Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:@Femke_Tweety: zo kijk ik ook tegen funshoppen aan hoor..
geen tuimaterialen, versiering, maar wel laatst nieuwe lampenbollen gehaald bij de Gamma (want stuk) en geprobeerd van tevoren te bedenken wat ik verder nog nodig zou kunnen hebben zodat ik er een poosje niet heen hoef. Dus er zaten dingen bij, zoals extra fietsverlichting, die ik op dát moment niet nodig had, maar ik was er wel al
Karl66 schreef:De horror, mensen die zelfstandig nadenken zonder dat de overheid ze vertelt wat ze moeten doen.
Citaat:Ik weet dat je een hekel aan deze regering hebt en dat graag en veel ventileert, maar soms kan je ook gewoon verder dan je eigen bias kijken.
Citaat:En het is echt onzin om te doen alsof wij als samenleving ontzettend onze best hebben gedaan om ons aan de geest van de regels te houden om zo het reproductiegetal laag te houden.
Morrie schreef:Ik ben sinds maart niet in winkels geweest. Kleding koop ik bij Bonprix indien nodig. Alleen heb ik nu geen hele onderbroeken meer en degene die ik heb, heeft Zeeman niet online. Maar.... ik durf helemaal geen winkels meer in. Ik zie in ieder medemens een besmettelijke. Ik mijd ze als de pest.
Ik ga zo maar een rondje fietsen. Ik hou mijn adem wel even in als er een andere fietser in de buurt is. Het is hier trouwens uitgestorven op straat. Af en toe een auto en wat schoolkinderen en verder niemand.
MyWishMax schreef:Wij halen juist dierenvoeding bij de Intratuindan kunnen we alles in 1 keer meenemen ipv 3 winkels afgaan.
Echwel schreef:soesita schreef:Klopt, best eng. Maar het helpt wel bij het nemen van beslissingen of ontmoetingen/verplaatsingen nu echt noodzakelijk zijn of niet.
Maar als je een een rondje fietsen als verplaatsingen ziet..
Cer schreef:safina schreef:Wat bedoel je met "hoe dat dan werkt"?
Ik stel me voor dat het werkt zoals bij de meeste mensen die besmet raken: Via een gezinslid, via kennissen en vrienden of familie waar je mee afspreekt, als met je collega's te dicht samengepakt koffie gaat drinken of vergaderen etc etc. Maar uit onderzoek naar die virusstammen blijkt dus dat maar weinig zorgmedewerkers via patientcontact besmet raken. Volgens Kuipers dan. In ieder geval niet hele massa's, zoals Shadow suggereerde in haar post.
Of bedoelde je dat niet met je vraag?
Ja dat bedoelde ik denk ik welJuist zorgmedewerkers zijn extra voorzichtig, neem ik aan.. dus die zitten niet dicht op elkaar gepakt koffie te drinken of te vergaderen (is ook niet, gezien de virusstammen), maar die gaan dan denk ook niet bij kennissen op visite oid..? Dus ik bedoel, die mensen zijn al zo voorzichtig, maar krijgen het toch... hoe dan?
En, misschien moeten we er dan dus niet vanuit gaan dat iedereen die besmet raakt dús onverzichtig is en het 'eigen schuld' is? ..
safina schreef:Maar wat Shadow suggereerde, dat er veel uitval is onder zorgmedewerkers omdat ze besmet raken via patientcontact: daarvan kan je je afvragen of die aanname wel klopt of dat hij ergens uit de onderbuik van Shadow komt.
Shadow0 schreef:En ik heb recentelijk ook nog discussies gehad en gevolgd op plekken zoals het ziekenhuis waar bv geen beschermingsmateriaal gebruikt werd bij bloedprikken, en patienten/bezoekers die zelf beschermingsmiddelen wilden gebruiken werden geweerd.