Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:49

opisop_shop schreef:
Eén van mijn facebookvrienden heeft een reisorganisatie en deelde een filmpje van een groep (20-25) jongeren in het buitenland allemaal aan 1 lange tafel aan het dineren.
Ik vind dat soort dingen nu wel gek. Je bent een reis"gezelschap" maar kent elkaar niet eens in real life, het zijn geen mensen uit je 'bubbel' zeg maar.
Op vakantie nu op een rustige plek met mensen uit je bubbel a la, maar met een groep onbekenden allerlei activiteiten ondernemen en allemaal zonder afstand?
Als iedereen dat gaat doen dat gaat het toch gauw mis lijkt me?

Hoe zijn de regels in NL voor groepsreizen / activiteiten? Met of zonder 1,5 meter?

edit: gaat dus om een actieve vakantie, niet om zuipende jongeren ofzo.

Maar je reist wel samen. En dat is nou hetgene wat zo vaag is. Je mag met een aantal mensen reizen maar moet wel uit elkaar...

lenaa_tje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:50

Daar kies je dan toch zelf voor?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:52

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Shadow ik heb dat artikel ook gelezen. Ik vind het schandalig. Medewerkers in de zorg en bewoners zijn er nu de dupe van geworden. En niemand neemt verantwoordelijkheid.

Bizar toch? Alsof het er helemaal niet toe doet dat RIVM/MinVWS/OMT verkeerde adviezen gaven.

(Ik denk dat het prima is dat werkgevers beseffen dat zij ook altijd zelf goed moeten handelen, waarschuwing aan de werkgevers: dit kabinet en zeker ook mister Hugo de Jonge zelf laat jullie vallen als een baksteen als het erop aan komt, dus bereid jezelf voor. Maar toch niet in plaats van de verantwoordelijkheid van de minister en zijn adviesteam.)

Het waren slechts richtlijnen he :+ maar ondertussen konden zorgverleners nergens aan mondkapjes komen. Want volgens de richtlijnen hadden ze die niet nodig. Ik had Hugo de Jonge best hoog zitten. Maar daar ben ik inmiddels wel van terug gekomen. Hij kan mooi praten, hij zal dit vast wel afschuiven onder het mom van we gaan pas evalueren als....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:53

Lees net op nu.nl dat maar 12 % met klachten zich laat testen, dat is ontzettend weinig. En dat zet 500 positieve testen in een week in een heel ander daglicht want dat is dus statistisch gezien maar 10 % van alle positieve gevallen .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:54

SusanH, ja, dat is echt de lafheid ten top, en ook de manier om expres je eigen draagvlak kapot te maken: 'het zijn maar richtlijnen.' Hoe durven ze het te zeggen!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:56

bigone schreef:
Lees net op nu.nl dat maar 12 % met klachten zich laat testen, dat is ontzettend weinig. En dat zet 500 positieve testen in een week in een heel ander daglicht want dat is dus statistisch gezien maar 10 % van alle positieve gevallen .

Denk dat mensen met erge klachten zich eerder laten testen dan mensen met lichte klachten hoor, die 10% zou dan niet kloppen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:58

bigone schreef:

En daarom vind ik het dus niet leuk(en dan druk ik mij nog netjes uit) dat wanneer iemand die normaal gesproken chronisch verkouden is of anders en die de volgende dag wakker word met een verergering van klachten zich niet laat testen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:59

Shadow0 schreef:
SusanH, ja, dat is echt de lafheid ten top, en ook de manier om expres je eigen draagvlak kapot te maken: 'het zijn maar richtlijnen.' Hoe durven ze het te zeggen!

Snap je ook meteen beter waarom de meeste mensen zich er toch niet aan houden :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:01

Kan ook best nog zijn dat er een deel is dat zich niet laat testen maar wel aan zelfisolatie doet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:12

Ik heb toch van die drogredenen in praktijk meegemaakt.

Vriend: 'Ik heb klachten.'
Ik: 'Laat je testen!'
Hij: 'Maar ik heb vanavond een date, anders kan ik daar niet heen.'

Vriendin: 'Ik heb klachten.'
Ik: 'Laat je testen!'
Vriendin: 'Mijn oma zal niet zo blij zijn als ik me laat testen, want ze is afgelopen week nog bij me geweest.'

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:13

bigone schreef:
Sureido, toen ben je weggegaan? Zou me niet prettig voelen wanneer een cafébaas er zo mee omgaat.

Het is maar net in welk land je bent, bij ons mag dat dus „gewoon“. Logisch dat niet iedereen dat fijn vind, maar dat is ook iets waar je dan op moet letten als je een bestemming zoekt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:15

bigone schreef:

Dit is inderdaad wat verschillende wetenschappers hier ook al heel lang zeggen. Het aantal nieuwe besmettingen is slechts een fractie van het werkelijke aantal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:18

Pandora2 schreef:
bigone schreef:

Dit is inderdaad wat verschillende wetenschappers hier ook al heel lang zeggen. Het aantal nieuwe besmettingen is slechts een fractie van het werkelijke aantal.

Maar zolang die mensen niet in het ziekenhuis terecht komen is het nog niet zo’n probleem.
Of je niet snel te laat bent is de vraag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:20

Klopt ja.
En aangezien de contacttracing hier niet loopt, ben je al sneller te laat natuurlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:21

bigone schreef:
Sureido, toen ben je weggegaan? Zou me niet prettig voelen wanneer een cafébaas er zo mee omgaat.

Ja, omdat ik ergens anders had gereserveerd maar ik zat buiten en hun binnen. Dan kan je hier nergens meer komen.

Ze hebben hier vnv een grote muziek bingo waar we aan meedoen met koptelefoons over alle terrassen, heel leuk idee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:35

Als ik blijf staan in de trein gaat het best aardig met een masker. Als ik ga zitten krijg ik blijkbaar een bloeddruk dip (net als snachts), ik zag net al voor de 2e keer sterretjes bij het uitstappen %)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:44

tienus63 schreef:
Je mag bij de wokchinees weer aan tafel, maximaal16 personen aan een grote tafel.
Buffet is weer open.

Geloof dat ik liever thuis met een groep ga barbecuen.

De all you can eat waar wij regelmatig kwamen heeft het roer omgegooid, zelfde gerechten, maar nu via een soort zusje formule

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:44

Sizzle schreef:
Als ik blijf staan in de trein gaat het best aardig met een masker. Als ik ga zitten krijg ik blijkbaar een bloeddruk dip (net als snachts), ik zag net al voor de 2e keer sterretjes bij het uitstappen %)

Ik begon gister vreemde luchtjes te ruiken toen ik mijn kapje op had.
Er was ook geen goede airco in de tram,dus dat speelt ook mee

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:51

Volgende week moet ik 4 uur met de trein dus dan neem ik maar goed wat chocola, suiker en koffie mee :D

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:08

pien_2010 schreef:
lukka63 schreef:
Ook hier weg in eigen land morgen met de camper naar Ootmarsum voor een lang weekend,wat fietsen en wandelen .

Wat leuk met de camper. Fijne vakantie wens ik je toe!

Dank je wel !

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:11

Morrie schreef:
lukka63 schreef:
Ook hier weg in eigen land morgen met de camper naar Ootmarsum voor een lang weekend,wat fietsen en wandelen .

hé grappig, daar gaan wij, als het meezit, in september heen met de caravan :D

Grappig
Voor ons het 1e jaar dat we in Nederland blijven, voelt beter voor ons .
En eerlijk is eerlijk we hebben een prachtig land .
In september zien we dan wel weer vooral niets plannen .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:34

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Shadow ik heb dat artikel ook gelezen. Ik vind het schandalig. Medewerkers in de zorg en bewoners zijn er nu de dupe van geworden. En niemand neemt verantwoordelijkheid.

Bizar toch? Alsof het er helemaal niet toe doet dat RIVM/MinVWS/OMT verkeerde adviezen gaven.

(Ik denk dat het prima is dat werkgevers beseffen dat zij ook altijd zelf goed moeten handelen, waarschuwing aan de werkgevers: dit kabinet en zeker ook mister Hugo de Jonge zelf laat jullie vallen als een baksteen als het erop aan komt, dus bereid jezelf voor. Maar toch niet in plaats van de verantwoordelijkheid van de minister en zijn adviesteam.)

Ik vind het schandalig dat de RIVM doden heeft veroorzaakt. Maar evengoed de werkgevers zelf die niet voor hun gezond verstand kozen maar klakkeloos de RIVM napapagaaiden en soms hun werknemers zelfs verboden om beschermingsmiddelen te dragen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:40

Ik snapte dat bij mij op het werk ook niet. Bloed afnemen bij mensen thuis zonder mondkapje. Compleet krankzinnig.
Maar de medewerkers hadden geen keuze, dus aan hen lag het niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:49

Er waren gewoon geen mondkapjes. Hier niet, veel andere landen ook niet. Bizar, in Spanje werd ook héél veel onbeschermd gewerkt en nu zijn de mondkapjes wel hét middel om corona te voorkomen. Ik had net Spaanse les, online, maar de leraar zit nu inmiddels ook weer in een klasje met één leerling en twee stagiaires. Ze zitten ver uit elkaar, maar moeten nu ook binnen verplicht mondkapjes op. Alleen degene die praat in de camera heeft het onder zijn kin hangen, anders is het voor ons echt niet te volgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:50

elnienjo schreef:
Ik vind het schandalig dat de RIVM doden heeft veroorzaakt. Maar evengoed de werkgevers zelf die niet voor hun gezond verstand kozen maar klakkeloos de RIVM napapagaaiden en soms hun werknemers zelfs verboden om beschermingsmiddelen te dragen.

Ik vind die werkgevers in een aantal gevallen ook wel wat te verwijten, maar tegelijkertijd waren de beschermingsmaterialen voor een aantal werkgevers helemaal niet beschikbaar, werd het actief ontraden en werden sommige werkgevers zelfs aangesproken op het wel-gebruik van bescherming.

Als we dan focussen op de werkgevers, missen we de verantwoordelijkheid van onze regering hierin, die daarvoor heeft gekozen.