[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:01

Afbeelding

Oh boehoe, Sint toetert met zijn boot en hoogsensitieve Vlinder haar sneeuwvlokje smelt er an :+

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:32

Als ze daar al bang van worden zeg :n.

Bij mij kwamen er spontaan kinderen aan de deur op 11 november. Ik was net thuis, stond te koken en dacht f*ker op dus niet open gedaan. Gingen ze in de buurt app foto's zetten van het trieste groepje 'hier doen jullie toch wel voor open??' en kwamen gewoon nog 2x..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:32

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Het voelt zo dramatisch, allemaal. Maar ik heb er gewoon echt last van. Kon vanmiddag nauwelijks rechtop staan :').
Hier is ibuprofen mijn beste vriend op die dagen. Niet ideaal, maar beter dan de hele dag kermend op de bank liggen. :+

Dat doe ik ook niet, ben ook gewoon wezen werken. Het is gewoon stom :+.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:47

Sintara schreef:

Bij mij kwamen er spontaan kinderen aan de deur op 11 november. Ik was net thuis, stond te koken en dacht f*ker op dus niet open gedaan. Gingen ze in de buurt app foto's zetten van het trieste groepje 'hier doen jullie toch wel voor open??' en kwamen gewoon nog 2x..

Wat?! :') Die hadden aan mij een hele verkeerde gehad.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:51

Sintara schreef:

Daar zou ik echt wel op gereageerd hebben met iets als Ik ben helaas allergisch voor kinderen.
Of iets met dat het fijn zou zijn als ze een ik doe mee aan ... blaadje door de brievenbussen deden vooraf zodat de Kids niet teleurgesteld worden met overal aanbellen maar mensen dat duidelijk kunnen maken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:53

Gewoon zeggen dat je heel erg verkouden bent en nog niet getest en uit voorzorg de deur dus maar niet open doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:53

Huh? Rare lui :n
Ik kwam thuis van sporten liep er net een jochie bij de buren, bleef ie achter mijn auto staan wachten. Dus heb maar gezegd dat ik niks voor hem had. Binnen meteen de bel eruit gehaald :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:54

Vind het sws een grote ergernis, dat geschooi langs de deuren. Ik ben lekker op stal gaan zitten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:54

Ik ben zo blij dat heel die sint maarten traditie hier niet leeft :P Dat gebeldel aan deuren… had er zelf al een hekel aan als we kinderpostzegels moesten verkopen pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:57

Hier kwamen met Halloween twee meisjes langs om te trick or treaten. Ze waren echt superlief, maar ik had echt niks in huis, dus ik vond het wel een beetje sneu. :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:00

Sint Maarten vind ik dan weer niet zo erg. Hier komen ze niet omdat we op 4 hoog zonder lift wonen, maar ik weet dat ik het zelf vroeger erg leuk vond. Zouden we in een wijk wonen waar het wel gevierd worden wil ik best snoep in huis halen en een paar minuten doen alsof ik ze leuk vindt.

Dat appje is wel echt belachelijk trouwens..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Onze bel doet t niet. Maar sowieso wordt hier niet geleurd met Sint Maarten. Moet er nog eens bij komen, zeg. Doei.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Hier is wel sint maarten, maar wat fijn te ver in het buitengebied te wonen. Ze komen hier niet jengelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:02

Hier wordt het wel gevierd geloof ik. Maar ik woon in een studentencomplex daar komen ze godzijdank niet. :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:08

Hier vieren ze het wel, ik heb het vroeger ook gedaan. Maar had er vroeget ook een hekel aan om te doen, was te verlegen ervoor. Nu heb ik er ook een hekel aan, dat valse gejank aan de deur. Maar bij ons komen ze nooit, ondanks buitenlicht aan. Bij onze buren aan beide kanten wel. Prima joh!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:34

Nou, als ze het gewoon van tevoren hadden gemeld had ik wel wat gehaald maar zo achteraf zeuren vind ik ook niet ok. Ik heb nooit snoep in huis en volgens mij is het eigen keuze om open te doen of niet, dus dikke doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:23

_San87_ schreef:
Het voelt zo dramatisch, allemaal. Maar ik heb er gewoon echt last van. Kon vanmiddag nauwelijks rechtop staan :').

Oh hou op.. ik mag absoluut niet klagen. Mijn stopweek stelt niks voor als ik 'm eens sporadisch in las. Maar soms krampt dan de hele boel samen (zo van.. al is het 1 druppel, het moet en zal naar buiten). Sta ik ergens dubbel gevouwen "wacht even hoor" _O-

Wat een belachelijk appje.. ik had een belachelijk antwoord terug gestuurd. Hier in de buurt blijft het volgens mij bij vuurkorven en rondje met lampionnen wandelen. En anders woon ik teveel in het buitengebied om voor jan doedel langs te komen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:42

Mn moeder vind sint maarten helemaal te gek, dus die zet ik altijd bij de deur.
Wat ik wel leuk vind aan sint maarten is de kindjes zover krijgen mandarijntjes te kiezen ipv de snoep. Dus ik versier ze altijd heel leuk, en bijna alle kindjes gaan voor mijn versierde manderijntjes.
Doe ik toch nog iets goeds voor de jeugd 8-)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:06

Ik heb sowieso geen bel, komt er niet ook. Super fijn. Mijn man houdt de gordijnen graag dicht, omdat we midden op de markt wonen, stomste fout ooit |o) dus ze zien ook niet of we wel of niet thuis zijn.

Maar hier in het dorp vragen ze vanuit de dorpsraad altijd of de huizen die mee doen lichtjes bij de deur willen zetten. Zo weten de kinderen waar ze langs mogen.
Goed idee vind ik dat!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:07

Ik heb sowieso geen bel, komt er niet ook. Super fijn. Mijn man houdt de gordijnen graag dicht, omdat we midden op de markt wonen, stomste fout ooit |o) dus ze zien ook niet of we wel of niet thuis zijn.

Maar hier in het dorp vragen ze vanuit de dorpsraad altijd of de huizen die mee doen lichtjes bij de deur willen zetten. Zo weten de kinderen waar ze langs mogen.
Goed idee vind ik dat!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:57

Hier staat altijd de bel uit tenzij we een pakketje of bezoek verwachten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:00

De pakketbezorgers weten inmiddels al wel dat ze aan moeten kloppen :)).

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:33

Bij ons in de straat was het altijd het doel om je huis zo eng mogelijk te maken met Halloween. Het liefst zo eng dat niemand bij de deur durfde te komen :+

Inmiddels al jaren geen kinderen meer gezien, zowel met Halloween als met Sint Maarten was er gelukkig niemand :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 07:20

Ik ben weer terug na 3 dagen trekken in de Annapurna. Heerlijk kindvrij en geen route om met (kleine) kinderen te doen :D

@oomens: ik heb zo het idee dat als een gids, die al zijn hele leven in/rondom dat park woont en werkt wel weet wat daar rond vliegt. Ik heb alleen de onderkant in een vlucht gezien, ik was iets te druk met luisteren naar verdacht krakende takken :')

Dat gejengel aan deurbellen voor snoep, nee doe maar niet. Bedelende kinderen op straat zouden ze vuil aankijken, maar hun eigen kind mag wel zelf handje ophouden bij vreemden?
Wij hebben een camera aan de bel, wel handig. Op het gelijkvloers zit bij ons de inkomhal en garage, de leefruimtes zijn daarboven. Vergeet het maar dat ik voor elke koter de hele tijd heen en weer die trappen ga doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:26

Vannacht is er een auto verongelukt met 4 jongens van 15 en 16 jaar, 3 overleden en 1 zwaargewond. De stiefvader van een van de jongens noemt het kattenkwaad.. Hoe kun je midden in de nacht auto rijden zonder rijbewijs en sowieso nog te jong en met lachgas op nu nog kattenkwaad noemen? Gaat het daar niet heel erg mis? (los van dat het natuurlijk verschrikkelijk is hoe het is afgelopen..)

Edit: https://nos.nl/artikel/2405585-stiefvad ... jn-gekomen