Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 05:07

Ik zou de vraag eigenlijk gewoon bij Robijn neerleggen, ze hebben vast wel een klantenservice...?
Dan krijg je tenminste een onderbouwd advies, met een beetje geluk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:34

pmarena schreef:
Ik zou de vraag eigenlijk gewoon bij Robijn neerleggen, ze hebben vast wel een klantenservice...?
Dan krijg je tenminste een onderbouwd advies, met een beetje geluk.

Mwah, denk dat die marketingtechnisch vooral gaan zeggen dat je écht wel hun zwart/color/wit/stip en streep/heutemeteut wasmiddel voor die specifieke kleur kleding moet gebruiken.. :+

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:26

Wij van WC eend... :D
Ik gebruik overigens ook altijd hetzelfde wasmiddel voor al mijn was, nergens last van. Ik gebruik een huismerk wasmiddel voor gekleurde was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:47

Tja het kan je verbazen dat soms een klantenservice gewoon....service wil geven en een eerlijk antwoord :=

Trouwens dan nog. Wat maakt het voor hun nou uit of Pietje in X tijd 2 flessen van hun wasmiddel A gebruikt, of 1 fles A en 1 fles B. Ze verkopen nog steeds 2 flessen :=

Ik denk dat kleurwasmiddel voor alle was gebruiken wel een ander verhaal kan zijn dan wit-wasmiddel gebruiken voor alle was :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:58

Van bleekmiddel wordt witte was grauw. Dit omdat het bleekmiddel de witte kleurstof afbreekt (net als bij gekleurde kleding, waar je rare vlekken in krijgt van bleekmiddel).
Zoals c_alsemgeest correct aangeeft bevat middel voor witte was een blauwsel, dit heet een optical brightener. Als witte was lang in de kast heeft gelegen wordt deze optical brightener afgebroken, en dat is dan weer de oorzaak van vergeling van de witte was.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:06

Hoe droog je tapijt het beste. Het is een “buiten” tapijt die in onder een eiken overkapping met glazen wanden ligt. Verder geen isolatie oid en gewoon op klinkertjes / sier tegels.

Er is een water slang gesprongen en ongeveer de helft van het tapijt is drijf nat geworden. Ik heb m al in de zon gehad, en met een wals het meeste water eruit geduwd. Nu ligt ie op pallets zodat ie van de grond af is en wat kan luchten. Maar hoe droog je verder zoiets?

Ik heb nu de hout kachel aangezet, die ruimte is dan altijd zo warm als die aanstaat. Ook zo weer koud als ie uitstaat maar goed dat doet er niet toe.

En alsof we het niet beter konden bedenken. Semi hoogpolig :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:29

Lijkt mij dat je al alles er aan doet....?

Enige dat ik nog kan bedenken als iets dat ik wel als tip langs zou zien kunnen komen, is een zak rijst er overheen verspreiden ofzo zodat die het vocht tussen de polen een beetje op kan nemen....en je de rijst er daarna weer uit stofzuigt. Maar of dat A] werkt, B] een goed idee is en C] je daarna die rijst oid er weer goed uit gezogen krijgt..... :=

Ik denk dat ik het lekker zou houden op wat je nu al doet :j

Je zou eventueel ook nog handdoeken oid er op kunnen leggen en dan het geheel op kunnen rollen met veel druk. Zodat je het water in de handdoeken perst als het ware. Dan is er toch wéér wat vocht uit :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 08:46

Met een föhn? :+
(Niet op de heetste stand)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:08

Dank!

Rijst ga ik niet proberen, ik wil niet familie muis daar naar binnen lokken :+

Föhn kan, maar dan kies ik wel voor de water blazer van de honden _O-

Er liggen i.i.g. constant plasjes nu op de grond eronder door het ‘hangen’ langs de pallets, dus dat is al fijn!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:12

Heb je een tankstation in de buurt met van die giga wasmachines en drogers? Dan zou ik hem in zo'n droger mikken denk ik.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 09:22

Ik kreeg hem al met veel pijn en moeite op de pallets, laat staan in mijn auto :+
Hij is best groot, de lengte is net zo lang als 3 pallet tegen elkaar op de kortste kant _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:01

Lekker laten drogen zoals je nu doet, zo'n dik tapijt zal sowieso duren.

Slapen wormen?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:47

Wanneer je een kleurspoeling neemt zeggen ze dat het ongeveer 25 wasbeurten blijft zitten. Oftewel de kleur vervaagt langzaam. Maar. Als je je haar alleen natmaakt onder de douche en geen shampoo gebruikt (ik gebruik eens per week shampoo)….vervaagt het dan ook? Of vervaagt het alleen door shampoo.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 12:38

Idd door shampoo vervaagt het. Alleen water echt een heel stuk minder en koud water is dan nog beter.

Ook als je wel shampoo gebruikt: heel weinig en met koud water uitspoelen scheelt een hoop.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:23

Ah top dankje! Ik doe dan meteen even snel drogen en een douchemuts op nadat ik het heb gespoeld. Kan ik daarna verder douchen.
Koud spoelen….nou nee….
Ik moet even zien dat ik bij de kapper deze kleurspoeling gewoon kan kopen. Kan ik zelf de uitgroei een beetje bijwerken tussendoor.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:05

Ik vraag me nu direct af: is het een paarse kleurspoeling? :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:13

Hmm oké help.
Ik had donderdag een oogmeting bij de opticien dus dat apparaat lang tegen m'n hoofd gehad en daarna nog lang een pasbril opgehad.
Vrij snel daarna al echt jeukende ogen (niet droog of branderig) en dat is nu nog steeds. Ook m'n oogleden / huid rondom wenkbrauwen zijn een beetje dikker en rood.
Kan dit door slechte hygiëne oid komen? En ook zo snel al?

Andere wat ik kan bedenken is dat ik retinol heb gebruikt voor op m'n huid (niet rondom de ogen natuurlijk) en ondanks dat ik me ook heb ingesmeerd met zonnebrand, dat het toch verbrand is? Heb echt maar heel even zon gezien en dat was met zonnebril of met cap op.. Lijkt me sterk dus en waarom jeuken m'n ogen dan?

Geen nieuwe producten gebruikt verder. Ik link het toch aan de Opticien maar zo snel al een reactie?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:33

Misschien allergisch voor het schoonmaakmiddel waarmee ze het apparaat schoon maken?
Ik zag toevallig een soortgelijk verhaal voorbij komen maar dan van iemand die op een wc was gaan zitten die schoon was gemaakt met azijn. Er daar dus allergisch voor is

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:33

Nyaleti schreef:
Hmm oké help.
Ik had donderdag een oogmeting bij de opticien dus dat apparaat lang tegen m'n hoofd gehad en daarna nog lang een pasbril opgehad.
Vrij snel daarna al echt jeukende ogen (niet droog of branderig) en dat is nu nog steeds. Ook m'n oogleden / huid rondom wenkbrauwen zijn een beetje dikker en rood.

Andere wat ik kan bedenken is dat ik retinol heb gebruikt voor op m'n huid (niet rondom de ogen natuurlijk) en ondanks dat ik me ook heb ingesmeerd met zonnebrand, dat het toch verbrand is? Heb echt maar heel even zon gezien en dat was met zonnebril of met cap op.. Lijkt me sterk dus en waarom jeuken m'n ogen dan?

Geen nieuwe producten gebruikt verder. Ik link het toch aan de Opticien maar zo snel al een reactie?

Misschien juist door goede hygiëne? Dat zij nog net even voor jij je gezicht er tegenaan drukt het apparaat schoonmaken en dat je op het schoonmaakmiddel reageert?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:34

xSCWx schreef:
Misschien allergisch voor het schoonmaakmiddel waarmee ze het apparaat schoon maken?
Ik zag toevallig een soortgelijk verhaal voorbij komen maar dan van iemand die op een wc was gaan zitten die schoon was gemaakt met azijn. Er daar dus allergisch voor is

Ik wilde echt precies hetzelfde typen, maar had het azijn weggelaten omdat ik dacht dat anderen die TikTok misschien ook hadden gezien :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:45

Kwal schreef:
xSCWx schreef:

Ik wilde echt precies hetzelfde typen, maar had het azijn weggelaten omdat ik dacht dat anderen die TikTok misschien ook hadden gezien :')

Haha nou goed voorbeeld :D en ze had alsnog geen vent :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:32

Mijn kat zit graag in een doos (tot zover normaal) maar gaat dan soms zo zitten dat ie met zn keel op de rand van de doos leunt. Het ziet er heel raar uit en is volgens mij ook echt niet comfortabel, want een paar minuten later begint ie dan te hoesten en raar te ademen. Ik zeg dan dat ie eruit moet komen want ik word er naar van, zodra hij uit de doos is is er niets meer aan de hand.

Doen andere katten dat ook, of heb ik weer een raar exemplaar? :+

Fototax:

Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:58

Ik vrees dat jij een rare kat hebt _/-\o_
Bijna alle katten zijn gek op dozen, maar zich er half door verstikken? Das toch wel Next level, haha

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:02

Enerzijds ja... je hebt een raar exemplaar. Anderzijds ook ja... andere katten doen dit ook. Conclusie alle katten zijn rare exemplaren. Maar dat wisten we al. :+

Mijn kat legt ook wel eens haar keel op de rand van dat waar ze op dat moment in slaapt. Het ziet er inderdaad oncomfortabel uit. Maar dat denk ik van meer houdingen die mijn kat kiest om in te slapen. :? Het hoesten zie ik mijn kat niet doen. Maar met mijn leken-brein denk ik dan dat dat gewoon iets van slijm is dat zich in die houding ergens ophoopt en dan weer los moet. Ik zou me er niet te druk om maken. En anders weten we allemaal het standaard adres voor medische dierenvragen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:10

Kwal schreef:
Nyaleti schreef:
Hmm oké help.

Misschien juist door goede hygiëne? Dat zij nog net even voor jij je gezicht er tegenaan drukt het apparaat schoonmaken en dat je op het schoonmaakmiddel reageert?

Ohja, dat zou ook nog kunnen. Klinkt al een stuk beter dan door slechte hygiëne :+

Alleen ik was er 2 weken daarvoor ook, ook oogtest en die bril opgehad (wel beide wat minder lang) en toen had ik nergens last van.
Vind het zo maar vreemd, het ziet er niet uit en die jeuk is echt rot.