Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olympia schreef:Nou jongens sluit je allemaal maar thuis op. We mogen niks meer. Kan je ook niemand besmetten. Dat willen een aantal hier graag
Citaat:Nee even serieus. Je zal toch een keer dingen moeten gaan loslaten zolang het in het ziekenhuis goed te doen is.
Citaat:Ja je kan er ziek van worden en nee dat hoeft ook weer niet. Helaas dat is het leven. Ik kan ook mn nek breken over een stoep en iets heel nadelig breken wat de rest van mn leven gevolgen heeft.
Citaat:Of bijv van je paard afvallen en verlamd raken of voor altijd hersenletsel hebben. Weerhoud ons dat ervan om niet meer op het paard te stappen? Nee
ingedebruijn schreef:Nouja ik vind het echt belachelijk om nu alweer te gaan dreigen met het aflasten van de festivals. Degene waar ik heen ga, zijn eind augustus. Dan moet volgens mij iedereen die wil al bijna 2 keer gevaccineerd zijn. Als dat niet genoeg is, waar stopt het dan. Volgens mij moet je na het vaccineren gewoon accepteren wat er gebeurt en het leven weer oppakken.
bigone schreef:In Uk is het wel reeel , daar zijn de besmettingen in vijf weken van 2000 naar 27000 per dag gegaan. Ziekenhuis cijfers en doden houden daar gelukkig geen gelijke tred mee maar lopen wel op. Bvb van 90 naar 330 opnames per dag.
MarlindeRooz schreef:karuna schreef:Gaat niet lukken vrees ik als het zo doorgaat.![]()
Het lijkt alsof mensen niet verder dan een week vooruit kunnen kijken en denken 100% veilig te kunnen losgaan. Misschien nu juist een voordeel dat de discotheek besmetting misschien mensen even duidelijk maakt dat je altijd risico loopt besmet te worden. Wie weet worden ze er iets voorzichtiger van.
Wat is het probleem met besmette jongeren? Zolang de risicogroep mensen zich vaccineren en/of zich goed aan de regels houden blijven de ziekenhuisopnames laag. De jonge mensen die bijna geen risico hebben hebben al lang genoeg binnen gezeten.
bigone schreef:Inge, dat is het verschil tussen eind mei en nu, periode van zes weken. En ik geef ook aan dat ondanks de veel hogere besmettingscijfers de rest gelukkig achterblijft . In zoverre is het dus niet verontrustend aangezien ze daar ook heel hard bezig zijn om de mensen van de tweede prik te voorzien. Inmiddels ruim 60 % volledig gevaccineerd en 80 % één keer.
In ons land zijn er 5,5 miljoen volledig gevaccineerd en bijna 10 miljoen één keer. Het kleine risico schuilt in die dik vier miljoen die de tweede nog moeten, met één prik loop je wat de delta variant betreft toch een stuk meer risico dan met de Britse variant. Maar het vaccineren gaat hard dus ik denk ook dat het mee zal vallen alleen hebben we alles open en dat is in Engeland zeker niet het geval.
Ook zijn er signalen uit andere landen dat de delta variant toch voor meer zieke jongeren zorgt en dat is nu net de groep die nog niet of nog maar deels gevaccineerd is. Al met al wel opletten zonder in de stress te schieten.
ingedebruijn schreef:Die delta variant komt me ook m'n keel uit. Variant 8.0.. Heb nog steeds geen zorgelijke cijfers gezien. Alleen maar hysterie net als de Britse variant.
ingedebruijn schreef:Maar dan klopt je 300 opnames per dag toch gewoon niet? En daarmee valt het toch ook in Engeland nu gewoon heel erg mee? Ik vind dat we nu op een punt komen dat mensen zelf kunnen bepalen welk risico ze willen nemen met dit virus en de bijbehorende klachten die ze kunnen krijgen en houden. We kunnen niet alles dicht blijven houden. Dan gaan hele branches kapot.
ingedebruijn schreef:Die delta variant komt me ook m'n keel uit. Variant 8.0.. Heb nog steeds geen zorgelijke cijfers gezien. Alleen maar hysterie net als de Britse variant.
Shadow0 schreef:En in dit geval gaat het om maar heel even een beetje langer wachten, en misschien iets rustiger met de massale dingen vlak bij elkaar. Waarom kan dat niet? Wat maakt dat zo onredelijk?
purny schreef:ingedebruijn schreef:Die delta variant komt me ook m'n keel uit. Variant 8.0.. Heb nog steeds geen zorgelijke cijfers gezien. Alleen maar hysterie net als de Britse variant.
Jij kan het hysterie noemen maar bijna een verdubbeling in 2 dagen tijd noem ik geen hysterie. Gisteren 962 positieve gevallen gister ten opzichte van minder dan 600 de dagen ervoor...
Dat is toch wel een teken dat de Delta variant serieus is.
MoniqueT schreef:Ik ben het er wel mee eens dat je het aantal besmettingen niet meer als maatstaf voor de maatregelen kan nemen, als er steeds meer mensen volledig gevaccineerd zijn. Kijk hier in Spanje nu, de besmettingen rijzen de pan uit onder de jongeren. Brandhaarden: feesten op Mallorca en een discotheek hier in de buurt (waar vandaag is opgeroepen om te komen testen voor iedereen die er geweest is plus nauwe contacten, teststraat ter plekke ingericht).
Als de ziekenhuisopnames weer gaan oplopen doordat ouders en anderen besmet worden, wordt het een ander verhaal. Hier is de avondopening volledig losgelaten, ik kan me voorstellen dat ze die weer terugbrengen naar een vroeger tijdstip.
Maar provincies en gemeentes afsluiten waar de helft gevaccineerd rondloopt? Ik moet er echt niet meer aan denken.
ingedebruijn schreef:purny schreef:Jij kan het hysterie noemen maar bijna een verdubbeling in 2 dagen tijd noem ik geen hysterie. Gisteren 962 positieve gevallen gister ten opzichte van minder dan 600 de dagen ervoor...
Dat is toch wel een teken dat de Delta variant serieus is.
Maar besmettingen op zich zijn toch helemaal niet erg? Daarom vind ik het hysterisch. Volgens mij is er namelijk nooit gezegd dat je niet meer besmet kunt raken. Alleen wordt je er veel minder ziek van. Dus ik kijk liever naar de ziekenhuis cijfers voordat ik me druk maar om variant 8.0.