Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:42

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik voor het rode verkeerslicht stilsta voorin ik de rij, en ineens besluit toch af te slaan / rechtdoor te rijden (dus andere richting dan waar ik voor stilsta), en daar door het groene licht rijd, kan ik dan door de camera op het andere licht geflitst worden voor door rood rijden?

Voor zover ik het kan beredeneren: ja, dat kan.

Meestal ligt er vlak na de stopstreep een soort detectie-lus in het asfalt. Als daar iets overheen gaat terwijl het licht op rood staat, dan gaat de flitser af.

Tenzij je die lus weet te ontwijken door je auto opzij te schuiven en dan pas door te rijden...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 00:49

Als de gemeente de riolering doorspuit als je niet thuis bent en dan in een huis komt welke stinkt en er een laag water in de wc ligt, het wc papier weg kan omdat min of meer de wc tot aan de deurklink nat is kan ik dan iets eisen van de gemeente?

Kan me voorstellen dat als er bij andere verstopping is ze het riool dan wel door moeten spuiten, maar dit was echt niet tof thuiskomen om 22. In de avond eerst helemaal schoon moeten maken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:52

Bovendien ga je dan toch over een doorgetrokken streep?

Avelienvd

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:55

Je mag dan niet meer van richting veranderen.
Dus technisch gezien zou dat niet voor mogen komen

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:03

eilleen333 schreef:
Bovendien ga je dan toch over een doorgetrokken streep?

Inderdaad, je staat eigenlijk in een "dicht" vakje qua lijnen op de grond.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:20

Heeft iemand een filmpje, of site, waarin je ziet wat er in je lichaam (baarmoeder) gebeurd voordat je voor het allereerst in je leven ongesteld word?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:50

savannah030x schreef:
Heeft iemand een filmpje, of site, waarin je ziet wat er in je lichaam (baarmoeder) gebeurd voordat je voor het allereerst in je leven ongesteld word?

Wat zou daar moeten gebeuren voor die tijd? Vrij weinig lijkt mij eigenlijk. Het afrijpen van eicellen gebeurt ergens anders en pas later, en ook de cyclische groei van slijmvlies is nog niet begonnen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:08

oomens schreef:
savannah030x schreef:

Wat zou daar moeten gebeuren voor die tijd? Vrij weinig lijkt mij eigenlijk. Het afrijpen van eicellen gebeurt ergens anders en pas later, en ook de cyclische groei van slijmvlies is nog niet begonnen.

Ik dacht dat er heel wat groots plaatsvind, en anders dan dat je al vaker ongesteld bent geweest gebeurd. Maar dat heb ik dan mis.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:16

savannah030x schreef:
oomens schreef:
Ik dacht dat er heel wat groots plaatsvind, en anders dan dat je al vaker ongesteld bent geweest gebeurd. Maar dat heb ik dan mis.

In de directe aanloop van die eerste keer misschien wel, maar in het grootste deel van de pakweg eerste tien levensjaren zal er weinig spannends gebeuren. Zeker niet spannend genoeg om te filmen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:23

Okee, bedankt.

Ik bedoelde ook in de aanloop tot de eerste keer.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:04

Alle eicellen van een meisje liggen voor de geboorte al in de eierstokken klaar(anders dan bij een man, bij wie vanaf de puberteit zaadcellen worden gemaakt). Menstruatie is het bloed/slijm uit de baarmoeder. Elke maand wordt de baarmoeder klaar gemaakt voor een mogelijke innesteling van een bevruchte eicel. Dit gebeurt dmv verdikking van het baarmoederslijmvlies. Verder rijpt de eicel verder in de eierstokken en als het tijd is voor de eisprong, vertrekt de eicel naar de eileider. Daar kan het een zaadcel tegenkomen. Als dat niet het geval is, zal de eicel binnen een paar dagen afsterven. Het baarmoederslijmvlies ontwikkelt nog een aantal dagen verder tot dat het barst: de menstruatie begint en het slijm en bloed gaan uit het lichaam.
Voordat de eerste menstruatie begint vindt dus denk ik hetzelfde plaats: het baarmoederslijmvlies ontwikkelt, de eicel ontwikkelt, er volgt een eisprong en uiteindelijk knapt het baarmoederslijmvlies en verlaat het bloed het lichaam van het meisje.

Tot zover mijn kennis van de biologielessen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:05

Jep. De eisprong wordt ook nog eens gedreven door hormonen dus bij de eerste menstruatie gebeurt in de baarmoeder niet heel veel anders dan daarna. De eerste bloeding is ook niet heftiger oid dan daarna.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:11

Misschien een stomme vraag hoor, en ik weet ook dat het hondenlichaam niet hetzelfde is als dat van een mens, maar waarom word een teefje dan maar één keer ongesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:36

Teefjes worden wel vaker loops hoor, anders zouden ze maar eenmalig puppys kunnen krijgen en dat is niet zo ;)
Ze hebben alleen een andere cyclus als dat mensen hebben.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:37

moonsparkle schreef:
Als de gemeente de riolering doorspuit als je niet thuis bent en dan in een huis komt welke stinkt en er een laag water in de wc ligt, het wc papier weg kan omdat min of meer de wc tot aan de deurklink nat is kan ik dan iets eisen van de gemeente?

Kan me voorstellen dat als er bij andere verstopping is ze het riool dan wel door moeten spuiten, maar dit was echt niet tof thuiskomen om 22. In de avond eerst helemaal schoon moeten maken.

Als de gemeente dit doet, moeten ze dit altijd van te voren melden, doormiddel van een brief.Dan kun je een emmer op je toilet zetten bvb.

Als er niks is gemeld, dan kan je proberen iets te verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:07

enamorada schreef:
Misschien een stomme vraag hoor, en ik weet ook dat het hondenlichaam niet hetzelfde is als dat van een mens, maar waarom word een teefje dan maar één keer ongesteld?

Teven worden meestal 2x per jaar loops, ze kunnen dan ook bevrucht worden door meerdere reuen, het kan dus gebeuren dat er pups geboren worden van 2 verschillende vaders.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:24

Hoe heette die challange ookalweer dat ze zichzelf eerst heel lelijk maken, en dan hand voor de camera en dan zijn ze heel mooi

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:26

glo up challenge?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:28

savannah030x schreef:
Hoe heette die challange ookalweer dat ze zichzelf eerst heel lelijk maken, en dan hand voor de camera en dan zijn ze heel mooi

Don't Judge?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:13

deksel schreef:
savannah030x schreef:

Don't Judge?

Die zocht ik! Thanks!

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:16

ik heb een mirena spiraal en word helemaal niet meer ongesteld. Rijpen er dan geen eitjes? En dan zou je denken dat, doordat ik dan meer eitjes overhoud, ik wanneer ik stop met de mirena tot op een latere leeftijd vruchtbaar zou zijn doordat ik al die jaren geen eitjes heb verbruikt.
Ik weet zeker dat het zo niet werkt maar weet niet hoe het wel werkt...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:29

Er vindt inderdaad geen eisprong plaats, en hoewel je dan misschien meer eitjes 'over hebt' op latere leeftijd, zijn dat nog steeds wel gammele oude eitjes :D Menopauze wordt niet alleen geïnduceerd door het opraken van je eitjes, maar door meerdere factoren, waaronder ook het oud worden van je hele reproductiesysteem.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:45

Met een mirena maak je volgens mij geen eens eitjes aan. Het is dus niet dat je er meer overhoudt.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:50

Macs schreef:
Met een mirena maak je volgens mij geen eens eitjes aan. Het is dus niet dat je er meer overhoudt.

Een vrouw zonder Mirena spiraal maakt ook geen eicellen aan , dat is allemaal al gebeurd op het moment dat je wordt geboren. De eicellen moeten alleen nog wel rijpen en, zoals al gezegd, die rijping vindt niet plaats als je een Mirena spiraal hebt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:51

Met de pil heb je ook geen eisprong. Er zijn altijd eitjes die half klaar zijn en normaal wordt er iedere maand 1 afgemaakt en losgelaten.
De hormonen voorkomen dat dit gebeurd. Je houdt dus eitjes over, maar omdat je hormonen lang zijn onderdrukt, ben je niet per se vruchtbaarder. Dit moet eerst weer in zijn normale doen komen :)