Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:15

Siersma schreef:
Aan mijn lijf. Alles doet zeer. En ik ben zo moe. Ik heb altijd wel ergens pijn. Maar geen aanwijsbare reden voor een ziekte. Heb zelf het gevoel dat het er wel is maar het is niet aantoonbaar in bloed dus is het er niet volgens de artsen

:knuffel: Zo bekend maar er is niks te vinden dus dan is er niks.

En kuikens die mij tot wanhoop drijven met hun ontsnappen. Monsters. |o

Electra63

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 00:30

Dat de kikkers in mijn vijver zo'n herrie maken, dat ik ze zelfs met het raam dicht hoor en daardoor niet kan slapen -:(-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 01:18

Kan niet slapen door die stomme zenuwpijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 04:24

Plafond dienst door de pijn. Weet ook gewoon niet hoe ik moet liggen van de pijn.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:32

Leerlingvervoer.

Iedere dag te laat. Woensdag zei het meisje aan de telefoon dat hij vandaag voor 7.56 uur gepland stond. (Wat weer veel te vroeg zou zijn) Maar bij mij bleef dat 8.16 uur. (Wat een prima tijd is, als ze daadwerkelijk om die tijd komen) Een dag van te voren staat er welke chauffeur er komt maar voor vandaag bleef dat leeg.
En net krijg ik een sms’je dat de chauffeur zich heeft ziek gemeld en dat ik rekening moet houden met een ernstige vertraging.
Ja dat is ook een manier om te verbloemen dat je gewoon een chauffeur stuurt op een 2de ronde. Wat de rest van de week dus ook is gebeurt. Vandaag breng ik hem zelf maar en dan hopen dat het volgende week beter gaat.

Ik snap echt wel dat er een chauffeurs te kort is, maar geef dan gewoon toe dat je het vervoer niet kan verzorgen. Dan kunnen we kijken of er nog andere oplossingen zijn. Maar mijn zoon gaat niet voor niks met privé vervoer en al korter naar school en dat wordt op deze manier nog korter doordat zij hem niet op tijd kunnen brengen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:41

Mijn trein-traject :x eerst al twee maanden minder treinen door 'beperkingen in materieel', en nu ook nog werkzaamheden er bovenop. In plaats van iedere tien minuten, gaat er nu ieder half uur een trein. Zelfs als alles normaal rijd zitten de tien-minuten treinen al afgeladen vol, ik zie echt op tegen vandaag. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:13

Het verhaal met de monteurs voor de stankoverlast gaat verder. Oh nee toch niet want ze zijn niet komen opdagen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:15

Server op het werk ligt er uit :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:45

Nou ze zijn er. "Het hoeft niet brandwerend te zijn want dat is in geen enkel complex van de woningbouw"

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:20

[***] schreef:
Nou ze zijn er. "Het hoeft niet brandwerend te zijn want dat is in geen enkel complex van de woningbouw"

Eh dit klopt niet en volgens mij wettelijk verplicht. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:25

[***] schreef:

Woningen van de woningbouw hoeven niet aan de wet te voldoen of zo :? ... Wat is er mis met die lui?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:29

Aan een dode muis die hier in huis ligt. En die ik niet kan vinden. Maar wel ruiken. :r

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:30

Dat vitamine D tabletten die ik nu heb 25.000 IE zijn dat is toch wel heel wat meer dan de 5600 IE die ik had. :oo

Eigenlijk schrik ik wel daarvan, want dan zou mijn D wel heel erg laag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:36

Marcella schreef:
[***] schreef:

Ja het is wettelijk verplicht! Het staat in het bouwbesluit. Van oudere woningen moet het voor zover ik kan vinden 20 minuten brandwerend zijn. Is het dat niet en wordt het hersteld dan moet het 30 minuten brandwerend zijn. Van nieuwe woningen 60 minuten brandwerend.

_San87_ schreef:
[***] schreef:

Woningen van de woningbouw hoeven niet aan de wet te voldoen of zo :? ... Wat is er mis met die lui?

Ik ben inmiddels al bijna een half jaar ermee bezig en mijn energie is op, ik denk dat ik maar gewoon affik als er ooit brand is hier _-:(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:40

[***] schreef:
Marcella schreef:

Ja het is wettelijk verplicht! Het staat in het bouwbesluit. Van oudere woningen moet het voor zover ik kan vinden 20 minuten brandwerend zijn. Is het dat niet en wordt het hersteld dan moet het 30 minuten brandwerend zijn. Van nieuwe woningen 60 minuten brandwerend.

_San87_ schreef:

Ik ben inmiddels al bijna een half jaar ermee bezig en mijn energie is op, ik denk dat ik maar gewoon affik als er ooit brand is hier _-:(

Huurcommissie inschakelen en na terugmelding de huur opschorten :). Dan kunnen ze ineens rennen en vliegen voor je.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:40

Nou ons oude huis (sociale huur) had nog stro tussen de plafonds, alles was van hout en er was totaal geen isolatie :=
Als er daar brand uitbreekt fikt het hele blok af.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:48

@chanica, ik woon ook nog in zo’n huis.
Ik heb brandmelders in elke kamer gehangen...
Ik heb nooit kaarsjes aan en ik rook niet.
Mijn stekkerdozen gaan ‘s avonds uit alleen se visjes die moeten hun filter en verwarming aan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:51

De opzichter zou er om half 10 zijn maar waarom zou je ook op tijd komen. Het gesprek ging over het gebrek aan communicatie (mails niet beantwoorden, reparatieverzoeken negeren) en mij niet serieus nemen. Super respectvol natuurlijk, zonder bericht laat komen (als hij al komt opdagen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:52

LaPluche schreef:
@chanica, ik woon ook nog in zo’n huis.
Ik heb brandmelders in elke kamer gehangen...
Ik heb nooit kaarsjes aan en ik rook niet.
Mijn stekkerdozen gaan ‘s avonds uit alleen se visjes die moeten hun filter en verwarming aan houden.

Vrijstaand? Dan mag er geloof ik meer. Als je direct aangrenzend buren hebt dan moet de scheiding brandwerend zijn, net als wanneer je woning groter is dan de maximale oppervlakte van een brandcompartiment.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:07

Aan de andere kant een flat van dezelfde bouw soort is door een andere woningbouw gestut, maar bij ons is het schijnbaar niet nodig. Al jaren geen onderhoud geweest en er wordt alleen opgelapt. Flat staat te koop, maar de verkoop wil niet vlotten wegens achterstallig onderhoud.

Ik woon dus mogelijk in een flat dat niet echt veilig zou kunnen zijn. Met dat er nog een aantal plekken opnieuw gevoegd moet worden, maar daar zouden op zitten wachten van toestemming gemeente. Aan die kanten zijn ook afgezet wegens mogelijk brokstukken die naar beneden zouden komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:12

Rijtjeswoning en als de buurman lag te snurken hoorde ik hem!
Is gewoon een een steens muur en houten vloer dus tel maar uit maar wel beschermd stadsgezicht.
We hadden wel brand/rookmelders en koolmonoxidemelder zelf geplaatst.
Huis is net verkocht voor 430000 euro, wij konden het zo’n tien jaar terug voor 155000 kopen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:48

chanicha schreef:
Rijtjeswoning en als de buurman lag te snurken hoorde ik hem!
Is gewoon een een steens muur en houten vloer dus tel maar uit maar wel beschermd stadsgezicht.
We hadden wel brand/rookmelders en koolmonoxidemelder zelf geplaatst.
Huis is net verkocht voor 430000 euro, wij konden het zo’n tien jaar terug voor 155000 kopen -O-

Dat mag sinds 1992 al niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:55

Ze proberen het nu te purren maar de pur valt steeds naar beneden. Volgens mij kan ik het beter zelf doen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:50

Een advertentie voor een westernzadel op facebook marktplaats plaatsen en binnen 2 uur 3 reacties, maar al die reacties zijn puur bedrog met de 'ups koerier en contant geld in een envelop'. Zucht.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:53

Iets wat heel erg makkelijk ging in het begin nu toch steeds moeizamer begint te worden. Ik weet alleen niet waarom, dat maakt het lastig.