Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:12

Toch gefeliciteerd pindabear!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:17

Paardenfan25 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje. Ik hoop niet dat we over 2 weken meer zieken hebben. En strengere maatregelen. Vrees ook dat mensen het geen maanden meer gaan volhouden zo.
Bizar HC, dat de politie je huiswerk komt brengen. Hadden we vorig jaar ook niet kunnen bedenken

Mensen houden het nu al niet vol.
Overal druk en geen rekening houden met minimaal 1,5m. Liep vanmorgen in de AH, klanten en vulpersoneel dat je gewoon rakelings passeert. Die laatste hebben een jasje aan met erop houdt 1,5m afstand en houden zelf amper 10 cm afstand. Heb daar ook over geklaagd.

Wij gaan wel naar de bouwmarkt,
Mijn man gaat op werkdagen 1 minuut naar openen en haalt alleen alles wat wie die week nodig hebben. Iets met een huis en tuin die we wel af willen hebben.
Het is niet noodzakelijk en zonder corona zouden we het ook anders doen, veel meer samen op zaterdag en nu komt ook veel thuisgebracht wat online besteld is...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:21

Pindabear schreef:
Ik ben vandaag jarig maar kan er totaal niet van genieten, mijn gedachtes zijn steeds bij de mensen die ziek zijn en bij de mensen die iemand in hun omgeving hebben verloren aan deze kl*te virus. En ook bij de ouderen die eenzaam moeten wachten tot deze ellende voorbij is en dat ze hun familie weer kunnen zien.
Wel ben ik vanmorgen nog even naar m’n ouders gefietst om ze een gebakje op mijn verjaardag te komen brengen.

Afbeelding
Ondanks alles, toch gefeliciteerd

Hahaha dank voor de pb´s, ik had hem idd ff gemist :r _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:23

Sizzle schreef:
Janine, dan heeft je werkgever geld bespaard op niet zulke handige momenten.
Je kunt zelfs voor een hele universiteit VPN beschikbaar stellen zonder overbelasting. Dat probleem ligt echt bij het bedrijf. Een van onze klanten had dat ook. Normaal mag niet of weinig thuisgewerkt worden dus VPN was berekend op zakenreizen en externe medewerkers. Ineens moest iedereen thuiswerken en 5 minuten later lag de VPN eruit _O-
Dit hadden ze echter binnen 2 dagen opgeschaald en nu is het prima.

Ik weet niet hoe makkelijk dat is voor zeg meerdere duizenden medewerkers alleen in NL? Ruim 20.000 medewerkers wereldwijd...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:28

Janine, dat kan echt.
Bij mijn vorige werkgever met >100.000 werknemers wereldwijd lukt het ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:29

Sizzle schreef:
Janine, dat kan echt.
Bij mijn vorige werkgever met >100.000 werknemers wereldwijd lukt het ook.

Hmm oké zal ze er mee om de oren slaan de volgende keer dat ik er uit wordt gegooid ~~}>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:32

Ik verlies het vpn ook wel eens, maar dat is onze wifi thuis die dan een hapering heeft.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:40

Pindabear schreef:
Ik ben vandaag jarig maar kan er totaal niet van genieten, mijn gedachtes zijn steeds bij de mensen die ziek zijn en bij de mensen die iemand in hun omgeving hebben verloren aan deze kl*te virus. En ook bij de ouderen die eenzaam moeten wachten tot deze ellende voorbij is en dat ze hun familie weer kunnen zien.
Wel ben ik vanmorgen nog even naar m’n ouders gefietst om ze een gebakje op mijn verjaardag te komen brengen.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Pindabear!! *\o/*

Ondanks dat het voor jou nu niet zo voelt gun ik het je ontzettend om er toch van te genieten. Zing een liedje voor jezelf en neem deze enorme virtuele knuffel van mij aan. :(:)

Als je iemands leven kon redden door niet te genieten, dan zou ik je gelijk geven. Alleen kan dat niet en kan jij ook niet andermans verdriet minder maken door zelf niet blij te zijn.

Als er één ding is wat ik heb geleerd door mijn werk met vaak ernstig zieke mensen is het wel: geniet zoveel je kan. Het leven kan idd plotsklaps veranderen of zelfs ophouden, dat is des te meer reden waarde te geven aan de dagen en momenten die je wel zijn gegund.

Gisteren zat ik ook een beetje in de mineur, toen hoorde ik deze en nu geef ik hem graag door aan jou.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:01

Pindabear het zijn ook rare tijden. Desondanks gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik kon in de ah ook vaak geen 1,5 meter afstand houden. Paden zijn simpelweg niet breed genoeg en wachten tot het pad helemaal leeg is kan niet altijd. Daarom denk ik ook dat die 1,5 meter samenleving waar Rutte het over had een mooie term is maar in de praktijk lastig uitvoerbaar. Dan zou je alleen mogen bijvullen als er geen klanten zijn bijvoorbeeld. Moet je verplichte looproute in gaan stellen. En wellicht nog minder klanten per m2 tegelijk naar binnen. En dat is alleen nog maar de supermarkt. Zo zijn er tal van plekken te bedenken waar het heel lastig te realiseren is.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:05

Pindabear schreef:

Gefeliciteerd van een medejarige. Probeer toch maar wat te genieten van het prachtige weer. Al best een paar jaar geleden dat het zo mooi was op de elfde.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:05

Ik ben dan ook voor 1-richting verkeer in de supermarkt, word het een stuk gemakkelijker van. Zolang ze je niet voorbij stuiven natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:09

Paardenfan25 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje.

Is niet echt een intelligente lockdown wel? Er is alleen een verzoek tot beperking van verplaatsing en afstand houden.
Kán zonder meer een intelligente aanpak zijn, maar lockdown is het niet en er wordt niet echt intelligent gehoor aan gegeven.

In het UK loopt het helaas slecht met de niet intelligente niet lockdown aldaar. Zullen serieuze beperkende maatregelen nodig zijn doch de kat is al uit de zak ben ik bang en zou niet weten hoe ze de golf moeten opvangen met de nu al overspoelde NHS.
Heel triest wat ik hoor van vrienden daar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:09

nynke55 schreef:
Ik ben dan ook voor 1-richting verkeer in de supermarkt, word het een stuk gemakkelijker van. Zolang ze je niet voorbij stuiven natuurlijk.

Ik vergeet nog wel eens wat en moet dan door de winkel weer terug. Dus ik noemde het wel als voorbeeld maar voor mij is het niet handig eigenlijk :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:16

Je kunt toch door de volgende rij weer terug en in de goede rij weer insteken? Is 5 meter extra lopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:22

SusanH schreef:
nynke55 schreef:

Ik vergeet nog wel eens wat en moet dan door de winkel weer terug. Dus ik noemde het wel als voorbeeld maar voor mij is het niet handig eigenlijk :')

Ik merk dat ik het in sommige supermarkten ook makkelijker vind. En ik probeer niet terug te lopen maar was daardoor inderdaad dingen vergeten en dat met lijstje. Hier valt het in de supermarkt mee met drukte doordat er een kraan staat waar je handen moet wassen. Daar sta je dus standaard wel lang te wachten. Dat kan ik op zaterdag wel wat beter hebben merk ik..
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-04-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:22

Hier toch even een positief bericht. Ik woon in een gebied aan de Rijn en normaal met dit weer top drukte met fietsers en wandelaars. Ik ben net terug gekomen van mijn duurloop van 22 km en echt oprecht weinig mensen tegen gekomen en de fietser of wandelaar die mij passeerde hielden goed afstand van mij. Was echt een beetje trots op de medemens.
Mag ook wel even vermeld worden vind ik

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:23

Huertecilla schreef:
Paardenfan25 schreef:
Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje.

Is niet echt een intelligente lockdown wel? Er is alleen een verzoek tot beperking van verplaatsing en afstand houden.
Kán zonder meer een intelligente aanpak zijn, maar lockdown is het niet en er wordt niet echt intelligent gehoor aan gegeven.

In het UK loopt het helaas slecht met de niet intelligente niet lockdown aldaar. Zullen serieuze beperkende maatregelen nodig zijn doch de kat is al uit de zak ben ik bang en zou niet weten hoe ze de golf moeten opvangen met de nu al overspoelde NHS.

Volgens mij heb jij genoeg azijn gehamsterd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:25

nynke55 schreef:
Je kunt toch door de volgende rij weer terug en in de goede rij weer insteken? Is 5 meter extra lopen.

Ik kom er vaak pas achter dat ik wat vergeten ben als ik al bijna bij de kassa ben. Dat is wel wat verder lopen. Maar per pad een verplichte looprichting zou al mooi zijn :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:42

Ik denk dat er in elk land dramatische zaken gebeuren door Corona , ook in ons land, de verzorgingstehuizen blijken eens te meer sterfhuizen te zijn, in heel Europa . Elk corona gerelateerd drama is er één te veel, of het nu groot of klein is. Spanje , Italië , Uk , Zweden , Nederland , overal gaan mensen dood onder de handen van vakkundige artsen. Ze staan erbij en kijken erna bwv spreken. En dat zal grote impact hebben, op nabestaanden , artsen en overlevenden. Het enigste wat de nog gezonde mensen kunnen doen is de regels in acht nemen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:46

Per pad verplichte looprichting klinkt leuk, maar mijn supermarkt heeft 6 gangpaden vanaf het versgedeelte, je komt erin vanaf de niet kassa kant....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:47

Ik ben net langs het winkel centrum gereden en het was er hartstikke druk, maar ik ben er verder niet heen gegaan dus wie weet hield iedereen wel netjes afstand. Op de camping stond het ook vol met caravans,maar wie weet staan die er altijd? Maar dat zou ik niet denken van campers /caravans.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:50

moonsparkle schreef:
Ik ben net langs het winkel centrum gereden en het was er hartstikke druk, maar ik ben er verder niet heen gegaan dus wie weet hield iedereen wel netjes afstand. Op de camping stond het ook vol met caravans,maar wie weet staan die er altijd? Maar dat zou ik niet denken van campers /caravans.

Kan best hoor. Wij hebben hier een camping die het hele jaar vol caravans en campers staat. En geen sta caravans.

Wel een camping die voornamelijk door Oostblokkers wordt gebruikt ivm werk. Hier zijn die trouwens niet naar huis. Werk op scheepswerf gaat ook gewoon door.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:58

Huertecilla schreef:

Kun jij ook wel eens iets positief zeggen over de aanpak van NL of andere landen? want in NL zitten we in een stabiele fase op het moment, lockdown of niet, maatregelen of niet, het werkt wel. Ook landen die strengere maatregelen hebben zien niet een snellere daling dan wat we nu in NL zien. Hoe dat verder verloopt moeten we zien. Maar dat geldt niet alleen voor NL, maar voor alle landen. Vooralsnog houdt een groot deel van de mensen zich aan de maatregelen wat leidt tot een tragere spreiding. Nergens staat dat het doel is dat het virus compleet gestopt wordt, en mogelijk is het niet eens wenselijk (mbt. groepsimmuniteit, of deze nu wel optreed of niet, en ik welke mate is een andere discussie). Het gaat erom dat de spreidingssnelheid daalt, en dat de druk op de zorg niet te hoog wordt.

De maatregelen, en vooral de effeten ervan ontzettend land en regio specifiek. Want in dichtbevolkte gebieden gaat spreiding hoe dan ook gemakkelijker dan in minder dicht bevolkte gebieden. Dus dichtbevolkte gebieden in lockdown gooien is veel effectiever dan dat ene dorpje waar de huizen 500m van elkaar verwijderd staan, Je zou je in die zin zelfs kunnen afvragen of het niet effectiever is om mensen uit de dichtbevolkte gebieden tijdelijk wel in hun 2e verblijf te laten verblijven om zo de populatiedichtheid van bepaalde steden te verminderen (wel in acht nemende dat ze dan min. 14 dagen in quarantaine moeten in dat vakantiehuisje, maar dat ter zijde).

Met betrekking tot een nieuw piek: Hadden we niet in het weekend van 22 maart dat het in de natuurgebieden zo druk was? Iedereen zei toen ook over 2 weken gaan we weer een gigantische piek zien. En toch zien we op het moment een daling? waarom heeft mogelijk met het feit te maken dat de overgrote meerderheid gezond was in die tijd, en er toch een vorm van social distancing werd toegepast (in de wat minder strikte zin dan 1,5 meter, maar elke 10 cm, is toch weer minder risico op verspreiding). Dus gaan we over 2 weken weer een piek zien? we weten het niet, maar zolang iedereen die naar de winkel gaat geen klachten heeft, en er een vorm van social distancing wordt toegepast (idealiter min. 1,5 meter, maar alles is beter dan niets), dan hoop ik toch dat het mee gaat vallen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:02

Allereerst gefeliciteerd voor de jarigen!

Tja, supermarkten kunnen ook hun inrichting wijzigen, zodat eenrichtingverkeer wel mogelijk is. Mijn vriendin heeft een bouwmarkt en heeft vorig jaar ook alles omgegooid, was een hele klus, maar het werkt wel.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:03

nynke55 schreef:

Die is bij ons in een supermarkt, maar een hoop mensen lijken dat niet te (willen) begrijpen -O-