd. We hebben in Nederland geen 6 miljoen 50 plussers ( en ook niet iedereen neemt een vaccin).
In 2018 was dat al 6 miljoen.Citaat:Op dit moment zijn er meer dan 6 miljoen 50-plussers in Nederland. Volgens onderzoek van het CBS is in 2019 voor het eerst de helft van de volwassen bevolking ouder dan 50 jaar.
Sheran schreef:Ik snap het serieus niet.
- ziekenhuiscijfers lopen achter
- nog een paar weken en dan kan iedereen die het wil gevaccineerd zijn
Wat is nou serieus het probleem van nog een paar weken een béétje kalm aan doen? Niet dicht of wat dan ook, zo zwart-wit is het niet, maar die feesten? Het gaat om wéken, met een duidelijk eindpunt...
purny schreef:'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.
De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.
Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.
nos.nl