Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:00

ik vind het echt de verkeerde kant op gaan met Nederland
je wordt hier gvd (sorry Bloos ) doodgeschoten/gestoken/whatever als je je mening uit!! Waar gaat het naartoe met Nederland?
En ik weet even niet meer wie het al had gezegd, maar het komt bij mij ook vaak op als je hoort dat er iemand is doodgestoken of iets, dat het een buitenlander is.. En dat is niet bewust dat ik zo denk, het gaat vanzelf. Denk dat dat komt omdat het gewoon vaak gebeurt, en vaak in het nieuws is. Sorry, ik ben niet rasistisch ofzo (ben zelf ook niet 100% NL) en heb ook zeker niet een hekel aan alle buitenlanders of iets, maar het zijn meestal van die groepjes bepaalde jongeren (vaak marokkanen, al wil ik niet dat je je aangesproken voelt als je ook een marokkaanse bent, niet mijn bedoeling, ik bedoel dus ook de bepaalde groepjes!) het verzieken voor de andere mensen uit hun cultuur.
En idd, ze moeten hier strenger worden met straffen. Voor iedereen. Als je iemand vermoord? Levenslang? Jah hallo dat is hier 25 jaar ofzo? Ik vind, levenslang = levenslang, letterlijk! Heeft iemand een meisje verkracht? Achjoh 6 jaar en daarna loopt ie weer vrolijk rond. Bij goed gedrag al na 4 jaar ofzo. Ze mogen echt een stuk strenger worden met vooral de zware misdaden.

Zo heel verhaal Tong uitsteken Maar ik moest het even kwijt Bloos

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:01

Ik heb er geen woorden voor, wat er nu gebeurt is. Ik vraag me af of het met politiek te maken heeft of echt het uiten van een mening.
In ieder geval keur ik het af, het geweld mag geen vlucht zijn naar een oplossing. Zo'n moord met zoveel getuigen.. Ik kreeg kippenvel toen ik het hoorde.
Maar wat van Nederland? Hoe lang moet het nog duren en hoeveel van dit soort daden moeten er nog komen eer dat er eens daden gesteld worden in Nederland. We zijn gewoon 'soft' in Nederland.
Nu Theo, wie is de volgende?
Vandaag hoorde ik heel veel keren op de radio het liedje van de manic Street Preachers, If you tolerate this, you're children will be next.
Ik ben daar inderdaad bang voor.
Maar in ieder geval heb ik toestemming om het nummer online te zetten, is te downloaden HIER

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:01

Hoeveel moeten er nog gaan... Scheve mond

Verschrikkelijk..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:02

Kusia"]
Maar eigenlijk heeft 911 helemaal geen betekenis voor Nederland.
[/quote]

Nog niet... >;)
Over 100 jaar is het wel een makkelijk ezelsbruggetje met geschiedenis...
Als de mensheid zichzelf dan nog niet om zeep heeft geholpen...

[quote="Kusia schreef:
We zijn verschillende mensen met ieder een andere mening. Gelukkig maar ook, want anders zou de wereld er zwart-wit uit zien. Helaas aan de andere kant, want door de verschillende meningen is er een bijzonder man een verloren gegaan.

Dat komt niet door de verschillende meningen, maar door een gebrek aan respect voor elkaars mening.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:03

En wanneer zal Geert Wilders aan de beurt zijn? Scheve mond

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:05

Annelou schreef:
En wanneer zal Geert Wilders aan de beurt zijn? Scheve mond

gaat ook niet lang meer duren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:06

Verow schreef:
Levenslang? Jah hallo dat is hier 25 jaar ofzo?
Levenslang is bij de wet 13 jaar. Blijkbaar was degene die dit verzonnen heeft met zijn gedachten bij zijn hond of zo Verward

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:08

Fitzroy schreef:
Wat ik erg vind in dit topic is dat nog steeds allerlei mensen deze vreselijke daad proberen goed te praten en het nog gek vinden dat je een hekel krijgt aan extremisten.
Laten we nu niet doen alsof alle moslims lieverdjes zijn.
Iedere dag is er wel weer een zelfmoordaanslag in Irak of Israel, een teken dat het bij het moslimgeloof hoort om de martelaar uit te hangen en een dode meer of minder je niets uit maakt.

Ik heb het grootste gedeelte van dit topic niet gelezen, maar vind idd dat deze daad op geen enkele manier goedgepraat kan worden!

En de extremistische moslims zijn ook zeker geen lieverdjes, maar ik vind dat er aan de andere kant ook te vaak gegeneraliseerd wordt wat betreft moslims, het grootste deel is helemaal niet zo gewelddadig en die verafschuwen dit soort daden ook!

prana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:08

Wij hebben dit alles aan mijn zoon van 8 uit proberen te leggen. Ook onze angst voor wraakacties. Mijn vriend is nl. marrrokaan. ( geen moslim ) en probeer dan maar eens uit te leggen hoe zwart wit mensen kunnen denken. Het maakt me heel bang!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:10

ik ben echt bang dat dit nog wel een stapje verder kan gaan.
vaak kan het deze mensen niets schelen wat voor straf ze boven het hoofd hangt zolang hun daad maar goed verricht wordt.
Kijk maar naar andere landen, daar blazen ze zichzelf ook gewoon op op een station.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:10

welke kant gaat dit op met nederland??
geef je je mening, iemand is het er niet mee eens, en dan word je dus maar neergeknalt??

welke kant moet dat op...

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:11

Iig de verkeerde

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:15

wilders moet idd ook uitkijken!
hij zei al op tv, dat ook hij bang was. maar ook dat hij zich hiervoor niet zou inhouden met voor z'n mening uitkomen enzo.

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:16

Dior schreef:
Iig de verkeerde

idd Boos!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:19

ik vind dit dus echt te ziek voor woorden wat er vandaag gebeurt is. vrije meningsuiting ?! ammahoela. waar is het respect gebleven?

wat ik verder ook erg vind, is dat ik aan mezelf merk dat ik zoiets krijg van: ja hoor weer een buitenlander. ik vind dat echt jammer. alle goede moeten het bezuren omdat er nu weer eentje het niet kan snappen dat je een mening mag hebben en dan maar gaat schieten.

verder vind ik ook dat de nederlandse straffen veelste laag zijn. die dader heeft dus al vaker gewelddilicten gepleegt. imo moet er veel harder opgegtreden worden tegen zulke lui.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:21

ik boos en droef hiervan, heb even niet meer zinnige woorden dan dit...

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:21

capopjekop OK dan!

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:24

Theo van Gogh mag alles zeggen wat hij wil!

Amehn Vork (Zei zo'n man net op tv Vork)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:27

idd zulke mensen als hij moet je hebben. hij kwam toch maar mooi op voor moslimvrouwen. zijn toch maar weinig andere bn 'ers die je dat ziet doen. ik heb respect voor zo'n iemand dat hij zo voor zijn mening durft uit te komen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:31

Ik denk dat nederland al lang niet meer tolerant is, dat merken we wel aan de mening die iedereen ongeveer heeft over ons strafrecht. Je hoort van alle kanten dat iedereen vind dat criminelen te lage straffen krijgen.
De enige die zich nog tolerant opstelt is de overheid omdat die gewoon niet luisteren naar de mensen.

Daarnaast ben ik ik nu echt heel erg bang voor de marrokaanse gemeenschap. Die worden er nu weer op aangekeken. Terwijl zij er niets aan kunnen doen. Er zitten overal wel rotte appels tussen. De koran is op zich niet slecht, maar er zijn gewoon van die idioten die het verkeerd interpreteren.
Zoals frank boeien zingt: denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart/wit, maar in de kleur van je hart!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:31

Verbijsterend.
Hoe ver gaan we het in Nederland nog laten komen?
Hoe veel mensen moeten er nog sterven voor hun mening?
Wanneer wordt de politiek eens wakker?
Bestaat er nog respect in Nederland?

Ik vond Theo een prachtige vent, juist omdat hij zich door niets en niemand liet vertellen wat hij mocht doen.

Ik wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte toe met het verwerken van dit grote verlies.

Wat dan echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, was de jongen die straks op het NOS journaal geïnterviewd werd.
Hij zei:
"Ik ben het er mee eens wat er vandaag gebeurd is.
Je moet vuur met vuur bestrijden, en wij hebben he, verbrand."
Misselijk

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:33

is ook wel, maar helaas hoor je meer over de rotte appels dan de goeie. en bij zo'n kwesti waar veel emotie bij komt kijken, zullen mensen toch snel een zondebok zoeken.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:35

Ja helaas wel en dat vind ik dan weer zo zonde voor de mensen die ik ken die er zo hard voor werken om hier een goed bestaan op te bouwen. Echt die zijn er ook, maar een hele hoop mensen zijn gewoon te blind om dat ook te zien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:35

Tuurlijk hoor je meer over de rotte appels.
Maar dit is toch niet normaal?
In wat voor klimaat gaan we leven als iedereen maar mensen dood gaat steken/schieten die iets zeggen waar je het niet mee eens bent?
Kom op zeg, zo wil ik niet leven.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 22:36

Sorry hoor maar het gaat hier ook weer zo super in Nederlands