Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:53

Artikel stond al een poos op mp en wat (onzin)biedingen gehad maar schoot niet op .

En dan opeens een reeel bod tegenbod gedaan en verkocht. Ze kwam het ophalen en betalen en binnen 2 dagen klaar. Zo fijn.

Allebei 5 sterren rijker *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:59

Sababber schreef:
Moestuin schreef:
Ik benader niemand meer en heb ze maar gewoon helemaal uit de verkoop gehaald. Ben er klaar mee. Al 8 weken bezig. Enkel nog maar gezeik en gezeur gehad. Al erg veel niet komen opdagen. Of een ellenlange vragenlijst krijgen, die beantwoorden en gewoon geen reactie meer. De nutteloze vragen zijn ook niet meer te tellen (leeftijd, geslacht etc. Staat allemaal in een beknopt zoekertje van 4 zinnen) De onzinbiedingen voor de slacht zijn er ook in overvloed. Nu ben ik er gewoon klaar mee. Ik wil een goede thuis en niet mijn tijd verdoen aan mensen die ze dan pas binnen een week kunnen betalen (wat als ze ziek worden? De dierenarts pas laten komen als je terug geld hebt?) En al de rest. Dan blijven ze maar.

Ik kan me dat helemaal voorstellen. Staan er geen gezocht advertenties, dat je eventueel zelf kan contacten, kun je zelf selecteren wat je aanspreekt. Of schenken aan een kinder/zorgboerderij? Als het zo goed is voor je natuurlijk ook prima, maar wie weet zijn dat nog opties waarmee je geholpen kan zijn.

Ik heb gelukkig de luxe dat ze niet weg moeten :) Het klikt gewoon niet 100% tussen de schapen en de geiten en ze bezorgen mij met momenten grijs haar :+ Dus we besloten te stoppen met de geiten. Maar ik sluit het liever mooi af dan de manier waarop het nu gaat. Ik zit €10 per geit boven de prijs van wat anderen vragen. Daarvoor zijn ze ook ingeënt, geleerd aan de leiband en tip top verzorgd. Elke 6 maand een dierenarts check. Als mensen dan gaan afpingelingen omdat andere, niet ingeënte, niet handtamme geiten minder kosten, niet komen opdagen etc dan blijven ze maar gewoon :)

StalNollie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:38

moestuin dat is hier idem met de pony verkoop. shetjes niet eens de duurste maar mijne allen volledig ingeënt, ontwormd met goede ontworming hoefjes om de zoveel weken bijgehouden en naar de tandarts geweest. kopen ze liever 200 euro goedkoper, om vervolgens dezelfde kosten te maken ( mits ze de basis zorg op orde gaan houden)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:58

Ik had vorige week gereageerd op broedeieren.
Aan de verkoper gevraagd of het mogelijk was om er 20 op te halen aankomend weekend.
Dat was geen probleem:"Hoi...,ik ga dat voor jou verzorgen.Is dat goed?"
Daarna gemeld dat ik hem volgende week,als in vandaag of morgen nog zou berichten hoe laat ik precies kwam.
Zaterdag plots een bericht van hem
met 'mijn naam?".
Ik stuur terug:U had gestuurd?
Waarop hij reageert:"Amai,zo formeel.U laat niks weten,dus u heeft andere plannen?"
Ik:"We hadden toch 20 eieren afgesproken.Ik ging u maandag of dinsdag nog contacteren."
Hij:"Eieren zijn beperkt,duidelijke communicatie is belangrijk voor goede service."
Waarop ik zeg dat er toch was afgesproken voor 20 eieren dat volgend weekend.
Hij:"Ik ga aan jou voorschotje vragen,ik vind je wat houtain,of laat gewoon maar,succes".

Wat was dit nou weer allemaal?
Ik ben houtain omdat ik beleefd antwoord?
Ik ging echt geen aanbetaling doen voor broedeieren.
Koop wel bij iemand anders als hij plots zo reageert,vreemde vent.
Ik heb hem gelijk geblokkeerd.Zal je zien dat zo'n persoon je één ster geeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:38

even betreft geit, geen idee of ze ook geiten nemen.
binnenkort is weer slachtfeest.

ik heb al aardig wat vragen gehad of er nog schapen te koop waren.

die doet de boer hier in deze tijd dus niet weg..

Ff ter info.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:06

Hier heeft de hoogste bieder het idd af laten weten en de 2 bieders daaronder (verschillende items) wilden maar wat graag en de boel is betaald en gaat vandaag verzonden worden.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:15

Hier weer een fijne ervaring.
Ik zag hier in de omgeving gratis stoelen aangeboden op Mp.
Binnen 1 uur, stoelen opgehaald, weer thuis en wederzijdse 5 sterren beoordeling.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:39

Per ongeluk het "bieden vanaf zoveel euro" vergeten in te stellen :roll:

Gelukkig staat wel in de advertentie "bieden vanaf 45,-"

Tig vragen over het artikel, extra foto's, allemaal vragen en dat allemaal netjes beantwoord en dan krijg je een f*cking bod van 10,- :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:01

Je kunt naderhand alsnog een min.bod instellen en dan de 10 euro verwijderen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:29

Heb ik ook gedaan, maar vond het gewoon mega irritant.

Ze wist wat de prijs was, vervolgens tig vragen en dan ver onder de prijs bieden.

Vervelende mensen :roll:

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:32

Ik ben heel veel dingen op marktplaats aan het zetten, ben benieuwd hoe het loopt

Het ergste vind ik zelf de advertentie maken

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:07

Pff ik heb er ook een parel tussen zitten. Gisteravond had iemand een belachelijk laag bod gedaan op iets en ik had niet gelijk gereageerd. Vandaag was ik aan het werk en las het toen ik thuis kwam.
Dit was gisteravond: ik wil het wel kopen voor €…40
En vervolgens:
Om 08:50: ?
Om 10:09: 50 max
Om 11:18: zou u kunnen reageren
Om 12:43: Wat wilt u minimaal
Om 12:50: Kkr dan maar op

En dan wel 24 5sterren hebben.. Hoe is mij een raadsel. Echter heb ik hem maar lekker gerapporteerd. _-:( :evaw:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:43

Nou ja dat is wel heel asociaal inderdaad.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:09

Wij hadden er ook weer één hoor.

We waren op zoek naar een motor. Dus één naar wens in de buurt gevonden.
Zondag (24-04) heeft m'n man een berichtje gestuurd. Wel omgeving Barneveld, dus gezien geloof hadden we al geen reactie verwacht.
Maandagochtend hadden antwoord. Meteen wat dingen over de motor besproken en voor donderdagmiddag een afspraak gemaakt voor bezichtiging en proefrit.

Kreeg m'n man aan 't eind van de dag het bericht: "Oei, ik heb 'm net verkocht!"

Vonden het echt niet tof. Had dan gewoon even duidelijk geweest en gezegd dat je ook andere kijkers hebt, of dat als je eerder mensen kan krijgen dat hij verkocht wordt. Dan is het voor ons ook duidelijk en hadden we andere opties kunnen bekijken om evt. eerder te komen.

Uiteindelijk in Arnhem alsnog geslaagd via een ontzettend toffe vriendelijke kerel en thuis gekomen met een pareltje <3

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:39

Soms moet het gewoon zo zijn :)
Lekker kleurtje ook !

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:31

Jolliegirl schreef:

Ff ter info.

Oh wat verschrikkelijk dit.
Gelukkig dat er mensen zijn die hier rekening mee houden in deze tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:38

Wat een onzin, dit is sowieso de tijd dat de 1e lammeren alweer verkocht worden, suikerfeest of niet. En ja, de meeste lammeren gaan naar de slacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:43

_Mir schreef:
Jolliegirl schreef:

Ff ter info.

Oh wat verschrikkelijk dit.
Gelukkig dat er mensen zijn die hier rekening mee houden in deze tijd!

Als je gewoon netjes verkoopt aan mensen met een beslagnummer (of ubn bij jullie) dan vermijd je het ook. Ik verkoop aan mensen met beslagnummer en fatsoenlijk transport. Dus niet 4 poten samen en in de koffer. Dan blijven ze net zo lief hier. Prijs is vast en niet te onderhandelen. En voor de rest? Tja. Je weet het niet. Ze kunnen zeggen wat ze willen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:35

Relaxed schreef:
Wat een onzin, dit is sowieso de tijd dat de 1e lammeren alweer verkocht worden, suikerfeest of niet. En ja, de meeste lammeren gaan naar de slacht.

Kan wel wezen, maar als ik ook maar 1% rituele slachting kan voorkomen dan doe ik dat. En dat is mijn keuze.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:45

*superman muziekje*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:45

Ben het overigens met je eens, bij ons op stal kwamen ze ieder jaar ook even informeren.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:31

Meh, in principe worden praktisch alle schapen en geiten in Nederland ritueel geslacht toch? Dan is het misschien niet in een badkuip ergens, maar veel verschil maakt het niet. Zo lang je het niet zelf laat doen en specifiek zoekt naar iemand die elektrocuteert of schiet kan je er van uit gaan dat ze zonder verdoving de keel wordt doorgesneden.

Ondertussen heb ik ook weer eentje:

Ik heb mijn parelhoenders op marktplaats staan, met daarbij de opmerking dat ik bij voorkeur de hele groep in één koop wegdoe en ook letterlijk dit in de tekst:

Citaat:
Hanen en hennen zijn niet uit elkaar te houden, dus geen losse hanen of hennen te koop.

Krijg ik een reactie 'Hallo Julius, Ik zoek een hen'

LEZEN mensen, lezen....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:38

julius_juut schreef:
Meh, in principe worden praktisch alle schapen en geiten in Nederland ritueel geslacht toch? Dan is het misschien niet in een badkuip ergens, maar veel verschil maakt het niet. Zo lang je het niet zelf laat doen en specifiek zoekt naar iemand die elektrocuteert of schiet kan je er van uit gaan dat ze zonder verdoving de keel wordt doorgesneden.

Ik heb mijn parelhoenders op marktplaats staan, met daarbij de opmerking dat ik bij voorkeur de hele groep in één koop wegdoe en ook letterlijk dit in de tekst:

Citaat:
Hanen en hennen zijn niet uit elkaar te houden, dus geen losse hanen of hennen te koop.

LEZEN mensen, lezen....

Dit is niet zo.
Verboden zonder verdoving/bedwelming te slachten.
Op het belachelijke rituele na.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:59

[code][/code]
julius_juut schreef:

Citaat:

LEZEN mensen, lezen....

Hallo zoeker,

Ik vind eieren dus ik zal geheid een hem hebben. Bij afname van de hele groep krijgt u de hem er dus bij.

Heel frustrerend dat soort mensen

Maar zijn parelhoenders een beetje leuk om te houden? Rustig en makkelijk?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:05

Hier heb ik de advertentie op bieden vanaf 400 euro staan. Hoeveel berichten ik wel niet krijg: ik wil het hebben voor 90 euro. Voor mijn lieve dochter wil ik deze kopen voor 125 euro. Ik wil het wel komen ophalen voor 250 euro.
Zucht. -O-
Eigenlijk wil ik niet reageren maar ik reageer toch lastig maar netjes dat ze kunnen bieden vanaf 400 euro.