Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:07

Er zijn toch mondkapjes op het station te koop?

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:34

purny schreef:

Geen idee hoe het is op de grotere stations maar op kleine stations zie ik nergens mondkapjes te koop.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:35

purny schreef:

Ook nog :) zo moeilijk is het niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:34

Ik zie net dat je straks moet betalen als je je fiets langer dan 24 uur laat staan in de nieuwe fietsenstalling van Den Haag CS. Wie heeft dat verzonnen |o

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:00

Foaly schreef:
Ik zie net dat je straks moet betalen als je je fiets langer dan 24 uur laat staan in de nieuwe fietsenstalling van Den Haag CS. Wie heeft dat verzonnen |o

De meeste fietsenstallingen hebben dat toch? Ik snap het wel, het wordt waarschijnlijk enorm druk en als dan de helft zijn wrak daar een half jaar laat verrotten is de pret van zo'n nieuwe stalling er al snel af. -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:15

De meeste fietsenstallingen bij stations zijn (volgens mij) gratis, maar na zeven dagen krijg je een label aan je fiets. Staat je fiets er een paar dagen later nog, wordt ie weggehaald. Dus geen wrakken die een half jaar blijven staan.

Ik vind het vooral onhandig omdat er best veel mensen zijn (denk alleen al aan studenten) die op vrijdag de trein pakken en op zondag weer terugkomen. Leuk verdienmodel, maar ik voorzie juist overlast van fietsen doordat mensen niet willen betalen en ze dan maar aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal knopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:02

Foaly schreef:

Dat was bij ons altijd al.
Eerste 24 uur gratis, daarna 1.20 per dag ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:18

Dat ik nu ik het nodig heb, weet hoe irritant het is als alle mindervalide plekken in de bus bezet zijn en er verder beneden geen ruimte meer is. :\

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:21

Carol Beer, ik snap je wel, hoor..ik doe sowieso geen mondkapje op in de trein.. t zijn alleen maar oudjes, en mensen die toch al wandelende lijken zijn die omvallen.. moet ik daar dan rekening mee houden? Echt niet...
rode lichten en snelheid net zo... echt niet dat ik 30 ga rijden in een woonwijk als er geen kip op straat is, 100 op snelweg ook onzin.. mijn auto kan niet voor niks 220. En ne ziet echt wel of er iemand aankomt bij roodlicht. Ik rijd ook door. Heel soms mis ik ff ern fietser in het fonker, maar 1. moet ie maar verlichting voeren en 2. mijn auto kan meer hebben, dat weten fietsers ook dus die stoppen wel. En anders... tja, weer coronadode minder, haha. Mensen moeten eens gaan beseffen dat de meeste regels gewoon dikke onzin zijn. Ben blij dat jij dat gelukkig goed door hebt. Gelukkig 1 weldenkend mens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:26

Of die regels nou onzin zijn of niet, je hoort het respect te hebben om ze te volgen. Als je dat niet doet vind ik het vrij asociaal.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:32

IHN schreef:
Carol Beer, ik snap je wel, hoor..ik doe sowieso geen mondkapje op in de trein.. t zijn alleen maar oudjes, en mensen die toch al wandelende lijken zijn die omvallen.. moet ik daar dan rekening mee houden? Echt niet...
rode lichten en snelheid net zo... echt niet dat ik 30 ga rijden in een woonwijk als er geen kip op straat is, 100 op snelweg ook onzin.. mijn auto kan niet voor niks 220. En ne ziet echt wel of er iemand aankomt bij roodlicht. Ik rijd ook door. Heel soms mis ik ff ern fietser in het fonker, maar 1. moet ie maar verlichting voeren en 2. mijn auto kan meer hebben, dat weten fietsers ook dus die stoppen wel. En anders... tja, weer coronadode minder, haha. Mensen moeten eens gaan beseffen dat de meeste regels gewoon dikke onzin zijn. Ben blij dat jij dat gelukkig goed door hebt. Gelukkig 1 weldenkend mens!!!

Wat ben jij egoïstisch zeg :x Ook mensen die voorheen kerngezond waren kunnen overlijden aan Corona. Ik vind het ook echt bizar dat je de schuld op een fietser af wil schuiven als jij je niet aan de verkeersregels houdt. Jij bent als autobestuurder vrijwel altijd aansprakelijk, zelfs als het niet jouw schuld is.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:35

Niet je energie verspillen aan dit soort trollaccounts joh _O- De schoolvakanties beginnen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:37

IHN schreef:

Ik benoemde het eerder in het topic al... Door mijn achtergrond ken ik een zwaar ongeval die is ontstaan door het door rood rijden. 'Want er was niemand'. Die persoon was er wel, en kon het niet navertellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:45

Ik vind het een goede zaak dat je na 24 uur moet betalen. We hebben gewoon teveel fietsen en te weinig plek hier

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:51

Jongens, relax!!! Ik ging ervanuit dat iedereen, behalve Carol Beer misschien, wel door zou hebben dat dit zo sarcastisch is als maar zijn kan.
Om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat Carol Beer serieus is. Ze doet er steeds een schepje bovenop en lacht zich ondertussen ws dood... net als ik eigenlijk, dat mensen om iets wat gewoon niet waar KAN zijn (mensen die zo zouden denken zouden dat echt never nooit op een forum zetten) zo over de kast vliegen :) Relaxxx... en spaar je energie voor nuttigere zaken.. als mensen zoiets plaatsen is het OF trollen, of ze zijn echt niet meer te redden.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:56

Verspil er je eigen tijd dan ook niet aan door zo'n stuk tekst te typen en er anderen mee op de kast te jagen. ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:56

IHN schreef:
Jongens, relax!!! Ik ging ervanuit dat iedereen, behalve Carol Beer misschien, wel door zou hebben dat dit zo sarcastisch is als maar zijn kan.
Om eerlijk te zijn geloof ik ook niet dat Carol Beer serieus is. Ze doet er steeds een schepje bovenop en lacht zich ondertussen ws dood... net als ik eigenlijk, dat mensen om iets wat gewoon niet waar KAN zijn (mensen die zo zouden denken zouden dat echt never nooit op een forum zetten) zo over de kast vliegen :) Relaxxx... en spaar je energie voor nuttigere zaken.. als mensen zoiets plaatsen is het OF trollen, of ze zijn echt niet meer te redden.

You got me there :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:01

PeerAppel schreef:
Verspil er je eigen tijd dan ook niet aan door zo'n stuk tekst te typen en er anderen mee op de kast te jagen. ;)

maar ik had gewoon ff zin in een lolletje...maar heb de denkfout gemaakt dat iedereen wel zou snappen dat geen mens serieus gaat verkondigen op een forum wat ik verkondig... juist daarom zo extreem gemaakt :). Maar goed... heb vroeger regelmatig mensen met nb toneel aan het huilen gemaakt in een rollenspel waarin ik volledig opging in mijn rol en ze dachten dat ik ECHT kwaad op ze was... mss bezit ik nog wat onontdekte talenten :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:01

Nayomie schreef:
IHN schreef:

You got me there :')

sorry :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:32

Het is wel een mooi voorbeeld.
Dat mensen zo hard ingaan op jouwn stuk tekst, geeft wel aan dat het niet maatschappelijk geaccepteerd is ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:48

Bubblewrap schreef:
Het is wel een mooi voorbeeld.
Dat mensen zo hard ingaan op jouwn stuk tekst, geeft wel aan dat het niet maatschappelijk geaccepteerd is ;)

gelukkig maar!! Wat een maatschappij zouden we dan hebben.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:01

PeerAppel schreef:
Niet je energie verspillen aan dit soort trollaccounts joh _O- De schoolvakanties beginnen weer.

Dit was hetzelfde persoon dat een sigaret opstak in/buiten de trein als ik het goed heb. :’)
EDIT:
Gewoon op je foeilijst zetten, uit dit persoon komt niks nuttigs.

Afbeelding

Afbeelding

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:50

maava schreef:
PeerAppel schreef:

Dit was hetzelfde persoon dat een sigaret opstak in/buiten de trein als ik het goed heb. :’)
EDIT:
Gewoon op je foeilijst zetten, uit dit persoon komt niks nuttigs.

[ [url=m/mbL8rc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PU989Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe vind je zelf nu hoe je klinkt? :n
Het is toch logisch dat je de trein wil halen, of zie ik wat verkeerd lmao

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:04

Carol_Beer schreef:
Hoe vind je zelf nu hoe je klinkt? :n
Het is toch logisch dat je de trein wil halen, of zie ik wat verkeerd lmao

Dat is logisch inderdaad. En als je dat niet meer op een normale manier (=voor het fluitsignaal) kunt, dan heb je pech gehad.
Je verlies nemen, en je bent bovendien een goede les ('volgende keer eerder vertrekken!') én tijd voor je sigaret (buiten het station!) rijker, voordat je ruim op tijd de volgende trein kunt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:46

Mensen stop alsjeblieft met het voeren van deze trol.