Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:30

pmarena schreef:
Met die prijzen is het inderdaad wel apart dat ze 3 stuks dan ineens voor meer geld wil verkopen dan maar eentje.,... juist fijn toch als je maar 1 keer hoeft in te pakken en weg te brengen? Raar joh. Toch ineens spijt zeker van haar eigen vraagprijs :=

Nou ik zie in de Facebook groep wel vaker mensen die onzinbiedingen zat zijn en dan dus meer vragen dan de oorspronkelijke vraagprijs. Als ze nou een bod van 60 had gedaan had ik hem begrepen, maar dit is verre van een onzinbod :')

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:31

Zeker als je gewoon netjes vraagt of het wellicht voor minder zou mogen.... 1 artikel voor 40 en dan 3 voor 100 is ook weer geen bizar bod inderdaad.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:04

Marjo schreef:
pmarena schreef:
Met die prijzen is het inderdaad wel apart dat ze 3 stuks dan ineens voor meer geld wil verkopen dan maar eentje.,... juist fijn toch als je maar 1 keer hoeft in te pakken en weg te brengen? Raar joh. Toch ineens spijt zeker van haar eigen vraagprijs :=

Nou ik zie in de Facebook groep wel vaker mensen die onzinbiedingen zat zijn en dan dus meer vragen dan de oorspronkelijke vraagprijs. Als ze nou een bod van 60 had gedaan had ik hem begrepen, maar dit is verre van een onzinbod :')

Ja precies, dan zou ik het ook wel snappen. Maar de artikelen stonden er al een hele tijd op met weinig geïnteresseerden. Ook geen bundelkorting aan dus ik zou als verkoper meteen akkoord gaan haha. Ook prima als je dat niet doet maar stuur het dan in elk geval op als iemand het daarna voor de vraagprijs wil hebben. Snap niet wat je hiermee bereikt behalve mijn en je eigen tijd verspillen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:06

Mijn man kreeg een keer een vraag wat de uiterste prijs was van iets.

Hij heeft geantwoord: nou, meer dan 3,5 miljoen hoef ik niet hoor.

Was overigens niet op Vinted maar op Marktplaats en er stond een vraagprijs bij en een bieden vanaf.
Dan heb je toch een aardige indicatie, of niet dan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:14

_Lorette_ schreef:
Als het erop staat voor 120, dan kan iedereen het toch voor die prijs direct kopen?

Tuurlijk, maar als een verkoper dan terug komt met, doe maar 130.. Dan denk ik direct, dit is een pannenkoek die het niet snapt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:48

Pantykous schreef:
_Lorette_ schreef:
Als het erop staat voor 120, dan kan iedereen het toch voor die prijs direct kopen?

Tuurlijk, maar als een verkoper dan terug komt met, doe maar 130.. Dan denk ik direct, dit is een pannenkoek die het niet snapt.

En dat is niet eens zo want het was een bundel van 3 items van 40 ps. Die bundel moest eerst bevestigd worden. Los direct kopen kon natuurlijk wel.
Maargoed ze heeft inmiddels geannuleerd, heb nog gevraagd waarom en of ze het later nog kan versturen maar ik gok niet dat ik op antwoord hoef te rekenen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:19

Vervelend dat het geannuleerd is. Staat het er nu voor meer op? Dan zou dat de reden kunnen zijn.

Hier 3 uur geleden een Homer pakket opgestuurd en wel een e-mail met tracking gekregen maar Vinted werkt niet bij en bij de tracking mail staat de koper niet op. Heeft het bij jullie ook weleens zolang geduurd voordat de tracking werkt bijgewerkt van Homer? Normaal zijn ze bij mij namelijk erg snel. Het was een QR code dat de verzend bedrijf zou moeten scannen dus ik heb ook geen foto’s van de verzendlabel erop.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:33

Ja duurt wel eens langer, heeft zelfs een keer bijna een hele dag geduurd.
& het staat er niet voor meer op dus vind het een bijzondere situatie.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:52

Dat is inderdaad bijzonder.

Ik wacht het nog even af, anders ga ik morgen eind van de middag wanneer het weer open is er even naartoe.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:29

C_arola schreef:
Vervelend dat het geannuleerd is. Staat het er nu voor meer op? Dan zou dat de reden kunnen zijn.

Hier 3 uur geleden een Homer pakket opgestuurd en wel een e-mail met tracking gekregen maar Vinted werkt niet bij en bij de tracking mail staat de koper niet op. Heeft het bij jullie ook weleens zolang geduurd voordat de tracking werkt bijgewerkt van Homer? Normaal zijn ze bij mij namelijk erg snel. Het was een QR code dat de verzend bedrijf zou moeten scannen dus ik heb ook geen foto’s van de verzendlabel erop.

Je kunt zelf contact opnemen met Homerr. https://www.homerr.com/faq
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een pakket had verzonden maar de tracking na 2 dagen nog steeds niet op verzonden stond.
Homerr heeft een fijne klantenservice en zijn er direct achteraan gegaan. De tracking werd bijgewerkt.
Was echt heel fijn.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:11

Weet iemand hier misschien waarom verzenden met Homer niet mogelijk is terwijl dit bij verkoopster wel (automatisch) aanstaat.

Zodra ik het pakketje wil kopen kan ik alleen uit DPD of DHL kiezen in mijn regio, terwijl ik juist altijd laat verzenden met Homer. Verkoopster geeft ook aan dat ze met Homer kan verzenden, maar op de één of andere manier kan ik niet kiezen uit deze pakketdienst.

Wie o wie ? :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:15

HorsePassion schreef:
C_arola schreef:

Je kunt zelf contact opnemen met Homerr. https://www.homerr.com/faq
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een pakket had verzonden maar de tracking na 2 dagen nog steeds niet op verzonden stond.
Homerr heeft een fijne klantenservice en zijn er direct achteraan gegaan. De tracking werd bijgewerkt.
Was echt heel fijn.

Wat handig van ze! Ik heb wel de e-mail gekregen maar bij Vinted staat niet vermeld dat ik het heb opgestuurd. Ik denk dat de communicatie tussen Homer-Vinted dus niet goed gaat. Ik heb ze net een e-mail gestuurd zodat ze mee kunnen kijken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:23

CairnTerrier schreef:
Weet iemand hier misschien waarom verzenden met Homer niet mogelijk is terwijl dit bij verkoopster wel (automatisch) aanstaat.

Zodra ik het pakketje wil kopen kan ik alleen uit DPD of DHL kiezen in mijn regio, terwijl ik juist altijd laat verzenden met Homer. Verkoopster geeft ook aan dat ze met Homer kan verzenden, maar op de één of andere manier kan ik niet kiezen uit deze pakketdienst.

Wie o wie ? :)

Dit heb ik andersom wel regelmatig gehad. Ook een keer dat mijn vaste Homer punt niet geselecteerd kon worden. Misschien dat het morgenochtend wel weer kan, dit was met dhl toen wel zo.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:51

Dan zal het vast een storing zijn, want meerdere pakketjes leiden alleen maar tot DHL en DPD. Hebben anderen daar ook last van ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 08:24

In beide gevallen zou ik gewoon even een dagje de systemen de kans geven om het probleem op te lossen en niet meteen klantenservices gaan "lastig vallen" ermee :o

Verkoper eventueel even vragen om artikel te reserveren zodat niemand anders het in de tussentijd koopt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 08:49

Dat gebeurt vaker bij vinted aan het einde van de dag. Ik heb het idee dat ze dan een maximum aantal pakketjes bij een bepaalde aanbieder per dag mogen verkopen, dat ze daar dan dus aan zitten en dus een verzender intern uitzetten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:39

CastaMickey schreef:
En dat is niet eens zo want het was een bundel van 3 items van 40 ps. Die bundel moest eerst bevestigd worden. Los direct kopen kon natuurlijk wel.
Maargoed ze heeft inmiddels geannuleerd, heb nog gevraagd waarom en of ze het later nog kan versturen maar ik gok niet dat ik op antwoord hoef te rekenen.

Nee dat zijn gewoon van die ham kaas tosti's die er niks van snappen.
Bundels hoef je tegenwoordig niet meer te bevestigen als de koper niet onderhandelt over de bundelprijs.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:51

Klantenservice gaf aan dat het een fout in het systeem was en het goed was dat ik een e-mail had gestuurd. Ze hebben het verder opgepakt naar Vinted toe en die heeft het nu op verzonden gezet.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:33

pmarena schreef:
In beide gevallen zou ik gewoon even een dagje de systemen de kans geven om het probleem op te lossen en niet meteen klantenservices gaan "lastig vallen" ermee :o

Verkoper eventueel even vragen om artikel te reserveren zodat niemand anders het in de tussentijd koopt.

Wie zegt dat ik de klantenservice ga lastigvallen? Dat staat nergens in mijn bericht vermeld.

Reservering is inderdaad al aangevraagd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:48

Ik beweer ook helemaal niet dat dat in jouw bericht staat :)

Hopelijk lukt het vandaag wel om het via de verzendservice van je keuze te regelen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:40

Saul schreef:
Pff. Ik heb voor het eerst iemand die zegt dat ze een lege doos ontvangen heeft. Pakket lijkt beschadigd en terug dichtgeplakt.

Ik heb helaas alleen foto’s van de buitenkant van de doos ;( . Dus ik zal wel aan het kortste eind trekken zeker? :(

Nou goed nieuws. We hebben beide ons geld terug gekregen *\o/*

Nu wel weer gezeur met Homerr.
Kreeg geen bevestigingsmail, winkel zei kunnen wij niks aan doen.
Homerr zegt je moet wachten totdat je de mail hebt.

En wat nu. Pakket staat nog steeds als niet verzonden ;(

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 23:43

In de link hierboven geplaatst kun je contact opnemen met Homer met dit probleem.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 23:50

Heb ik gedaan. Heel fijn die link :)

Ze konden alleen niets voor me doen omdat ik volgens hun moest wachten op de bevestigingsmail voordat ik de winkel uit ging.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:03

Meer mensen problemen met aanmaken van verzendlabels bij dhl? Ik blijf de melding krijgen adres klopt niet. Ook bij gebruik ander adres of ander ontvangst adres. Drama!

Oplossingen meer dan welkom!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:23

Pantykous schreef:
CastaMickey schreef:

Nee dat zijn gewoon van die ham kaas tosti's die er niks van snappen.
Bundels hoef je tegenwoordig niet meer te bevestigen als de koper niet onderhandelt over de bundelprijs.

Deze moest ineens dus wel bevestigd worden, kon 'm niet meteen kopen anders had ik dat wel gedaan. Normaal hoeft dat idd niet meer dus was ook al verbaasd.