Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:30

AmyII schreef:
SusanH schreef:
Ik heb wel een bron die meldt hoe groot of eigenlijk nu hoe klein de kans is dat je opgenomen wordt. Mensen schatten die kans doorgaans veel te hoog in voor zichzelf. Zeker met omicron is die kans enorm afgenomen.

Zou je die bron willen delen?

Uiteraard :j https://www.maurice.nl/2022/02/13/het-b ... erwrongen/ hier staat heel duidelijk wat de werkelijke kansen zijn daarop.

Dochter vanmorgen wakker met klachten, test gedaan, negatief. Toen bedacht ik me, heb zelf ook alweer last van de pollen. Dochter dus ook. Maar weer aan de pillen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:28

Needje schreef:
Ik las dat de kans dat je in het ziekenhuis komt zonder onderliggend lijden met volledige vaccinatie minimaal is met Omikron.

edit:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... or-omikron

Los van wel of niet vaccineren, er liggen nu nauwelijks mensen met covid in het ziekenhuis
Is meer dat het ziekteverzuim onder personeel momenteel erg hoog is in de zorg.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:29

En de mensen die er liggen zijn in eerste instantie opgenomen wegens een andere oorzaak

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:31

Klopt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:31

ravellie schreef:
Needje schreef:
Ik las dat de kans dat je in het ziekenhuis komt zonder onderliggend lijden met volledige vaccinatie minimaal is met Omikron.

edit:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... or-omikron

Los van wel of niet vaccineren, er liggen nu nauwelijks mensen met covid in het ziekenhuis
Is meer dat het ziekteverzuim onder personeel momenteel erg hoog is in de zorg.

Nou nauwelijks, ik vind de cijfers anders nog best hoog.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:34

lenaa_tje schreef:

Nou als het grootste deel toevallig besmet leek is het niet hoog. Die mensen liggen er niet door Corona. Maar worden wel meegeteld omdat ze aparte verzorging nodig hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:35

Needje schreef:
lenaa_tje schreef:

Nou als het grootste deel toevallig besmet leek is het niet hoog. Die mensen liggen er niet door Corona. Maar worden wel meegeteld omdat ze aparte verzorging nodig hebben.

Dan zijn ze nog wel een zwaardere belasting voor de zorg gezien hoe ze behandeld moeten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:36

Ik krijg iedere week een update van mijn werkgever hoeveel mensen er met covid zijn in het zh, en dat is echt nihil
Het ziekteverzuim onder het personeel, dat is pas zorgelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:39

Daarom is het tijd dat de quarantaine regels aangepast worden. Zeven dagen thuis zitten als je amper klachten hebt is gewoon heel erg lang. En drukt zwaar op de bezetting.

En wbt de ziekenhuizen in Scandinavische landen lig je gewoon op de verpleegafdeling zonder extra toeters en bellen. En wordt je gewoon behandeld als een normale patiënt als je toevallig corona blijkt te hebben bij je opname. Daar hebben ze het isoleren, in pak naar binnen etc helemaal los gelaten.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:46

Kregen we morgen weer een persco?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:47

Yes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:49

SusanH , volgens mij is er maar één ziekenhuis in Scandinavië die inderdaad de mensen gewoon op de verpleegafdelingen mixed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:50

Nou zie gewoon iedereen naar binnen gaan en daar moet ik zo tussen lopen naar beschermd spreekuur ha. :=

Werkgever vond beschermd spreekuur ook maar flauwekul en of toch niet woensdag gewoon kon werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:53

Daarop aansluitend: er mag in de maatschappij wat minder focus liggen op extraverten. Niet dat die er niet mogen zijn uiteraard, maar ze worden als veel positiever gezien en extraverte handelingen worden duidelijk gewaardeerd. Terwijl introversie ook hele waardevolle dingen met zich meebrengt. Er mag best aandacht voor zijn dat introverten zich anders presenteren.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:58

I would love that @sheran

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:10

Hoe dan ook zit nu iemand hoestend naast mij (1,5 afstand) zonder mondkapje. :')

En anders kan ik nog wat langer de ziektewet in. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:30

Sheran schreef:
Daarop aansluitend: er mag in de maatschappij wat minder focus liggen op extraverten. Niet dat die er niet mogen zijn uiteraard, maar ze worden als veel positiever gezien en extraverte handelingen worden duidelijk gewaardeerd. Terwijl introversie ook hele waardevolle dingen met zich meebrengt. Er mag best aandacht voor zijn dat introverten zich anders presenteren.

Ik zie niet zo in wat dat met Corona te maken heeft?

Maar als introvert zie ik het probleem dus ook niet dus misschien dat het daaraan ligt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:21

IMANDRA schreef:
Ga wel mee met Shadow verder. Mijn vertrouwen in de wetenschap is nog steeds hoog, en hoewel politiek teveel inmenging heeft gehad denk ik dat het op veel vlakken wel genuanceerder ligt en men dingen heeft verandert om qua communicatie duidelijker te zijn. Is dat correct? Nee, maar ik zou zoiets kunnen snappen.

Nieuwsuur heeft een aantal van hun stukken ook als tekst online gezet, het is terug te lezen. Daaruit blijkt best duidelijk dat er niet alleen gekozen is voor verduidelijking, maar ook echt voor de keuze om inhoudelijk dingen te veranderen en dat door het OMT te laten doen zodat het kon worden voorgesteld als onafhankelijke wetenschappelijke mening, in plaats van een oordeel van het MinVWS.

Ik vind dat soort opzettelijke misleiding toch wat kwaadaardiger dan jij denk ik. Sowieso omdat men bewust bezig is met het verleggen van de verantwoordelijkheid, om zo zelf buiten de kritiek te blijven. Als je inhoudelijke discussies opzettelijk uit de weg gaat en ook blijft gaan dan zegt dat wel iets. Een democratie gaat om het toetsbaar maken van politieke afwegingen. Die openlijke toetsing is welbewust omzeild, en dat is een begin van veel ellende.

Het tweede punt is dat er gekozen is om de beschermingsmogelijkheden expres te ondermijnen. Als er aan het begin gecommuniceerd was 'er is schaarste en daarom stellen we de regels zo op' dan hadden mensen andere oplossingen kunnen zoeken. Door het te verdraaien naar 'het is niet nodig' (en niet 1 keer maar verschillende keren) werden alternatieven ook geblokkeerd, en ook ontmoedigd. We weten niet hoeveel mensen we hadden kunnen redden, maar er zijn verpleeghuisafdelingen waarbij vrijwel alle bewoners overleden. Dat had echt anders gekund, maar het is ondermijnd. (En men wist toen ook al dat veel besmettingen gebeuren op het moment dat er nog geen symptomen van corona zijn, want dat was al in de eerste helft van februari bekend.)

Dat is kwalijk handelen. Waarom zou je daar nog op vertrouwen? Dit staat helemaal los van de algemene stand van de wetenschap overigens, maar het is handelen van onze overheid, er zijn veel slachtoffers gevallen, en wanneer zouden we iemand wel verantwoordelijkhouden, als dit nog niet genoeg is? En hoeveel levens gaan al die vergissingen, foute inschattingen, onhandige communicatie en dergelijke nog kosten voor we dit veranderen? Want los van of de bedoelingen goed waren of niet, de gevolgen waren heel schadelijk. Dat is toch al genoeg om je vertrouwen in op te zeggen?

(Stel, je hebt een paard bij een pensionstal, en de weide ligt aan een drukke weg en de omheining wordt slecht. Jij en anderen melden dat er naar die omheining gekeken moet worden omdat er anders onveilige situaties ontstaan, en de paarden zo niet in de wei kunnen. De stalhouder zegt het te doen - maar doet het niet en zet de paarden toch op die weide. Vervolgens loopt een paard de weg op, en wordt aangereden.

Maakt het dan nog zoveel uit dat de pensionhouder wel of niet expres paarden wilde laten aanrijden? Hij is al een slechte stalhouder door niets aan de omheining te doen en de paarden daar toch neer te zetten.

En stel dat de stalhouder vervolgens niet eerlijk zegt wat er gebeurd is, maar in plaats daarvan snel de draad alsnog repareert zodat hij kan zeggen 'nee hoor, dat lag niet aan de omheining, kijk maar, die is prima.' Moet je zo iemand nog vertrouwen? Zeg het maar. )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:33

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ik zie niet zo in wat dat met Corona te maken heeft?

Maar als introvert zie ik het probleem dus ook niet dus misschien dat het daaraan ligt.

Nee ik zat totaal in het verkeerde topic :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:49

@shadow: zoals ik al zei heb ik het niet nagekeken. Als het klopt wat jij zegt (wat ongetwijfeld zo is) dan, eens :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:00

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:06

Krijgen we allemaal weer normale oren ipv dat ze naar voren groeien :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:08

De samenleving is toch al grotendeels open? (Alleen een beetje jammer dat dingen steeds gecanceld worden omdat mensen ziek zijn.)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:10

Mogen we ook weer stoppen met handen wassen? :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:25

xxxmh schreef:
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open - https://nos.nl/l/2417352

Goed nieuws!!! *\o/*

Ja eindelijk.

Omikron heeft de overheid onder controle gekregen.