Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 21:19

Het gaat weer zo slecht met eten. Op school eet ik redelijk, maar ik heb de afgelopen week bijna geen enkele keer echt avondeten gehad omdat ik gewoon niks kan hebben qua textuur, alles valt slecht. En ik heb geen hongergevoel (komt niet door mijn medicatie, had het daarvoor ook al nooit echt), dus het is vaak al dat ik mijzelf eraan moet herinneren om te eten.
Hopelijk gaat het na de kerstvakantie weer beter, want ik ben vrij zeker dat dit mentaal zit

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 21:27

Zie ik ineens tijdens afwassen een pus bult op mijn pols zitten. Hoe kom ik hier nu weer aan. :?

Stom lijf rug is ook vervelend met hoge hartslag erbij.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 21:42

Marcella schreef:
Zie ik ineens tijdens afwassen een pus bult op mijn pols zitten. Hoe kom ik hier nu weer aan. :?

Stom lijf rug is ook vervelend met hoge hartslag erbij.

Goh, waar zou die ontstekingswaarden nou toch vandaan komen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:01

Volgens mij is gewoon mijn hele lijf een en al ontsteking. :+ :')

Niet zonder reden dat ik getest wordt op auto immuunziekte. :)*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:03

fleurtjeuh gefeliciteerd met je baan!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:15

Van harte gefeliciteerd Fleurtjuh! *\o/* *\o/*

Sterkte polaraize ik merk ook dat het voor ons dochter deze periode extra lastig is om te eten..kan niet tegen de prikkels structuren van wat eerst wel ging

Ik ben echt blauw na gisteren...
Zoontje heeft niks geen enkele blauwe plek o.i.d gelukkig...
Ik ben vandaag gewoon koortsig geweest van de pijn..
Hoop dat het wat af gaat zakken

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:19

Jij ook sterkte Froukje

Ik denk idd dat het een combinatie is van de winterperiode en wat mentaals omdat we een heel vrij en onregelmatig rooster hebben deze periode op de opleiding. Geef mij maar 5 dagen in de week 9-16, dan weet ik in ieder geval waar ik elke dag aan toe ben. En misschien wat lichamelijke dingen. Maar ach wanneer eens niet :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:19

Afbeelding
Zal hiermee wel te maken hebben. Mijn lijf is gewoon 1 grote puist. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 23:38

Ik lig in bed en opeens klimt Jozi onder de dekens vandaan en begint boos naar de deur van m’n slaapkamer (naar buiten) te staren.

Maar dan niet blaffen maar eng staren. En ik had m’n koptelefoon op dus ik hoorde niet wat er was. Ik ben weer klaarwakker. :+

Na even luisteren ben ik het wel met hem eens dat om 23:30 je container aan de weg zetten wel verdacht is. :j

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 00:13

Wat ik vanavond meegemaakt heb.
Ik woon aan een rustig pleintje met parkeerplaatsen.

Er reed een auto die ik niet kende, ik was op pizza aan het wachten. Maar er waren dus 2 auto's, nou ineens werd er bij de ene vanalles uit de auto gehaald en een vechtpartij volgde (3 vs 1). Ik dus vanaf mijn raam op 2 hoog schreeuwen als een gek dat ze moesten stoppen, niks werkte iig. Vechten op de motorkap van 1 van mijn buren, ga maar door. Ene auto stapte de 3 mannen in en reden weg, knallend tegen een hek aan en met piepende bandjes weg. Vervolgens roept die ene kerel naar me: Mevrouw ik ben gestoken. Ik uiteraard 112 gebeld,gestoken kerel weggereden ook. Politie kwam met zwaailichten aangereden, filmpjes laten zien. "We kunnen hier niks meer mee helaas". Niet gevraagd om de filmpjes niks... Is ook geen bloed aangetroffen of iets maar vind het wel gek dat ze verder NIKS kunnen.

Ben normaal cool calm en collected in situaties maar dit vond ik wel echt ff heftig, stond als een gek te shaken :')
Moest ik ook nog de voordeur in de gaten houden met de politie erbij voor de pizza, hij vroeg nog of ze op tijd waren :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 00:47

Zo jakkes dat is heftig zeg, ben benieuwd of je daar nog wat van hoort! Ik hoop voor je dat je kan slapen straks

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 00:50

Vind het vooral erg dat dit rond half 7 was. Hier wonen ook gewoon gezinnen, je zou maar net thuis komen en je auto neer willen zetten...
Heb even aan andere buren gevraagd of nog beelden van hun Ring naar de politie kunnen sturen.
Politie was er binnen 6 minuten en hoorde ook nog andere sirenes in de verte maar hoop dat ze toch gevonden zijn...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 00:59

Naar idee is dat he, sowieso vind ik het extra heftig wanneer ze anderen (lees, onschuldigen) erbij betrekken. Wat je zegt, je zou ze maar tegen komen terwijl je daar rijdt, of net met kinderen daar bent.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 01:02

Wow schrikken Snoralye! Beetje bijgekomen?

------

Net aan mezelf geërgerd om de keuzes die ik soms maak.

Kom net thuis van het naar huis fietsen vanuit de stad naar het dorp verderop. Hartslag van 180 en 112 al ingetoetst op m'n telefoon... waarom kies ik nou nooit de (langere) verlichte route?

Afbeelding
Kwam vanuit boven in beeld gefietst. Daar loopt het fietspad (met een berm/bomen er tussen) langs de weg, maar is er al geen straat verlichting meer en geen huizen. Daar kwam een andere fietser met onwijs fel licht een stukje achter mij fietsen en bleef daar hangen, het licht leek op zo een felle lamp van een fatebike. Fatbikes in het donker tegen komen op een heel rustig stuk vind ik na alle nieuwsberichten uit de buurt al niet heel fijn meer.
Sla toch maar af het duinpad op (pad wat naar beneden loopt op de foto). 3km onverlichte heuvelachtig klinkerfietspad, dwars door het duin heen met in het midden een punt zonder bereik. Terwijl ik de gekke knik in het pad fiets zie ik dat de felle lamp ook het pad op gaat maar nog steeds een stukje achtermij blijft hangen. Na de knik komt die steeds dichterbij, maar blijft wel achter mij hangen. Voor het eerst voelde ik mij als vrouw alleen echt niet fijn, terwijl ik dit fietspad echt 100de keren heb gefietst in m'n schooltijd (maar niet in m'n eentje dit tijdstip). Zeker met in m'n achterhoofd dat ik een klein stukje verder geen bereik meer heb zat het mij niet lekker.
Voor de zekerheid maar alvast 112 ingetoetst op m'n telefoon en vinger bij de bel knop. Stukje voor het punt zonder bereik maar geroepen dat hij/zij wel mag inhalen. Dacht mocht het toch niet goed zijn dan heb ik nog net wel bereik.

Gelukkig bleek het een vrouw op een elektrische bakfiets te zijn en niet iemand die iets kwaad wilde. Toen ze ingehaald had maar achter haar aangefietst met het idee dat er dan iedergeval iemand in de buurt is.

Volgende keer voor m'n gemoedsrust toch maar de omweg(2km meer) nemen, die door een stuk woonwijk gaat en erna langs de verlichte hoofdweg het dorp in. Met vrienden samen de kortere route snachts is prima, maar alleen is het toch wat minder fijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 02:29

Ik kan niet slapen...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 03:11

Ik kan niet slapen. We zijn een weekendje weg maar het is zo vreselijk warm in deze kamer.. raam staat al wagenwijd open met de ventilator aan. Maar de ventilator maakt een takken herrie en zonder ventilator is er weer teveel herrie van buiten en te warm. Dit wordt een hele hele lange nacht... we zouden 2 nachtjes blijven maar de groeten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 05:48

Snoraly schreef:
Wat ik vanavond meegemaakt heb.
Ik woon aan een rustig pleintje met parkeerplaatsen.

Er reed een auto die ik niet kende, ik was op pizza aan het wachten. Maar er waren dus 2 auto's, nou ineens werd er bij de ene vanalles uit de auto gehaald en een vechtpartij volgde (3 vs 1). Ik dus vanaf mijn raam op 2 hoog schreeuwen als een gek dat ze moesten stoppen, niks werkte iig. Vechten op de motorkap van 1 van mijn buren, ga maar door. Ene auto stapte de 3 mannen in en reden weg, knallend tegen een hek aan en met piepende bandjes weg. Vervolgens roept die ene kerel naar me: Mevrouw ik ben gestoken. Ik uiteraard 112 gebeld,gestoken kerel weggereden ook. Politie kwam met zwaailichten aangereden, filmpjes laten zien. "We kunnen hier niks meer mee helaas". Niet gevraagd om de filmpjes niks... Is ook geen bloed aangetroffen of iets maar vind het wel gek dat ze verder NIKS kunnen.

Ben normaal cool calm en collected in situaties maar dit vond ik wel echt ff heftig, stond als een gek te shaken :')
Moest ik ook nog de voordeur in de gaten houden met de politie erbij voor de pizza, hij vroeg nog of ze op tijd waren :')

Tip voor de volgende keer. Direct bellen bij vechten. En signalement doorgeven.

Weet sta je niet direct bij stil. Zijn geen leuke dingen om mee te maken. :(:)

Hopelijk ben je nog tot rust gekomen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 07:16

fleurtjeuh schreef:
Voor de meelevende mensen

I GOT THE JOB! *\%/* *\%/*

Geweldig, van harte gefeliciteerd! *\o/*

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 08:32

Jeetje Kosseh, kan me voorstellen dat je geen leuk fiets ritje hebt gehad zo.
Hopelijk terug wat rustiger gevoel nu?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 09:54

Nu weet ik ook alweer waarom ik niks op Facebook te koop zet... Al die domme vragen en opmerkingen...
'ik heb geen internetbankieren, kan ik het geld in een envelopje sturen?'
'dat is te ver met m'n scootmobiel'
'is dat in Limburg?'
Ughhhhh

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 09:55

Politie, je het er geen fiets aan. Hoop dat je wel een beetje hebt kunnen slapen vannacht :(:)

Ik ben zo klaar met die winterdepressie. En ik moet allemaal van alles, maar voel me zo vermoeid. Straks nog maar even vitamine D gaan halen. Weer iets op mijn to do-lijstje.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 09:59

kosseh schreef:

------

Kom net thuis van het naar huis fietsen vanuit de stad naar het dorp verderop. Hartslag van 180 en 112 al ingetoetst op m'n telefoon... waarom kies ik nou nooit de (langere) verlichte route?

[ Afbeelding ]
Kwam vanuit boven in beeld gefietst. Daar loopt het fietspad (met een berm/bomen er tussen) langs de weg, maar is er al geen straat verlichting meer en geen huizen. Daar kwam een andere fietser met onwijs fel licht een stukje achter mij fietsen en bleef daar hangen, het licht leek op zo een felle lamp van een fatebike. Fatbikes in het donker tegen komen op een heel rustig stuk vind ik na alle nieuwsberichten uit de buurt al niet heel fijn meer.
Sla toch maar af het duinpad op (pad wat naar beneden loopt op de foto). 3km onverlichte heuvelachtig klinkerfietspad, dwars door het duin heen met in het midden een punt zonder bereik. Terwijl ik de gekke knik in het pad fiets zie ik dat de felle lamp ook het pad op gaat maar nog steeds een stukje achtermij blijft hangen. Na de knik komt die steeds dichterbij, maar blijft wel achter mij hangen. Voor het eerst voelde ik mij als vrouw alleen echt niet fijn, terwijl ik dit fietspad echt 100de keren heb gefietst in m'n schooltijd (maar niet in m'n eentje dit tijdstip). Zeker met in m'n achterhoofd dat ik een klein stukje verder geen bereik meer heb zat het mij niet lekker.
Voor de zekerheid maar alvast 112 ingetoetst op m'n telefoon en vinger bij de bel knop. Stukje voor het punt zonder bereik maar geroepen dat hij/zij wel mag inhalen. Dacht mocht het toch niet goed zijn dan heb ik nog net wel bereik.

Gelukkig bleek het een vrouw op een elektrische bakfiets te zijn en niet iemand die iets kwaad wilde. Toen ze ingehaald had maar achter haar aangefietst met het idee dat er dan iedergeval iemand in de buurt is.

Volgende keer voor m'n gemoedsrust toch maar de omweg(2km meer) nemen, die door een stuk woonwijk gaat en erna langs de verlichte hoofdweg het dorp in. Met vrienden samen de kortere route snachts is prima, maar alleen is het toch wat minder fijn.

Snap ook niet waarom ze niet rechtdoor is gegaan maar achter jouw aan.. Krijg je toch de kriebels van.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 10:05

Ik was jullie al kwijt.. nieuw topic dus.

Ik irriteer me aan alles. Paard blijft koliekerig, ik blijf gestresst. Dierenarts wijt het aan wormen. Bloed was goed dus moet probiotica en een zandkuur geven.
Maandag breng ik mest weg en als ik niks in zit dan dump ik hem dinsdag op de kliniek en haal ik hem pas op als ze een diagnose heben.
Ga hier helemaal stuk aan, elke avond stress of hij koliek krijgt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 10:08

Dat m'n hoofd echt meteen van de ergste dingen uitgaat. Zorgen om m'n man momenteel, weinig duidelijkheid nog en ik ga dan echt van 0-100 in m'n hoofd constant |(

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 10:27

Siggislief schreef:
kosseh schreef:

------

[ Afbeelding ]

Snap ook niet waarom ze niet rechtdoor is gegaan maar achter jouw aan.. Krijg je toch de kriebels van.

Vervelend gevoel en eigenlijk te erg voor woorden dat je als vrouw niet alleen op pad kan/wil in de avond… We hebben daarin nog zo’n lange weg te gaan.

Ik denk eigenlijk dat deze mevrouw zich mogelijk net zo ongemakkelijk voelde als jij en dacht: als ik in de buurt van mijn voorgangster blijf voel ik me veiliger.