[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 23:42

Sowieso is in je hoofd geschoten worden vaak niet erg positief…

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 00:02

Ik heb idd ook het filmpje gezien. Ik hoop dst hij er boven op komt, maar ik vond het erg heftig om te zien in het filmpje. Jezus.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:19

Heb het filmpje niet gezien, want ik wil geen pottenkijker zijn, maar heb wel een mening hierover: laat de maker/verspreider van het filmpje net zo strafbaar zijn. Dat je het filmt voor de politie is tot daar aan toe, maar dat je het gaat verspreiden, dat moet mijns inziens strafbaar worden (of is dat het al?).

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:51

Ik las er volgensmij wel iets over dat het strafbaar was. Of dat de politie daar voor gewaarschuwd had.
Hier stond het gewoon in de groepsapp.Wist niet wat het was, (en had eigenlijk ook niet direct in de gaten dat het Peter R. de Vries was, tot ik dus het nieuws las.)

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:58

Ik zag em ook in groepsapp.

Loopt er zo na toe en omheen.
Zag niet heel goed. Maar kijk het niet weer hoe die arm ook valt.zag een andere met reanimeren

Welke gek filmt dat nu... en dan ook nog online gooien.. das nog erger.

En net nog een van beveiliging camera waar hij langs loopt even erna loopt een met een helm achter hem aan. Hij loopt de hoek om er rijd nog een stadstoezicht auto die hoek om en dan hoor je de schoten.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 07-07-21 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:00

Begrijp idd niet waarom je niet begint met het verlenen van hulp. I.p.v. filmen. Vind het echt afschuwelijk. Wat dat betreft ben ik voor voor mobieltjes zonder camera :)

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:03

Laatste waar ik aan denk is filmen zou nog eerder weg rennen bijwijze van.(angstna Parijs) Dan blijven staan filmen..

Eerste hulp uiteraard of 112 bellen..

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:26

Shenavallie schreef:
Heb het filmpje niet gezien, want ik wil geen pottenkijker zijn, maar heb wel een mening hierover: laat de maker/verspreider van het filmpje net zo strafbaar zijn. Dat je het filmt voor de politie is tot daar aan toe, maar dat je het gaat verspreiden, dat moet mijns inziens strafbaar worden (of is dat het al?).


Hier ben ik het helemaal mee eens. Blijkbaar is er een vierde f bij gekomen in een noodsituatie; film. Maar dat doorsturen :n Voor het onderzoek kan het wel super bruikbaar zijn maar als sensatie of voor aandacht is echt niet Ok.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:49

Vergeet even niet dat hier een paar jaar geleden een campagne over was om JUIST misdaden te filmen. Zie: https://www.rtvoost.nl/nieuws/192718/Wa ... de-politie

Dat gaat dan om een misdaad en om "filmen voor de politie", maar omdat hier nu heel veel verontwaardiging is over het filmen als er iets gebeurt. Die "vierde F" is dus ook iets wat een beetje vanuit de politie gekomen is als zijnde vraag.

Daarmee wil ik het verspreiden natuurlijk niet goedkeuren, maar ik kan me voorstellen dat iemand het gezien heeft, geschrokken is en dat naar iemand geappt heeft naar een vriend. Vervolgens is zo'n filmpje met één druk op de knop verspreid en is het niet meer echt te achterhalen wie het nu daadwerkelijk verspreid heeft en met welke intentie. Ik lees hier volop in de reacties "ik heb het gezien en verwijderd", maar ik kan me niet voorstellen dat hier niemand op Bokt is die het naar iemand doorgestuurd heeft, al is het alleen al uit afgrijzen (niet sensatie).

Op RTL was net trouwens dat het in Duitsland wel strafbaar is om slachtoffers te filmen, maar in Nederland niet. Waarbij iemand ook reageerde van "bij Black Life Matters was het filmpje de aanleiding voor wereldwijde actie". Dus het is ook niet per definitie altijd slecht. Terwijl we bij BLM ook massaal zagen hoe iemand vocht voor zijn leven.

Sabbientje

Berichten: 4745
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:03

Er is een verschil tussen de misdaad zelf filmen, en daarna voor leedvermaak het slachtoffer te filmen.
Als ik hoor dat ze zowat de camera bij het slachtoffer in zijn neus hebben geduwd, dan is dat geen misdaad filmen. Als je de misdaad zou filmen, zou je de dader juist in beeld moeten nemen.
Want daar heeft de politie wat aan.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:06

Sabbientje schreef:
Er is een verschil tussen de misdaad zelf filmen, en daarna voor leedvermaak het slachtoffer te filmen. .

Ik snap wat je bedoelt.. maar "leedvermaak" is een aanname...

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:28

Het is een reactie op geweest, geen leedvermaak.
Ik snap ook niet dat de persoon niet gaat helpen. Maar vergeet niet dat de filmer ook gewoon stress ervaren heeft. En misschien heeft die wel geroepen van is er al 112 gebeld, dus dat de intentie om te helpen er wel was. Of wist de persoon echt niet wat hij of zij moest doen, puur door de stress. Die heeft het mogelijk zien gebeuren en horen gebeuren. Dan schiet je ook in de stress en iedereen reageert anders.

Ik heb een aantal stresssituaties meegemaakt, uiteraard en gelukkig niet met schoten, maar wel met het reanimeren van een bekende, of opgesloten zitten met iemand in een wrak onder water en de uitgang niet kunnen vinden. Je kunt een reactie nooit geheel voorspellen.
Een voorbeeld: mijn vader zakte tijdens het eten in elkaar, en ik begon met reanimeren. Mijn moeder was er toen nog en ik riep dat ze 112 moest bellen. Door de stress wist ze niet meer hoe een telefoon werkte. Uiteindelijk is het bellen gelukt, ik heb geschreeuwd wat ze moest zeggen en dat ze niet op moest hangen. Dat deed ze wel. Maar gelukkig was de melding gedaan.
Nadat mijn moeder zelf ingestapt is in de ambulance om mee te gaan naar het ziekenhuis vroeg ze een dag later waar de ambulance gestaan had. Dat wist ze gewoon echt niet meer. Dus stress doet hele rare dingen.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:46

Van stress kun je ook van alles doen en adrenaline kun je veel hoor.

Ik heb zelf na een ongeluk nog rondgelopen maar dat ging niet lang goed. Als nog op de plank na ziekenhuis. Raar hoor stress en adrenaline. Dan voel je niet dat er wat gebroken is. ( geen been bij mij ook maar die lopen er ook wel eens op hoorde ik).

Maar dat filmpje naar 1 groep gestuurd misschien en daar hoeft maar 1 het door te sturen

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:06

Ik denk inderdaad ook een vorm van stress. Geen normaal denkend persoon zou in die situatie rustig staan gaan filmen.

Ik denk, hoop, dat hij het filmpje naar een goede vriend heeft gestuurd en dat het vanuit daar zijn eigen leven is gaan leiden en dat hij daar ontzettend spijt van heeft. Ik heb hem zelf ook gekregen, wel bekeken en weer verwijderd.

Is het heel raar als ik zeg dat ik het ook wel 'interessant' vond om te zien? Toen ik het nieuws hoorde dacht ik 'wat vreselijk', maar toen ik het filmpje zag landde het bij mij pas echt.

Daphne__
Berichten: 12528
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:56

Vreselijk wat er is gebeurd en vreselijk filmpje %)

Ik dacht wel meteen aan Malala, bizar hoe lang dat geleden is.. Dat zij als kind door haar hoofd geschoten word. Maar blijkbaar gaat het met haar heel erg goed.

https://www.ad.nl/buitenland/nobelprijs ... ~aa8c3af1/


Hopen maar dat het bij Peter R de Vries hetzelfde mag aflopen :\

Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:29

Er gaan geruchten dat de makers van het filmpje meer weten van de aanslag. Vermoedelijk zijn het "spotters" geweest. Ze zijn op verschillende beveiligingscameras te zien in en rond de buurt van de aanslag.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:07

Daks schreef:
Er gaan geruchten dat de makers van het filmpje meer weten van de aanslag. Vermoedelijk zijn het "spotters" geweest. Ze zijn op verschillende beveiligingscameras te zien in en rond de buurt van de aanslag.


Zullen we die geruchten dan wellicht niet delen?

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:09

Jolliegirl schreef:
Daks schreef:
Er gaan geruchten dat de makers van het filmpje meer weten van de aanslag. Vermoedelijk zijn het "spotters" geweest. Ze zijn op verschillende beveiligingscameras te zien in en rond de buurt van de aanslag.


Zullen we die geruchten dan wellicht niet delen?

Dan ben je behoorlijk te laat....

Klinkt ook erg aannemelijk.
Paar gastjes die zonder blikken of blozen langs de commotie lopen...dat deugd iig niet.

Jolliegirl

Berichten: 33036
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:28

Ik kan wel te laat zijn.. Maar het verder verspreiden is gewoon niet nodig toch? Wij doen er nu net zo hard aan mee...

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:47

ik denk dat het heel logisch dat mensen dat doen.
zoals dit hele luguber topic zo is

Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:49


Sabbientje

Berichten: 4745
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:35

Ik vind net een halve emmer water in mijn tuin. Half onder de beplanting.
Daar dreven 2 half vergane muizenlijkjes in.

Stinken man, niet normaal.

Heb er geen foto van gemaakt, want ik was te druk bezig om niet over mijn nek te gaan. :r :r :r

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:42

Sabbientje schreef:
Ik vind net een halve emmer water in mijn tuin. Half onder de beplanting.
Daar dreven 2 half vergane muizenlijkjes in.

Stinken man, niet normaal.

Heb er geen foto van gemaakt, want ik was te druk bezig om niet over mijn nek te gaan. :r :r :r


Denk ook niet dat je ons daar een plezier mee doet :+

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:55

Cer schreef:
Sabbientje schreef:
Er is een verschil tussen de misdaad zelf filmen, en daarna voor leedvermaak het slachtoffer te filmen. .

Ik snap wat je bedoelt.. maar "leedvermaak" is een aanname...

Het filmen zelf hoeft misschien geen 'leedvermaak' te zijn, maar het verspreiden is dat wel degelijk in mijn ogen.

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:11

Hoeft ook niet. Je kan het ook met iemand willen delen, omdat je geschrokken bent. Het is een verschil of je iets filmt om meteen op YouTube te knallen met een clickbait erboven of dat je het whatsappt naar je partner, omdat je iets bizars meegemaakt hebt.