Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:19

Jeetje wat een tegenvallers Yellowfish Ach gut
Die quarantaine duurt dan idd wel errug lang Nagelbijten / Gniffelen
Fijn dat de oorzaak van de benauwdheid meeviel en nu weer weg is dankzij de medicijnen Lachen

Fijn dat de film leuk was! En dat je dat soort dingen nog lekker kunt doen Lachen Lekker van genieten!
Succes met je toetsen!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:20

slik meid, 6 tot 8 weken quarantaine, halleluja. We zullen je maar veel moeten lastigvallen dan - en hopen dat je kan bokken, natuurlijk.

Wie is er nou zo dom om te vertellen over transplantaties die niet zo goed zijn afgelopen, pffft zeg, denk eens effe na. Rolleyes Natuurlijk wil je dat niet horen, 't is zo al irreëel genoeg.

Wat rottig dat je ouders problemen krijgen met hun werk. Ik hoop dat de bazen toch een beetje meedenkend willen zijn.

Succes met je toetsen, en nog veel sterte verder !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 10:31

Yellowfish schreef:
Nou, afgelopen maandag hebben we weer gesprek gehad met mijn oncoloog. Hij heeft alles nog even uitgelegd en in principe klopt het verhaal zoals ik het op de vorige bladzijde heb uitgelegd, al is het wel zo dat niet ieder blok precies 36 dagen is maar zo lang duurt als nodig is. Als ik tussentijds namelijk niet goed genoeg herstel (lichamelijk of qua bloed) moeten kuren worden uitgesteld. Iets anders dat ook niet klopt is de quarantaine tijd, ik dacht 3 tot 6 weken maar het is 6 tot 8 weken, slik.

Verder was er maandag ook nog een andere tegenvaller. In de loop van de dag kreeg ik wat pijn met ademhalen, verder geen aandacht aan geschonken. Tegen de tijd dat ik naar bed ging was het echter zo erg geworden dat ik niet meer kon liggen van de pijn en het ook benauwd kreeg, waarop we dus van de oncoloog naar het AMC moesten komen. Dus al met al van half12 's avonds tot 3 uur 's nachts op de eerste hulp gezeten. Bloed afgenomen, hartfilmpjes gemaakt, foto's gemaakt van mijn longen.. 't was gelukkig niet de longembolie waar ze aan dachten, maar veeeel irritatie door de MTX-kuur. Ben weer naar huis gestuurd met 4 tot 6 maal daags 1000 mg paracetamol. Inmiddels is het gelukkig zo goed als weg Lachen

Het struisvogeltje spelen is weer over, de realiteit moet maar niet uit het oog verloren worden Lachen het gaat nu eigenlijk wel goed met me, al doet het zeer om iedereen te horen zeggen 'oh, een transplantatie.. ja ik ken die en die, maar nee.. die heeft het niet gehaald..' dat zijn geen dingen die ik wil horen. Natuurlijk snap ik dat veel mensen iemand kennen die een transplantatie heeft ondergaan, maar toe, denk eerst na voor je iets dergerlijks zegt. Nog meer zeer doet het om mijn ouders in de problemen te zien komen met hun werk omdat er werkelijk bijna niets geregeld is hier in Nederland voor ouders die voor hun kind moeten zorgen als dat ziek is. Bah.

De leukere dingen Cool Afgelopen dinsdagavond ben ik even naar de bioscoop geweest, Wild Hogs, vond de film wat tegenvallen maar het was leuk om er even tussenuit te zijn! Haha! vanavond ga ik wat drinken met een vriendin in de stad en zaterdagavond ga ik ook even een kijkje nemen in de stad Ja

Nou, ik ga nu richting het ziekenhuis om bloed te prikken en vervolgens duik ik de studieboeken weer in want morgen liggen op school 2 toetsen op me te wachten.. Haha!

@ MSQuincyTE: Zoals Kim zegt klopt het helemaal, ik heb een laptop en neem die ook altijd mee, maar wanneer ik in het ziekenhuis ben voel ik me zelden goed genoeg om erachter te gaan. Misschien dat dat anders gaat zijn wanneer ik zolang in quarantaine moet maar ik weet niet of mijn laptop dan mee mag Lachen

Liefs,
Yellowfish

Tjee wat een tegenvaller om zo lang in een aquarium te zitten!
Maar als helpt, dan maakt t niet uit! We zullen aan je denken!

Ik vind dat jij echt heel realistisch bent. Ik snap ook dat je andere dingen niet wilt horen.
Jij ben jij en die andere mensen zijn anderen.

En walgelijk is dat als het werk van je ouders niet mee willen werken.
Dit is toch verschrikkelijk. en wat kan je daar aan doen?? volgens mij helemaal nix of onbetaald verlof opnemen, nou en dat kan ook niet op ieder werk.
En dan nog, onbetaald verlof, je moet ook nog je vaste lasten betalen en je eten, dus dat is ook geen optie voor de mensen (denk ik).
Bah!! Wordt eigenlijk heel boos als ik daar aan denk!.

Nou ben blij dat het qua ademhaling weer goed gaat. Dat was ook geen pretje.
Hou je taai!!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:08

Er zijn veel transplantaties die wél goed gaan, om de positieve kant te benaderen na mensen die onbewust vervelende informatie geven.

Het enige wat je kan doen is het zelf ervaren, je slaat je er wel doorheen meis !

Veel liefs

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:01

Toen ik co-assistent was in het ziekenhuis heb ik ooit ook iemand meegemaakt met leukemie, die ook een beenmergtransplantatie heeft gekregen. Voor de transplantatie was alles maar misgegegaan wat kon misgaan. Ik heb tijdens mijn co-schap angstige momenten met haar meegemaakt. Enkele maanden na de transplantatie zag ik haar terug, ik liep ondertussen een ander co-schap in hetzelfde ziekenhuis. Ze zag er super uit, blozende wangen, kop met haar en alles was weer helemaal goed. Zij was ook een positief mens en ik denk dat soms alle verschil maakt. Ga ervoor meid!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:22

Pfff... Wat een tegenvaller dat je 6 tot 8 weken in quarantaine moet!!!
Heb je je helemaal ingesteld op 3 tot 6 weken...

En dat je van mensen hoort die ook mensen kennen met transplantatie, die het niet hebben gered, nee daar zit je niet op de wachten!!!!
Dat is gewoon egoïstisch bezig zijn van die mensen zelf!!!
Ik ken 2 mensen die transplantatie hebben gehad, en het wel hebben gered, en over een tijdje ken ik nog iemand met transplantatie die het gered heeft, en dat ben JIJ!!!!

Het is belachelijk dat er in Nederland niets geregeld is voor mensen die voor hun kinderen moeten zorgen, die ziek zijn...

Gelukkig gaat het met ademhalen weer beter, en ben je niet meer zo benauwd!!!

Meis, kop op he!!!
Helaas, struisvogel spelen is weer over, maar zoals je zelf zegt, moet je af en toe terug naar de realiteit...
Maar je doet het SUPERgoed!!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:04

Naar andersmans ervaringen luisteren kan ook tegenwerken juist idd. Ieder lichaam is uniek en ieder lichaam en psyche reageerd anders op de dingen die komen gaan. Jij hebt iets heel bijzonders over je en dat helpt je al hele stukken op weg de goede kant op Lachen

Gelukkig gata het weer beter met je en heb je de energie voor leuke dingen.. Succes met je toetsen trouwens.

(ik zal mijn moeder en vader een svragen hoe zij dat deden toen zij dag en nacht in het ziekenhuis zaten 5 jaar terug vor mn zusje, mn moeder had toen zeker 2 maanden achtere lkaar niet gewerkt, maar huur ed moeten toch betaald worden..zal vast geregeld zijn. Ik ga even horen voor jouw ouders hoe dat gegaan is destijds)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:15

Als ouder kan je als je op fulltime basis werkt 2 weken zorg verlof krijgen van je baas. Dan kan je minimaal 70% van je loon krijgen. Er bestaat ook nog iets als langdurig zorgverlof. Dit is in principe onbetaald verlof. Wellicht kan je vader/moeder wat geld krijgen uit jouw persoonsgebondenbudget (PGB) omdat hij/zij mantelzorg verleent, maar dat weet ik niet zeker. Verdere info zie www.mezzo.nl.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:18

Meid, ik heb zoveel respect voor je, elke keer als ik je berichten lees!
Ook nu weer... genoeg tegenvallers, maar ondertussen blijf je heel positief en heel reëel in het leven staan,
en ook de 'gewone' dingen gaan nog steeds door; bioscoop, toetsen op school, etc. ... super van je Lachen !

Ik wens je wederom heel veel sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat je altijd zoveel kracht en positiviteit blijft houden,
als je tot nu toe hebt laten zien.
Topper OK dan! !!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:34

Hoi Romaan, lees met schrik je laatste berichten.
Wat een tegenvallers, maar je weet wat ze zeggen hè?
Tegenvallers moet je zien als uitdagingen die overwonnen kunnen worden!

Lekker dat je er toch af en toe even uit bent. Is ook hard nodig in jouw situatie.
Op het werk van je ouders moet toch wat te regelen zijn?
Geen idee wat ze doen maar kom op zeg - wat zouden hun bazen zeggen als ze zelf in zo'n positie zaten?

Meid, ik geef je een dikke knuf op afstand en wens je ontzettend veel sterkte.
Ik blijf aan je denken en de kaarsjes blijven branden net zo lang tot je hier komt vertellen dat je de strijd hebt gewonnen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:37

Yellowfish, petje af voor je doorzettingsvermogen!
Sterkte !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:55

Leren vandaag is prima gegaan, ben benieuwd of de toets net zo goed gaat als het leren. Verder dan morgen mondeling Engels maar daar maak ik me niet zo druk om.

Om maar even op de anderen te reageren, de quarantaine duurt inderdaad erg lang. Gelukkig mogen mijn ouders wel bij me, maar de rest dus niet. Het zal moeilijk zijn om iedereen zo lang te moeten missen, maar gelukkig kan ik dus blijkbaar contact houden via internet, dat scheelt al een hoop Ja en het is tenslotte om me beter te krijgen! als ik in die periode namelijk een virus of iets dergerlijks krijg ben ik nog niet jarig..

Eowyn04, wat jij zegt klopt helemaal: In nederland is niets geregeld. Mijn ouders kunnen onbetaald verlof nemen, maar waar moeten we dan van leven? Het ligt allemaal vrij ingewikkeld en mijn moeder is druk bezig alles uit te zoeken, maar gemakkelijk is het zeker niet, en ze heeft al zoveel aan haar hoofd..
Nikka, bedankt voor de tips. Het zorgverlof is allang verlopen en aan het langdurige zorgverlof hebben we niets omdat we ook nog vaste lasten hebben die betaald moeten worden, enzovoorts. Wel zijn we inderdaad bezig met dat PGB, maar ik vind het werkelijk te gek voor woorden dat er vanuit het werk van mijn ouders niets geregeld is. Mensen kunnen wel met zwangerschapsverlof, maar zorgen voor een ziek kind? ho maar.

Ik ben jullie trouwens helemaal vergeten te vertellen dat ze bezig zijn met een ehh.. nouja, ik ben het woord kwijt, maar iets met het invriezen van eicellen van mij. Ze gaan nu uitzoeken of het nog zin heeft (heb er tenslotte al 4 maanden kuren opzitten), want na nog 4 maanden kuren én een aantal bestralingen is de kans klein dat ik in de toekomst gemakkelijk kinderen zal kunnen krijgen, en hoewel ik nu zeg dat ik geen kinderen wil weet ik niet of dat over 10 jaar nogsteeds zo is, vandaar dat we daar nu mee bezig zijn.

Goed, dan eindelijk de beloofde foto's van mijn pruiken! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat we wel realistisch moeten blijven Knipoog :

Afbeelding

Haha!

Liefs,
Yellowfish
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 19-04-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:00

Wauw Yellowfish, ze staan je eigenlijk gewoon állemaal supergoed *LOL* !

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:03

Zo, je kan zo wel erg makkelijk afwisselen met je haar. Allemaal mooie pruiken. (mensenhaar?)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:12

Hai Yellowfish,
Ik heb nog nooit wat gepost hier maar heb wel je topic gevolgd.
Ik heb echt heel veel bewondering voor je Lachen
je pruiken staan allemaal echt super Ja
Veel succes de komende tijd!!!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:18

MoonChloe schreef:
Zo, je kan zo wel erg makkelijk afwisselen met je haar. Allemaal mooie pruiken. (mensenhaar?)

Nope, geen enkele echt haar. Die zijn écht niet te betalen en ik vind deze al een hoop geld *LOL*

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:21

Wat een mooie pruiken heb je zeg, ze staan je allemaal heel goed. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:22

ik vind ze echt allemaal mooi, maar zonder pruik vind ik je dus ook echt mooi Lachen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:23

De pruiken staan je allemaal leuk!!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:48

mooie pruiken, staan je goed hoor.
maar zonder staat je ook niet verkeerd, je hebt een mooi hoofd dat kunnen niet veel zeggen Knipoog

belachelijk dat je ouders geen betaald verlof kunnen krijgen om er meer voor je te zijn, want dat heb jij en ook je ouders gewoon hard nodig.
Maar ik verwacht niet anders dat jij je ook door de komende zware periode weer heen zult slaan Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:22

En ik vind de laatste foto het mooist Lachen Al krijg ik er wel tranen van in mijn ogen, en waarom weet ik niet Nagelbijten / Gniffelen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:32

ahh splash Ach gut

@Yellowfish, zoals de rest zegt, eigenlijk staan alle pruiken jou goed!! Sowieso vind ik je een leuke meid om te zien, met of zonder haar Lovers

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:44

Alle pruiken staan je echt super! Pling
Vooral de eerst, daarbij word jou mooie hoofd geacentueerd, echt waar.
Of je nou wel of geen haar hebt; je ziet er mooi uit. Ja
Ik wens je nog ontzettend veel sterkte.
Petje af voor je doorzettingsvermorgen! OK dan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:46

ik vind je echt zo dapper
en eigenlijk ook wel erg avontuurlijk, je wilt alles zelf ervaren en meemaken, en niet leunen op de ervaringen van anderen

ik moet zeggen dat je erg leuke pruiken hebt, ze staan je allemaal erg goed, ik vid zelf de eerste erg leuk staan
maar ook zonder pruik mag je er best wezen
vraagje, zijn dat wel eigen wenkbrouwen? moet bij de fotos denken aan het boek wat ik net uit heb: het meisje met de negen pruiken van Sophie van der stap

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:50

meid super veel ontzag voor je, hopelijk vliegen de 6 weken om, en al die koppies met andere modelletjes en kleur staan je goed, al vind ik zelf de eerste het leukste, toi toi toi