Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Artimes

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 06:45

Ik kan sinds gisteren weer alleen maar DHL kiezen voor verzending, zo irritant }:0

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 07:03

Ik was juist heel blij met DHL als optie! Die heb ik dan ook gekozen. Maar ik had wel nog andere opties om uit te kiezen. Volgens mij Vinted Go en Mondial Relay.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 07:05

Voor een trui uit België van 5 euro verzendkosten van 10 euro betalen vind ik echt te gek
DHL is prima maar het is gewoon heel irritant om geen keuze te hebben, meestal is het op een gegeven moment wel weer mogelijk om uit andere verzend opties te kiezen maar nu al een dag niet :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 07:26

Ja, dat is wel erg gek met verzendkosten inderdaad. En keuze hebben is altijd fijn!

Mijn boek wordt vandaag al verzonden stuurde ze me net! *\o/*

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:07

Dhl is vanuit België naar een pakketpunt heel duur, ook duurder dan naar je huis.. heel apart.
Vinted go is geen 1,69 meer onder de vijf euro :( ik had goede hoop dat dat zo bleef maar dus toch tijdelijk

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:42

Bellex schreef:
Nav jouw reactie toch een berichtje gestuurd, en dat het helemaal niet bedoeld was om haar op te haasten verder. En ditzelfde speelde hier! Blij dat ik toch bericht heb dank je :)

Fijn dat het nu toch verzonden is *\o/* !

Ik ga vanmiddag mn retour gekomen item ophalen. Ga een vriendin er maar blij mee maken. Vind het nog steeds bijzonder dat je een item van 3 euro gaat retourneren op eigen kosten :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:45

Ik had bijna 60 euro op mijn Vinted portemonnee en vandaag aan 3 artikelen alles weer uitgegeven :+ leuk spelletje vind ik het. Morgen maar weer nieuwe artikelen uploaden _O-

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:00

Floko schreef:
Dhl is vanuit België naar een pakketpunt heel duur, ook duurder dan naar je huis.. heel apart.
Vinted go is geen 1,69 meer onder de vijf euro :( ik had goede hoop dat dat zo bleef maar dus toch tijdelijk

Oh jammer ik wilde nog een bepaald dekentje voor de konijnen kopen, te lang in m'n favorieten laten staan dan. Past mooi in huis maar omdat ze het toch slopen vind ik het stom er geld aan uit te geven, die ene euro korting scheelt nog dan :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:07

Artimes schreef:
Ik kan sinds gisteren weer alleen maar DHL kiezen voor verzending, zo irritant }:0

Had ik ook gister. Dus dan houd het bij mij op. Als Vinted go €2,60 ofzo vaak is en DHL €4,95

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:31

Bij mij liggen de verkopen stil. Iemand tips om het weer een beetje aan te wakkeren?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:37

Komt vanzelf. Het algoritme gooit oude advertenties vanzelf om omhoog. Zo heb ik vorige week 3 items die al 9 maanden te koop stonden ineens verkocht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:28

Hier ook ineens zonder problemen wat oudere items verkocht. Het komt echt met vlagen merk ik. Soms helpt het om een nieuw item erop te zetten of andere foto's te maken en het dan opnieuw te plaatsen.

Hier voor het eerst een verkoper die uitstel van verzending heeft aangevraagd. Verzendbedrijf zit ver weg dus ik begrijp de reden, geen probleem om er wat langer op te moeten wachten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:14

Oude items opnieuw erop zetten werkt ook. Of een artikel met veel favorieten afprijzen, die mensen krijgen daar dan een melding van.
Ik ben bezig met bewijzen aan vinted dat mijn ontvangen product namaak is. Wat een gedoe zeg, ik mag ook geen video sturen en moet dus op de foto zien te bewijzen dat het nep is. Het is overduidelijk, maar in een foto lastig te vangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:17

Wat voor nepartikel is het?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 23:29

Airpods. Dan gaat de goede oude marktplaats quote ''als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.'' Ik ben gewoon zo blond dat ik dacht dat als er een apple sticker opstond dat het wel goed zou zijn :+ Ben niet thuis in elektronica, het is dat ze niet deden wat de apple handleiding zei dat ze zouden doen. Daardoor ben ik eens gaan uitzoeken en toen bleek dat er nog wel meer niet klopte. Gelukkig nog niets bevestigd, ben benieuwd of ze me gelijk geven of niet.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:50

Hallo allemaal,

Hier ook een net begonnen Vinted verkoper.

Heb al aardig wat verkocht, maar nu ben ik toch in dubio.

Heb via Vinted een splinternieuw kieffer hoofdstel verkocht.
a 130,-

Nu zag ik gisteren een bericht op instagram dat er veel oplichting is en dan voornamelijk in Frankrijk.

Je stuurt het product op, ontvanger meldt een probleem, zendt het retour en dan zit er totaal wat anders in.

Nu heb ik iets verkocht aan iemand die in zegt België woont maar haar profiel en taal is Frans.

Weet niet zo goed wat ik moet eigenlijk... € 125,- is een hoop geld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:02

Je kan kijken of er reviews zijn bij de koper, dat is vaak al betrouwbaar en foto’s maken van alles zodat je bewijs hebt.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:17

Er wonen ook Franstalige in België dus dat is niet vreemd. Je kan een filmpje maken als je het product inpakt.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:33

Oke bedankt! *D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 14:53

Ik las ook op insta over de oplichting van vnml Fransen.

Dat ze klacht melden, in gelijk worden gesteld en dat je dat een ander artikel of hetzelfde artikel in slechte staat retour ontvangt.

Ik heb nu toevallig ook een sportlegging opgestuurd naar Frankrijk waarvan de koper aangeeft niks ontvangen te hebben nadat ik heb aangegeven dat het pakket al een paar dagen op het pakketpunt ligt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:00

mama3 maak screenshots van het bewijs dat het op het pakketpunt ligt. Kun je later goed als bewijs nodig hebben. Toevallig via DPD verstuurd? Kan zijn dat de koper idd geen afhaalbericht heeft gehad maar dat het er idd ligt. Ik zou haar aanraden toch even te gaan kijken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 15:20

Heeft hier iemand ook problemen dat er niet uit je Vinted portemonnee kan betalen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:47

Ik heb wat babykleding besteld, maar blijkt een klein gaatje in te zitten. Staat niet in de advertentie vermeld (die staat als heel goed) en op foto nauwelijks te zien. Ik wil hem wel houden en proberen te repareren. Plus moet retour naar Spanje en geen zin in die moeite voor 10 euro. Kan ik het toch melden?

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier gat:

Afbeelding

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:49

Dat is ook nietb epaald een onopvallende plek. Je kunt het melden, een optie die de verkoper kan kiezen is een gedeeltelijke terugbetaling. Je hebt ook niks te verliezen met melden, als de verkoper alleen de optie terugsturen biedt kan je alsnog de bestelling accepteren en de betaling vrijgeven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:14

Ik heb een gedeeltelijke terugbetaling gekregen, vind het prima zo.