Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:58

Studiemiep dat dacht ik ook, hoe groot is die kans nou. Maar helaas toch echt gebeurd. Mail was/is niks mis mee. Zelfs dat heb ik uitgeprobeerd met een advertentie van mijn pa. Heb wel een bericht gedaan naar mp!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:59

Jup dat is het zeker. Helemaal gezien ik gewoon helemaal niks kon doen. Bank werkt tegen, politie doet niks. Mja, dan ben je uitgel*lt. Ik waag er in januari nog een keer een bericht aan, en anders laat ik het los. Moet maar accepteren dat ik dat geld kwijt ben vrees ik

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:12

En Facebook??? Je hebt immers een naam...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:25

Ik heb een achternaam en een letter. Niks op kunnen vinden. Zowel degene waar de rekening van is als degene die me dat zogenaamd verkocht heeft. Die heeft overigens ook niks meer laten horen na meerdere mails dat ze me de verkeerde iban heeft doorgegeven. Daarom ben ik ook oplichting gaan vermoeden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:32

Ik bedoel ook gewoon die naam noemen op fb. En dat politie en bank je niet helpen. Wordt vast wel gedeeld.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:34

Ik heb hier nog wat speciale speciaalbierglazen staan en nog wat kleine dingetjes die het vast goed doen als Sinterklaas of kerstcadeautje. Gister erop gezet en al 1 bieding ontvangen en een ander artikel wordt vanavond rond 18.00u opgehaald hoop ik. Normaal gaat het nooit zo snel bij mij, zou het echt aan de feestmaand liggen? (Heb dat natuurlijk in mijn adve et entie gemeld dat het leuke cadeautjes zijn, haha.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:46

Heb bij Aliexpress leren werkhandschoenen besteld. Ze zijn binnen en vallen niet eens tegen, heb wel zo wijs maatje xl gevraagd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:37

fohadie schreef:
Ik heb hier nog wat speciale speciaalbierglazen staan en nog wat kleine dingetjes die het vast goed doen als Sinterklaas of kerstcadeautje. Gister erop gezet en al 1 bieding ontvangen en een ander artikel wordt vanavond rond 18.00u opgehaald hoop ik. Normaal gaat het nooit zo snel bij mij, zou het echt aan de feestmaand liggen? (Heb dat natuurlijk in mijn adve et entie gemeld dat het leuke cadeautjes zijn, haha.)

oja ik zet altijd dingen er vlak voor sinterklaas erop.... zondag dingen erop gezet is nu allemaal al op de post.. <:)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:40

Ik had vanmiddag ook een erge. Dekje te koop gezet voor €7. Krijg ik een mailtje: 'Voor 7 Euro inclusief verzenden wil ik hem wel hebben.'
Ja ehm nee, verzend kosten zijn €6.95 en dat stond duidelijk in de advertentie :').

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:42

Sheehan schreef:
Ik had vanmiddag ook een erge. Dekje te koop gezet voor €7. Krijg ik een mailtje: 'Voor 7 Euro inclusief verzenden wil ik hem wel hebben.'
Ja ehm nee, verzend kosten zijn €6.95 en dat stond duidelijk in de advertentie :').

Niet dat het uitmaakt voor je verhaal hoor, maar als je een account maakt bij postnl en online betaalt en zelf het etiket uitprint dan betaal je 6,50 ipv 6,95. Misschien handige tip voor als je wel eens verkoopt inclusief verzendkosten, scheelt het je toch mooi 45 cent weer :P

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:43

Alwiene schreef:
Sheehan schreef:

Niet dat het uitmaakt voor je verhaal hoor, maar als je een account maakt bij postnl en online betaalt en zelf het etiket uitprint dan betaal je 6,50 ipv 6,95. Misschien handige tip voor als je wel eens verkoopt inclusief verzendkosten, scheelt het je toch mooi 45 cent weer :P

Thanks voor de tip, maar heb ook geen printer dus schiet niet op :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:47

Oh hahaha nee dan schiet het niet op, dan moet je wel erg veel pakjes versturen wil het uithalen om er een printer voor aan te schaffen LOL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:48

Hier bij postkantoor kost het ook 6,50 standaard :p

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:12

Beloven schreef:
Hier bij postkantoor kost het ook 6,50 standaard :p

En waar is hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:14

Wormerveer ;)

Maakt dat uit? :p

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:54

fohadie schreef:

Meneer zou rojd 18.00u komen, misschien ietsje later maar echt voor 19.00u. (Ik moest uiterlijk 19.00u weg.) Je raad het al:Om 18.55 nog niemand. Gelukkig ging de wedstrijd van vriendlief niet door dus hem ingezet om thuis te blijven. Kwam meneer 19.05, ik was net weg. Verder alles netjes verlopen naar het schijnt.

EN vam de ander waarmee ik accoort ging met zijn bieding niets meer gehoord.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:19

Beloven schreef:
Wormerveer ;)

Ja, vind het knap dat iedereen 6,95 euro betaald, en jij 6,50 op het postkantoor...

Maar dat zal wel aan mij liggen }:0

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:23

HTM schreef:
Beloven schreef:
Wormerveer ;)

Ja, vind het knap dat iedereen 6,95 euro betaald, en jij 6,50 op het postkantoor...

Ook hier is het 6,95 tot 10 KG.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:40

Bij een Bruna postkantoor of ed betaal ik ook gewoon 6,95.

Dit is dan post masters, kost het 6,50. Hun sturen dan je T&T via de mail naar je toe. Vond ook apart in begin maargoed scheelt mij weer 45 cent haha :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:58

Ik wilde een keer een leuk westernpad kopen via MP. Had een bod gedaan, kreeg een mailtje dat t bod geaccepteerd was. Dus ik gemaild met een datum en tijd dat ik kon komen halen. Verkoper ging akkoord met mijn voorstel. Ik mailde terug met de vraag wat het adres was. Ik kreeg even geen antwoord meer via de mail, maar ging er vanuit dat het zo goed als geregeld was.

In de tussentijd bood er iemand een euro hoger. Na een dag had ik nog geen adres gekregen. Ik stuurde nog een mail of ik het adres kon krijgen zodat ik de pad kon komen halen. Ging weer een dag overheen.
Een paar dagen later keek ik op MP, was de advertentie verwijderd. :? Heb nog een mail gedaan met daarin dat ik niet begreep waarom ik ineens niks meer hoorde, maar nooit meer wat terug gehoord.

Ben achteraf heel blij dat ik geen geld heb verzonden naar die persoon :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:25

Stamper schreef:
HTM schreef:

Ook hier is het 6,95 tot 10 KG.

Volgens mij is het weer veranderd. Het is een tijdje 6,50 geweest, niet heel lang maar ik heb een paar keer 6,50 betaald bij PostNL. Daar voelde ik me toen nog stom over omdat ik wel 6,95 verzendkosten had gerekend.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:18

Tickets voor iets erop, gisteravond keurig bod gehad. Akkoord gegaan. Mail gehad dat er betaald was met een screenshot erbij. Helaas ga ik daar niet vanuit, dus gewoon even geduld hebben tot vandaag dat had ik ook van tevoren afgesproken. Nog een mailtje of ik zsm de code kon versturen omdat er al veel volgeboekt was. Maar ik wilde gewoon vandaag afwachten. Vandaag weer een mailtje of ik het geld al had om dezelfde reden. Was vanmorgen, geld was er idd dus meteen codes gestuurd en gevraagd om me even te laten weten of de mail goed aangekomen was. En wat denk je? Het is nu 's avonds laat en niks nakkes nada meer gehoord. Nou ga ik er vanuit dat als de code niet goed aan was gekomen ik allang nog 10 mailtjes had gehad, maar ik vind het zo raar, waarom is het zo moeilijk om even 1 mailtje te sturen met 'Ja ontvangen, dankjewel'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:37

Pff, ik heb splinternieuwe sneakers op Marktplaats staan voor 7.50 euro. Ik heb ze gekregen, maar nooit gedragen omdat ik ze niet pas. Krijg ik een mailtje van iemand die ze voor 4,50 direct op wou halen. Ik zei daarop nee, 7.50 is de minimale prijs, ik vibd dat ook gewoon niet veel voor mooie en gloednieuwe schoenen. Kring ik een mailtje terug dat ze het voor 5 euro op wou halen want ze moet een beetje ver rijden. :roll: Minimale prijs is minimale prijs, voor 50 cent meer ga ik dat niet opeens veranderen hoor. Ik vind het echt asociaal als mensen voor iets wat helemaal niet duur is alsnog gaan afdingen.

Edit: ik heb terug gestuurd dat de minimale prijs 7.50 is. Krijg ik terug dat ze het voor 6.50 direct ophaalt en dat ze me telefoonnummer wil... ik ga er gewoon niet meer op reageren, als iemand zo moeilijk doet over een paar euro.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:46

[***] schreef:
Pff, ik heb splinternieuwe sneakers op Marktplaats staan voor 7.50 euro. Ik heb ze gekregen, maar nooit gedragen omdat ik ze niet pas. Krijg ik een mailtje van iemand die ze voor 4,50 direct op wou halen. Ik zei daarop nee, 7.50 is de minimale prijs, ik vibd dat ook gewoon niet veel voor mooie en gloednieuwe schoenen. Kring ik een mailtje terug dat ze het voor 5 euro op wou halen want ze moet een beetje ver rijden. :roll: Minimale prijs is minimale prijs, voor 50 cent meer ga ik dat niet opeens veranderen hoor. Ik vind het echt asociaal als mensen voor iets wat helemaal niet duur is alsnog gaan afdingen.

Edit: ik heb terug gestuurd dat de minimale prijs 7.50 is. Krijg ik terug dat ze het voor 6.50 direct ophaalt en dat ze me telefoonnummer wil... ik ga er gewoon niet meer op reageren, als iemand zo moeilijk doet over een paar euro.

Wat voor schoenen zijn het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:03

guusje_h schreef:
[***] schreef:
Pff, ik heb splinternieuwe sneakers op Marktplaats staan voor 7.50 euro. Ik heb ze gekregen, maar nooit gedragen omdat ik ze niet pas. Krijg ik een mailtje van iemand die ze voor 4,50 direct op wou halen. Ik zei daarop nee, 7.50 is de minimale prijs, ik vind dat ook gewoon niet veel voor mooie en gloednieuwe schoenen. Kring ik een mailtje terug dat ze het voor 5 euro op wou halen want ze moet een beetje ver rijden. :roll: Minimale prijs is minimale prijs, voor 50 cent meer ga ik dat niet opeens veranderen hoor. Ik vind het echt asociaal als mensen voor iets wat helemaal niet duur is alsnog gaan afdingen.

Wat voor schoenen zijn het?

Het zijn sneakers. Soort nike remakes, zijn door mijn ouders gekocht in een winkel in het buitenland. Voor zover ik kan zien wel stevige en goede kwaliteit. Voor stevige sneakers betaal je in de winkel ook geen 4,50 euro.