Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:19

En wat is de minimumtemperatuur? Dat heeft ook wel veel invloed op spierverkramping etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:20

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 12:36

gomir schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja, sommige wel maar dan voor studenten niet voor familie oid.
Universiteitskliniek Utrecht heeft het ook bij het dieren en paarden deel. Daar mag je in sommige gevallen als eigenaar ook mee kijken.

Ik ben het in nederland nog nooit tegengekomen in een ziekenhuis.
Weet je een voorbeeld waar ze dat zo hebben ingericht?

En wat rien zegt klopt precies.

UMGC
LUMC
En ik dacht erasmus ook, maar dat weet ik niet zeker.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:10

Als men een animatiefilm maakt, wordt dan eerst de animatie gemaakt en daarna de stemmen ingesproken, of eerst de stemmen ingesproken en daarop de animatie aangepast? I.v.m. timing van de mond openen etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:18

Captain schreef:
Als men een animatiefilm maakt, wordt dan eerst de animatie gemaakt en daarna de stemmen ingesproken, of eerst de stemmen ingesproken en daarop de animatie aangepast? I.v.m. timing van de mond openen etc?
Eerst een groot deel van de animatie, dan de stemmen. :j De animatie is dan niet altijd zo gepolished als het eindresultaat, maar wel al een goed eind onderweg.

Hier zie je dat bijvoorbeeld goed, op de achtergrond zie je een scherm waarop een ruwe animatie afspeelt tijdens het liedje: https://youtu.be/4fRdwJch6uo?t=77

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:32

Captain schreef:

Het wordt daarna ingesproken en als het wat afwijkt qua timing kan de tekst gewoon wat verschoven worden.

Wordt ook regelmatig gedaan bij films en series, als er teveel omgeving geluid is wordt de tekst in de studio gewoon opgenomen en eronder gezet

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:06

Kan het kwaad om een pan op te gebruiken op een elektrische kookplaat die kleiner is dan de plaat zelf?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:15

Schemerdier schreef:
Kan het kwaad om een pan op te gebruiken op een elektrische kookplaat die kleiner is dan de plaat zelf?

Je bedoelt de plaat kleiner dan de pan ?
Nee, dan duurt het hooguit iets langer voor alles gebakken is. Maar kwaad kan het zeker niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:49

Nee omgekeerd, dat de plaat groter is dan de pan :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:54

Elektrisch, daarmee bedoel je echt electrisch zoals dat vroeger gebruikt werd of inductie?

https://www.meesterslijpers.nl/hoe-werk ... p-inductie
Dit is voor inductie en maakt niets uit.
En dat kloptook, want dat doe ik ook wel eens als dat toevallig zo uitkomt.

Uit ervaring weet ik dat electrisch ook gaat, maar dat de handvaten heel worden.
Steelpan, gaat makkelijker want die zet je met de handvat aan de rand.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:44

Oud elektrisch inderdaad. De huurbazin zei dat de kookplaat daarvan kapot ging... (Er stond een percolator op het vuur)
Maar ze zei eerder ook dat het verboden was om bloembakken aan je balkon te hangen dus ik geloof haar nooit meer zomaar op haar woord :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:46

Schemerdier schreef:
Oud elektrisch inderdaad. De huurbazin zei dat de kookplaat daarvan kapot ging... (Er stond een percolator op het vuur)
Maar ze zei eerder ook dat het verboden was om bloembakken aan je balkon te hangen dus ik geloof haar nooit meer zomaar op haar woord :')

Dat laatste zou best zo kunnen zijn hoor!
In ons vorige huurcontract stond het specifiek vermeld.
Heeft waarschijnlijk te maken net de veiligheid (bakken die kunnen vallen bij veel wind bijvoorbeeld)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:48

Oh op die manier. Dat heb ik nooit :D
Maar kan volgens mij geen kwaad. Je hebt hoogstens warmteverlies en verbrande vingers aan de steel als je niet oplet denk ik :P

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:20

Schemerdier schreef:

Mij is vroeger altijd geleerd dat dat niet mag, omdat de plaat dan krom kan trekken. Ik zou het zelf dus nooit doen. Misschien is er tegenwoordig iets te koop om dat verschil op te vangen, maar dat weet ik niet. Je mag een elektrische kookplaat ook niet aan laten staan zonder pan...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:31

Weer wat geleerd. Ik heb zo'n mobiele (elektrische) 2-pitter en gebruik ze al jaren (12 jaar) met zowel grotere als kleinere pannen zonder problemen. 1 heb ik weggegooid, die was zo vies dat ik hem niet meer schoon kreeg hoewel hij nog wel gewoon werkte, maar de 2 die ik nu heb doen het ook nog prima terwijl ik daar dus regelmatig te kleine pannen op gebruik. Zowel mijn steelpannetje als mijn 1L kookpan zijn kleiner dan de grotere/warmste plaat die ik 9 van de 10 keer gebruik. Maar misschien zit het met inbouw anders.

En het zijn gewoon platen geweest van 30-40 euro. Dus geen luxe extra goed beveiligde platen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:28

Aangezien ik het op google niet kan vinden:
Mijn nagels zijn doorzichtig geworden na mijn schoonmaakbeurt waarbij ik bleek heb gebruikt (het witte randje, de rest is nog roze). Uiteraard doe ik volgende keer handschoentjes aan, maar wordt dit vanzelf weer wit of moet het eruit groeien? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:35

Flowery schreef:
Mijn nagels zijn doorzichtig geworden na mijn schoonmaakbeurt waarbij ik bleek heb gebruikt (het witte randje, de rest is nog roze). Uiteraard doe ik volgende keer handschoentjes aan, maar wordt dit vanzelf weer wit of moet het eruit groeien? :+

Hoe lang geleden heb je de bleek gebruikt? Mijn nagels worden vrij snel doorzichtig als ze een tijdje nat zijn, maar dat trekt altijd weer bij, dus ik denk dat de jouwe ook wel weer zullen bijtrekken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:37

Mkango schreef:
Flowery schreef:

Hoe lang geleden heb je de bleek gebruikt? Mijn nagels worden vrij snel doorzichtig als ze een tijdje nat zijn, maar dat trekt altijd weer bij, dus ik denk dat de jouwe ook wel weer zullen bijtrekken.

Ik denk een uur geleden ongeveer, maar ik wacht het nog even af dan haha!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:08

Hoe kan je zien of iemand je geblokkeerd heeft op messenger? Ik krijg wel een vinkje maar zie geen profielfoto meer. En ook geen reactie.

Ik denk dat diegene het dan per ongeluk heeft gedaan.
Maar hoe kan ik die persoon dat laten weten? Heb geen nummer oid.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:26

Een of andere onverlaat/schele sukkel heeft mijn linker buitenspiegel kapot gereden. Het glas is gebroken en het elektrische mechanisme is kapot. Spiegel nog enigszins bruikbaar.
Maar officieel mag ik zo niet rijden. Het is een oude auto. Wat doe je in zo’n situatie? Ga je hiermee naar de garage? Ik ben zelf niet ontzettend handig, en wil graag dat alles er weer netjes uitziet omdat ik de auto wil verkopen.
Wat is wijsheid?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:58

eilleen333 schreef:
Een of andere onverlaat/schele sukkel heeft mijn linker buitenspiegel kapot gereden. Het glas is gebroken en het elektrische mechanisme is kapot. Spiegel nog enigszins bruikbaar.
Maar officieel mag ik zo niet rijden. Het is een oude auto. Wat doe je in zo’n situatie? Ga je hiermee naar de garage? Ik ben zelf niet ontzettend handig, en wil graag dat alles er weer netjes uitziet omdat ik de auto wil verkopen.
Wat is wijsheid?

Bij mij heeft de garage destijds een tweehands spiegel in een andere kleur er op gezet voor 50 euro.
Maar mijn auto is zo oud dat er geen elektrisch mechanische bij de spiegel aan te pas kwam. :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:40

Als mijn stopweek op maandag is ingegaan en ik word pas woensdag ongesteld, en dat blijf ik in principe ook een volle week, moet ik dan alsnog maandag weer beginnen met de pil? :o?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:47

marley93 schreef:
Als mijn stopweek op maandag is ingegaan en ik word pas woensdag ongesteld, en dat blijf ik in principe ook een volle week, moet ik dan alsnog maandag weer beginnen met de pil? :o?

Deed ik altijd wel :j

Op gegeven moment ging mn lichaam aanpassen aan de pil

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:49

eilleen333 schreef:
Wat is wijsheid?

Bij de sloop hebben ze nette spiegels die daar als losse onderdelen te koop zijn van sloopauto's.
De auto garage kan daar voor jou ook aankomen.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:10

marley93 schreef:

Ja :j