Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:09

Ik vind het nog steeds apart, het nummer klonk wel heel proffesioneel we kregen er eerst een heel menu aan.
Uitendelijk kreeg hij er iemand aan die keurig Hollands sprak vermoedelijk ook gewoon een hollander, hij gaf de situatie aan en kreeg te horen dat dit de directeur is die deels in Israël woont.

Hij is nog maar 2 weken lid van marktplaats dus dat vind ik ook weer wat eng..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:13

Alja schreef:
als het geld van te voren toch naar je overgemaakt wordt is het toch geen probleem?

Via bepaalde sites (paypal bijv) kunnen ze het geld weer terugtrekken. Dus dan heb jij het geld, maar wordt er weer afgeschreven zodra je verstuurd hebt. Ik blijf het echt raar vinden dat hij 35 euro meer biedt én nog maar twee weken via marktplaats actief is. Stuur anders je vraag naar MP zelf, die kunnen het e.e.a. beter onderzoeken op dit account.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:17

Sammie schreef:
Alja schreef:
als het geld van te voren toch naar je overgemaakt wordt is het toch geen probleem?

Via bepaalde sites (paypal bijv) kunnen ze het geld weer terugtrekken. Dus dan heb jij het geld, maar wordt er weer afgeschreven zodra je verstuurd hebt. Ik blijf het echt raar vinden dat hij 35 euro meer biedt én nog maar twee weken via marktplaats actief is. Stuur anders je vraag naar MP zelf, die kunnen het e.e.a. beter onderzoeken op dit account.

als het gewoon naar TS haar rekening ord oergeboekt is dit helemaal niet mogelijk.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:20

Ik ga marktplaats inderdaad ook nog maar voor de zekerheid vragen.
Ik laat het weten hoe het verder afloopt. :)

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:41

ik zou me er niet zo druk over maken!
Als het gewoon naar je rekening wordt overgeboekt kan er weinig mee gebeuren..
paypal is idd een ander verhaal maar dat heb ik ook niet :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:00

Rudina schreef:
Oh jeetje 3x is wel heel erg, verschrikkelijk dat er zulk volk op marktplaats zit!
Je had al 3x een leuke cap kunnen hebben van bijv HH of Choplin.

Ik heb electronica op marktplaats en krijg tig mailtjes of ik het naar het buitenland kan verzenden + hoge biedingen. Ik ben inmiddels helemaal klaar met het rapporteren van dit volk, maar liever dat dan dat er misschien slachtoffers zullen vallen.

Gister verkocht mijn man trouwens ook iets via marktplaats, had iets met HD tv te maken.
De koper gaf nog via mail aan dat hij helemaal had lopen uitzoeken welke hij moest hebben en dat het deze moest zijn.
Krijgt hij later op de avond een berichtje dat het niet de goede is en of hij zijn geld terug mocht hebben.
Ik zou er niet eens meer op reageren, mits er van te voren afspraken zijn gemaakt. Mijn man ook nog moeite doen met terug mailen dat dit een risico van marktplaats is. :=

Nou nou kost ook zoveel moeite om een mailtje terug te sturen >;) ....en het verkochte artikel heeft hij wel gekregen neem ik aan?

Echt, tegenwoordig is het voor velen al te veel om een reactie terug te geven op een mailtje of pb.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:04

Is het zo makkelijk terug te halen dan via Paypal?
Krijg ik het evt. ook bij de boeking te zien als het met Paypal betaald is?
Net nog even naar het bedrijf en de naam gegoogled kan eigenlijk alleen maar dingen vinden over zijn bedrijf dus krijg er wel wat meer vertrouwen in.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:07

het word enkel via paypal betaald als jij ook een paypal account hebt en het daarop gestort word. Het is gewoon betrouwbaar als het op ge rekening komt te staan.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:10

Jis_ schreef:
Rudina schreef:

Nou nou kost ook zoveel moeite om een mailtje terug te sturen >;) ....en het verkochte artikel heeft hij wel gekregen neem ik aan?

Echt, tegenwoordig is het voor velen al te veel om een reactie terug te geven op een mailtje of pb.

Nee zoveel moeite is dat niet maar als je eerst een bericht hebt ontvangen dat die gene alles goed heeft uitgezocht en dit de goede is, en hem komt halen er verder geen afspraken zijn gemaakt dan is het bij mij inziens gewoon verkocht. Dus ik vond het inderdaad nog veel moeite dat mijn man er op gereageerd heeft.

Ik vind het anders als je ergens over twijfelt en met de verkoper afspreekt dat het mogelijk is om een product terug te brengen, maar anders is het gewoon verkocht en een risico van marktplaats. :)

Zoe_97 schreef:
het word enkel via paypal betaald als jij ook een paypal account hebt en het daarop gestort word. Het is gewoon betrouwbaar als het op ge rekening komt te staan.

Ah gelukkig, dan zal het allemaal wel goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:45

Nouja ik ben altijd wel van mening, als ie niet goed voelt: niet doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:13

Bij mij gaan ook de alarmbellen af. Ik zou het niet doen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:28

Ik zie er niet het probleem, hij betaald je en je moet het versturen naar een nederlands adres. Als hij niet had gezegd ik zit nu in het buitenland, was je ook niet gaan twijfelen en na ontvangst betaling opgestuurd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:10

Als er gewoon naar je normale bankrekening wordt betaalt zou ik er geen problemen mee hebben. Meneer is directeur, heeft waarschijnlijk een riant salaris en had geen zin om af te wachten of iemand ging overbieden dus doet meteen een stevig bod waar jij hopelijk meteen ja op zegt. Zeker omdat je het bedrijf gesproken hebt en daar geen alarmbellen zijn gaan rinkelen. Je verzend pas als het geld binnen is. Ik denk dat je gewoon een goede deal hebt (mits het geld binnenkomt natuurlijk ).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:33

Dan biedt je imo de vraagprijs niet 35 erboven. .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:14

Bij blond servies wordt er soms wel 100 euro over de vraagprijs geboden :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:17

Blond.. de naam zegt t al :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:30

Rudina schreef:
Jis_ schreef:

Nee zoveel moeite is dat niet maar als je eerst een bericht hebt ontvangen dat die gene alles goed heeft uitgezocht en dit de goede is, en hem komt halen er verder geen afspraken zijn gemaakt dan is het bij mij inziens gewoon verkocht. Dus ik vond het inderdaad nog veel moeite dat mijn man er op gereageerd heeft.

Ik vind het anders als je ergens over twijfelt en met de verkoper afspreekt dat het mogelijk is om een product terug te brengen, maar anders is het gewoon verkocht en een risico van marktplaats. :)

Vergissen is menselijk. :j Ik had, als het pakje nog niet onderweg was, die man zijn geld terug gegeven omdat ik het andersom ook graag zo gewild zou hebben.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:33

Hoelang duurt brievenbus post op dit moment? Vorige week maandag product van iemand gekocht, is pas don/vrijdag verzonden door verkoper. Nu nog steeds niet in huis.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:46

Volgens postnl, is de bezorging vrijdag gepost, dinsdag geleverd. Het zou een dag langer kunnen duren nu, maar zou het dan zeker vandaag verwachten.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:48

Awwijk24 schreef:
Is hier nooit iemand bedonderd via mp? (Heb niet hele topic gelezen).

Ik nu iig 3x achter elkaar. Weet gewoon niet wat ik moet doen er aan en nu heb ik al het geld wat ik er voor open had gesteld op gemaakt aan... niks.

Had dus een Cap nodig maatje 58, Hele Mooie gevonden ook zo goed als nieuw ivm beëindiging sport. Naja 75 euro voor betaald, word die niet opgestuurd, geen reactie meer en het telefoon nummer wat er bij stond doet het niet.

2e Cap, iets ouder wel maar zag er goed uit. 56,95 betaald. Krijg ik een mail dat ze de Cap aan een hogere bieder had verkocht en mijn geld terug zou stortten binnen 2 dagen. Geen reactie meer op mijn mails, geen geld op mijn rekening terug.

3e Cap, ik dacht nog 1x want dit is gewoon toeval t gebeurd me niet nog eens. Was een super mooie Cap, nieuw in doos, bonnetje zat er bij (foto's van gekregen) we waren 86,95 overeen gekomen. Wederom geen Cap! Het kan toch niet waar zijn? Ook geen reactie op mails niks.

Ik ben pas genoodzaakt geweest te verhuizen en kon hier gelukkig wel gelijk aan de bak maar parttime. Nou is het een prima betaalde baan maar omdat ik parttime werk zit ik net onder een fulltime minimum salaris. Daar betaal ik natuurlijk ook mijn huis van. Ik baal daarom zo van dit soort mensen. Ik moet altijd echt zuinig aandoen als ik iets koop (rij broek,laarzen of cap) de rest van de maand. Ik snap niet dat mensen daar niet bij na denken als ze iemand bedonderen!!

Er zijn echt ontzettend veel lieve mensen die nu hun cap te koop aan bieden via pb en iedereen bedoelt dat natuurlijk super goed maar ik ben echt blut nu weer even en de rest van mijn geld moet ik bewaren voor boodschappen.

Dacht doe t even zo zeggen dat scheelt mensen de moeite om me een pb te doen maar nogmaals wel lief van jullie.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:51

Ik ben van de week op mijn andere stalling waar alle cappen liggen, zal dan eens neuzen voor je. Ik stuur je van de week even een pbtje ;-)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:49

Awwijk24 schreef:
Awwijk24 schreef:
Is hier nooit iemand bedonderd via mp? (Heb niet hele topic gelezen).

Ik nu iig 3x achter elkaar. Weet gewoon niet wat ik moet doen er aan en nu heb ik al het geld wat ik er voor open had gesteld op gemaakt aan... niks.

Had dus een Cap nodig maatje 58, Hele Mooie gevonden ook zo goed als nieuw ivm beëindiging sport. Naja 75 euro voor betaald, word die niet opgestuurd, geen reactie meer en het telefoon nummer wat er bij stond doet het niet.

2e Cap, iets ouder wel maar zag er goed uit. 56,95 betaald. Krijg ik een mail dat ze de Cap aan een hogere bieder had verkocht en mijn geld terug zou stortten binnen 2 dagen. Geen reactie meer op mijn mails, geen geld op mijn rekening terug.

3e Cap, ik dacht nog 1x want dit is gewoon toeval t gebeurd me niet nog eens. Was een super mooie Cap, nieuw in doos, bonnetje zat er bij (foto's van gekregen) we waren 86,95 overeen gekomen. Wederom geen Cap! Het kan toch niet waar zijn? Ook geen reactie op mails niks.

Ik ben pas genoodzaakt geweest te verhuizen en kon hier gelukkig wel gelijk aan de bak maar parttime. Nou is het een prima betaalde baan maar omdat ik parttime werk zit ik net onder een fulltime minimum salaris. Daar betaal ik natuurlijk ook mijn huis van. Ik baal daarom zo van dit soort mensen. Ik moet altijd echt zuinig aandoen als ik iets koop (rij broek,laarzen of cap) de rest van de maand. Ik snap niet dat mensen daar niet bij na denken als ze iemand bedonderen!!

Er zijn echt ontzettend veel lieve mensen die nu hun cap te koop aan bieden via pb en iedereen bedoelt dat natuurlijk super goed maar ik ben echt blut nu weer even en de rest van mijn geld moet ik bewaren voor boodschappen.

Dacht doe t even zo zeggen dat scheelt mensen de moeite om me een pb te doen maar nogmaals wel lief van jullie.

1x worden opgelicht ala... maar 3 x? die groot is die kans nu..toch piep klein..?

Is er niet iets verkeerd met het mail systeem ofzo? overigens zou ik gewoon aangifte doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:53

Hoe is het trouwens afgelopen met die persoon die geld had overgemaakt naar een verkeerde rekening en toen opeens 5 euro terugkreeg en nog een paar 0,01ct telkens overboekte? Is dat geld inmiddels retour?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:55

Sammie schreef:
Hoe is het trouwens afgelopen met die persoon die geld had overgemaakt naar een verkeerde rekening en toen opeens 5 euro terugkreeg en nog een paar 0,01ct telkens overboekte? Is dat geld inmiddels retour?

Nope.. januari zou ik t krijgen volgens laatste berichten. Maar ik ben gestopt met hopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:57

-O- Jemig Dat is wel balen!