Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:29

waarom NS, waarom? Waarom in de spits als er al geen treinen naar Tiel rijden, besluiten om een kortere trein in te zetten? Ik snáp dit gewoon echt niet.

Gydja

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:48

Zit nu in de trein en er zit een vrouw voor me met het mondkapje onder haar kin. Ondertussen wel met haar paraplu het lichtknopje aandrukken want met je vingers iets aanraken kan natuurlijk niet...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:16

Ik eb e er woensdag ook echt aan gestoord dat mensen een mondkapje alleen over hun mond heen doen en niet over hun neus. Alsof je niet ook met je neus ademt ofzo...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:37

Ik heb soms ook wel enkele seconden mijn mondkapje niet over mijn neus... :o maar dat is omdat ik hooikoorts heb en simpelweg niet genoeg lucht krijg met dat ding voor... door mn neus ademen gaat redelijk, maar een flinke hijs lucht resulteert in stof in mn neusgaten... en door mn mond ademen zorgt ervoor dat het mondkapje in mn mond eindigt...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrijwel een hele trein voor mezelf heb... en na een seconde of 5 gaat het kapje er weer voor...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:39

Ik heb het ook niet om een paar seconden, maar mensen die gewoon het kapje onder de neus laten hangen

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:45

Ik snap wel dat je het benauwd hebt door hooikoorts. Ik heb zelf ook hooikoorts. Maar het voordeel aan een mondkapje is ook dat je minder last hebt van pollen.

Nu weer een jongen met een mondkapje half over zijn mond.
Ik snap gewoon niet waarom mensen de neus er boven uit laten komen of hem gewoon dragen op de kin. Kan je hem net zo goed niet op zetten. Als je geen zin hebt in een mondkapje neem dan de auto.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:50

Laatst in de tram was er iemand die het mondkapje met haar hand vasthield zodat er een ruimte was tussen mondkapje en gezicht... en nog even neus afvegen met papieren zakdoekje en terug in de tas. Was geen afvalbak aanwezig...
Ik moest vandaag even met de tram heen en weer. Nadeel vind ik wel dat het soms benauwd is maar er zijn ergere dingen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:46

Ik heb er weer eentje hoor.

Ik heb een vouwfiets en gebruik de lift omdat ik mezelf met mijn onhandigheid al onderaan de trap zie liggen.
Enfin, je mag momenteel met 2 personen tegelijk in de lift. Ik stap net de trein uit en loop naar de lift waar nog 1 andere vrouw ook net staat te wachten. Ze stapt de lift in, ik zou achter haar aan stappen waarop ze pontificaal in de deuropening blijft staan en met een boze blik zegt "1 graag, in verband met CO-RO-NA". Ik was zo van mijn á propos dat ik in de lach schoot waarop ze boos riep: "Ja, dan kan je wel staan lachen maar..." en toen gingen de liftdeuren dicht en daalde ze al tierend af naar beneden.

Dan denk ik: oké prima, de 1 is voorzichtiger dan de ander en dat wil ik met alle liefde respecteren. Maar op het moment dat een ander daarmee bepaalt dat ik langer moet wachten omdat het haar niet bevalt dat ik de lift met haar deel, in plaats van dat dit zo is gesteld volgens de regels, dan vind ik daar wel wat van. Voor hetzelfde geld mis ik mijn aansluiting. Daarnaast is het de toon die de muziek maakt.
Had ze het op een andere manier gevraagd dan had ik het al heel anders gevonden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:49

Als ze zo graag alleen met die lift wil dan wacht ze maar tot er verder niemand meer mee wil.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:02

Dat was ook mijn gedachte.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:26

Aan de ene kant snap ik die mevrouw wel. Kon je genoeg afstand houden in de lift als er 2 personen en een vouwfiets in de lift waren? Ben het wel met je eens dat ze dit veel vriendelijker kon vragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:29

Die liften zijn heel erg krap, dat dat niet wenselijk is, ligt wel een beetje voor de hand eigenlijk.

Alleen 'max 2 personen indien uit zelfde huishouden, anders 1 persoon per keer' is zo'n lang briefje.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:39

Het lijkt me inderdaad de toon. Persoonlijk zou ik het ook niet chill vinden als iemand met me in de lift wil!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:52

Er zat vandaag iemand op Utrecht CS op de trap. Ook zo'n handige plek in deze tijd :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:11

Eergisteren werd ook aan mij gevraagd of er een persoon mee mocht met de lift met mij. Het is idd de toon die de muziek maakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:05

Dat dus. Het was vooral de manier waarop het ging.

Overigens kan je prima in die lift 1,5 meter afstand houden als je beiden aan de uiterste zijde gaat staan. Dan nog kan iemand dat spannend vinden maar dat kan je op verschillende manieren kenbaar maken.

Ik voelde me nu precies een snotneus die over de vingers getikt werd.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:44

Jolien87 schreef:
Dat dus. Het was vooral de manier waarop het ging.

Overigens kan je prima in die lift 1,5 meter afstand houden als je beiden aan de uiterste zijde gaat staan. Dan nog kan iemand dat spannend vinden maar dat kan je op verschillende manieren kenbaar maken.

Ik voelde me nu precies een snotneus die over de vingers getikt werd.

Hahaha ja, als je een snotneus had dan snap ik het wel :D

(grapje natuurlijk :), vervelend dat die vrouw zo belerend deed..)

Ik had vandaag een ov ergernis aan mezelf, whyyy kan ik maar niet onthouden dat ik een mondkapje mee moet nemen van huis.. Kapot irritant, nu moest ik er 1 voor €2,50 bij de lokale snackbar kopen, en dat was ook nogeens een ffp3 masker, dus dat mag helemaal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:49

Stop er een paar in je tas.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:05

purny schreef:

Ja, het probleem is dat ik die niet altijd meeneem, want die heb ik niet nodig als ik slechts een paar minuten in de trein zit en verder bij een vriendin ben :) Want in mijn tas zitten inderdaad voldoende mondkapjes :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:08

Femek2902 schreef:
purny schreef:

Ja, het probleem is dat ik die niet altijd meeneem, want die heb ik niet nodig als ik slechts een paar minuten in de trein zit en verder bij een vriendin ben :) Want in mijn tas zitten inderdaad voldoende mondkapjes :)

Oh dan word het een ander punt. Of leg er een paar naast je sleutels?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:10

Wat doen jullie als er een reiziger zonder mondkapje in de trein zit? Aanspreken of het maar laten?
En wat als diegene met enige regelmaat niest?
#ikvraagditvooreenvriend

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:59

Een stuk verderop gaan zitten als dat mogelijk is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:01

daffieduck83 schreef:
Een stuk verderop gaan zitten als dat mogelijk is.

Ze zat halverwege het treinstel en ik kan maar op een beperkt aantal plekken zitten i.v.m. mijn fiets. -O-

Ik heb vanmorgen nog eens goed naar de afmetingen van de lift gekeken en die is minstens 2 meter diep.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:11

Ik snap dat dus echt niet. Er zat dus ook iemand in tram 22 van Utrecht Science Park zonder mondkapje. Hoeveem moeite is het nou om zo'n ding op te zetten. En vervolgens op het perron snel z'n shirt over z'n neus doen zodat het niet opviel voor de boa's die er liepen :roll: .

Maar moet dan wel toegeven dat ik nog niet zo dapper ben om er wat van te zeggen. Ben maar gewoon half tramstel verderop gaan zitten en me in stilte gaan irriteren :o

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:35

Jolien87 schreef:
Wat doen jullie als er een reiziger zonder mondkapje in de trein zit? Aanspreken of het maar laten?
En wat als diegene met enige regelmaat niest?
#ikvraagditvooreenvriend

Hangt ervan af.. Ik zou er in de meeste gevallen wel wat van zeggen maar sommige "types" van tussen de 16 en de 20 kan je beter laten :j