[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:33

haha, hier hangt er langs de wegen zo van die waarschuwings borden.
Deze week eentje gezien om op te letten op motorrijders, met als foto een motorhelm met een geel gevarenbord en de tekst "papa on board".
Leuke reclame, maar motorrijders die geen papa zijn mogen we omver rijden dan? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:35

Die hebben toch al niets om voor te leven, je doet ze gewoon een plezier eigenlijk

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 06:34

:') :') :') :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:28

Qimm schreef:
Die hebben toch al niets om voor te leven, je doet ze gewoon een plezier eigenlijk

:))

En mij erbij. Ik vind motoren en vooral de herrie echt vreselijk :o.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 07:41

Ik ben afleveringen van De buurtpolitie aan het kijken. En alles daar is blijkbaar zoooo veel erger als er ook een kind bij betrokken is - zo vermoeiend. Alsof het niet erg zou zijn als een volwassene onder een vrachtwagen terecht komt - nee, het is enkel erg als het slachtoffer 15 jaar is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:50

Het kan gelukkig ook anders.
Afgelopen zondag liep ik in de Efteling.

Naast ons liep een vader met daarnaast zijn kind. Ca 6 jaar schat ik.

Kind zei (netjes en zonder stemverheffing "ik wil...(niet verstaan)
Vader ook zonder stemverheffing: "nee"
Kind:" ja, maar ik wil"
Vader: " luister eens. Jij bent nog klein en hebt niets te willen.
Als je straks 16 bent heb je misschien iets te willen."

(En dit hele gesprekje ging zonder stemverheffing of gestamp oid)

Ik zei tegen hem dat hij een goede opvoeding aan het geven was.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:10

Vriendin van me kan dat ook heel goed, blijft altijd rustig maar houdt voet bij stuk.
Als er een pruillip komt omdat iets niet mag... is het meestal "huilen gaat er niks aan veranderen, het blijft nee" :') pruillip trekt dan ook direct weg :+ Haar kinderen zijn ook eigenlijk altijd relaxed, vrolijk... daar heb je echt nooit last van.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:30

Laatst ook zo'n voorbeeld. Klein meisje stootte haar hoofd tegen de punt van de tafel. Uiteraard huilen, want dat doet ook gewoon super zeer. Geen geschreeuw en of gekrijs, gewoon huilen. Mama troostte het kindje, keek alles na, maar zei na een tijdje 'nou, en nu is het klaar he'. Traantjes wegvegen, nog mini pruillipje, maar huilen was over. Ondanks de bult op het hoofdje. Dat vond ik ook echt heel stoer en goed.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:59

Tancreda4 schreef:
Laatst ook zo'n voorbeeld. Klein meisje stootte haar hoofd tegen de punt van de tafel. Uiteraard huilen, want dat doet ook gewoon super zeer. Geen geschreeuw en of gekrijs, gewoon huilen. Mama troostte het kindje, keek alles na, maar zei na een tijdje 'nou, en nu is het klaar he'. Traantjes wegvegen, nog mini pruillipje, maar huilen was over. Ondanks de bult op het hoofdje. Dat vond ik ook echt heel stoer en goed.

Nou werkt dit bij mij als volwassene in sommige situaties nog steeds zo hoor.

Hoe groter ding ervan gemaakt wordt, hoe eerder ik zelf ga janken.
Zoals bvb toen mn vorige relatie heel rottig uit ging. Ik had dan liever niet dat mensen kwamen met "ohhhh meis, wat klote voor je!", want dan was het janken. :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 17:56

Oh ik heb ook zo'n bevriend stel, heerlijk consequent met de kinderen.
Daar hou ik van :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:06

Ah, nog 64 dagen en ik mag gaan relaxen in een adults-only hotel in Spanje *\o/*

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:46

Gisteren 'Over Bevolking' gekeken op de NPO/VPRO.
Vond het erg interessant, vooral omdat er ook ingegaan werd op het 'taboe' waarom je niets mag zeggen over dat het beter zou zijn dat er flink wat minder koters op de wereld gezet zou worden. Eigenlijk heel krom, dat is toch de oplossing voor de meeste grote milieu en maatschappelijke problemen, maar dat wordt grotendeels ontkend, zelfs door milieu activisten. Bijv vanuit regering wordt het krijgen van nakomelingen nog steeds gepromoot, zelfs politieke partijen hebben geen mening over bevolkingsgroei beleid. In ieder geval een aanrader om eens te bekijken

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:46

Het is inderdaad een groot taboe om het daarover te hebben.
Lijkt me een interessant programma , ga ik eens naar kijken.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:39

Eigenlijk is kinderen krijgen ook een heel egoïstisch iets. Iedereen waarbij het lukt kan dat doen, of ze de kinderen nou een stabiele plek en opvoeding kunnen geven of niet.

En in sommige gevallen is zo'n kind dan de dupe en een trauma voor het leven rijker. En die mag daar dan de rest van zijn of haar leven mee (proberen) omgaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:38

Het enige waar wat voor te zeggen valt in het voordeel van kinderen krijgen. De vergrijzing. Dadelijk gaat er een enorme groep met pensioen en zijn er mogelijk niet genoeg mensen om dat op te vangen en moeten we met een kleinere groep een grote groep pensionado's onderhouden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:43

Qimm schreef:
Het enige waar wat voor te zeggen valt in het voordeel van kinderen krijgen. De vergrijzing. Dadelijk gaat er een enorme groep met pensioen en zijn er mogelijk niet genoeg mensen om dat op te vangen en moeten we met een kleinere groep een grote groep pensionado's onderhouden.

Binnen nu en 20/25 jaar gaat er ook een hele grote groep dood.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:24

Er zijn er ook een heleboel die hun pensioen niet eens halen (of net erna dood gaan)
Geen excuus voor het doorgaan met kinderen krijgen :o

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:35

Qimm schreef:

Dat zou je kunnen zeggen. Echter, als er nu dus een heleboel kinderen bij moeten komen, en er over een x aantal jaar wordt ingezien dat de wereldbevolking moet krimpen, dan krijg je op een gegeven moment dus nog veel meer vergrijzing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:36

Op zich zou er toch ook niet meteen een probleem zijn wanneer de allerrijksten ook naar rato belasting zouden betalen, denk ik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:01

Of de koning. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:19

Captain schreef:
Of de koning. :+

Waarom niet allebei

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:05

_San87_ schreef:
Op zich zou er toch ook niet meteen een probleem zijn wanneer de allerrijksten ook naar rato belasting zouden betalen, denk ik.

Je betaald in principe naar ratio, het is een max op het aantal procenten, maar hoe meer je hebt/verdient, hoe groter het bedrag dus wordt wat je moet betalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 06:31

c_alsemgeest schreef:
_San87_ schreef:

Je betaald in principe naar ratio, het is een max op het aantal procenten, maar hoe meer je hebt/verdient, hoe groter het bedrag dus wordt wat je moet betalen.

Ja, maar dat geldt alleen op inkomen door werk. Niet op andere vormen van inkomen, bijvoorbeeld uit dividend of vermogen, dacht ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:48

Aandelen, obligaties en crypto vallen gewoon onder box 3, dus worden ook gewoon belast.
Als je vermogen boven een bepaald bedrag komt, betaal je daar ook nog eens vermogens belasting over. Al staat dat geld niks te doen...
Dus er wordt echt wel naar ratio belast, mensen die er onder vallen en dus niet zo veel hebben, krijgen dus ook niet met dat extra type belasting te maken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 07:54

De frustratie zit er in dat mensen met geld dit vaak op een andere plek houden waar er niet belast wordt. Als het gewoon op de bank zou staan zou er inderdaad een flinke klap belasting betaald moeten worden