Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:26

super leuk setje voor E Limoen!

Lieveli ze worden wel snel groot he als ze ineens lopen en dansen. Ik kan er echt intens van genieten maar mijn baby is wel weg haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:57

Gup gaat nog gewoon in het zitje van de winkelwagen. Zolang dat nog past is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem los te laten lopen :+
Mup gaat in de drager of in de mc in de winkelwagen.

Ik ga donderdag eerst voor stof naar Almere. Aan de hand van de score daar ga ik kijken wat ik nog op het spektakel meeneem.
Van het weekend in alkmaar bij een opheffing 3 stukken cat with a hat stof gescoord en een rol vlieseline en een muziekdoosje voor 8 euro :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:09

Welke winkel?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:12

Ze zat eerst op de Laat met een winkeltje. Is daarna naar de telefooncentrale verhuisd en tijdje geleden gestopt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:46

Mishorse ik vind de panterprint überhaupt fout (jongens en meisjes) maar wel heel leuk :D met mate toegepast kan het prima!

Bedankt voor de tips mbt Tiny Cottons! Ik heb voor de zekerheid toch maar een 4Y besteld, ZL zit in maat 110.

Limoen wat een schattige kleertjes <3 dat shirtje is echt leuk! En rokje natuurlijk ook, ben benieuwd naar de rest :D

Keet ik zag toevallig dat dat giraffenpakje dat jij gemaakt hebt ook gemaakt wordt door Little Chipmunks. Echt precies dezelfde stof lijkt wel! Zouden ze dit topic hebben bekeken? :))

Voor degenen die van Z8 houden: hoe vallen de truien? Vorig jaar vond ik ze klein vallen, nu weer? ZL draagt 110 maar zou 104/110 dan niet snel te klein zijn? Die tijgertrui vind ik zo leuk!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:02

Ryder schreef:
Mishorse ik vind de panterprint überhaupt fout (jongens en meisjes) maar wel heel leuk :D met mate toegepast kan het prima!

Bedankt voor de tips mbt Tiny Cottons! Ik heb voor de zekerheid toch maar een 4Y besteld, ZL zit in maat 110.

Limoen wat een schattige kleertjes <3 dat shirtje is echt leuk! En rokje natuurlijk ook, ben benieuwd naar de rest :D

Keet ik zag toevallig dat dat giraffenpakje dat jij gemaakt hebt ook gemaakt wordt door Little Chipmunks. Echt precies dezelfde stof lijkt wel! Zouden ze dit topic hebben bekeken? :))

Voor degenen die van Z8 houden: hoe vallen de truien? Vorig jaar vond ik ze klein vallen, nu weer? ZL draagt 110 maar zou 104/110 dan niet snel te klein zijn? Die tijgertrui vind ik zo leuk!

Ik heb de tijgertrui in 80 gekocht, maar vind m ruim vallen. Van een aantal merken heeft hij 80 al aan, deze valt echt ruimer en moet sowieso de mouwen omslaan. Maar geen idee hoe het met de dubbele maten zit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:14

Stof is hetzelfde inderdaad :) komt gewoon uit de winkel.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:20

Ryder schreef:

De meeste modellen zijn wat langer dus ruim.

De sweater met beat it valt netjes op maat. In ieder geval niet klein.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:25

Hier mijn prenatal bestelling binnen. Blij mee.

Weet niet of ik die donkere legging ook onder dat groene jurkje zal doen, maar ach zo is die ook geshowd Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:27

Leuk danielle. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:21

Ik heb hier in een ver verleden wel eens meegekletst en had nu eigenlijk een vraag. Aangezien de kinderbijslag er aan komt en de zomerkleding na deze week echt opgeborgen kan worden moet er weer wat nieuws bij.
Regelmatig zie ik leuke kleding op Kleertjes.com, maar eigenlijk bestel ik nooit iets online omdat de maatvoering soms toch net wat groter of kleiner valt. Hoe doen jullie dat, bestellen jullie gewoon wat meer en stuur je wat terug, gok je maar wat? Het klinkt als zoveel gedoe.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:28

Ik gok maar wat, maar koop dan ook meer dan een seizoen vooruit. Winterspul heb ik het grootste deel nu al best een tijd huis en hij groeit er wel vanzelf in. Soms een rare maat ertussen maar het grootste deel klopt wel aardig. Helemaal als je vaker van bepaalde winkels of merken iets laat komen weet je op den duur wel hoe het uitpakt. Ik stuur eigenlijk nooit iets terug :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:07

Ik weet nu goed hoe bepaalde merken vallen dus daar anticipeer ik op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:38

Dat is mede de reden dat ik nog ouderwets in een bakstenen winkel koop. Heb al vaak op het punt gestaan om iets on line te kooen maar ik voel ook graag aan de stof. Dat gaat wat moeilijk vua de computer.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:00

Ik kijk vaak wel naar de retourvoorwaarden. Bij kleertjes is dat wel prima.
Laatst bij Zara besteld, 2 items gehouden en 2 items terug vanwege niet passen en een niet fijn stofje.
Die komen het retourpakket zelfs bij je thuis ophalen, ideaal!
Verder weet ik steeds beter welke merkjes ik leuk vind en hoe ze vallen.
Anders kan je altijd hier vragen of iemand ervaring heeft hoe het valt :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:23

MizzMontana schreef:
Ik kijk vaak wel naar de retourvoorwaarden. Bij kleertjes is dat wel prima.
Laatst bij Zara besteld, 2 items gehouden en 2 items terug vanwege niet passen en een niet fijn stofje.
Die komen het retourpakket zelfs bij je thuis ophalen, ideaal!
Verder weet ik steeds beter welke merkjes ik leuk vind en hoe ze vallen.
Anders kan je altijd hier vragen of iemand ervaring heeft hoe het valt :)

Dit. Als retourneren een groot gedoe is of veel geld gaat kosten haak ik af. Kan ik het gewoon in een envelop terugsturen of zelfs gratis retourneren, dan prima. Ook weet ik inmiddels wel hoe bepaalde merken vallen die ik leuk vind. Weet ik dat niet, dan koop ik het alleen als ik het heel graag wil. Meestal valt het eerder groter dan kleiner uit, dus dan bewaren we het gewoon wat langer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:55

Bij kinderkledingtekoop.nl bestelde ik in verleden gewoon voor 500/800€ dan stuurde ik sneller retour aangezien je de verzendkosten zelf moet betalen.

Nu zit ik meer bij boetiekjes kun je meer overleggen, meestal stuur ik ze mail of op Facebook groep style worden de maten besproken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:46

Stenen kledingwinkels kom ik nauwelijks meer en ik HOUD van het retourbeleid van Zara. Maar ik stuur haast nooit meer iets terug sinds ik niet meer bij de H&M bestel. Zara vind ik heel consistent in hun stoffen en maatvoering, H&M vond ik vaak toch mweh.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 08:54

Ik stuur ook zelden terug.

Meeste koop ik alsnog in stenen winkel als nieuwe collecties net uit zijn. Vooral omdat ik wil voelen. Maar als ergens sale is bestel ik vaak wel. Vaak weet ik dan al hoe een collectie valt of hoe merk zich houdt en is qua kwaliteit.

Ik heb wel geluk 2 fijne winkels op 10min afstand van huis te hebben. Ene officieel alleen een webshop, maar heeft ook een showroom. Als ik bel kan ik langskomen en alles bekijken. Andere een hele fijne stenen winkel waar je super wordt geholpen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:59

Ik Heb ook nog nooit iets retour gestuurd. Ninthe zit nu in 80 en 86 gaat passen. Bestel nu dus veel in 86 en 92, groeit ze vanzelf in.

Hier het nieuwe rokje aan vandaag. Ben nog niet overtuigd van deze legging eronder maar goed, ze is nu bij de opvang. Met deze romper (h&m, 3 euro in de sale, top!) En het rokje zelf wel erg tevreden.

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:05

Oh ik stuur wel retour. Zeker bij een H&M of Zara.
Niet als de verzendkosten hoog zijn idd. Maar ik koop merken bijna altijd in de sale, dan denk ik al gauw, ach voor dat geld mag het dan toch wel blijven :=
Enige stenen winkel waar ik eigenlijk nog kom is het gebouw van de Pinc sale haha. Als die is ga ik er toch altijd wel even naartoe en ga zelden met lege handen weg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:08

Ik koop zowel in de winkel (al pas ik daar ook niet of het moet buiten Nederland zijn), als ik bestel bij h&m bv stuur ik wel eens wat terug (maar we hebben een h&m kind hier dichtbij mn werk dus ik geef het net zo snel daar af of haal het er op).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:30

dat scheelt inderdaad ook. Ik werk gewoon in Groningen Stad en ben daarom vaak in de buurt van bepaalde winkels. bestellingen bij Zara laat ik ook vaak gewoon naar de winkel sturen en dan pik ik het daar wel op. Bijkomend risico is wel dat ik tijdens het ophalen ook nog weer iets leuks tegenkom en dan met een dubbel pakket de deur uit loop. H&M breng ik dan inderdaad ook gewoon in de winkel terug, maar dat is meer voor mezelf. Voor O mag het vaak wel blijven. Heb nu een paar shirtjes waar ik de stof matig van vind, heel dun. Maar goed, aankomende weken vakantie en dan is zo'n heel dunne longsleeve eigenlijk ideaal. Niet te warm maar ook niet verbranden. Kwestie van bestemming vinden voor zo'n shirtje en na de vakantie gaat het gewoon weg in de Humana container denk ik. het is iig geen kwaliteit om te bewaren.

Mooi rokje hierboven! ben dol op die kleur blauw <3 Misschien een effen maillot eronder, een beetje een grofgebreide me een 'kabel' patroontje in het beige, licht bruin of licht blauw?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:43

ja ik heb een beige maillot besteld ook, dus die doe ik er de volgende keer onder! Die kleur blauw is echt super inderdaad. en het is een heel mooi soepel stofje <3

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:02

Kleertjed.com heeft een super netjes beleid met retourneren.

Amazingkids wil ik wel eens online bestellen en dan in winkel passen.
Die hebven alleen sinds kort ook gratis retourneren.

Kinderkleding tekoop bestel ik bijna nooit meer ivm kosten retourneren.

Ik ben behoorlijk merkvast en daarom weet ik meestal wel hoe het valt.

Af en toe maak ik de fout om dan toch wat anders te kopen. Bijv. Aktie ter stal deze week en dan zit het toch weer niet mooi.