Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:36

Ik vind het best wonderlijk dat ineens alles los wordt gelaten, of ben ik de enige?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:38

Nee ik niet, het is feitelijk zo dat veel mensen milde klachten krijg. Ook door andere maatregelen, waaronder regels zo goed als loslaten op scholen overspoelen de ziekenhuizen niet. En zitten we eigenlijk in een gewone winterse griepgolf. Dit had vorig jaar niet gekund maar nu wel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:47

Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters . Over twee, drie maanden is het een ander verhaal dus maar hopen dat het dan uitgeraasd is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:51

bigone schreef:
Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters . Over twee, drie maanden is het een ander verhaal dus maar hopen dat het dan uitgeraasd is.

Ook met booster raast het mooi door.. op mijn werk is iedereen geboosterd maar toch nu een uitbraak.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:55

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:

Ook met booster raast het mooi door.. op mijn werk is iedereen geboosterd maar toch nu een uitbraak.

Maar ook vrijwel met milde klachten. Over een aantal maanden is de booster misschien al wel weer meer uitgewerkt.

Ik zit nu op dag 4 en noem mezelf nog niet beter maar heb wel online les gegeven en andere werk dingen gedaan. Dit kon ik met de laatste griep echt vergeten. Ik ben dus tevreden met mijn milde klachten en dus booster.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:58

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Maar ook vrijwel met milde klachten. Over een aantal maanden is de booster misschien al wel weer meer uitgewerkt

Klopt tot nu toe nog wel 1 is een twijfel geval of het wel mild gaat verlopen. Ander waarvan ik het niet zo mild had verwacht verloopt het juist wel heel mild en een waar we zorgen om hebben leek pas vandaag te beginnen. Dus 2 zijn zeker zorgelijk. En dan nog maar de vraag of het vaccin bij syndroom van down is aangeslagen want daar is ook nog weinig over bekend helaas.

Maar we gaan het zien ik ben niet ingepland tot zaterdag alleen voor nood als het niet anders kan. Dus weet ook niet tot in hoeverre ik alles mee ga krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:58

bigone schreef:
Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters .

Alleen, er raast helemaal niets 'uit'. Dus mensen kunnen nu ziek worden, en dan over een paar maanden weer. Het muteert nogal snel, het seizoenseffect is niet geweldig sterk. En op dit moment zijn er dus ook heel veel mensen ziek - de dingen die de afgelopen tijd niet doorgingen zijn niet vanwege de regels maar omdat er allemaal mensen ziek worden. Ik snap echt niet wat we nou precies zouden willen bereiken met nog meer mensen ziek laten worden - zelfs als die niet in het ziekenhuis komen. Waarom zou je iedereen ziek willen hebben?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:01

Needje schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou nauwelijks, ik vind de cijfers anders nog best hoog.

Nou als het grootste deel toevallig besmet leek is het niet hoog. Die mensen liggen er niet door Corona. Maar worden wel meegeteld omdat ze aparte verzorging nodig hebben.

Een tijdje terug is er in dit topic een artikel gedeeld waarin stond dat ze het anders gingen rapporteren en waaruit bleek dat 27% van de patiënten er met corona lagen. Dit betekent dat 73% er dus door corona ligt. Dus het idee dat het grootste deel toevallig besmet is, is veel te optimistisch gesteld.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:13

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Corona zal nog wel even door razen onder de bevolking maar zolang mensen niet in het ziekenhuis komen kunnen ze ook beter nu de boel open gooien, de meeste mensen zijn nu nog beschermd door de boosters .

Alleen, er raast helemaal niets 'uit'. Dus mensen kunnen nu ziek worden, en dan over een paar maanden weer. Het muteert nogal snel, het seizoenseffect is niet geweldig sterk. En op dit moment zijn er dus ook heel veel mensen ziek - de dingen die de afgelopen tijd niet doorgingen zijn niet vanwege de regels maar omdat er allemaal mensen ziek worden. Ik snap echt niet wat we nou precies zouden willen bereiken met nog meer mensen ziek laten worden - zelfs als die niet in het ziekenhuis komen. Waarom zou je iedereen ziek willen hebben?

Je moet uiteindelijk iets. Ik denk dat het nu een beetje de hoop is dat je steeds meer (al dan niet natuurlijke) immuniteit krijgt in een populatie waardoor het met een paar jaar echt kan worden afgedaan als een griepgolf achtig iets, ondanks dat je soms te maken gaat krijgen met heftigere mutaties. Maargoed, dat is nog maar even speculatief (al is dat bij de griepen net zo goed).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:26

Nou dit er is niet echt een alternatief. Je kan namelijk niet iedereen blijven opsluiten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:28

lenaa_tje schreef:
Nou dit er is niet echt een alternatief. Je kan namelijk niet iedereen blijven opsluiten.

Opsluiten?

Wie dan ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:29

Electra63 schreef:
lenaa_tje schreef:

Opsluiten?

Wie dan ?

Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-02-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:30

Maar dat is het dus als alles we losgaat moeten mensen zich alsnog opsluiten.

Maar dan lijkt het weer van ik heb alle vrijheid de eenzaamheid van anderen is dan niet meer belangrijk genoeg. Precies zoals ik voorspeld had wordt dan in de doofpot gestopt.

We moeten niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die zich alsnog op moeten sluiten vanwege dat alles losgaat. Ook voor die groep moeten we opkomen. En eenzaamheidsklachten worden ook niet opgelost door alles open te gooien. Mensen die daar echt ver in zitten komen er niet daardoor weer uit

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:31

lenaa_tje schreef:
Electra63 schreef:

Opsluiten?

Wie dan ?

Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten.

Ik heb een hele andere voorstelling van opsluiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:31

Zebrastreep schreef:
Maar dat is het dus als alles we losgaat moeten mensen zich alsnog opsluiten.

Maar dan lijkt het weer van ik heb alle vrijheid de eenzaamheid van anderen is dan niet meer belangrijk genoeg. Precies zoals ik voorspeld had wordt dan in de doofpot gestopt.

We moeten niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die zich alsnog op moeten sluiten vanwege dat alles losgaat. Ook voor die groep moeten we opkomen. En eenzaamheidsklachten worden ook niet opgelost door alles open te gooien. Mensen die daar echt ver in zitten komen er niet daardoor weer uit

Dat zeg ik dus :) je kiest tussen 2 kwaden maar momenteel wel tussen een grote en een kleinere groep.

Alles dicht blijven houden is gewoon niet vol te houden. Niet voor mensen maar ook niet voor de economie.

Ik hoef verder niet aangevallen te worden op mijn bewoording. Voor mensen voor wie eigen bedrijven al tijden dicht zijn, is deze periode een serieuze opsluiting.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-02-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:32

lenaa_tje schreef:
Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten

Waar is die lockdown dan? Wie of wat is er nog gesloten? Ik kan zo even niet bedenken wat ik nu niet zou mogen. Behalve dan dus alle dingen die gecanceld worden omdat mensen ziek worden. (Sinds donderdag zijn er al 4 afspraken afgezegd, dat schiet toch ook niet op?)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:33

Shadow0 schreef:
lenaa_tje schreef:
Iedereen in een lockdown houden, winkels en andere beroepen sluiten en failliet houden is echt behoorlijk opsluiten

Waar is die lockdown dan? Wie of wat is er nog gesloten? Ik kan zo even niet bedenken wat ik nu niet zou mogen. Behalve dan dus alle dingen die gecanceld worden omdat mensen ziek worden. (Sinds donderdag zijn er al 4 afspraken afgezegd, dat schiet toch ook niet op?)

Ohja ? Zijn er al weer festivals, zijn de nachtclubs open? Ook dat zijn bedrijven hè :)

Opnieuw jullie hoeven mij er niet op aan te spreken. Ik ben nog niet eens in een andere winkel dan de supermarkt geweest sinds er wel weer dingen open zijn :')

Maar stellen dat we dit wel vol kunnen houden is net zo goed je kop in het zand steken als dat de andere groep mensen doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:36

Loretta schreef:
xxxmh schreef:
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open - https://nos.nl/l/2417352

Goed nieuws!!! *\o/*

Ja eindelijk.

Omikron heeft de overheid onder controle gekregen.

Nou nee hoor, de eer gaat naar Mona

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:37

lenaa_tje schreef:
Shadow0 schreef:

Ohja ? Zijn er al weer festivals, zijn de nachtclubs open? Ook dat zijn bedrijven hè :)

Opnieuw jullie hoeven mij er niet op aan te spreken. Ik ben nog niet eens in een andere winkel dan de supermarkt geweest :')

Natuurlijk is dat poedersuiker. Toevallig ken ik wat mensen in de evenementenbranche, die het heel zwaar hebben (gehad).

Ik vind dat alleen geen opsluiten.

Er zijn nl. landen waar je helemaal niet naar buiten mocht, behalve voor een noodzakelijke boodschap en na een melding in een app.
Dat zou je opsluiten kunnen noemen.
Hier is dat nooit zo geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:38

Denk je Purny ? Die petitie word nog niet aangeboden want Mona wil eerst in gesprek.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:39

purny schreef:
Loretta schreef:

Ja eindelijk.

Omikron heeft de overheid onder controle gekregen.

Nou nee hoor, de eer gaat naar Mona

Wat een onzin.

De overgrote meerderheid heeft de petitie niet ondertekend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:41

bigone schreef:
Denk je Purny ? Die petitie word nog niet aangeboden want Mona wil eerst in gesprek.

Mona?

Die teleurgesteld was, dat ze geen partijleider is geworden van het CDA?
Ik vind haar rancuneus en iemand die graag op de voorgrond treedt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:42

@electra63 dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat heel veel mensen het wel zo ervaren. Dat het ergens anders zwaar is geweest betekend niet dat het hier niet zwaar is. En ja nergens mogen zijn met anderen, al noem jij dat geen opsluiting, zorgt ook voor heel veel andere problemen op de langere termijn.
Is het een keuze tussen 2 kwaden? Eens maar een andere oplossing zie ik en daarbij heel veel anderen niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:44

Mona heeft toch actie ondernomen. Ik heb de petitie ook niet ondertekend.
Maar ik ben blij dat het allemaal weer normaal wordt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:46

lenaa_tje schreef:

Ik meet de menselijkheid van een samenleving liever aan mensen dan aan bedrijven. En ik gun ze echt hun feestje weer, maar we zijn op dit moment niet opgesloten, niet in de verste verte. Als je het hebt over sluiting van het nachtleven, benoem dan gewoon de sluiting van het nachtleven, maar doe niet alsof er niks kan of niks mag want dat is echt onzin.

En daarnaast, ik snap dus echt niet wat je hebt aan heel veel zieke mensen. Want het is nu al chaos door alle mensen die ziek zijn.

Citaat:
Maar stellen dat we dit wel vol kunnen houden is net zo goed je kop in het zand steken als dat de andere groep mensen doet.

Alleen niemand stelde dat.