Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Paardenfan25 schreef:Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje.
Is niet echt een intelligente lockdown wel? Er is alleen een verzoek tot beperking van verplaatsing en afstand houden.
Kán zonder meer een intelligente aanpak zijn, maar lockdown is het niet en er wordt niet echt intelligent gehoor aan gegeven.
In het UK loopt het helaas slecht met de niet intelligente niet lockdown aldaar. Zullen serieuze beperkende maatregelen nodig zijn doch de kat is al uit de zak ben ik bang en zou niet weten hoe ze de golf moeten opvangen met de nu al overspoelde NHS.
Heel triest wat ik hoor van vrienden daar.
Huertecilla schreef:Paardenfan25 schreef:Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje.
Is niet echt een intelligente lockdown wel? Er is alleen een verzoek tot beperking van verplaatsing en afstand houden.
Kán zonder meer een intelligente aanpak zijn, maar lockdown is het niet en er wordt niet echt intelligent gehoor aan gegeven.
In het UK loopt het helaas slecht met de niet intelligente niet lockdown aldaar. Zullen serieuze beperkende maatregelen nodig zijn doch de kat is al uit de zak ben ik bang en zou niet weten hoe ze de golf moeten opvangen met de nu al overspoelde NHS.
Heel triest wat ik hoor van vrienden daar.
Amado7 schreef:IC opname is gelukkig nog steeds afgenomen. Hopelijk zet het allemaal door nu.
Sterkte babootje. Wat ontzettend heftig.
Janine1990 schreef:Amado7 schreef:IC opname is gelukkig nog steeds afgenomen. Hopelijk zet het allemaal door nu.
Sterkte babootje. Wat ontzettend heftig.
Ik las net dat het stabiel was gebleven op de IC?
Ziekenhuisafname was het laagste aantal in 3 weken.
Mooie getallen natuurlijk, maar als je ziet dat er van de IC af maar 178 zijn genezen tegen 387 (? Uit mijn hoofd) die niet levend van de IC af zijn gekomen...
Is het sterfte getal op de IC volgens mij toch een 60% of bekijk ik dit nu verkeerd?
Gypsy schreef:Even wat luchtig nieuws tussendoor, deze schoolkinderen zijn aan de andere kant van de wereld gestrand maar komen nu terug naar Nederland gevaren op het Friese zeilschip wylde swean. Zo te zien genieten ze volop van dit avontuur en ik gun het ze.
https://nos.nl/artikel/2330035-gestrand ... trots.html
Willl65 schreef:SandravdB schreef:En waar laat je dan je kind? Als je in kas zou gaan werken
Mijn overbuurvrouw is lerares die gewoon iedere dag geacht wordt op school te verschijnen. Om kinderen op te vangen van mensen die nu dus werken. Wellicht dat dat soort initiatieven ook in jouw regio plaatsvinden op scholen?
Janine1990 schreef:Ja dat las ik ook... Maar van het gedeelte dat van de IC af is gekomen is grofweg 60% overleden en slechts 40% genezen... Toch?
Daar kijk ik nu naar...
Want je kan toch helemaal nog niet kijken naar de mensen die er nog liggen toch?
Marie_Anne schreef:Janine1990 schreef:Ja dat las ik ook... Maar van het gedeelte dat van de IC af is gekomen is grofweg 60% overleden en slechts 40% genezen... Toch?
Daar kijk ik nu naar...
Want je kan toch helemaal nog niet kijken naar de mensen die er nog liggen toch?
Op die manier wordt het percentage dat sterft normaliter niet berekend, volgens mij.
Mensen liggen lang op de ic met corona. Ze verwachten dat het sterftecijfer uiteindelijk 30% zal worden had Gommers gezegd. Dat is berekend over het totale aantal coronapatiënten op de IC.
Janine1990 schreef:Ja dat las ik ook... Maar van het gedeelte dat van de IC af is gekomen is grofweg 60% overleden en slechts 40% genezen... Toch?
Daar kijk ik nu naar...
Janine1990 schreef:Sizzle schreef:Janine, dan heeft je werkgever geld bespaard op niet zulke handige momenten.
Je kunt zelfs voor een hele universiteit VPN beschikbaar stellen zonder overbelasting. Dat probleem ligt echt bij het bedrijf. Een van onze klanten had dat ook. Normaal mag niet of weinig thuisgewerkt worden dus VPN was berekend op zakenreizen en externe medewerkers. Ineens moest iedereen thuiswerken en 5 minuten later lag de VPN eruit![]()
Dit hadden ze echter binnen 2 dagen opgeschaald en nu is het prima.
Ik weet niet hoe makkelijk dat is voor zeg meerdere duizenden medewerkers alleen in NL? Ruim 20.000 medewerkers wereldwijd...
Urona447 schreef:Mijn man ging net de grens over bij Duitsland maar er was geen controle niks. 2 verschillende grensovergangen maar bij beide stond niet eens politie.
MoniqueT schreef:Tja, supermarkten kunnen ook hun inrichting wijzigen, zodat eenrichtingverkeer wel mogelijk is. Mijn vriendin heeft een bouwmarkt en heeft vorig jaar ook alles omgegooid, was een hele klus, maar het werkt wel.