Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Ik vind het schandalig dat de RIVM doden heeft veroorzaakt. Maar evengoed de werkgevers zelf die niet voor hun gezond verstand kozen maar klakkeloos de RIVM napapagaaiden en soms hun werknemers zelfs verboden om beschermingsmiddelen te dragen.
Ik vind die werkgevers in een aantal gevallen ook wel wat te verwijten, maar tegelijkertijd waren de beschermingsmaterialen voor een aantal werkgevers helemaal niet beschikbaar, werd het actief ontraden en werden sommige werkgevers zelfs aangesproken op het wel-gebruik van bescherming.
Als we dan focussen op de werkgevers, missen we de verantwoordelijkheid van onze regering hierin, die daarvoor heeft gekozen.
Dat snap ik allemaal wel, maar als jezelf in de frontline staat laat je je toch ook niet zonder uitrusting een brandend gebouw in sturen? Zelfs toen die mondkapjes via betrouwbare sites als coolblue te verkrijgen waren, wilde men er niet aan. Ik heb tijdens mijn medische afspraken in het ziekenhuis er zelf eentje gedragen. Er werd in diverse wachtkamers ook gehoest door patienten zonder mondkapje en daar keek het personeel niet van op of om. Dus als zij dan zelf ook nog bewust geen masker dragen dan voel ik mij niet veilig bij hen in de buurt.