Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:15

Heb het dus niet specifiek gezegd maar aangezien we het over €6,75 verzendkosten hadden..
Dat is dus wel een beetje het punt.
Maar dan alsnog vind ik het met voorbedachte rade extra geld in je zak steken.
Als zij het op de gewone manier met DHL had verzonden (dus naar mijn huisadres) was het €6,50.
Vind DHL prima hoor, dus dat was verder helemaal geen probleem.
Het gaat er mij om dat ze , gewoon om wat extra geld te bemachtigen, de goedkoopste manier van verzenden heeft gezocht.
En ik ben daarnaast niet in de gelegenheid om het op te halen i.v.m. werk.

Nou heeft mijn moeder het opgehaald omdat er toevallig ook pakketten voor haar daar klaar lagen.
Maar normaal gezien zou dit niet eens kunnen volgens mij omdat het niet aan haar is gericht en je ID moet tonen.

manonutjuh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:19

Ik vind het raar.
Je vraagt toch om opsturen naar je adres, en niet naar een dhl service punt.
Als je bij een webshop besteld wordt het toch ook thuisgebracht en niet bij het dhl punt als je daar niet om gevraagd had.
Ik zou daar toch nog ff achteraan mailen, voor hetzelde geld had je het echt nie op kunnen halen en wordt het teruggestuurd. Dag pakketje

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:20

Toevallig ook gister iemand via bokt die een lekker bijdehand Pb'tje stuurde.
Weet niet of ik het neer kan zetten eigenlijk :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:23

Valentijn schreef:
Nou ik heb ook weer wat.

Had via marktplaats een deal met iemand gesloten, liep allemaal netjes en vlot.
Wij een prijs overeengekomen, hier zouden €6,75 verzendkosten bijkomen.
Dus ik alles overgemaakt + al mn gegevens gestuurd.

Paar dagen verder heb ik geinformeerd hoe het ermee stond..
Mevrouw antwoorde dat ze op de post zaten en het via DHL was verzonden, oke..ik was van Postnl uitgegaan ivm €6,75 verzendkosten.
Maarja, ga niet zeiken over €0,25.
Krijg ik vandaag bericht van DHL : 'Pakketje kan afgehaald worden op het servicepoint'

Ben ik nou zo raar dat ik dit een beetje achterbaks vind?
Ik moet veel werken deze drukke periode dus geen tijd om het af te halen (ivm openingstijden servicepoint) , we hebben het niet zo afgesproken (afgesproken was naar mijn huisadres) én ze steekt €2,75 in dr zak...
Van DHL punt tot punt is maar €4,- terwijl ze direct zei dat verzendkosten €6,75 waren.

Ga van €2,75 niet dood maar vind dit gewoon een principe kwestie -O-

Dat geintje heb ik dus ook een keer gehad. Echter zit bij mijn dichtstbijzijnde dhl punt 5 km verderop.

Mens was niet van plan geld te retourneren omdat wij geen afspraken hadden gemaakt waarmee verzonden werd. EUHM ik heb de verzendkosten van tnt betaald...

Maar dit was echter in de tijd dat je nog een eigen e-mailadres zag bij marktplaats.

Nu zie je die niet meer, en vraag mij dan ook af hoe zij aan jouw e-mailadres komt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:23

Volgens mij mag je geen pb's openbaar maken maar in eigen woorden omschrijven daarentegen.. :P

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:30

@Kitty: Oh dat is helemaal lekker dan.. dan moet je er nog speciaal om rijden ook.
We hebben meerdere mails over en weer gestuurd dus volgens mij kun je op een gegeven moment het e-mailadres wel zien.

Oke, wat ik dus gister had.
Ze reageerde op een bicolor waarbij ik bij had staan 'bieden vanaf €50,- '
Kreeg een berichtje: 'ik bied €25,-'
Dus ik had terug gestuurd dat er bij stond bieden vanaf €50,- en dat hij dus zeker niet voor dat bedrag wegging.
Bieden is niet erg maar vind dit wel overdreven weinig voor een in goede staat verkerende bicolor..
Kreeg ik terug dat ik hem voor €50,- toch niet zou verkopen en succes met de verkoop, en dan zo'n smiley erachter: :)

Echt zo'n opmerking waar ik me aan kan irriteren, alsof ik dan opeens zeg ; ohja, je mag hem toch voor €25,- hebben.

Maar ik was niet in zo'n beste stemming dus gelijk gehapt natuurlijk, had beter niks terug kunnen sturen .

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:34

Terugsturen dat ze voor 2x 25 euro best mag overnemen :D

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:34

Dit is wat ik toen dacht: |o _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( |o |o |o :r

Maar goed, dat is offtopic :D

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:01

nou ik ook weer iets raars

heb een tondeuse te koop staat en al een tijdje aan het mailen met een potentiele koper. Alles afgesproken over versturen en de prijs en dergelijke.

krijg ik ineens een mailtje van ja hoe weet ik zeker dat je het ook echt opstuurd en daarna heeft hij nergens meer op gereageerd :S heel raar

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:10

rooswita schreef:
nou ik ook weer iets raars

heb een tondeuse te koop staat en al een tijdje aan het mailen met een potentiele koper. Alles afgesproken over versturen en de prijs en dergelijke.

krijg ik ineens een mailtje van ja hoe weet ik zeker dat je het ook echt opstuurd en daarna heeft hij nergens meer op gereageerd :S heel raar

Vreemd ja....

Niks in het leven is zeker.....ja, dat je dood gaat en dat je belasting moet betalen :')

Hoe lang geven jullie mensen de kans om iets te passen?

Vrouwtje wou graag hondenschoenen van mij overnemen, maar twijfelde enorm over de maat.
Aardige vrouw en leuk/snel contact. Dus aangeboden dat ik ze best wilde opsturen als zij de verzendkosten betaald. Passen ze niet, dan mogen ze terug en krijgt ze haar geld minus de verzendkosten terug.
Gister om 16.25 kreeg ik mail van dhl dat ze pakje heeft opgehaald.
Maar nog niks weer van haar gehoord.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:16

Als je morgenmiddag nog niks weet, mailen met de vraag of ze passen, Zonee heeft ze tot zat 10.00 de tijd om erop terug te komen (oid) ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:48

DHL verzenden naar je huis is trouwens € 5.50 dus steekt ze dan evengoed € 1,25 in d'r zak.
Ik vind behoorlijk aso om eerlijk te zijn en zou er zeker en mailtje aan wagen.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:09

Valentijn schreef:
Nou ik heb ook weer wat.

Had via marktplaats een deal met iemand gesloten, liep allemaal netjes en vlot.
Wij een prijs overeengekomen, hier zouden €6,75 verzendkosten bijkomen.
Dus ik alles overgemaakt + al mn gegevens gestuurd.

Paar dagen verder heb ik geinformeerd hoe het ermee stond..
Mevrouw antwoorde dat ze op de post zaten en het via DHL was verzonden, oke..ik was van Postnl uitgegaan ivm €6,75 verzendkosten.
Maarja, ga niet zeiken over €0,25.
Krijg ik vandaag bericht van DHL : 'Pakketje kan afgehaald worden op het servicepoint'

Ben ik nou zo raar dat ik dit een beetje achterbaks vind?
Ik moet veel werken deze drukke periode dus geen tijd om het af te halen (ivm openingstijden servicepoint) , we hebben het niet zo afgesproken (afgesproken was naar mijn huisadres) én ze steekt €2,75 in dr zak...
Van DHL punt tot punt is maar €4,- terwijl ze direct zei dat verzendkosten €6,75 waren.

Ga van €2,75 niet dood maar vind dit gewoon een principe kwestie -O-

Ik vind het ook heel aso. Zou zeker even mailen.
Je stuurt haar toch niet voor niks je adres door en daarnaast weet ze dondersgoed dat €6,75 de verzendkosten zijn van PostNL en niet van DHL

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:34

Wat een rotstreek van dat DHL afhalen inderdaad -O-
Hier zit het dichtstbijzonde DHL-punt 10 km verderop en gaat 's middags al om 15:00 uur dicht....ben je lekker mee dan.

Ik zie van de PB het probleem niet zo, als iemand denkt dat je het dekje niet voor 50 euro kan verkopen: nouja lekker je schouders ophalen toch. Dat ze dan nog succes met de verkoop wenst met een :) erachter kan wat mij betreft gewoon heel vriendelijk zijn...waarom moet je daar nou boos van worden :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:42

Best wel een naaistreek van dat verzenden, beetje achterbaks en je zal idd maar een goede reden hebben om DHL niet te willen. Ben je mooi klaar mee dan :\ Ik bied mensen wel vaak aan dat er via DHL gewerkt kan worden (ook als ik incl verzendkosten bied), voor mij maakt het niks uit. DHL is goeikoper :+ Maar vaak durven mensen DHL niet aan en gaan toch liever voor PostNL.

Hier gaat verkoop én koop best oke :D Alleen mijn reservewinterdeken krijg ik alleen maar hele lage biedingen op ( < 20 voor een goede IR Tornado waterdichte winterdeken }:0 ) terwijl die alleen weg gaat als er genoeg op geboden wordt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:04

Ach die mensen met dat rare lage bieden heb je altijd...

Zo had ik iets te koop staan met een nieuwprijs van 50 euro, ik vroeg er in nieuwstaat 15 euro voor.
Biedt er iemand 10 euro inclusief verzending.... dat hangt gewoon tegen onfatsoenlijk aan -O-

Heb nu net een dure pannenset er op gezet, ben benieuwd wat dat voor reacties op gaat roepen :=

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:08

Ik had juist een goede ervaring er bij, Had een borsttuig met martingaal te koop, np was 45 euro en mijn vp 15,- heb hem voor de vraagprijs verkocht en kreeg net een mailtje dat die binnen was en dat die er zo netjes uit zag. Tja ding is 4 jaar oud maar slechts een half jaar gebruikt dus dat zie je idd ook wel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:38

Valentijn schreef:
Heb het dus niet specifiek gezegd maar aangezien we het over €6,75 verzendkosten hadden..
Dat is dus wel een beetje het punt.
Maar dan alsnog vind ik het met voorbedachte rade extra geld in je zak steken.
Als zij het op de gewone manier met DHL had verzonden (dus naar mijn huisadres) was het €6,50.
Vind DHL prima hoor, dus dat was verder helemaal geen probleem.
Het gaat er mij om dat ze , gewoon om wat extra geld te bemachtigen, de goedkoopste manier van verzenden heeft gezocht.
En ik ben daarnaast niet in de gelegenheid om het op te halen i.v.m. werk.

Nou heeft mijn moeder het opgehaald omdat er toevallig ook pakketten voor haar daar klaar lagen.
Maar normaal gezien zou dit niet eens kunnen volgens mij omdat het niet aan haar is gericht en je ID moet tonen.

Goh iemand had mij pas geleden (hier op bokt) mij ook geflikt, ik had voor TNT betaald maar pakket werd door DHL bezorgd. Ik heb nog een berichtje naar de bemiddelcommissie (of hoe dat ook heet) gestuurd maar nooit er iets van gehoord.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:43

DHL zit bij nog verder weg en ook die zijn op domme dagen open (ook tot 15.00 uur ongeveer).

Ik zou echt not amused zijn!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:28

Ik had ooit eens een DVD-box van vier DVD's besteld, waarbij ik er ook van uitging dat dat als pakketpost verzonden moest worden, dus ook 6,75 extra overgemaakt.
Toen kreeg ik het thuisgestuurd, had de verkoper de DVD's naast elkaar gelegd, en de box er platgevouwen erbovenop gelegd. Zo paste dat door de brievenbus voor 3 euro.

In eerste instantie vond ik dat ook niet grappig, later heb ik ingezien dat ze simpelweg een beetje creatiever was dan ik :+

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:28

Ik had het laatst een keer met een gratis deken, ik had 6,75 betaald maar kreeg hem met een andere dienst gestuurd, nu heb ik hier niets van gezegd omdat het om een gratis deken ging maar het hoort niet zo

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:34

Wolkje schreef:
Ik had ooit eens een DVD-box van vier DVD's besteld, waarbij ik er ook van uitging dat dat als pakketpost verzonden moest worden, dus ook 6,75 extra overgemaakt.
Toen kreeg ik het thuisgestuurd, had de verkoper de DVD's naast elkaar gelegd, en de box er platgevouwen erbovenop gelegd. Zo paste dat door de brievenbus voor 3 euro.

In eerste instantie vond ik dat ook niet grappig, later heb ik ingezien dat ze simpelweg een beetje creatiever was dan ik :+

Ik heb zelf ook wel eens dat ik creatiever ben dan de koper. Zo kreeg ik op een hoofdstelletje een keer een laag bod INCL. verzenden, als ik deze in een brievenbus doosje verzond dan hield ik er precies aan over wat ik wilde dus daarom ook het bod geaccepteerd, dus hoofdstelletje netjes uit elkaar gehaald en in het doosje gedaan en verzonden, krijg ik later een mail dat ze het verschil in verzendkosten terug wilde want ik had het niet per pakket verzonden, maar zij bied incl. verzenden en had nooit iets gezegd over hoe ze het verzonden wilde hebben, dus heb dat ook terug geantwoord, heb er daarna ook niets meer van gehoord

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:47

Ohhja Birte dat zou ook ook doen. Als het in een envelopje past en er is niet gesproken over hoe verzenden en bedrag is incl. Ja waarom niet!

offtopic:
oeeh Pmarena, die pannenset! <3
Helaas momenteel nog iets boven budget :(

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:30

Als iemand incl. verzenden biedt dan staat het jou vrij om te kiezen op welke manier, voor mijn part bind je het artikel onder een postduif :D maar als je 6,75 betaalt dan verwacht je, dat het via post.nl bezorgd wordt, want het meest onfatsoenlijke vind ik nog, dat je er extra kosten en tijd aan kwijt bent want als je bijv. met de auto op pad moet of scooter dan ben je nog extra brandstofkosten er aan kwijt.

Ik lees veel klachten hier over vertraagde afleveringen via post.nl maar in 14 dgn. tijd heb ik 3 artikelen gekocht en alle drie binnen 2 dgn. thuis bezorgd gekregen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:42

Ik heb een tas te koop staan. Nu is er iemand die vraagt of ik hem naar belgie kan sturen. Het is best een duur ding dus heb gezegd eerst overmaken en dan stuur ik hem op. Maar vind het toch raar dat mensen zo even E300 overmaken aan een vreemde. Of men ik nu paranoia?