Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:16

LadyMadonna schreef:
Maar wat is vakantie? Voor de een is dat club na club bezoeken, voor de ander met eigen gezin wabdlen/fietsen

De reden waarom wij Mallorca geannuleerd hebben is dus precies omdat wij er niet uit gaan halen wat we willen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:25

Sheran schreef:
Tja, het is nu gewoon even niet anders. Heel k*t maar als dat het ergste is mogen we onze handjes dichtknijpen. Ik begrijp persoonlijk de mensen die per se op vakantie willen niet zo goed. Ik snap dat Rutte het anders niet kon verantwoorden, maar het oorspronkelijke plan van nog niet openen in de zomervakantie leek me een strak plan. Mensen gaan er nu steeds vanuit dat er een tweede golf komt in de herfst, maar daar is iedereen zelf bij. Het hóeft niet. Maar als iedereen als een gek gaat reizen, ja, dan wel he.

Ik sluit mij hier ook bij aan :j
Snap het ook allemaal niet zo goed.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:26

Voor mij is vakantie op een Grieks eiland ook vakantie van mijn astma.
Omdat ik daar geen enkele last heb wandel, fiets en zwem ik veel en kom ik opgeladen terug.
Dit jaar wachten we even af hoe het gaat lopen. Maar als de adviezen niet veranderen dan gaan we. We zitten altijd buiten de vakanties en we gaan naar een bekende aats. Dan hebben we ook niet het verlangen de toeristische hotspots op te gaan zoeken. Die kennen we wel.

Dat ik al besmet was is een voordeel. Maar geen zekerheid dat het bij deze ene keer bleef.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:35

SusanH schreef:
Als die testen niet betrouwbaar zijn wat voor zin heeft testen dan? Idd is er geen andere manier te verzinnen om te testen zou je zeggen.

Het is niet dat de tests niet goed zijn. Ik kan er zeker van zijn dat er vissen zwemmen in het meer hier, maar dat betekent nog niet dat ik ook een vis zal vangen met mijn hengel. Zo werkt die test ook, je moet maar net het virus vangen op zo'n stokje. Door zowel de keel als de neus te kweken vergroot je de kans op 'beet' al. Verder moet hier bij een negatieve test maar aanhoudende klachten de test herhaald worden.
Bij een hoge verdenking met forse klachten die een ziekenhuisopname rechtvaardigen wordt ook een ct gemaakt, maar je wil niet zonder reden iedereen aan die straling blootstellen.
Hoe meer mensen zich laten testen, hoe minder 'erg' het is dat er af en toe een vals-negatieve test is.

Popstra schreef:
Ik vind ook dat iedereen zelf moet weten.
Was vandaag bij de AH waar het kassameisje zat te hoesten en dat klonk niet als een kriebel in haar keeltje. Dat is ook eng nu. Denk dat je net zo veel risico oploopt hier als op vakantie elders.

En dan blijkt dus ook dat veel mensen met (milde) klachten zich toch niet laten testen: https://nos.nl/artikel/2340784-we-steun ... traat.html
Om mij heen ook verbaasde reacties dat ik me om verkoudheidsklachten ging laten testen en me thuis opsloot, terwijl dat wel aansluit bij het landelijk beleid. Test was overigens negatief, dus nu alleen nog even wachten tot ik klachtenvrij ben.

sureido schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar wat is vakantie? Voor de een is dat club na club bezoeken, voor de ander met eigen gezin wabdlen/fietsen

De reden waarom wij Mallorca geannuleerd hebben is dus precies omdat wij er niet uit gaan halen wat we willen.

Ik ga wel een weekje op vakantie binnenkort, maar niet met het vliegtuig. Ga wel met meer mensen dan alleen mijn huishouden (woon alleen) en vind het ook wel spannend hoor. Maar had me al ingeschreven voor de COVID-pandemie en heb er ook wel behoefte aan om even weg te zijn. Mocht in onverhoopt in quarantaine moeten na terugkeer omdat de kleurcode van het land verandert, dan zet ik wel de twee weken aan vakantiedagen in die ik heb doorgewerkt tijdens de piek.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:39

Tsjah ik snap wel dat mensen op vakantie willen. Als je in het buitenland gelijk of minder risico loopt op een besmetting, waarom dan niet? Beter in de B&B van Pien_2010, waar alle mogelijkheid is om je af te zonderen van mensen bij wijze van, dan in eigen land in een B&B in hartje Amsterdam, waar je gezellig elke avond de terrassen afgaat. Alleen wees slim als je gaat reizen, reis met de auto, zsm. door naar de eindbestemming, en mocht er lokaal een uitbraak zijn in het buitenland, neem dan je verantwoordelijkheid bij terugkomst en laat je testen + quarantaine (daar heb ik dan wel weer weinig vertrouwen in dat dat gebeurd).

Die 2e golf in de herfst, als die gaat komen, gaat ook te maken hebben met de andere virussen die rond die tijd weer "actiever" worden. En ervan uitgaande dat ook het COVID19 zich enigszins gelijk gedraagd als de andere coronavirussen, is het zeer aannemelijk dat het virus terugkomt in de herfst, maar om nu gelijk te zeggen dat door de vakantie we een 2e golf krijgen vind ik te kort door de bocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:48

Hoor net op het nieuws dat de overgrote meerderheid met verkoudheidslachten zich toch niet laat testen. Dus zelfs als de test betrouwbaar is heeft het weinig zin allemaal :+ mensen gaan gewoon werken en naar de supermarkt. Fijn idee.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:58

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:01

Ook hier weg in eigen land morgen met de camper naar Ootmarsum voor een lang weekend,wat fietsen en wandelen .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:04

SusanH schreef:
Hoor net op het nieuws dat de overgrote meerderheid met verkoudheidslachten zich toch niet laat testen. Dus zelfs als de test betrouwbaar is heeft het weinig zin allemaal :+ mensen gaan gewoon werken en naar de supermarkt. Fijn idee.

Dat bericht deelde ik net.
Terwijl ik zit te berekenen hoe lang ik nog met mijn laatste wc-rol kan doen. :')
Heb wel mensen om me heen die een boodschap zouden kunnen bezorgen hoor, maar ben eigenwijs.
Hoop eigenlijk morgen weer klachtenvrij te zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:06

Astorga schreef:
SusanH schreef:

Terwijl ik zit te berekenen hoe lang ik nog met mijn laatste wc-rol kan doen. :')
Heb wel mensen om me heen die een boodschap zouden kunnen bezorgen hoor, maar ben eigenwijs.

Nog geen uitslag van de test dus?
Hier gelukkig nog niet verkouden of iets geweest.
Wel benauwd maar dat heb ik vaak en daarvoor ga ik mij niet laten testen. Dat zijn klachten die bij mij horen. Kan ik ze niet verklaren (lees allergie, stoffige bak, stoffige paarden omgeving etc etc.) dan zou ik mij wel laten testen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:08

lukka63 schreef:
Ook hier weg in eigen land morgen met de camper naar Ootmarsum voor een lang weekend,wat fietsen en wandelen .

hé grappig, daar gaan wij, als het meezit, in september heen met de caravan :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:09

Zijn er afgelopen weekend geweest in Reutum
Mooi gefietst en heerlijk gegeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:12

Shadow ik heb dat artikel ook gelezen. Ik vind het schandalig. Medewerkers in de zorg en bewoners zijn er nu de dupe van geworden. En niemand neemt verantwoordelijkheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:13

lukka63 schreef:

Wat leuk met de camper. Fijne vakantie wens ik je toe!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:14

lenaa_tje schreef:
Astorga schreef:

Wel benauwd maar dat heb ik vaak en daarvoor ga ik mij niet laten testen. Dat zijn klachten die bij mij horen. Kan ik ze niet verklaren (lees allergie, stoffige bak, stoffige paarden omgeving etc etc.) dan zou ik mij wel laten testen.

Ja hoor, negatief. Had binnen 3 uur na het testen de uitslag. Maar dus nog niet helemaal klachtenvrij en dan hoor je binnen te blijven.
Ik heb ook diverse allergieën, dus die gaf ik eerst de schuld. Alleen voelde het toch anders de volgende ochtend.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:16

Er is vast iemand hier die je een wc rol wil komen brengen, lijkt me erg rot om zonder te komen zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:19

Dat advies is hier dan wel anders. Ik ken namelijk wel mensen die getest zijn en die moesten thuis blijven als klachten zouden verergeren. Vind ik slordig .. dat dit dus niet een gelijk advies is.
Ik bedoel ook inderdaad dat ik wel zou testen als het anders voelt. Voor nu is het bij aanwijsbaar geweest. Na extra medicatie ben ik dan altijd wel weer beter.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-07-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:19

Astorga schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja hoor, negatief. Had binnen 3 uur na het testen de uitslag. Maar dus nog niet helemaal klachtenvrij en dan hoor je binnen te blijven.
Ik heb ook diverse allergieën, dus die gaf ik eerst de schuld. Alleen voelde het toch anders de volgende ochtend.

Nou, ik vind dat je nu best boodschappen kunt doen hoor. Je bent zelfs getest.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:24

Eén van mijn facebookvrienden heeft een reisorganisatie en deelde een filmpje van een groep (20-25) jongeren in het buitenland allemaal aan 1 lange tafel aan het dineren.
Ik vind dat soort dingen nu wel gek. Je bent een reis"gezelschap" maar kent elkaar niet eens in real life, het zijn geen mensen uit je 'bubbel' zeg maar.
Op vakantie nu op een rustige plek met mensen uit je bubbel a la, maar met een groep onbekenden allerlei activiteiten ondernemen en allemaal zonder afstand?
Als iedereen dat gaat doen dat gaat het toch gauw mis lijkt me?

Hoe zijn de regels in NL voor groepsreizen / activiteiten? Met of zonder 1,5 meter?

edit: gaat dus om een actieve vakantie, niet om zuipende jongeren ofzo.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 15-07-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:26

opisop_shop schreef:
Eén van mijn facebookvrienden heeft een reisorganisatie en deelde een filmpje van een groep (20-25) jongeren in het buitenland allemaal aan 1 lange tafel aan het dineren.
Ik vind dat soort dingen nu wel gek. Je bent een reis"gezelschap" maar kent elkaar niet eens in real life, het zijn geen mensen uit je 'bubbel' zeg maar.
Op vakantie nu op een rustige plek met mensen uit je bubbel a la, maar met een groep onbekenden allerlei activiteiten ondernemen en allemaal zonder afstand?

Hoe zijn de regels in NL voor groepsreizen / activiteiten? Met of zonder 1,5 meter?

Volgens mij is het tot en met 18 jaar op kampen zonder 1,5 meter maar in je eigen bubbel dus geen contact met andere groepen.
Boven de 18 is naar mijn weten altijd 1,5 meter afstand al is mij dat met bijv. Collega’s niet altijd gelukt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:29

Je mag bij de wokchinees weer aan tafel, maximaal16 personen aan een grote tafel.
Buffet is weer open.

Geloof dat ik liever thuis met een groep ga barbecuen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:33

SusanH schreef:
Shadow ik heb dat artikel ook gelezen. Ik vind het schandalig. Medewerkers in de zorg en bewoners zijn er nu de dupe van geworden. En niemand neemt verantwoordelijkheid.

Bizar toch? Alsof het er helemaal niet toe doet dat RIVM/MinVWS/OMT verkeerde adviezen gaven.

(Ik denk dat het prima is dat werkgevers beseffen dat zij ook altijd zelf goed moeten handelen, waarschuwing aan de werkgevers: dit kabinet en zeker ook mister Hugo de Jonge zelf laat jullie vallen als een baksteen als het erop aan komt, dus bereid jezelf voor. Maar toch niet in plaats van de verantwoordelijkheid van de minister en zijn adviesteam.)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:35

opisop_shop schreef:

edit: gaat dus om een actieve vakantie, niet om zuipende jongeren ofzo.

Ik zag net bij een café een groep van 16 jongens binnenkomen die allemaal aan een lange tafel naast elkaar zitten met 3 Schotten er tussen wat dus niks afdoet want ze kwamen zonder afstand aanlopen. En ze drinken bier dus zijn boven de 18

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:38

Sureido, toen ben je weggegaan? Zou me niet prettig voelen wanneer een cafébaas er zo mee omgaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:39