Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:16

Hier dan eens weer een leuke ervaring. Normaliter zoek/bekijk ik echt per categorie. Paar keer op zoek geweest naar Gütermann garen - maar dus alleen in de hiervoor bestemde rubrieken.
Krijg ik gisteren bij de "gewone sugesties "een adv te zien met een hele hoop garens... dus even bekijken. Waren echt veel . Alleen 1 bod van 15 euri... en het stond in de advertentie alleen ophalen. Dus stoute schoenen aan en... 18 geboden.
5 min later, bod is geaccepteerd.
Voor vandaag de afspraak gemaakt en oeff... 52 volle nieuwe klossen ( np tussen 2,95 en 3,60) plus nog extra doos met 15 bonte borduurgaren (ook duur merk) .
Ik had van tervoren al bedacht, dat ik in iedergeval 20 geef... en verkoopster wilde zelf nog 2 teruggeven- uiteraard geweigerd.

Dat maakt toch weer de hoop mafkezen goed. Inmiddels 18 (!) ,die op mijn 3 advertenties van bh's reageren,... eerst komt de vraag of er ook een broekje bij zit ... dan weet ik al genoeg.
De leuksten zijn die kerels , die zich eerst voordoen als vrouwen, altijd lachen ,die te "ontmaskeren"
Maar eerlijk is eerlijk , is wel vermakelijk.
Alleen een ding weet ik nu al : verlengen doe ik die advertenties niet ,haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:30

Een nieuwe situatie in de geitensaga :+ Iemand had reeds meer dan een maand terug interesse in een geit, maar ze kon niet eerder komen dan komende week. Geit werd niet gereserveerd. Een dikke week terug vroeg ze of de geit er nog was ivm de afspraak. Aangegeven dat ze voorlopig nog te koop stond (maar niet gereserveerd voor haar) Ok, geen probleem. Komende week ging ze komen kijken. Morgen komt nog een andere geïnteresseerde voor een bezichtiging. Deze is reeds eerder ook geweest en wou nog een 2de keer komen (deze man wil mijn 2 laatste geiten samen kopen waar mijn voorkeur naar uit gaat want anders blijft er 1 alleen achter). Nu krijg ik dus bericht dat de geïnteresseerde waarop ik meer dan een maand moest wachten eer ze kon, morgen de geit wil komen halen. Er zou nu een 2de geit gekocht zijn en deze staat nu alleen. Dus ze wil de geit moet spoed komen halen want ja, zielig voor het geitje dat nu alleen staat etc. En ik denk nu: Euh… Maar je hebt nog niets gekocht want: Niets gereserveerd en geen voorschot gestort. Dus hoezo moet ik jou nu opeens met spoed ontvangen en ga je er van uit dat er een deal is gesloten? (Zij gaat er van uit dat zij de geit reeds heeft gekocht, terwijl er in de gesprekken duidelijk enkel bezichtiging is aangegeven en niet gereserveerd was. Hier is ook niets verkocht zolang er geen geld is ontvangen. Bij reservatie verwacht ik een voorschot)

Ben ik nu weer de rare die weer zo raar denkt? :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-22 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:33

Ik denk dat je moet melden dat er iemand komt kijken naar 2 geiten en dat die je voorkeur heeft omdat jij ook niet wil dat er één geit alleen blijft. Mocht dat niet doorgaan is het aan jou of je er toch eentje wilt verkopen of niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:33

Moestuin schreef:
Een nieuwe situatie in de geitensaga :+ Iemand had reeds meer dan een maand terug interesse in een geit, maar ze kon niet eerder komen dan komende week. Geit werd niet gereserveerd. Een dikke week terug vroeg ze of de geit er nog was ivm de afspraak. Aangegeven dat ze voorlopig nog te koop stond (maar niet gereserveerd voor haar) Ok, geen probleem. Komende week ging ze komen kijken. Morgen komt nog een andere geïnteresseerde voor een bezichtiging. Deze is reeds eerder ook geweest en wou nog een 2de keer komen (deze man wil mijn 2 laatste geiten samen kopen waar mijn voorkeur naar uit gaat want anders blijft er 1 alleen achter). Nu krijg ik dus bericht dat de geïnteresseerde waarop ik meer dan een maand moest wachten eer ze kon, morgen de geit wil komen halen. Er zou nu een 2de geit gekocht zijn en deze staat nu alleen. Dus ze wil de geit moet spoed komen halen want ja, zielig voor het geitje dat nu alleen staat etc. En ik denk nu: Euh… Maar je hebt nog niets gekocht want: Niets gereserveerd en geen voorschot gestort. Dus hoezo moet ik jou nu opeens met spoed ontvangen en ga je er van uit dat er een deal is gesloten?

Ben ik nu weer de rare die weer zo raar denkt? :')

Dan had ze beter gewoon jouw 2 geiten gekocht om alleen staan te vermijden, denk ik dan.
Met wie had je eerst een afspraak? Hou gewoon die volgorde aan. Leg dan gewoon netjes uit - "ik gun het je wel, maar eerst was eerst, zo wil ik zelf ook behandeld worden, ik hou je op de hoogte". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:36

De afspraak staat reeds 6 weken maar wel aangegeven dat er in de tussen tijd wel gewoon anderen konden komen kijken. Mijn 2de geit voldeed niet haar eisen. Ondertussen zijn mijn andere geiten verkocht en zijn dit de laatste. Daarom heeft samen vertrekken nu wel mijn voorkeur. De kijker morgen is hier al geweest en had als eerste zijn afspraak voor nu zondag bevestigd. Waarbij zij pas eind volgende week kon en hier ook nog niet is geweest. Ik vind het dus nogal wat dat zij nu denkt dat zij de geit reeds heeft gekocht.

Ik ga zo blij zijn als die geiten verkocht gaan zijn. Mijn schapen zijn altijd binnen de 24 uur verkocht zonder gezeur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:04

Nou, ze heeft de berichten herlezen en ze ziet nu wel in dat er niet duidelijk is gecommuniceerd door haar. Ze snapt het ondertussen gelukkig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:32

Zou de advertentie na afloop verwijderen als niet verkocht anders zal je zien dat zei je mag beoordelen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:17

Bericht gestuurd naar een verkoper want ik had nog wat vragen,zie ik staan ;

Deze verkoper beantwoord 100% van de berichten binnen zes dagen .

:') ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:52

Hier ook weer een 'leuke' ervaring.
Stond voor een gesloten deur..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:03

Ik zit ook maar te wachten op een reactie, ik had twee dagen geleden een uit gebreide mail gestuurd over een dier. Helaas wordt dit bericht niet gelezen en ook niet op gereageerd. Dan denk ik, wil je hem nu te koop zetten of ook verkopen? Ik snap dat je de beste kandidaat afwacht, maar even een berichtje terug zou wel netjes zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:37

Daan13 schreef:

Dat is wel over de flos, die meting.

Bij mij staat nu ook binnen 12 dagen, maar een paar dagen terug stond er geloof ik binnen 3 uur oid..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:21

Hier iemand die vraagt of ze een nieuw artikel mag passen op haar paard. Nou.. Nee? Dan kan ik het niet meer als nieuw verkopen... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:29

Daan13 schreef:

Ik heb ook een bericht gestuurd waar staat 100% binnen 15 dagen _O-
Ondertussen 3 dagen geleden een bericht verstuurd, nog niet gelezen dus nog 13 dagen te gaan :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:34

Ik zoek iets specifieks op MP. Vier bieden het aan. Ik doe bij alle vier een net bod. Eentje reageert dat hij het toch niet heeft, de overige drie reageren helemaal niet, is nu al een week. Wil je dan niet verkopen?!?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:50

Nou, ik heb ook een leuke. Ik verkoop een videokaart en heb hem op bieden staan. Eerst een onzinbod in een paar minuten en veel handelaren. Doe hem liever naar iemand die er een mooi prijsje voor geeft en er plezier aan heeft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:55

Ik heb een reactie vandaag van degene die zei dat hij niet had, hij heeft het toch nog gevonden :D. De overige drie zwijgen in alle talen, dus die biedingen ga ik zo intrekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:05

Ik had er ook iets opstaan en verwachtte een eindprijs rond de 30/35 euro. Er werd als een gek geboden en ik heb er een eindtijd aan gezet en nu staat ie op over de honderd euro :oo
Moet nog wel betaald worden natuurlijk :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:27

prompter schreef:
Ik heb een reactie vandaag van degene die zei dat hij niet had, hij heeft het toch nog gevonden :D. De overige drie zwijgen in alle talen, dus die biedingen ga ik zo intrekken.

En ik word dan wel nieuwsgierig naar wat je wil kopen haha.

DubbelFun schreef:
Ik had er ook iets opstaan en verwachtte een eindprijs rond de 30/35 euro. Er werd als een gek geboden en ik heb er een eindtijd aan gezet en nu staat ie op over de honderd euro :oo
Moet nog wel betaald worden natuurlijk :)

En bij jou nieuwsgierig wat je verkoopt.

Ik had wat kinderkleding gekocht, kreeg berichtje dat het niet zo netjes was als ze dacht, gaatje had en dat ze het zo niet wilde verkopen. Dus ik kreeg netjes m'n geld terug. Zie ik hetzelfde setje 2 dagen later weer online... Maar nu voor meer geld. Zo jammer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:39

@muga: dat is best wel l*llig ja...

Ik had er wat sport-memorabilia op staan :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:10

Ik zocht een specifieke dvd box :). Als het goed is, is hij nu onderweg :))

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:17

Ik had gereageerd op en item, maar twee dagen later nog geen reactie en ook niet gelezen…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:08

Moestuin schreef:
De afspraak staat reeds 6 weken maar wel aangegeven dat er in de tussen tijd wel gewoon anderen konden komen kijken. Mijn 2de geit voldeed niet haar eisen. Ondertussen zijn mijn andere geiten verkocht en zijn dit de laatste. Daarom heeft samen vertrekken nu wel mijn voorkeur. De kijker morgen is hier al geweest en had als eerste zijn afspraak voor nu zondag bevestigd. Waarbij zij pas eind volgende week kon en hier ook nog niet is geweest. Ik vind het dus nogal wat dat zij nu denkt dat zij de geit reeds heeft gekocht.

Ik ga zo blij zijn als die geiten verkocht gaan zijn. Mijn schapen zijn altijd binnen de 24 uur verkocht zonder gezeur :')

De koper die hier al eens was geweest is niet komen opdagen. Bleek uiteindelijk dat hij ze niet kon betalen momenteel. Ik heb de vrouw in kwestie laten weten dat ze kon komen kijken als ze wou. Gelezen en geen reactie. Zonde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:11

Die van het hoogste bod bij mij laat ook niets van zich horen. Vanmiddag nr2 dus maar benaderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:18

Ik benader niemand meer en heb ze maar gewoon helemaal uit de verkoop gehaald. Ben er klaar mee. Al 8 weken bezig. Enkel nog maar gezeik en gezeur gehad. Al erg veel niet komen opdagen. Of een ellenlange vragenlijst krijgen, die beantwoorden en gewoon geen reactie meer. De nutteloze vragen zijn ook niet meer te tellen (leeftijd, geslacht etc. Staat allemaal in een beknopt zoekertje van 4 zinnen) De onzinbiedingen voor de slacht zijn er ook in overvloed. Nu ben ik er gewoon klaar mee. Ik wil een goede thuis en niet mijn tijd verdoen aan mensen die ze dan pas binnen een week kunnen betalen (wat als ze ziek worden? De dierenarts pas laten komen als je terug geld hebt?) En al de rest. Dan blijven ze maar.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:49

Moestuin schreef:
Ik benader niemand meer en heb ze maar gewoon helemaal uit de verkoop gehaald. Ben er klaar mee. Al 8 weken bezig. Enkel nog maar gezeik en gezeur gehad. Al erg veel niet komen opdagen. Of een ellenlange vragenlijst krijgen, die beantwoorden en gewoon geen reactie meer. De nutteloze vragen zijn ook niet meer te tellen (leeftijd, geslacht etc. Staat allemaal in een beknopt zoekertje van 4 zinnen) De onzinbiedingen voor de slacht zijn er ook in overvloed. Nu ben ik er gewoon klaar mee. Ik wil een goede thuis en niet mijn tijd verdoen aan mensen die ze dan pas binnen een week kunnen betalen (wat als ze ziek worden? De dierenarts pas laten komen als je terug geld hebt?) En al de rest. Dan blijven ze maar.

Ik kan me dat helemaal voorstellen. Staan er geen gezocht advertenties, dat je eventueel zelf kan contacten, kun je zelf selecteren wat je aanspreekt. Of schenken aan een kinder/zorgboerderij? Als het zo goed is voor je natuurlijk ook prima, maar wie weet zijn dat nog opties waarmee je geholpen kan zijn.