Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:55

Maar wel goed blijven nadenken, msisschien zit de hele familie ondertussen wel in hetzelfde schuitje, en zitten ze allemaal bij die sekte, dat kan levensgevaarlijk zijn!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:56

Aanvulling op Leentje, mbt de paspoorttruc... Ik denk niet dat haar vader achterlijk is, integendeel. Buiten dat zal hij de suggesties mbt vernietiging van het paspoort zeker gelezen hebben.

Toen ik nog met mijn ouders meeging op vakantie hadden zij alle paspoorten op zak. Ik kan me niet voorstellen dat haar vader haar paspoort uit handen gegeven heeft.

Lielle

heel veel sterkte iedereen hier, ik moet echt weg.

chip

Hebben jullie al gedacht aan haar huisarts, die weet misschien wie haar voogd is in geval van nood en waar die te bereiken is .

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:57

Huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus hij zal ons geen gegevens verstrekken. Wat hij misschien wel kan doen is zelf contact opnemen met de voogd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:57

Feit blijft wel dat dit meisje op 12-jarige leeftijd haar moeder is verloren en dat haar vader lid is van een 'sekte'. Oke, ze heeft de puberleeftijd, maar ik kan me voorstellen dat bovenstaande dingen er juist dan goed in hakken. Er zullen meer waarheden zijn dan alleen die van Lotte, maar ik kan me goed vinden in de reactie van ArwenLune. De buitenwereld merkt niets en ziet alleen een opstandige puber. Maar wat gaat er nou echt in die puber om? Heeft iemand zich daar al eens echt mee bezig gehouden?

Misschien is het goed dat er nu eens echt iets boven water komt. Dan kan dat gezin worden geholpen. Want het mag duidelijk zijn dat er wel degelijk iets niet in de haak is, of dat nou bij Lotte ligt, bij haar vader of bij wie dan ook.

En ik zou een dik uur geleden al weg zijn, ben nu echt weg. Succes!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:00

Bart,

Ik herhaal nogmaals dat jouw mening jouw mening is. Jouw perceptie van zaken is niet anders dan die van een ander, ook al heb jij Bokt opgezet. Jij wordt niet verstandiger dan iemand anders doordat je Bokt beheert.

Als jij via via de andere kant hebt gehoord dan zou het toch erg prettig zijn als je daar iets meer over zou vertellen. Nu moeten we afgaan op jouw mening en daar heb ik moeite mee. Niet omdat het jouw mening is, maar omdat het de mening van 1 persoon is.

Er zijn een aantal feiten waarvan ik het belangrijkste vind dat :
- Lotte wilde niet mee
- Lotte heeft midden in de nacht Nathalie gebeld
- De vader van Lotte heeft hele rare dingen tegen de vader van Nathalie gezegd en liet dus op dat moment zijn masker vallen

Als jij met iemand hebt gesproken die met de zeer goed acterende vader van Lotte contact heeft, dan zegt me dat niet zoveel.

Kun je iets duidelijker zijn.

Is btw echt niet persoonlijk op jou gericht hoor.

Ann

Ik weet dat iedereen oprechte bedoelingen heeft maar het is echt verstandiger om de tante de gelegenheid te geven alles te regelen...

Een actie is zo op touw gezet, als dat nodig mocht zijn.
Laatst bijgewerkt door Ann op 04-06-04 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DominiqueDG

Is er al iemand die aan telefoonnummers van vriendinnen heeft kunnen komen of contact met de school? De school en familie van Lotte zijn op dit moment de enige die de 'zaak' weer op touw kunnen zetten.

Faas

Kan iemand mij misschien een samenvatting geven? Zit op mijn werk en lees schokkende dingen. Voordat ik voorbarige conclusies trek. Wat is er allemaal gebeurd????

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:02

Ann schreef:
Ik weet dat iedereen oprechte bedoelingen heeft maar het is echt verstandiger om de tante de gelegenheid te geven alles te regelen...

Graag, maar hoe bereiken we die?

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:03

Charos"]
[quote="sjokkemeule"][quote="Sypheron schreef:
Sorry dat ik even pauze neem maar ik heb verder niets te eten bij Scheve mond

Ga eten man, ga ik ook zo doen, ik rammel ook. We zijn goed bezig met zijn allen. Zo doorgaan mensen, en ik had nog een idee, als ELKE bokkert nu es 2,50 euro geeft, kopen we pony van Lotte terug als welkomskado !!!!
[/quote]

Lijkt me een super idee, 2,50 kan iedereen wel missen. Weet iemand toevallig waar Jamy steeds en wat de vraagprijs is (daar wil ik wel even over bellen/mailen als iemand mij telefoonnr + mailadres geeft)

Misschien lopen we nu te hard van stapel eerst Lotte terug dan Jamy
[/quote]

Skatie en ik hebben haar hier al over Ge-pd gister!!
(pony terugkopen/inzamelingsactie!)
of ze dat wel wilde ivm haar vader!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:03

Ik heb Nath net gevraagd of ze al contact opgenomen had met Lotte's buren, wellicht weten die wie de tante is. Kan me overigens ook niet voorstellen dat die vannacht niets meegekregen hebben...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:04

Nogmaals, ik zeg niet dat er niets moet gebeuren, ik zeg alleen dat we heel voorzichtig moeten zijn met de publiciteit zoeken. We kennen alleen het (gekleurde) verhaal van Lotte. Daarvan is ongetwijfeld een groot deel van waar maar het blijft maar een kant van het verhaal. Met (eenzijdige) media aandacht is heel wat kapot te maken helaas en we schieten sowieso weinig op met die media aandacht. Ik denk echt dat het verstandig is voorlopig te focussen op die tante en contact krijgen met Lotte zelf. Over dat contact met 'de andere kant van het verhaal' kan ik helaas niet veel kwijt, erg jammer aangezien dat redelijk wat duidelijkheid zou kunnen scheppen IMO. Maar het is iig geen instantie die alleen het verhaal van de vader van Lotte heeft gesproken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:04

Manon 2"]
[quote="Ann schreef:

[/quote]

Naar wat ik gehoord heb, is die inmiddels al op de hoogte, als iedereen nu even rustig aan doet...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:05

Manon 2 schreef:
- De vader van Lotte heeft hele rare dingen tegen de vader van Nathalie gezegd en liet dus op dat moment zijn masker vallen.

In feite is de vader van Nathalie dus direct getuige geweest van de andere kant van Lottes vader. Ik heb het absoluut niet op sektes en sekteleden, had ooit een jongen in de klas wiens moeder ineens bij de Jehova's zat. Mijn maag draait nog om als ik aan zijn verhalen denk.

Jongens, laat die pony nou even. Dat is op dit moment van totaal ondergeschikt belang.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:06

Fasel: Lotte is vannacht toch meegegaan met haar vader, ze heeft huilend en schreeuwend naar Nathalie gebeld midden in de nacht.
Politie heeft een kijkje genomen en heeft besloten dat Lotte met vader mee moest gaan. Ze zijn waarschijnlijk om 6.55u op het vliegtuig richting Parijs gestapt. Vanaf daar is het mogelijk dat zij OF naar de oom in Brazilië zijn gegaan, OF in Frankrijk zijn voor een cursus van Omnicum.
Verschillende bokkers hebben actie ondernomen. Er is een persbericht geschreven, die nog niet de deur uit is. Sjokkemeule heeft ook contact gehad met diverse instanties, er wordt nog steeds gebeld en geSMS't naar Lotte's mobieltje. Men is bezorgd en we zijn aan het kijken wat in dit geval het verstandigste is om te doen.

Jola

Dus: 1ste aktie: De tante vinden!!

Hoe kunnen we dat doen?
Buren kontakten en vragen om gegevens?

Edit: ik lees net dat de tante al op de hoogte is.
Laatst bijgewerkt door Jola op 04-06-04 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Ann"]
[quote="Manon 2"][quote="Ann schreef:

[/quote]

Naar wat ik gehoord heb, is die inmiddels al op de hoogte, als iedereen nu even rustig aan doet...
[/quote]
Echt waar?

chip

Is het toch niet een idee om de huisarts te benaderen en zien wat hij kan doen, bv idd zelf kontakt opnemen ?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:07

Ann, wie heeft haar dan op de hoogte gebracht? Ik heb nergens iets gelezen daarover?

En ik ga met Karin mee mbt die pony, heb biepp ook al een pb gestuurd...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:07

chip schreef:
Is het toch niet een idee om de huisarts te benaderen en zien wat hij kan doen, bv idd zelf kontakt opnemen ?

Wat kan zo'n huisarts nou doen. Verward

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:08

Fasel schreef:
Kan iemand mij misschien een samenvatting geven? Zit op mijn werk en lees schokkende dingen. Voordat ik voorbarige conclusies trek. Wat is er allemaal gebeurd????

Lotte is vannacht toch met haar vader meegegaan, voor zover we weten naar Brazilie. Lotte heeft midden in de nacht Nathalie in paniek opgebeld. De vader van Lotte heeft toen de vader van Nathalie aan de telefoon gehad en heeft gezegd dat Lotte gek geworden was en alleen in Brazilie weer met beide benen op de grond kan komen. Op de achtergrond hoorde de vader van Nathalie Lotte om hulp roepen. Ze hebben 112 gebeld, maar de politie kon/wilde niks doen. Lotte is onder toeziend oog van de politie in de auto naar Schiphol gestapt.

Diverse bokkers hebben contact met allerlei instanties gehad om erachter te komen waar Lotte is en of het goed met haar gaat. Het is belangrijk om de tante van Lotte te traceren, die zou weleens voogd kunnen zijn en kan haar dus opeisen. Zie ook dit topic: [AM] Aktiepunten Jamy/Lotte

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:09

Het enige wat ie kan doen is melding maken bij de Kinderbescherming, en daar schieten zowel wij als Lotte geen fluit mee op...

Mercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:10

Ik heb net gebeld. De denkbeelden die de man aanhangt komen niet van stichting omnicum.
Absolute vrijlating staat daar hoog in het vaandel. Geen enkele vorm van dwang. Alles uit vrije wil en vrije keus.
Ook het verhaal van die ziel afpakken is iets wat niet bij de denkbeelden past. Wel kan het zo zijn dat Lotte een bepaalde dosis negatieve energie heeft die ze uitstraalt.
Zolang de man zich dus aan de denkbeelden van de stichting houdt hoeven we voor Lotte's veiligheid niet te vrezen.
Maar... soms komt het voor dat labiele mensen door slaan en er allerlei vreemde denkbeelden op na gaan houden.

(niet mijn idee maar ik quote)