Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nadia_ schreef:Als professioneel Ebay verkoper (al 10 jaar) kan ik je vertellen dat je als verkoper hoe dan ook aan t kortste eind trekt, kopersbescherming is precies dat, bescherming voor kopers. Wij hebben al een paar keer gewoon kapotte items terug gezonden gekregen, terwijl we wisten dat die wij gestuurd hadden heel was. (en vaak krijg je voor of net na de koop ook een email dat ze zoooo blij zijn dat ze t eindelijk gevonden hebben want die van hun was stuk en nu hebben ze een vervanger) Je weet dan dus gewoon dat jij t kapotte ding terug krijgt, verzendkosten 2 kanten op betaald en je item kwijt bent. Ebay doet daar niets aan want ze zeggen dat ze niet kunnen bewijzen dat het niet het items is dat jij hebt opgestuurd.
Of mensen die spijt hebben (en hoewel wij wettelijk gezien gewoon spijt aankopen terug nemen) en claimen dat het "not as described is" zodat ze geen retour verzendkosten hoeven te betalen.
Wij hebben zelfs een tijdlang alles dat we verkochten met invisible ink (alleen zichtbaar met UV licht) gemarkeerd maar zelfs als ze dan wat anders terug stuurden zei Ebay dat dat geen bewijs was.
Als t niet verplicht wordt zou ik er als verkoper dus ver weg van blijven.
Ineke2 schreef:Hmm dubbel Moestuin. Om no shows te voorkomen laat ik aanbetalen. Willen ze dat niet, laat ik duidelijk weten dat ik de wie het eerst komt die het eerst maalt regel aan hou.
Edit: poeh dat is schrikken Moestuin! Gelukkig dat er dankzij jou oplettendheid er geen oplichting heeft kunnen plaatsvinden.
Moestuin schreef:Ben ik nu de rare verkoper? Afspraak gemaakt gisterenochtend die deze middag ging komen kijken naar iets. Gisterenavond is het verkocht aan iemand anders. Ik laat dit netjes weten en de ‘koper’ wordt boos want wij hadden eerst een afspraak.
Ik heb aangegeven dat het al even te koop staat (7-8 weken) en ik de voorbije weken al heel veel no shows heb gehad. Wie eerst kan komen heeft eerste keus. Ook aangegeven dat er iemand voor haar al een afspraak had staan voor volgende week en als ik dan de volgorde volg van wie eerst een afspraak maakt eerst mag komen, ik haar en andere geïnteresseerden pas binnen 9 dagen kon laten komen, zonder enige garantie dat er iemand het koopt. Maar alsnog is ze boos…
Heb ik nu zo raar gehandeld?
Moestuin schreef:Ineke2 schreef:Hmm dubbel Moestuin. Om no shows te voorkomen laat ik aanbetalen. Willen ze dat niet, laat ik duidelijk weten dat ik de wie het eerst komt die het eerst maalt regel aan hou.
Edit: poeh dat is schrikken Moestuin! Gelukkig dat er dankzij jou oplettendheid er geen oplichting heeft kunnen plaatsvinden.
Zou je dat doen bij het bezichtigen van dieren?Het ging hier over een geit. Kan ik wel vragen, haal je de echt geïnteresseerden er wel uit.
Moestuin schreef:Ineke2 schreef:Hmm dubbel Moestuin. Om no shows te voorkomen laat ik aanbetalen. Willen ze dat niet, laat ik duidelijk weten dat ik de wie het eerst komt die het eerst maalt regel aan hou.
Zou je dat doen bij het bezichtigen van dieren?Het ging hier over een geit. Kan ik wel vragen, haal je de echt geïnteresseerden er wel uit.
Moestuin schreef:Als je zegt: Kijk ik koop hem/het en ik kom het die datum halen. Dan snap ik dat je het eerst op gereserveerd zet. Maar dit was puur een bezichtiging. Er was geen toezegging gedaan tot aankoop. Als ik hem had moeten reserveren tot de eerst volgende in rij kon komen kijken dan kon de volgende geïnteresseerde sowieso pas binnen 9 dagen komen kijken.
Maar ik zet in het vervolg in het zoekertje dat ik geen dieren reserveer tot bezichtiging maar werk met wie eerst kan komen heeft eerste keus.
Zou je bij een huis, paard of auto ook zo werken? Dus wie eerst een afspraak heeft gemaakt om te komen kijken mag ook als eerste komen kijken? Want ik plan zoiets ook in aan de hand van wie kan wanneer en niet: Wie was eerst. Juist omdat er geen toezeggen is gedaan tot aankoop en het enkel een bezichtiging is.
Maar ik snap jou punt hoor. Ik neem het allersinds mee en zet het in het vervolg in het zoekertje.
Moestuin schreef:Tja, ik ben ook gewoon een Belg en heb het zelf zo nog nooit mee gemaakt. Al erg veel berichten gekregen: Sorry, ondertussen verkocht. Ik heb er dus helemaal niet bij stil gestaan dat er andere verwachtingen zijn. Bij zaken die geen geld vreten vind ik het anders. Maar met de huidige markt en voederprijzen voer ik al snel €2 per dag per dier dus dan is het ook veel interessanter dat iemand sneller komt kijken. Ik heb kopers juist liever zelf door de weeks want de weekends zitten al afgeladen vol. Maar het is duidelijk en zoals gezegd vermeld ik vanaf nu dat ik zo werk.