Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:40

Vandaag (eh ja, gister inmiddels) een goede ervaring gehad.
Ik zocht met spoed een ruime stalkast en had wat eisen, maar er stond weinig online.
Aantal houtbewerkers aangeschreven, helaas niets voorradig en anders een levertijd van 2+ weken.
Er stond er 1 op binnen het budget, pas 2 maanden in gebruik geweest en naar eisen.
Bericht gestuurd, snel reactie en overeen gekomen en kon dezelfde dag hem nog ophalen! Zo gezegd zo gedaan.
Moest er wel 102 km enkele reis voor rijden, maar hij is het absoluut waard. Hij ruikt zelfs nog als nieuw, toont ook volledig als nieuw en hij staat als een huis. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 01:31

studiemiep schreef:
Nou ze is op komen dagen. Maar had ipv de gevraagde 200 gram maar 100 gram mee...(had ze zogenaamd niet gezien...jaja)..

Ook flauw...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:29

of echt niet gezien natuurlijk. Je ging er ook vanuit eigenlijk dat ze niet op kwam dagen, maar ze kwam wel...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:08

IHN schreef:
of echt niet gezien natuurlijk. Je ging er ook vanuit eigenlijk dat ze niet op kwam dagen, maar ze kwam wel...

Tja geef dan gewoon een paar euro extra zou ik denken.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:47

Hier ook weer een hoor. Geen idee of het een bokker is.

Een artikel te koop, bod geaccepteerd mevrouw wou het graag verzonden hebben, prima komt zelf met een bedrag incl verzenden terwijl ik akkoord ging met het bod excl verzenden dit erbij vermeld. Vervolgens het bedrag genoemd incl verzenden (1.20 duurder) mevrouw haakt af had al iets anders gevonden.

Vanochtend bericht dat ze het toch weer wel wou. Stuurt een betaalverzoek met gelijk oversteken. Ik geweigerd en een nieuwe gestuurd zonder gelijk oversteken, artikel gaat via de brievenbus dus ik ga dit gewoon in de brievenbus afgooien zonder verzendbewijs. Dit heb ik ook uitgelegd.

Mevrouw blaast de koop af want ze is al zoveel x opgelicht.

Prima je hoeft ook niets te kopen bij mij hoor 8)7 word er een beetje moe van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:18

Ik heb nog wat kledij en schoenen te koop, allemaal nooit of 1x gedragen. Op tweedehands loopt zoiets niet dus die nieuwe app Vinted geïnstalleerd. Eens kijken of dat wat animo geeft.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:44

Vinted ben ik ook benieuwd naar. United Wardrobe werkte voor mijn kleding niet, 2e hands.be heel slecht, de meeste kleding verkoop ik via marktplaats en dat gaat redelijk.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:57

Ik heb net een antiek ladenkastje op MP gezet, bieden zonder vanaf-prijs. Ben benieuwd :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:31

Nou, nu breekt mijn klomp.

Ik rij van Rotterdam naar Rosmalen voor een bureau. Gevraagd of ze hem kunnen demonteren. Geen probleem! Vraagprijs van 30 euro betaald, vraag nog of alles compleet is?

Ja, alles compleet..

Heb ik een berichtje van de verkoper dat ik iets vergeten ben en of ik om kan keren.

Ehhhh, dat berichtje zie ik nu net, 3 uur later. Want ik zit natuurlijk niet met mijn telefoon in de hand achter het stuur. :(

Nu heb ik dus een incompleet bureau voor 30 piek. Dat is echt bagger. Ik heb gevraagd wat er dan ontbreekt, maar krijg geen antwoord. :(

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:54

Hopelijk is het iets kleins wat over de post nog toegezonden kan worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:01

Ja, dat hoop ook. Voorlopig reageert de verkoper nergens meer op. :(

Had hem vanavond in elkaar willen zetten, maar daar wacht ik nog maar even mee.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:35

Tallie1979 schreef:
Ja, dat hoop ook. Voorlopig reageert de verkoper nergens meer op. :(

Had hem vanavond in elkaar willen zetten, maar daar wacht ik nog maar even mee.

Zullen hun ook niet express hebben gedaan denk ik.

Zelf ook een keer gehad. Zwembad verkocht, pomp vergeten mee te geven. Heb het toen wel die avond direct daarheen gebracht, mensen woonden op een half uur rijden.

Was echt een beetje stom ja. Maar het is net hoe je het dan oplost :) Snap dat het balen is hoor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:39

Het is een essentieel onderdeel van de constructie. Dus dat is balen.

En ik blijk dus met een jongen van een jaar of 13 te communiceren. Toen ik er vanmiddag was, waren vader en zoon er. Nu blijkt dat het een advertentie is van de jongen.

Ik heb dagen doorgegeven waarop ik kan en gevraagd of ze mij eventueel tegemoet kunnen rijden. En dat moest hij aan zijn vader vragen.

Ik heb gevraagd of zijn vader mij even kan bellen. Want ik krijg van het ventje geen oplossing. Wat ook niet zo gek is, want hij is pas een jaar of 13.

Prima als ouders hun kinderen laten handelen, maar ondersteun ze even ermee! En als er ellende is, help ze dan even.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:58

Het kan zeker niet nagestuurd worden? Snap idd dat je nu graag met de vader praat, hoop dat het snel opgelost wordt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:15

Inmiddels vader gesproken. De jongen is 15. :D

Ze komen het langsbrengen of ze sturen het op. Hoe dan ook. :D

Hele nette oplossing! Zijn vrouw moet hier mogelijk morgen in de buurt zijn, dus we houden vandaag contact. :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:28

Gooiske schreef:
Af en toe heb ik dat wel, heb nu hooi te koop gehad, duidelijk in advertentie gezet alleen afhalen, maar toch vragen of we kunnen bezorgen....
.

Dat vraag ik vaak ook als ik hooi koop, of het tegen meerprijs bezorgd kan worden. Ik heb er het materiaal niet voor om t zelf op te halen. Tot nu toe kon het altijd gebracht worden, ondanks dat er afhalen stond in de advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:29

Kleine baaltjes kan ik zelf halen, grote niet. Terwijl die voor mij wel handiger zouden zijn.
Ik baal dan ook wel dat het inderdaad vaak "enkel meehelpen laden" of "afhalen en zelf laden" is. Soms kan hulp wel maar tegen zodanige meerprijs dat het absurd wordt. En dan gaat het om een afstand van 5km...

Nu heb ik een vaste hooiboer. Voor ik bij hem uitkwam was het vaak zelf ophalen en ook zelf hulp voorzien. Ja... dat heb ik dus ook niet. Dan werd je soms gewoon afgewezen, ook al kwam je stelselmatig voor 20-30 baaltjes.
Niet iedereen heeft een uitgebreide kring die je voor zoiets kan porren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:38

Varekaj schreef:
Niet iedereen heeft een uitgebreide kring die je voor zoiets kan porren.

Maar ook een verkoper is er misschien niet voor te porren, denk eraan dat zij de pakken al minimaal 2x in handen hebben gehad..
Mijn vader moet bijvoorbeeld de pakken ook eerst weer van zolder halen als iemand ze wil kopen, heb je ze voor de 3e x in handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:52

Gaat erom dat in je eentje laden naar hun mening niet snel genoeg gaat.
Moest eens met een stalgenoot hooi halen. Er waren 50 baaltjes besteld, we gingen met mijn vrachtwagentje en met 4 man. We kregen 10min om te laden en te vertrekken. Kan je zeggen, dat is krap :))

We hebben wel wat speciale boeren in de buurt wat dat betreft. Ook qua prijzen en regeling als je een beschimmeld pak blijkt te hebben.

Ik heb nu een hele goeie, die ellende blijft me nu bespaard :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:53

Ik heb laatst 24 baaltjes gehaald bij een boer en hij heeft ze er nog ingelegd ook :D Maar ik vraag ook altijd of bezorgen ook kan, dan kan ik er 100 kwijt nu moet ik veel rijden....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:16

Zaterdagochtend vroeg iets besteld op MP, meteen betaald, alles geregeld, en ze zou het meteen op de post doen. s'avonds laat gevraagd of alles gelukt was, maar ze had helaas geen tijd gehad. Ze zou het vandaag doen, dus ben benieuwd....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:39

Tallie1979 schreef:
Inmiddels vader gesproken. De jongen is 15. :D

Ze komen het langsbrengen of ze sturen het op. Hoe dan ook. :D

Hele nette oplossing! Zijn vrouw moet hier mogelijk morgen in de buurt zijn, dus we houden vandaag contact. :D

Fijne oplossing.
Ik vind het ergens wel goed dat een jongere jongen mag verkopen en dat zijn ouders hem helpen.
Zo leren zijn ouders hem goed hoe je met zoiets om kunt gaan

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:49

Nou dat dus, overleggen kan altijd. En ondanks dat er alleen afhalen staat heb ik nu ( tegen kleine meerprijs) al een paar keer een mooie partij toch gebracht gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:11

Ophalen voor kleine baaltjes is 1 ding natuurlijk. Een aanhanger, auto met aanhanger of busje is best makkelijk te regelen of te huren.
Het is soms wel bijzonder dat ze dat ook bepalen voor grote pakken van 500kg en helemaal als er dan bijstaat "zelf te laden en te lossen". Alsof iedereen een heftruck in zijn broekzak heeft zitten.

Ik vertrek woensdag op vakantie. Heb een kieffer zadel dat de deur uit mag, die gaan we dan maar eens online gooien. Benieuwd wat we daar weer voor lolbroeken gaan krijgen.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:41

Varekaj schreef:
Het is soms wel bijzonder dat ze dat ook bepalen voor grote pakken van 500kg en helemaal als er dan bijstaat "zelf te laden en te lossen". Alsof iedereen een heftruck in zijn broekzak heeft zitten.

Ik quote het stukje ff. Niet speciaal op jou bedoeld hoor :*

Wij verkopen wel eens grote balen hooi en stro,net wat we over hebben.

In de advertentie zet ik altijd dat er een loonbedrijf in de buurt zit voor het evt laden.

Verschillende keren al gehad dat iemand met een voorlader komt of een mini shovel oid.

Maar tegelijkertijd ook weer zulke seikmensen die het vertikken om te lezen om vervolgens voor Jan doedel hier te komen,na de eerste miskleun vraag ik nu standaard of ze laadmateriaal zelf meenemen want wij hebben dat niet.

Het voorstel van de loonwerker wordt altijd hevig genegeerd :roll: