Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:54

Sclimpre schreef:
De ziekenhuiscijfers lopen altijd een paar weken achter op de besmettingscijfers. Daarom is opletten bij oplopende besmettingscijfers geen hysterie maar vooruitzien.

Naar mijn idee was dit inderdaad zo maar nu niet meer. De besmettingen lopen al meer dan 2 weken hard op terwijl de ziekenhuizen en doden zo goed als stabiel blijven. Dat is toch gewoon in lijn met de vaccinaties? Dan kan het toch met de dag alleen maar beter gaan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:56

MyWishMax schreef:
Ik vind na ruim een jaar nog steeds klachten hebben en niet volledig kunnen werken wel erg. Maar hey, die zijn nooit op de ic geweest.

Vaccineren helpt wel, alleen is nog lang niet iedereen volledig gevaccineerd.

Maar hoeveel mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn, hebben dat inderdaad? 1 prik moet al aanzienlijk beschermen tegen bovenstaande. We zijn zelfs al minderjarigen aan het vaccineren..

MyWishMax

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:01

Nee, die ene prik beschermt juist niet goed tegen de delta variant. Dat is het probleem. Een week na de 2r beschermt het goed, maar na 1 nog niet.

Minderjarige mogen een afspraak maken, wil niet zeggen dat alle mensen die ouder zijn al aan de beurt zijn geweest. Ik ben 32 en ben deze week voor 1e geweest, samen met veel kennissen van mijn leeftijd. Begin augustus pas allemaal de 2e

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:03

Nou, dat is niet helemaal waar, ingedebruijn. Het aantal besmettingen loopt nu weer op nadat het uitgaansleven is open gegooid. En de ziekenhuisopnames lopen daar 3 weken achteraan zo’n beetje.
Maar we gaan het zien.
Ik vond het ook bizar dat er ineens zo versoepeld werd.

Ik hoor net van mijn vader dat de Algarve deels ook weer in strenge lockdown is gegaan. Restaurants mogen tot half 4 open en supermarkten tot 7.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:05

En hier zijn deze dagen nog 40-ers die hun eerste prik krijgen, lang geleden afspraak gemaakt maar tussen afspraal maken en 1ste prik krijgen zit een groot verschil in de regio's.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:06

Ik vind ook niet dat het allemaal weer dicht moet, maar wel dag die laatste versoepelingen te snel kwamen. En enorm bizar dat de paar regels die er zijn ook lang niet altijd serieus genomen worden.

Oh neonlight nog later dus. Ik dacht dat mijn regio al laat was

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:09

Fitzroy schreef:
Nou, dat is niet helemaal waar, ingedebruijn. Het aantal besmettingen loopt nu weer op nadat het uitgaansleven is open gegooid. En de ziekenhuisopnames lopen daar 3 weken achteraan zo’n beetje.
Maar we gaan het zien.
Ik vond het ook bizar dat er ineens zo versoepeld werd.

Ik hoor net van mijn vader dat de Algarve deels ook weer in strenge lockdown is gegaan. Restaurants mogen tot half 4 open en supermarkten tot 7.

Heb je daar ook zorgelijke cijfers van dan vanuit Engeland? Daar raast de delta al langer rond dan hier en ik kan die cijfers dus niet vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:13

Je ziet toch zelf de cijfers ook weer oplopen in het corona dashboard? En wat er over 3 weken gebeurt moet nog blijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:19

Dicht hoeft het ook niet, maar die code zou sowieso pas na 14 dagen actief mogen worden, niet de dag van prikken al. Dat is gewoon stom. Dat is sowieso vragen om ellende.
Dansen met Jansen, maar niet zo...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:21

Fitzroy schreef:
Je ziet toch zelf de cijfers ook weer oplopen in het corona dashboard? En wat er over 3 weken gebeurt moet nog blijken.

Ja ik kijk in die van Engeland, want daar heb ik het over. En nee daar zie ik niets zorgelijk. Het loopt wat op ja maar totaal niet zorgelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:28

Laten we het hopen dat de ziekenhuis opnames nu niet mee gaan doen.
Daar enten we tenslotte voor :j

En ja, jongeren die zelf niet zo verstandig zijn om 14 dagen na prik te wachten en dan toch flink ziek worden, of mensen die bewust niet enten, tja... kan daar eigenlijk niet zo wakker van liggen.
Het enige wat ik hoop dat de zorgmedewerkers ook een beetje rust krijgen, in hoe verre dat mogelijk is met alles wat nog ingehaald moet worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:33

Verder is het voor de voorzichtige jongere mensen ook nu wel een beetje zo van:
'Blijf binnen, leg je leven stil, want we moeten de ouderen beschermen'
naar
'F*ck jullie zelf trouwens, we hebben genoeg van het binnen zitten en geen zin om hetzelfde nog even een paar weekjes voor jullie vol te houden.'

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:34

En die jongeren zijn dan het iq van een poffertje dat ze niet beseffen dat ze het ook voor zichzelf doen, of hoe moet ik dat zien?
Of voor hun ouders met nog maar 1 prik?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:35

Waarom zouden die jongeren nu meer risico lopen dan een week geleden dan? Volgens mij bepaal je nog altijd zelf waar je heen gaat en met wie. Zwaar overdreven in mijn optiek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:36

wie zegt dat ze meer risico lopen dan een week geleden?
Er is nu wel ineens veel meer open waar veel jongeren bij elkaar komen en ja aan de uitbraken te zien geeft dat risico.
En ja long covid is ook voor jongere erg naar.
Maar als ze dat niet inzien, ook best hoor. Ze gaan hun gang maar.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:39

ingedebruijn schreef:
Fitzroy schreef:

Ja ik kijk in die van Engeland, want daar heb ik het over. En nee daar zie ik niets zorgelijk. Het loopt wat op ja maar totaal niet zorgelijk.

De ziekenhuisopnames lopen ook op. Nee, er rijden nog geen ambulances rond die hun patienten niet kwijt kunnen.
Maar de ziekenhuizen in UK hebben nog een hele hoop in te halen van al de zorg dat de voorbije maand uitgesteld is. Dan zijn die terug oplopende ziekenhuisopnames een flinke tegenvaller, zeker voor die mensen die hun operatie al zo lang uitgesteld geweest is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:39

DuoPenotti schreef:
Dicht hoeft het ook niet, maar die code zou sowieso pas na 14 dagen actief mogen worden, niet de dag van prikken al. Dat is gewoon stom. Dat is sowieso vragen om ellende.

Wij krijgen een code op een PDF. Ik kan die met de Nederlandse app gewoon inscannen en krijg groen, met de eerste letter van voornaam, achternaam en mijn geboortedag en maand. Blij mee, want ik kan dus in Nederland die code ook gebruiken, maar .... ik ben ook pas a.s. woensdag 2 weken volledig gevaccineerd (Moderna). Die zou dus ook nog niet mogen werken, maar ik kan me voorstellen dat dat een beetje lastig is met buitenlandse codes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:41

DuoPenotti schreef:
wie zegt dat ze meer risico lopen dan een week geleden?
Er is nu wel ineens veel meer open waar veel jongeren bij elkaar komen en ja aan de uitbraken te zien geeft dat risico.
En ja long covid is ook voor jongere erg naar.
Maar als ze dat niet inzien, ook best hoor. Ze gaan hun gang maar.

Er wordt gezegd dat we nog maar even langer vol moeten houden voor de jongeren (die in mijn regio trouwens allemaal gewoon al gevaccineerd kunnen zijn). Dat lees ik als : met alles open gooien brengen we hun in gevaar. Terwijl de jongeren in mijn optiek toch nog altijd zelf kunnen bepalen waar ze wel of niet heen gaan. Dat er meer plekken zijn waar ze samen kunnen komen, wil niet zeggen dat ze dat dan ook maar moeten doen.

Dus volledig eens met je dat ze dat op eigen risico doen en daar is volgens mij niets mis mee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:46

Je bedoeld volhouden voor de ouderen?
Mensen van 50 kunnen volgens mij nog nergens 2x geprikt zijn toch? Mijn vriend van 48 heeft er iig pas 1.
En ja, die lagen juist op het laatst erg veel in de ziekenhuizen. Ouders dus van de jeugd die nu niet wil wachten tot hun Janssen werkt.

Natuurlijk zijn er verstandige jongere die wel wachten tot het vaccin ook werkt, of verstandige ouders met nog wat overwicht op hun kroost.
Maar die dezelfde dag al feesten, ik vind het stom... heel stom.
En ik hoop voor ze dat ze hun ouders met 1 prik niet aansteken...en eigenlijk hoop ik het ook wel...en dat ze zelf een maand strontziek zijn, misschien dat ze dan eindelijk na denken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:47

MoniqueT schreef:
DuoPenotti schreef:

Wij krijgen een code op een PDF. Ik kan die met de Nederlandse app gewoon inscannen en krijg groen, met de eerste letter van voornaam, achternaam en mijn geboortedag en maand. Blij mee, want ik kan dus in Nederland die code ook gebruiken, maar .... ik ben ook pas a.s. woensdag 2 weken volledig gevaccineerd (Moderna). Die zou dus ook nog niet mogen werken, maar ik kan me voorstellen dat dat een beetje lastig is met buitenlandse codes.

Dit is met de Nederlandse ook niet, ook de dag nadat jij 2 vaccinaties hebt gehad kleurt die groen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:49

Ik ben 31 en krijg volgende week mijn tweede al dus lijkt me stug dat 50ers die nog niet gehad kunnen hebben. Zal aan de regio's liggen denk ik. Laten we hopen dat de vaccins gewoon goed hun werk doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:51

Nee je werd toch opgeroepen op leeftijd en vervolgens moet er x tijd tussen zitten.
Ook mijn broers met ongeveer dezelfde leeftijd als mijn vriend, andere provincie zijn 1 keer gevaccineerd.
Zelf heb ik vanuit de zorg Janssen gehad anders was ook ik (47) nog maar 1 keer gevaccineerd.

Ja dat hoop ik ook dat de vaccins goed hun werk doen.
Maar net nu in het staartje zou het jammer zijn mensen nog onnodig ernstig ziek te laten worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:53

Ik ben van 1973 en krijg 18 juli mijn 2de. :) En heb direct de afspraak gemaakt toen 1973 een afspraak kon maken. Ligt heel erg aan de regio (zit in 1 van de zwaarst getroffen regio's := ). Bij sommige regio's zit maar enkele dagen tussen de oproep en de 1ste prik, bij mij bijna 3 weken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:56

ingedebruijn schreef:
Ik ben 31 en krijg volgende week mijn tweede al dus lijkt me stug dat 50ers die nog niet gehad kunnen hebben. Zal aan de regio's liggen denk ik. Laten we hopen dat de vaccins gewoon goed hun werk doen.

M’n vriend pas 5 augustus. Ook het noorden van het land. Verschil is gewoon wel heel groot.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:57

DuoPenotti schreef:
Nee je werd toch opgeroepen op leeftijd en vervolgens moet er x tijd tussen zitten.
Ook mijn broers met ongeveer dezelfde leeftijd als mijn vriend, andere provincie zijn 1 keer gevaccineerd.
Zelf heb ik vanuit de zorg Janssen gehad anders was ook ik (47) nog maar 1 keer gevaccineerd.

Ja dat hoop ik ook dat de vaccins goed hun werk doen.
Maar net nu in het staartje zou het jammer zijn mensen nog onnodig ernstig ziek te laten worden.

Ligt wel aan de regio. Wij konden hier in het noorden 3 dagen na onze oproep al geprikt worden. Volgens mij is dat in de randstad wel een paar weken later gemiddeld. Maargoed ik heb er ook 40 minuten in de auto voor gereden. Hoe sneller hoe beter.