Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:57

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind het schandalig dat de RIVM doden heeft veroorzaakt. Maar evengoed de werkgevers zelf die niet voor hun gezond verstand kozen maar klakkeloos de RIVM napapagaaiden en soms hun werknemers zelfs verboden om beschermingsmiddelen te dragen.

Ik vind die werkgevers in een aantal gevallen ook wel wat te verwijten, maar tegelijkertijd waren de beschermingsmaterialen voor een aantal werkgevers helemaal niet beschikbaar, werd het actief ontraden en werden sommige werkgevers zelfs aangesproken op het wel-gebruik van bescherming.

Als we dan focussen op de werkgevers, missen we de verantwoordelijkheid van onze regering hierin, die daarvoor heeft gekozen.

Dat snap ik allemaal wel, maar als jezelf in de frontline staat laat je je toch ook niet zonder uitrusting een brandend gebouw in sturen? Zelfs toen die mondkapjes via betrouwbare sites als coolblue te verkrijgen waren, wilde men er niet aan. Ik heb tijdens mijn medische afspraken in het ziekenhuis er zelf eentje gedragen. Er werd in diverse wachtkamers ook gehoest door patienten zonder mondkapje en daar keek het personeel niet van op of om. Dus als zij dan zelf ook nog bewust geen masker dragen dan voel ik mij niet veilig bij hen in de buurt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:02

Over Mallorca gesproken: vanaf woensdag bars etc dicht voor minstens 2 maanden. El Arenal..

Wat vakantie betreft: persoonlijk ging ik niet in n vliegtuig nu. Ten eerste te druk overal en ten 2e kan een gebied dus zomaar oranje worden
Laatst bijgewerkt door Getup op 15-07-20 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:03

Getup schreef:
Over Mallorca gesproken: vanaf woensdag bars en restaurants dicht voor minstens 2 maanden...

Da's heftig. Van die restaurants dan. Bars kan ik me voorstellen dat je dicht wil hebben omdat dat toch een bepaald publiek trekt die niet netjes afstand zal houden i.t.t. wanneer je op terras zit te eten.

Getup

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:07

Sorry, ben niet zeker van de reataurants. Ik las de rtl.lu liveticker en daar stond op de regel onder t nieuws van mallorca een nieuwtje over steden in Catalonië, die in lockdown moeten en bars, hotels en restaurants moeten sluiten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:08

elnienjo schreef:
Dat snap ik allemaal wel, maar als jezelf in de frontline staat laat je je toch ook niet zonder uitrusting een brandend gebouw in sturen?

Heel veel mensen doen dat dus wel, vooral als ze te horen krijgen dat het ten eerste echt niet anders kan, en ten tweede absoluut niet nodig is.

Ik denk dat het belangrijker is om de aandacht te geven aan de regering die dat beleid maakte, dan aan de medewerkers die niet zelf burgelijk ongehoorzaam waren.

Citaat:
Er werd in diverse wachtkamers ook gehoest door patienten zonder mondkapje en daar keek het personeel niet van op of om. Dus als zij dan zelf ook nog bewust geen masker dragen dan voel ik mij niet veilig bij hen in de buurt.

Gelukkig maar. Ik heb (ik geloof via twitter) ook een paar mensen gesproken die werden weggestuurd vanwege het dragen van een mondkapje / als zij er om vroegen dat de medewerker er een droeg. Er was echt een hele sterke 'draag vooral geen mondkapjes'-stroming op zeker moment.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:10

Getup schreef:
Over Mallorca gesproken: vanaf woensdag bars etc dicht voor minstens 2 maanden. El Arenal..

Wat vakantie betreft: persoonlijk ging ik niet in n vliegtuig nu. Ten eerste te druk overal en ten 2e kan een gebied dus zomaar oranje worden

Niet zonder reden, de Duitsers hadden het iets te gezellig bij Ballermann :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:13

Elnienjo: Wij weten niet waarom de zorg niet aan die mondkapjes konden komen. Misschien konden er alleen maar bepaalde instanties deze leveren... we weten het niet.
Je kunt als bedrijf namelijk niet zomaar overal inkopen. Je kan alleen als instelling inkopen bij bedrijven waar je een contract mee hebt. En misschien had het ministerie van VWS op dat moment geen contract met bedrijf A die wel voldoende mondkapjes en beschermingsmiddelen maar had bedrijf B dit niet.
Het is geen onwil geweest van instellingen dat weet ik zeker.

Het is wachten op de resultaten van het parlementaire onderzoek, die er zeker gaat komen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:17

purny schreef:
Elnienjo: Wij weten niet waarom de zorg niet aan die mondkapjes konden komen. Misschien konden er alleen maar bepaalde instanties deze leveren... we weten het niet.
Je kunt als bedrijf namelijk niet zomaar overal inkopen. Je kan alleen als instelling inkopen bij bedrijven waar je een contract mee hebt. En misschien had het ministerie van VWS op dat moment geen contract met bedrijf A die wel voldoende mondkapjes en beschermingsmiddelen maar had bedrijf B dit niet.
Het is geen onwil geweest van instellingen dat weet ik zeker.

Het is wachten op de resultaten van het parlementaire onderzoek, die er zeker gaat komen.

De onderste steen moet boven komen, want het heeft onnodig doden gekost.
En hopelijk heeft iedereen nu thuis een voorraadje van die FPP dingen liggen zodat je in elk geval jezelf kunt beschermen als je zorg nodig hebt.
Vind het wel jammer dat acties als deze wel zorgen voor een onveilig gevoel mbt zorginstanties.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:18

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:
[Dit is inderdaad wat verschillende wetenschappers hier ook al heel lang zeggen. Het aantal nieuwe besmettingen is slechts een fractie van het werkelijke aantal.

Maar zolang die mensen niet in het ziekenhuis terecht komen is het nog niet zo’n probleem.

Ook de mensen die niet in een ziekenhuis terechtkomen vormen een probleem. Want zij kunnen weer anderen besmetten. Zeker als ze zelf niet weten dat ze besmet zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:22

De vraag is of dat net zo’n groot probleem is als je economie verloren laten gaan. Mij lijkt het beter om toch waar mogelijk het leven door te laten gaan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:41

Dat is wat ze in de USA geprobeerd hebben; zonder veel succes.
We zullen de economie moeten aanpassen aan het virus, want het virus negeren helpt niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:42

Sclimpre schreef:
Dat is wat ze in de USA geprobeerd hebben; zonder veel succes.
We zullen de economie moeten aanpassen aan het virus, want het virus negeren helpt niet.

Je kan de situatie nu toch niet vergelijken met de vs? Als de situatie hier zo was geweest was er nooit versoepeld.
En ik had dan waar nodig ook strengere regels gezien. De situatie is hier nooit geweest als in de vs.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:43

Getup schreef:

Alleen Duitse gedeelte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:45

En als Amerika een gelijk soort systeem heeft qua sociale zekerheid zouden er niet zoveel doden en besmettingen geweest zijn en nog steeds komen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:45

purny schreef:
En als Amerika een gelijk soort systeem heeft qua sociale zekerheid zouden er niet zoveel doden en besmettingen geweest zijn en nog steeds komen

En de intelligente lockdown leek ook niet weg gelegd voor veel Amerikanen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:49

Ik denk dat sommigen van jullie een rolberoerte krijgen als jullie zien hoe het hier nu is met de bingo, 500 man op 15 terrassen :+ denk dat er morgen ook foto’s staan op het nieuws want er zijn volop camera’s.

Ik geniet stiekem wel een beetje. Want het is echt zo’n leuke sfeer! Iedereen koptelefoons op en bingoen:)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:52

sureido schreef:
Ik denk dat sommigen van jullie een rolberoerte krijgen als jullie zien hoe het hier nu is met de bingo, 500 man op 15 terrassen :+ denk dat er morgen ook foto’s staan op het nieuws want er zijn volop camera’s.

Ik geniet stiekem wel een beetje. Want het is echt zo’n leuke sfeer! Iedereen koptelefoons op en bingoen:)

Hangt ervan af hoe groot de terrassen zijn. Als ze normaal 100 personen kwijt kunnen, is het nu maar voor 1/3 bezet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:53

Afbeelding
Destination schreef:
sureido schreef:

Hangt ervan af hoe groot de terrassen zijn. Als ze normaal 100 personen kwijt kunnen, is het nu maar voor 1/3 bezet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:53

Die foto lijkt wel erg, iedereen zit wel op 1.5 meter uit elkaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:14

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Ik vermoed dat het voor veel Amerikanen gaat om geld. Niet werken is geen geld daar.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:22

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Purny heeft zeker een punt dat het systeem van sociale zekerheid anders is.
Maar verder denk ik dat het verschil niet zo groot is. Wat wij te zien krijgen vanuit de USA is wanneer het mis gaat. Niet alle Amerikanen zijn idioten. Je hebt natuurlijk Trump en zijn onvoorwaardelijke fans, maar ook hier in Europa heb je betogingen 'tegen Corona'. Geen enkel land heeft het echt goed aangepakt, behalve misschien Duitsland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:27

Het is ook jammer dat alleen de slechte dingen worden uitgemeten in de media. Ik ben geen fan van trump maar we zien altijd de negativiteit van deze man

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:34

Dat is in Nederland toch niet anders? Hier belicht de media ook de negatieve dingen.
Ik vind die wedstrijd tussen welk land het, het best heeft aangepakt ook gewoon vreemd. Daar hadden we het echt beter kunnen doen... als Europa was dit juist een kans geweest om dit samen aan te pakken.
Ik zie ook niet helemaal in waarom Duitsland het zo specifiek goed heeft aangepakt? En bijv. Niet een land als Zwitserland (ik noem maar wat)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:40

Misschien wanneer dit echt nog 4 jaar duurt dat er meer landen zo’n aanpak als Amerika gaan doen. We weten het toch niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:23

Lijkt me toch niet nodig, we kregen het immers behoorlijk naar beneden.