[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:31

Joyriden is imo geen kwajongensstreek meer, dat is gewoon levensgevaarlijk (zo blijkt) en strafbaar.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:43

Wat een naar ongeluk zeg, verschrikkelijk voor alle betrokkenen.
Maar inderdaad he, kattenkwaad is belletje trekken, of een waterballon op iemands hoofd gooien, maar joyriden met lachgas op is gewoon ontzettend dom en gevaarlijk.
Ik vind het wel oprecht sneu voor de jongens. Ik vraag me dan af of ze een stukje opvoeding gemist hebben, of dat ze het door peer pressure gedaan hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:12

Tegenwoordig worden sowieso erg nare dingen onder kattenkwaad en we zijn zelf toch ook jong geweest geplaatst.
Nou nee, dat soort dingen dacht ik niet eens aan, laat staan het doen.

Maar ze hadden ook wel straf genoeg gehad als ze een been gebroken hadden en een tijdje op die manier uit de running waren geweest.... dit is te verschrikkelijk voor woorden...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:25

Vreselijk ongeluk maar ik heb eigenlijk geen medelijden met deze jongens. Heel hard, ik weet het. Je bent met 4 en 16 en 15. Dan weet je dat je niet in een auto mag rijden. En dan is er ook een lachgastank gevonden. Nee kattekwaad is dit zeker niet

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:36

14, 15 en 16 is een leeftijd dat je de gevolgen van je daden nog niet (compleet) kunt overzien, en dat je denkt dat je onverwoestbaar bent. Als je daar dan bij optelt dat je blijkbaar thuis geen fatsoenlijke grenzen mee krijgt (stiefpa noemt het 'kattenkwaad') dan kun je zomaar dingen doen waarvan wij inzien dat ze levensgevaarlijk en oerstom zijn, zeker onder invloed van weet ik het wat allemaal.

Dus ik heb eigenlijk wel medelijden met deze jongens, en hun ouders.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:37

Eens, op die leeftijd heb je echt geen idee wat de gevolgen zijn van sommige acties. Vreselijk nieuws pfff...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:39

Ik heb wel medelijden met ze. Of ja het meeste met hun ouders, die jongens merken het niet meer.... ;(
Ik zou geen medelijden hebben gehad als ze een week of 6 in de kreukels hadden gezeten en dan eens na hadden kunnen denken over hun stomme actie. Maar daarna weer beter.

Ik vind het overigens ook echt heftig voor de ambulance medewerkers, die zelf zijn begonnen met hulpverlening, terwijl ze ook een flinke klapper hebben gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:21

Totaal offtopic, ik zit Roddelpraat te kijken op Youtube, helemaal stuk _O-.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:32

Niet verbaasd. Ik woon in een complex met een grote, publiek toegankelijk parkeerplaats. Elke nacht komen er meerdere autos met mensen om daar even lekker drugs te gebruiken. Bij overlast bel ik maar het is niet aan te slepen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:00

Ik vind dat zo bizar! Ik ben echt niet anti, maar gebruiken en autorijden staat zo ver van me af. Bizar!

Ik vind het heel verdrietig om zo je kind te verliezen. Je kind is schuldig aan de dood van een ander kind. Hoe poedersuiker moet je je als ouder dan niet voelen?

Voelde me al poedersuiker toen m'n zoon een kras had gemaakt in het gezicht van een ander kind.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:00

_San87_ schreef:

Leuk hè :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:01

Biks2 schreef:
_San87_ schreef:

Leuk hè :D

Oh oh oh, stuk :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:06

Wij kijken dat ook elke woensdag samen (vriendje en ik) en op zondag kijken we de rijdende rechter. Heerlijk om naar domme tokkies te kijken. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:07

MarlindeRooz schreef:
Wij kijken dat ook elke woensdag samen (vriendje en ik) en op zondag kijken we de rijdende rechter. Heerlijk om naar domme tokkies te kijken. <3

Ik kende het niet, vriend kwam ermee en het is zo grappig :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:11

Die Dennis is zo dom echt hilarisch hoe Jan zich daarover blijft verbazen. _O-

“ 2 euro korting per em-twee”
(Stond vierkante meter)
Echt elke week weer fout en Jan elke keer verbeteren. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:15

Relaxed schreef:
Vannacht is er een auto verongelukt met 4 jongens van 15 en 16 jaar, 3 overleden en 1 zwaargewond. De stiefvader van een van de jongens noemt het kattenkwaad.. Hoe kun je midden in de nacht auto rijden zonder rijbewijs en sowieso nog te jong en met lachgas op nu nog kattenkwaad noemen? Gaat het daar niet heel erg mis? (los van dat het natuurlijk verschrikkelijk is hoe het is afgelopen..)

Edit: https://nos.nl/artikel/2405585-stiefvad ... jn-gekomen

Ha ja, daar heb ik me net ook om verbaasd! En hij bleef het ook maar "jonge mannekes" noemen die geen vlieg kwaad doen.
Nee, maar ondertussen wel zonder rijbewijs in een auto stappen en lachgas mee (hoewel dat nog niet bewezen is dat het ook de oorzaak is).
Vreselijk natuurlijk wat er is gebeurd, maar zo onschuldig is het nou ook weer niet. Om nog maar over de trauma's van het gewonde ambulance personeel te zwijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:18

Cayenne schreef:
Relaxed schreef:
Vannacht is er een auto verongelukt met 4 jongens van 15 en 16 jaar, 3 overleden en 1 zwaargewond. De stiefvader van een van de jongens noemt het kattenkwaad.. Hoe kun je midden in de nacht auto rijden zonder rijbewijs en sowieso nog te jong en met lachgas op nu nog kattenkwaad noemen? Gaat het daar niet heel erg mis? (los van dat het natuurlijk verschrikkelijk is hoe het is afgelopen..)

Ha ja, daar heb ik me net ook om verbaasd! En hij bleef het ook maar "jonge mannekes" noemen die geen vlieg kwaad doen.
Nee, maar ondertussen wel zonder rijbewijs in een auto stappen en lachgas mee (hoewel dat nog niet bewezen is dat het ook de oorzaak is).
Vreselijk natuurlijk wat er is gebeurd, maar zo onschuldig is het nou ook weer niet. Om nog maar over de trauma's van het gewonde ambulance personeel te zwijgen..

En het moet toch ook enorm hard zijn gegaan, dat bij een 'gewone' frontale aanrijding 3 vd 4 overlijden? Die klap moet enorm zijn geweest, vreselijk :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:18

MarlindeRooz schreef:
Die Dennis is zo dom echt hilarisch hoe Jan zich daarover blijft verbazen. _O-

“ 2 euro korting per em-twee”
(Stond vierkante meter)
Echt elke week weer fout en Jan elke keer verbeteren. :=

Hij is idd niet het meest heldere licht :=. Ze vullen elkaar wel tof aan, haha.

Wij zijn vanaf het begin aan het kijken nu, Famke Louise komt regelmatig voorbij :)).

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:20

Relaxed schreef:

"Gelukkig" hebben ze enkel zichzelf doodgereden en geen onschuldige mensen. Wel heel erg voor die ouders, maar kattenkwaad... nee :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:32

Relaxed schreef:

Ik las het zostraks ook, ik had dezelfde reactie als jij

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:33

Ceffyl schreef:
"Gelukkig" hebben ze enkel zichzelf doodgereden en geen onschuldige mensen.

Nee klopt, die ambulancemedewerkers zijn 'slechts' gewond en voor het leven getekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:02

Hoe kan je dat nu kattekwaad noemen.. absurd gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:08

Relaxed schreef:
En het moet toch ook enorm hard zijn gegaan, dat bij een 'gewone' frontale aanrijding 3 vd 4 overlijden? Die klap moet enorm zijn geweest, vreselijk :n
Valt best mee, bij een frontale klap tegen een stilstaand object kan 70-80kmh al dodelijk zijn, bij een frontale klap tegen een opkomend voertuig kan dat dus met minder snelheid. En ik denk dat kinderen nog kwetsbaarder zijn dan volwassenen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:13

En misschien geen gordel om gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:18

Op hogere snelheden is het niet zozeer het wel of niet vastzitten, maar vooral het feit dat je lichaam niet alle vrijgekomen energie kan absorberen. Je gaat dan gewoon helemaal stuk vanbinnen.