Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:32

Neonlight schreef:
O Monique, zal ik je dan "goed" nieuws vertellen? Hier worden ook geen bezorgingsmaaltijden bezorgd, wij vallen buiten alle bezorggebieden.

Fijn dat jullie dus niet echt hard getroffen zijn. Hier in de gemeente valt het ook heel erg mee, 9 mensen op 18500 inwoners, de buurgemeente heeft er 10 op ruim 31000 inwoners. Maar hoeveel er ongetest zijn en ziek thuis zitten met klachten, geen idee. Voor Brabant zijn dat ongekend lage cijfers.

Afhalen kan dan natuurlijk weer wel :D. Doe ik sowieso liever dan gaan zitten wachten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:34

Hier bezorgd een enkeling wel, maar daar wil jij je eten niet van (mist kots smilie)
Koken doen we hier ook gewoon zelf haha

Reden vandaag met de auto langs Alkmaar, en dan langs een groot tuincentrum, stond gewoon een verkeersregelaar, en de vlakbij gelegen parkeer terrein van de Gamma stond bomvol 8)7 8)7 8)7

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:36

Oscar schreef:
Nooit geweten dat er in Made appartementen staan :))

Wij zitten dan trouwens ook niet zover van elkaar af. Land van Heusden en Altena hier.
En we zitten in hetzelfde schuitje: ook geen bezorging door restaurants. Wel zo'n locale pizzaboer/shoarmatent, maar daar word je ook niet echt vrolijk van.

Aantal coronagevallen ligt hier ook relatief laag, zeker voor Brabant.

Steeds meer, in het centrum. Made doet veel aan ´inbreiden´, dus leegkomende stukken in het dorp opvullen met appartementen. Er is gewoon veel vraag naar. Ons gebouw staat er trouwens al 23 jaar, aan de straat (tussen A59 en centrum van het dorp) zitten wij. Vroeger was daar het stratenconcours :-)

Mijn vader komt trouwens uit het schone dorp Eethen, geboren in Genderen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:36

Sassy schreef:
@Monique, hier koken we ook gewoon zelf hoor.
Zitten in een buitengebied waar niks bezorgd wordt, maar dan nog, ik zou dat niet vaak aan huis willen hebben. Nog wat ongezonder eten...
Ach, als dat het ergste is.
Ben allang blij dat we hier rustig wonen.

En natuurlijk dat we daardoor gebruik kunnen maken van de "buitengebied service" van KPN.
Kan ik tenminste werken zonder er ieder half uur uit te klappen, of niet telkens 3 minuten moeten wachten tot er een mail opent.
Dát zou ik pas erg vinden :D

Ik gelijk enorm blij dat yes dat is het en kan ik weer gewoon beeldvergaderen !
Hier komt bij abonnement van 50 maar 18 binnen en kan niet verhoogd worden.
Maar... net gekeken is bij ons niet beschikbaar.

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:41

Hier een klein dorpje van zeshonderd inwoners, geen glasvezel in het buitengebied, alles gaat hier bovengronds. Maar omdat we zo dicht bij het dorp zitten en een eigen paal in onze tuin wilden slaan, hebben ze het draadje voor ons doorgetrokken. Maar liefst 500 Mbps! Helemaal geweldig!

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:44

Astorga schreef:
Als iedereen altijd open en eerlijk was over zijn/haar contacten, dan waren de SOA's nu zo ondertussen ook wel verdwenen. :Y)

Die begrijp ik niet.
Zijn SOA´s alleen overdraagbaar via stiekum gedrag?

Ondertussen hier in Spanje gematigd ´positief´ bericht. De verspreiding neemt af en de blijft vooralsnog onder de 1.
Maandag wordt de beperking op niet-essentieel werk niet verlengd. Er is nu flink wat rek in zieknhuisbedden en ICs. Vinger op de pols door massaal testen en op grote schaal uitdelen van verplicht te gebruiken gezichtmaskers.
Einde van de maand nog weer velenging van noodtoestand. Afhankelijk van de ontwikkeling door de verruiming van werk wordt bekeken welke maatregels nodig zijn.

Als ik naar de ontwikkeling in bv het UK kijk, gaat het hier in het zuiden een érg rustige zomer, sterke nog; jáár! worden. Zelfs al zou het hier binnenlands ´open´ zijn in juni/juli, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat het al open kan voor Britten. Wellicht met mega-strenge controle en soort van isolatie. maar wie wil er zo op vakantie??
En dan het najaar de golf overwinteraars. Dat is de risico-groep.

De stad Málaga gaat het nog sterker merken. Dat is de laatste jaren een cruise-schip besteming geworden. 6000 touristen per schip, niet zelden 3 tegelijk in de haven, het jaar rond. Dat is en blijft voorlopig NÚL. Die schepen zijn gevuld met internationale vakantiegangers en gezien het een wereldwijde pandemie is die nog máánden speelt, geen cruise-schepen tot er een stevige, betrouwbare grip op is.
´Vakantie´ heeft voorlopig een heel andere inhoud dan we gewend geworden zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:44

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:46

kiki1976 schreef:
Hier bezorgd een enkeling wel, maar daar wil jij je eten niet van (mist kots smilie)
Koken doen we hier ook gewoon zelf haha

Reden vandaag met de auto langs Alkmaar, en dan langs een groot tuincentrum, stond gewoon een verkeersregelaar, en de vlakbij gelegen parkeer terrein van de Gamma stond bomvol 8)7 8)7 8)7

:r

I present you... De kotssmiley

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:51

Mooi, Purny!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:54

Coby schreef:
Sassy schreef:
@Monique, hier koken we ook gewoon zelf hoor.
Zitten in een buitengebied waar niks bezorgd wordt, maar dan nog, ik zou dat niet vaak aan huis willen hebben. Nog wat ongezonder eten...
Ach, als dat het ergste is.
Ben allang blij dat we hier rustig wonen.

En natuurlijk dat we daardoor gebruik kunnen maken van de "buitengebied service" van KPN.
Kan ik tenminste werken zonder er ieder half uur uit te klappen, of niet telkens 3 minuten moeten wachten tot er een mail opent.
Dát zou ik pas erg vinden :D

Ik gelijk enorm blij dat yes dat is het en kan ik weer gewoon beeldvergaderen !
Hier komt bij abonnement van 50 maar 18 binnen en kan niet verhoogd worden.
Maar... net gekeken is bij ons niet beschikbaar.

Lag het maar aan het abonnement bij mij... Internet genoeg, alleen het vpn waar we op moeten werken vanuit de organisatie raakt elke dag overbelast :(

Mooi dat we overal waar we moeten werken kunnen werken... In het weekend op stal via een hotspot een probleem oplossen is geen probleem.
Doordeweeks gewoon thuiswerken? Trouble...

Ik krijg de indruk dat ik de enige ben met dit probleem. Hoe veilig werken andere bedrijven vraag ik me dan af?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:59

MoniqueT schreef:
Hier een klein dorpje van zeshonderd inwoners, geen glasvezel in het buitengebied, alles gaat hier bovengronds. Maar omdat we zo dicht bij het dorp zitten en een eigen paal in onze tuin wilden slaan, hebben ze het draadje voor ons doorgetrokken. Maar liefst 500 Mbps! Helemaal geweldig!

Hier geen glasvezel. Alles via de zendmast op de berg 10 km. verderop. We hebben nóg geluk dat we een goede directe zichtlijn hebben.
Én met dat zoon een computer-nerd is. Heeft de afgelopen van alles besteld op het internet. Alle computer opgevoerd met sneller spul en andere software. Mijn stókoude notebook draait nu weer super en snel op Linux.
Zijn desktop is nu zó hyper dat hij er waterkoeling in gezet heeft. Heeft ook ´ethernet´ van de schotel naar zijn pc. Hij heeft nu 300 Mbps en wij 100. Verder vanwege de pandemie een bérg gratis data van de gsm provider dus ook signaal via de mobiel buiten. Tenminste, waar er gsm signaal is :D

Overigens is het bepaald niet overal verbonden met het internet hier in de regio. School via het internet is daarom een probleem. Bij lange na niet alle leerlingen hebben toegang. In sommige dorpen brengt de politie met de hand het huiswerk aan de deur!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:06

Janine, dan heeft je werkgever geld bespaard op niet zulke handige momenten.
Je kunt zelfs voor een hele universiteit VPN beschikbaar stellen zonder overbelasting. Dat probleem ligt echt bij het bedrijf. Een van onze klanten had dat ook. Normaal mag niet of weinig thuisgewerkt worden dus VPN was berekend op zakenreizen en externe medewerkers. Ineens moest iedereen thuiswerken en 5 minuten later lag de VPN eruit _O-
Dit hadden ze echter binnen 2 dagen opgeschaald en nu is het prima.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:06

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:08

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:14

Vanochtend moest ik bij de Tuinland zijn en idd daar ook een verkeersregelaar. Was liever niet gegaan maar ja, gisteren werden de planten die ik 2-3 weken geleden besteld had bezorgd. Dus moest echt even potjes halen. In de winkel zelf was het toen wij er waren rustig, maar toen we eruit kwamen stond de parkeerplaats vol :oo

In de supermarkt net ging het wel, al zijn er steeds meer mensen (vooral ouderen) die gewoon door drammen en echt geen afstand willen houden. Pfffft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:17

Ik heb vandaag voor het eerst in de ‚rij‘ gestaan bij de supermarkt. Was echter maar 5 minuten. Viel me niet tegen voor paaszaterdag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:17

Gypsy schreef:
Even wat luchtig nieuws tussendoor, deze schoolkinderen zijn aan de andere kant van de wereld gestrand maar komen nu terug naar Nederland gevaren op het Friese zeilschip wylde swean. Zo te zien genieten ze volop van dit avontuur en ik gun het ze. :)

https://nos.nl/artikel/2330035-gestrand ... trots.html

Hier zit ook een leerling van mij bij haha

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:23

Sizzle schreef:
Janine, dan heeft je werkgever geld bespaard op niet zulke handige momenten.
Je kunt zelfs voor een hele universiteit VPN beschikbaar stellen zonder overbelasting. Dat probleem ligt echt bij het bedrijf. Een van onze klanten had dat ook. Normaal mag niet of weinig thuisgewerkt worden dus VPN was berekend op zakenreizen en externe medewerkers. Ineens moest iedereen thuiswerken en 5 minuten later lag de VPN eruit _O-
Dit hadden ze echter binnen 2 dagen opgeschaald en nu is het prima.

Dat dus, bij ons hebben ze kosten noch moeite gespaard.
Ik kan dmv een app op mijn telefoon gebruik maken van de centrale (en dus mijn hele telefoonboek, hoef geen contacten op te zoeken, kan ook internationaal gewoon bellen zonder dat ik daar zelf kosten voor maak, en zonder dat iemand mijn prive nummer ziet!)

En goed beveiligd is het ook, zeker het stuk waar ik op werk, ik heb toegang tot verschillende banken, zou anders niet heel handig zijn ;)

Men heeft bij ons voor een van de grafische vormgevers zelfs een dure apple imac Pro aangeschaft en geinstalleerd met spoed, omdat bleek dat ie thuis op zijn eigen oude niet goed kon werken.
En dan heb ik het nog niet over de rest van de hardware...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:26

De betere restaurants hier doen helaas niet aan afhalen, alleen aan bezorgen. Zijn wel plaatsen waar af te halen is, maar ik wil dan ook wel lekker eten hebben. :))

Verder geen last van paaszaterdag drukte, ben al vanaf vanmorgen 7 uur aan het werk (thuis). Kom alleen af en toe de tuin in.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:28

Hier is het wel afkicken hoor. Ik denk dat wij zo'n 5 avonden per week uit eten gingen en dan nog ongeveer 2 keer uit lunchen en vaak ook 1 x uit ontbijten.

Nu koken we voornamelijk zelf en 2 a 3 x per week bestellen we iets.

Boodschappen doen we wel altijd zelf. Behalve als we een feestje geven. Mijn vriend gaat nu 1 x per week naar de Lidl voor grote boodschappen en ik loop een paar keer per week naar de appie hier in de straat op een rustig moment.

Mijn vriend heeft het wel steeds over mensen uitnodigen en afstand houden. Maar ik wil dat niet. Zou dat wel heel gezellig vinden want de enige mensen die ik zie zijn mijn vriend en 2 mensen die ook 2,5 uur op stal mogen zijn in mijn blok.
Maar ik ben best bang om corona te krijgen. Mijn afweersysteem valt altijd al mijn goede cellen aan waardoor ik snel erg ziek wordt.
Ik wil het dus eigenlijk niet krijgen tot er een vaccin is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:31

lenaa_tje schreef:
Gypsy schreef:
Even wat luchtig nieuws tussendoor, deze schoolkinderen zijn aan de andere kant van de wereld gestrand maar komen nu terug naar Nederland gevaren op het Friese zeilschip wylde swean. Zo te zien genieten ze volop van dit avontuur en ik gun het ze. :)

https://nos.nl/artikel/2330035-gestrand ... trots.html

Hier zit ook een leerling van mij bij haha

Oh wat bijzonder! Nou ik hoop dat de reis voorspoedig verloopt en ze veilig thuis mogen komen met een heel stoer verhaal. <3

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:39

Voor nu gaat het goed! Ze had een heel mooie persoonlijk bericht naar haar klas en haar docenten gestuurd. Wel over het eerste gedeelte van de reis. Heel speciaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:45

Hier zijn ook bijna alle restaurants gesloten (dus ook geen afhaal). Alleen pannenkoekenrestaurant heeft af en toe afhaal en de snackbar.
Wij gebruiken het budget dat over is om cadeaubonnen te kopen bij onze favo restaurantjes in de hoop zo bij te dragen aan hun bestaan. En voor Pasen een zelfmaakmaaltijd besteld bij een restaurant wat verder weg. Dan krijgen we de spullen voorbereid aangeleverd n zelf afmaken met de chefkok als eventuele hulplijn :D

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:01

Ik ben vandaag jarig maar kan er totaal niet van genieten, mijn gedachtes zijn steeds bij de mensen die ziek zijn en bij de mensen die iemand in hun omgeving hebben verloren aan deze kl*te virus. En ook bij de ouderen die eenzaam moeten wachten tot deze ellende voorbij is en dat ze hun familie weer kunnen zien.
Wel ben ik vanmorgen nog even naar m’n ouders gefietst om ze een gebakje op mijn verjaardag te komen brengen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:06

Ik snap echt niet dat mensen perse dit weekend naar tuincentra, bouwmarkten en meubelboulevards gaan. We zitten nog wel even in een intelligente lockdown, dus spreid het een beetje. Ik hoop niet dat we over 2 weken meer zieken hebben. En strengere maatregelen. Vrees ook dat mensen het geen maanden meer gaan volhouden zo.
Bizar HC, dat de politie je huiswerk komt brengen. Hadden we vorig jaar ook niet kunnen bedenken