Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:15

Hier is het nu weer koud en nog steeds groen!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:16

Hier ligt nog steeds een dik pak maar het smelt wel.
De straten zijn echt prut, het dooit niet hard genoeg en de sneeuw die wel gedooid is kan geen kant op, waardoor er allemaal water ligt tussen die sporen.

Glad, glad en nog eens glad!

rowo

Re: Wat een noodweer!! Hoe is het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:26

meiske16 schreef:
rowo schreef:
Ik woon in het oosten des land... Echt een RAMP!!

Uren zonder stroom gezeten (dus ook geen verwarming), nu is het er weer, maar 60% hier in de omgeving zit nog steeds zonder (onderhand bijna 24 uur)... 5,5 uur erover gedaan om thuis te komen (duurt normaal een kwartier).. allemaal hoogspanningskabels geknapt, bomen om gevallen en nu op sommige plekken dikke 20-30 cm sneeuw..

K heb ook medelijden met mn paardjes.. ze snappen er niks van dat ze zo lang binnen staan en gisteravond in het donker moestenw orden gevoerd. Vandaag mar heel ff snel naar buiten doen, kunnen ze ff benen strekken en dan maar weer naar binnen doen. T is nie anders...

Maar goed, nu hebben we dit ook weer eens meegemaakt he!!

Heb je mijn fotos al gezien...

Jah k heb ze ff bekeken. Zo ziet er bij ons ook uit. In de weilanden ligt wel 40 cm, onze pony ging er ongeveer tot zn knieen in.

K vind het wel ff leuk, maar van mij hoeft het niet meer zo lang te duren. en het zou hier in het oosten ook 5 graden gaan vriezen vann8, nou dat wordt nog leuk zeg!!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:29

Heeft er iemand eigenlijk post gekregen vandaag? Ik verwacht iets belangrijks, maar ik vrees dat ik dan lang kan wachten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:31

nee, hier geeen post en geen krant. Gaat ook moeilijk: zonder stroom kunnen ze natuurlijk geen kranten drukken

Eigenlijk best dom: k weet toch zeker dat ze zeiden dat er af en toe en paar buien natte sneeuw zouden komen gisteren. Nou wat je natte sneeuw noemt

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:33

De krant (Volkskrant) was er vanochtend wel

TessB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:35

Hier is vanacht / gisteravond ook best veel sneeuw weer bijgevallen! Nu sneeuwt het ook weer..
Hier is de krant ook gewoon gekomen, alleen beetje nat

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:39

Hier in Zuid-Limburg ligt nu ook een pak sneeuw! Ik vind het super en mn paardjes hebben ook veel sneeuwpret!
* heb meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt en mn paardjes op de foto gezet!*

Maar ik kan me voorstellen dat als je een heel eind moet rijden dat het dan minder prettig is als er zoveel sneeuw ligt, of als de stroom uitgevallen is, of als je de hele nacht (!) in de file hebt gestaan in verband met het weer....

We hebben ook nog geen post gekregen vandaag, wel een pak met reclamefoldertjes... Maar wat niet is, kan nog komen....?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:40

Het weer is hier nu op zich goed, maar de wegen zijn één al gladde sneeuw en blubberzooi. Gaat leuk worden als dat vanavond aanvriesd... Verder rijden er geen treinen in Zeeland en word afgeraden om de (snel)weg + parallel wegen op te gaan ivm op (een) breken staande hoogspanningskabel(s). Nummer 1 brak gisteravond boven de snelweg af (en toen was 't donker!), de ander staat op breken. En als die breekt zitten grote delen van Zeeland zonder stroom!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:42

Een gedeelte van zeeland zit toch al zonder stroom??

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:46

Justy schreef:
Heeft er iemand eigenlijk post gekregen vandaag? Ik verwacht iets belangrijks, maar ik vrees dat ik dan lang kan wachten

Ik heb hier vanmorgen wel een postbode gezien

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:48

Ik kan er gewoon ECHT niet bij dat het bij jullie allemaal zo'n k*t weer is!!

Het is hier vandaag wel wat bewolkt en het waait nu wel een beetje, maar gister hadden we hier zon en totaal geen wind
Heb nog geen regen of sneeuwvlok gezien
Laatst bijgewerkt door renate85 op 26-11-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:51

rowo schreef:

Ik geloof dat Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) nog zonder stroom zit. Waar ik woon viel gisteravond de stroom uit toen kabel nr 1 brak en toen namen de resterende kabels 't over. Momenteel wordt eraan gewerkt om de andere kabels niet te doen breken. Ik las net wel dat áls die kabels de geest geven, dat dan de kerncentrale inspringt. De schade kan dan nog enigszins worden beperkt. Ik zie wel, maar houd nu wel kaarsen bij de hand.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:56

nou hier in Friesland zijn de eerste vlokjes ook gevallen hoor

gisteren was het hier net zomer, maar dan beetje kouder

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:57

Cathelijne schreef:
rowo schreef:

Ik geloof dat Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) nog zonder stroom zit. Waar ik woon viel gisteravond de stroom uit toen kabel nr 1 brak en toen namen de resterende kabels 't over. Momenteel wordt eraan gewerkt om de andere kabels niet te doen breken. Ik las net wel dat áls die kabels de geest geven, dat dan de kerncentrale inspringt. De schade kan dan nog enigszins worden beperkt. Ik zie wel, maar houd nu wel kaarsen bij de hand.

Kaarsen jah, die kunnen dan wel goeed van pas komen. Wij hier kunnen er over mee praten.

Nog steeds zit de 60% van Haaksbergen eo zonder stroom... Wij nie meer (k woon buitenaf) gelukkig.. Het gaat hier waarschijnlijk nog tot 6 uuur vnvd duren, misschien nog wel langer

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:59

Wat balen zeg dat iedereen zowat zonder stroom zit! Dan zal die vriendin van mij uit haaksbergen ook wel zonder zitten. Ze is nog niet online geweest vandaag!

Ik ga zo weg, normaal fiets ik er 5 min over maar nu ga ik lopen. Ik doe de snowboots aan van moeders. Heeft ze ooit eens gekocht voor 3 gulden ofzo. Echt super dingen! Tenminste met vers sneeuw, nu kan er nog wel vochtig worden. Neem extra paar sokken en de werkschoenen mee, en dan maar eens kijken wat voor chaos het bij de AH is.

Zal wel mee vallen. Ben benieuwd hoe leeg de vakken zijn, al is de vrachtwagen wel aangekomen? Anyway ik ben pleitte! Vanavond laat ik nog wel even wat horen over de winkel betreft. Kijken of ik de klanten op 6 handen kan tellen!

Sterkte iedereen!

Kana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:01

Gisteren moest ik naar huis lopen van school, door de sneeuw.

11 kilometer....
Fietsen GING gewoon niet! Het sneeuwde zo ondzettend hard! En daarbij waren we lopend sneller dan alle auto's

Ik werk in de c100 is 3 kilometer, fiets ik meestal heel snel even. heb kwartier gewoon gelopen. Heb de fiets gewoon thuis gelaten. later bleek dat iedereen kwam lopen (mijn collegas dan)
Vracht was niet aangekomen in de winkel. Hadden ze gebeld en toen verwachtten ze de vracht rond half 1 middernacht. Vracht zat vast in de sneeuw en verkeer. Dus iedereen naar huis. Vanmorgen om 5 uur opgestaan. kwart voor 6 naar de c100 lopen.. Vracht dan inpakken. En het sneeuwde nog steeds...

Sneeuw wat ergens ligt en wat niemand heeft aangeraakt is 25 cm... Op straat kun je schaatsen ... En het blijft maar sneeuwen....

Mijn moeder kan vanavond niet werken. Ze moet naar Duitsland met de auto. En ze moet dan op wegen rijden die best wel afgelegen zijn. En dat KAN gewoon niet.. Daar word niet gestooid.

Stroommasten waren omgevallen. 2 grote eiken, Liggen hier voor op straat. Telefoon deed het een tijdje niet. dankzijgod hebben wij nog stroom en gas enzo :X

Wij moeten nog boodschappen doen. Er is niks in huis
Pa en Ma gaan zo lopend naar AH.

Als je binnen zit dan is het wel een HEEL mooi gezicht al dat sneeuw.
Straat staat ook vol met de grootste sneeuwpoppen die ik ooit heb gezien!!! Echt prachtig al die kleuters die verdrinken in dat hoge sneeuw

Als het maandag nog steeds zo is, Dan kan ik niet naar school. Heb er 2 uur over gedaan om naar huis te lopen. E ik ga niet om 6 uur vertrekken En mijn pap kan me niet brengen, Moet werken. En fietsen gaat dan ook niet als het zo is als nu...

Maar we zien wel

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:04

Inmiddels sneeuwt het hier in Apeldoorn en omgeving weer niet tekort, echt erg

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:05

Nooit ged8 dat we dit in ons twente-landje nog mee zouden maken

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:05

Cathelijne schreef:
rowo schreef:

Ja klopt, Hulst zit nog steeds zonder stroom. M'n ouders wonen daar en zitten sinds 11 uur gisteravond zonder stroom. Waarschijnlijk is daar morgenochtend pas weer stroom.
Ik heb nu m'n zusje in huis, want het is ijskoud bij mn ouders thuis.
Je gaat je dan pas realiseren voor hoeveel dingen je stroom gebruikt.
Koelkast, vriezer. In de meeste supermarkten konden ze alle diepvies en koelartikelen weggooien.
Ik ben blij dat ik nog gewoon stroom heb.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:07

En hier nog steeds geen vlokje sneeuw gezien...
Zon schijnt, het is wel vrij koud maar verder mooi weer.
Oke het is hier tenminste geen chaos, maar toch heb ik liever sneeuw...
Vreemd hoor dat het in het Oosten en Zuiden zo sneeuwt enzo..En dat in zo'n mini landje.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:11

Hier is het ook net weer begonnen met sneeuwen en niet zo'n beetje!!
afwachten hoe het vandaag en vanavond verder gaat he.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:11

het sneeuwt hier nu weer heel hard

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:13

geral schreef:
Inmiddels sneeuwt het hier in Apeldoorn en omgeving weer niet tekort, echt erg

jup, gaat echt hartstikke hard hier... Ik zou vanavond nog uitgaan maar geen idee of dat nog gaat lukken!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 15:14

Hier is het heel de dag heerlijk weer geweest. Zonnetje en zowat windstil!
Het begint inmiddels al weer erg te betrekken, dus hoop zo nog gauw even te kunnen rijden!
Hoe is het eigenlijk met jullie buitenbakken?