Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:04

DeBuurvrouw schreef:
Ik las het ook serieus dus snap de goedbedoelde advies wel. Liever dubbel goedbedoeld advies als opgelicht worden. En ja er trappen nog dagelijks mensen in..

Mijn rituals verhaal met de frauduleuze verkoper heeft een gezellige afloop gekregen :D

Stond netjes op tijd bij de deur en uiteraard kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen dus vroeg haar hoe het zat met de fraude,nou ze fikte dat sterren en betaal systeem van mp af }:)

Schijnbaar was er wat misgegaan met een betaalverzoek waardoor mp haar account gelijk heeft geblokkeerd. Na wat mails is het weer geopend (volgens haar zonder alle sterren) en kan ze weer verder gaan met verkopen.

Was een super leuk mens dus we hebben gelijk afgesproken om elkaar 5 sterren te geven,is weer een begin :P

Ik ben eigenlijk toch benieuwd om welke verkoper dit gaat. Kan je de naam delen natuurlijk mag het ook via PB! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:40

|o Oh ja hoor.

Bod ontvangen, akkoord gegaan, adres ontvangen, gegevens doorgestuurd.

Radiostilte. Ze leest ineens mijn berichten niet meer (waaronder het bericht met de betaalgegevens)

Nu staat het boeltje gereserveerd, maar betalen of reageren is er niet bij.

Hoe lang wachten jullie op zo iemand? Staat al gereserveerd sinds gisterenmiddag.

petra8

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:45

Ik zou een berichtje sturen of ze kan laten weten of ze nog interesse heeft en zelf zet ik de advertentie pas op gereserveerd als er betaald is.

Ik heb gister een onderjurk verkocht aan een man. Nee, niet voor zijn vrouw maar voor hem zelf :-)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:54

petra8 schreef:
Mensen uit het buitenland heb ik gelukkig nog niet gehad.

Op 2ehands.be krijg je binnen een uur na het plaatsen van je advertentie vaak al een franstalige mail; bonjour bla bla en dan een verzoek om te mailen naar....

Wel had ik afgelopen weekend een leuke jongen van een jaar of 19 voor een "dure" Versace sjaal. Hij vertelde dat nu hij nog bij zijn ouders woont en al werkt, hij allemaal mooie items aan het verzamelen is zodat als hij straks op zich zelf woont en geen geld meer heeft voor luxe dat hij dan toch al mooie luxe items verzameld heeft.

Hahaha, dat is best schattig.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:54

Dat doe ik ook. Zet de advertentie pas op gereserveerd als ik het geld heb

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:57

petra8 schreef:
Ik zou een berichtje sturen of ze kan laten weten of ze nog interesse heeft en zelf zet ik de advertentie pas op gereserveerd als er betaald is.

Ik heb gister een onderjurk verkocht aan een man. Nee, niet voor zijn vrouw maar voor hem zelf :-)

Wacht wat? >;) :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:36

Ik heb het gereserveerd eraf gehaald en een bericht gestuurd.

En ineens krijg ik wel reactie dat ze echt interesse heeft en de betaling vanavond doet :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:49

Hebben jullie ook steeds vaker dat mensen vragen 'Kom je toevallig wel eens in *plaats* (50+ km verderop)? Scheelt mij verzendkosten!

Dikke snikkel, kom maar hierheen om het op te halen.. :=
Als ik ergens ben is dat op mijn werk en daar ophalen vind ik niet netjes tegenover de cliënten op de groep (privacy) of privé een dagje weg en dan ga ik niet omrijden voor andermans gemak of portemonnee..

Heb ik ooit wel eens gedaan, maar dat was puur omdat dat meisje het niet vroeg en het agendatechnisch niet lukte om een afspraak hier te plannen..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:37

upendo schreef:
Hebben jullie ook steeds vaker dat mensen vragen 'Kom je toevallig wel eens in *plaats* (50+ km verderop)? Scheelt mij verzendkosten!

Als ik ergens ben is dat op mijn werk en daar ophalen vind ik niet netjes tegenover de cliënten op de groep (privacy) of privé een dagje weg en dan ga ik niet omrijden voor andermans gemak of portemonnee..

Heb ik ooit wel eens gedaan, maar dat was puur omdat dat meisje het niet vroeg en het agendatechnisch niet lukte om een afspraak hier te plannen..

Ja! Al een paar keer. En dan ging het ook een keer om een kast 150 km verderop.. echt ook dingen dus waar een aanhanger voor nodig is.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:33

upendo schreef:

Bijna standaard bij het BR jos Lansink zadel wat ik te koop heb..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:32

upendo schreef:

Ja hoor! Of ik toevallig in Friesland moest zijn binnenkort.

Ja joh, ik woon in Rotterdam. :')

Trouwens, mijn koper heeft toch betaald! :) Helaas heeft ze het nu pas dinsdag binnen omdat ze zo lang heeft gewacht met betalen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:48

Ik denk dan altijd, zo groot is Nederland (en België al helemaal) nou ook weer niet. Als je iets écht graag wilt hebben, dan kom je het maar halen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:49

upendo schreef:

Af en toe heb ik dat wel, heb nu hooi te koop gehad, duidelijk in advertentie gezet alleen afhalen, maar toch vragen of we kunnen bezorgen....

Ook eens zelf een snowboard met schoenen gekocht, man woonde 180km verderop, en wilde wel verzenden, maar dat vond hij erg zonde als dat fout zou gaan en het board stuk aan zou komen, bleek hij een collega te hebben die die week onze kant op moest, vervolgens op de carpoolplaats hier 9km verderop afgesproken met collega, en ik heb me daar toen een mooie set gekregen, was echt top geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:33

Ik bied het soms zelf aan.

Paar jaar terug 2 dekens verkocht, ze vroegen verzending. Bleek hun adres om de hoek van de stal waar mijn paard stond. Dat heb ik toen gebracht omdat ik er toch moest zijn.

Later nog paar keer soortgelijk gehad: een zadel verkocht en erachter komen dt je dat weekend op wedstrijd in dezelfde ring start. Zadel op wedstrijd afgeleverd en nadien geklonken op haar overwinning haha :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:44

Hier ook weer vlot een glijbaan verkocht en netjes opgehaald. Heb nu een kinder item er "gratis" op staan (in ruil voor een reep chocolade)....

Iemand komt daarvoor vanavond langs (volgens marktplaats woont die persoon 40 km verder...dus het zal mij benieuwen...ik geloof er niets van).

Ik zie ze ervoor aan om zonder de reep te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:48

Ik had onlangs zo een opklapbaar logeerbed te koop staan. €5 of een lekkernij stond erbij. Wij kregen €5 en een volledige zak chocolade :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:02

Ik heb zo n opklap bed laatst voor 50 verkocht ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:55

upendo schreef:

Nou ja, vragen mag toch en ‘nee’ is ook een antwoord lijkt me?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:39

Iemand tips?
Ik heb een aantal studieboeken te koop staan. 1 daarvan is nieuw rond de 100 euro. Er worden meerdere aangeboden vanaf 50 euro. Die van mij staat op 40.

Ik krijg nu zo veel mailtjes met boden van 5 en 10 euro. Lijkt mij toch logisch dat dat hem niet wordt :evaw:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:45

Boterbloem90 schreef:
Iemand tips?
Ik heb een aantal studieboeken te koop staan. 1 daarvan is nieuw rond de 100 euro. Er worden meerdere aangeboden vanaf 50 euro. Die van mij staat op 40.

Ik krijg nu zo veel mailtjes met boden van 5 en 10 euro. Lijkt mij toch logisch dat dat hem niet wordt :evaw:

Op bieden niet toestaan zetten.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:49

Heb ik staan. Helaas telkens via de mail..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:58

Dan de advertentie aanpassen naar vaste prijs. In de tekst zetten.
Daarnaast toevoegen dat onzin mail en biedingen worden verwijderd _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:00

Bieden vanaf aanzetten? En in de advertentie zetten dat je niet reageert op lagere biedingen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:01

Ik heb bieden ook altijd uitstaan maar rare biedingen via berichten doe je helaas niets aan....

Ik heb een bril van Cartier uit 1983, volgens Catawiki doet die tussen de 230 en 280 euro. Ik ben benieuwd wat die op marktplaats gaat doen als ik bieden aanzet.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:49

Nou ze is op komen dagen. Maar had ipv de gevraagde 200 gram maar 100 gram mee...(had ze zogenaamd niet gezien...jaja)..