Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters . Over twee, drie maanden is het een ander verhaal dus maar hopen dat het dan uitgeraasd is.
Zebrastreep schreef:bigone schreef:Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters . Over twee, drie maanden is het een ander verhaal dus maar hopen dat het dan uitgeraasd is.
Ook met booster raast het mooi door.. op mijn werk is iedereen geboosterd maar toch nu een uitbraak.
lenaa_tje schreef:Zebrastreep schreef:
Ook met booster raast het mooi door.. op mijn werk is iedereen geboosterd maar toch nu een uitbraak.
Maar ook vrijwel met milde klachten. Over een aantal maanden is de booster misschien al wel weer meer uitgewerkt
bigone schreef:Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters .
Needje schreef:lenaa_tje schreef:Nou nauwelijks, ik vind de cijfers anders nog best hoog.
Nou als het grootste deel toevallig besmet leek is het niet hoog. Die mensen liggen er niet door Corona. Maar worden wel meegeteld omdat ze aparte verzorging nodig hebben.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters .
Alleen, er raast helemaal niets 'uit'. Dus mensen kunnen nu ziek worden, en dan over een paar maanden weer. Het muteert nogal snel, het seizoenseffect is niet geweldig sterk. En op dit moment zijn er dus ook heel veel mensen ziek - de dingen die de afgelopen tijd niet doorgingen zijn niet vanwege de regels maar omdat er allemaal mensen ziek worden. Ik snap echt niet wat we nou precies zouden willen bereiken met nog meer mensen ziek laten worden - zelfs als die niet in het ziekenhuis komen. Waarom zou je iedereen ziek willen hebben?
Electra63 schreef:lenaa_tje schreef:Nou dit er is niet echt een alternatief. Je kan namelijk niet iedereen blijven opsluiten.
Opsluiten?
Wie dan ?
Zebrastreep schreef:Maar dat is het dus als alles we losgaat moeten mensen zich alsnog opsluiten.
Maar dan lijkt het weer van ik heb alle vrijheid de eenzaamheid van anderen is dan niet meer belangrijk genoeg. Precies zoals ik voorspeld had wordt dan in de doofpot gestopt.
We moeten niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die zich alsnog op moeten sluiten vanwege dat alles losgaat. Ook voor die groep moeten we opkomen. En eenzaamheidsklachten worden ook niet opgelost door alles open te gooien. Mensen die daar echt ver in zitten komen er niet daardoor weer uit
lenaa_tje schreef:Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten
Waar is die lockdown dan? Wie of wat is er nog gesloten? Ik kan zo even niet bedenken wat ik nu niet zou mogen. Behalve dan dus alle dingen die gecanceld worden omdat mensen ziek worden. (Sinds donderdag zijn er al 4 afspraken afgezegd, dat schiet toch ook niet op?)
Loretta schreef:xxxmh schreef:Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open - https://nos.nl/l/2417352
Goed nieuws!!!
Ja eindelijk.
Omikron heeft de overheid onder controle gekregen.
lenaa_tje schreef:Shadow0 schreef:
Waar is die lockdown dan? Wie of wat is er nog gesloten? Ik kan zo even niet bedenken wat ik nu niet zou mogen. Behalve dan dus alle dingen die gecanceld worden omdat mensen ziek worden. (Sinds donderdag zijn er al 4 afspraken afgezegd, dat schiet toch ook niet op?)
Ohja ? Zijn er al weer festivals, zijn de nachtclubs open? Ook dat zijn bedrijven hè![]()
Opnieuw jullie hoeven mij er niet op aan te spreken. Ik ben nog niet eens in een andere winkel dan de supermarkt geweest
lenaa_tje schreef:Ohja ? Zijn er al weer festivals, zijn de nachtclubs open? Ook dat zijn bedrijven hè
Citaat:Maar stellen dat we dit wel vol kunnen houden is net zo goed je kop in het zand steken als dat de andere groep mensen doet.