Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Valentijn schreef:Nou ik heb ook weer wat.
Had via marktplaats een deal met iemand gesloten, liep allemaal netjes en vlot.
Wij een prijs overeengekomen, hier zouden €6,75 verzendkosten bijkomen.
Dus ik alles overgemaakt + al mn gegevens gestuurd.
Paar dagen verder heb ik geinformeerd hoe het ermee stond..
Mevrouw antwoorde dat ze op de post zaten en het via DHL was verzonden, oke..ik was van Postnl uitgegaan ivm €6,75 verzendkosten.
Maarja, ga niet zeiken over €0,25.
Krijg ik vandaag bericht van DHL : 'Pakketje kan afgehaald worden op het servicepoint'
Ben ik nou zo raar dat ik dit een beetje achterbaks vind?
Ik moet veel werken deze drukke periode dus geen tijd om het af te halen (ivm openingstijden servicepoint) , we hebben het niet zo afgesproken (afgesproken was naar mijn huisadres) én ze steekt €2,75 in dr zak...
Van DHL punt tot punt is maar €4,- terwijl ze direct zei dat verzendkosten €6,75 waren.
Ga van €2,75 niet dood maar vind dit gewoon een principe kwestie
rooswita schreef:nou ik ook weer iets raars
heb een tondeuse te koop staat en al een tijdje aan het mailen met een potentiele koper. Alles afgesproken over versturen en de prijs en dergelijke.
krijg ik ineens een mailtje van ja hoe weet ik zeker dat je het ook echt opstuurd en daarna heeft hij nergens meer op gereageerd :S heel raar
Valentijn schreef:Nou ik heb ook weer wat.
Had via marktplaats een deal met iemand gesloten, liep allemaal netjes en vlot.
Wij een prijs overeengekomen, hier zouden €6,75 verzendkosten bijkomen.
Dus ik alles overgemaakt + al mn gegevens gestuurd.
Paar dagen verder heb ik geinformeerd hoe het ermee stond..
Mevrouw antwoorde dat ze op de post zaten en het via DHL was verzonden, oke..ik was van Postnl uitgegaan ivm €6,75 verzendkosten.
Maarja, ga niet zeiken over €0,25.
Krijg ik vandaag bericht van DHL : 'Pakketje kan afgehaald worden op het servicepoint'
Ben ik nou zo raar dat ik dit een beetje achterbaks vind?
Ik moet veel werken deze drukke periode dus geen tijd om het af te halen (ivm openingstijden servicepoint) , we hebben het niet zo afgesproken (afgesproken was naar mijn huisadres) én ze steekt €2,75 in dr zak...
Van DHL punt tot punt is maar €4,- terwijl ze direct zei dat verzendkosten €6,75 waren.
Ga van €2,75 niet dood maar vind dit gewoon een principe kwestie
Valentijn schreef:Heb het dus niet specifiek gezegd maar aangezien we het over €6,75 verzendkosten hadden..
Dat is dus wel een beetje het punt.
Maar dan alsnog vind ik het met voorbedachte rade extra geld in je zak steken.
Als zij het op de gewone manier met DHL had verzonden (dus naar mijn huisadres) was het €6,50.
Vind DHL prima hoor, dus dat was verder helemaal geen probleem.
Het gaat er mij om dat ze , gewoon om wat extra geld te bemachtigen, de goedkoopste manier van verzenden heeft gezocht.
En ik ben daarnaast niet in de gelegenheid om het op te halen i.v.m. werk.
Nou heeft mijn moeder het opgehaald omdat er toevallig ook pakketten voor haar daar klaar lagen.
Maar normaal gezien zou dit niet eens kunnen volgens mij omdat het niet aan haar is gericht en je ID moet tonen.
Wolkje schreef:Ik had ooit eens een DVD-box van vier DVD's besteld, waarbij ik er ook van uitging dat dat als pakketpost verzonden moest worden, dus ook 6,75 extra overgemaakt.
Toen kreeg ik het thuisgestuurd, had de verkoper de DVD's naast elkaar gelegd, en de box er platgevouwen erbovenop gelegd. Zo paste dat door de brievenbus voor 3 euro.
In eerste instantie vond ik dat ook niet grappig, later heb ik ingezien dat ze simpelweg een beetje creatiever was dan ik