Nyaleti schreef:fleurtjeuh schreef:
Een allergie voor de ingrediënten in gellak, biab, acryl en dat soort dingen is mogelijk.
Dit bouw je echter niet zomaar op.
Meestal komt dit door langdurig slecht aanbrengen, laten uitharden op de huid, knoeien, slordig werken en dergelijke.
Biab is niet veiliger of minder veilig dan andere soorten gel. Het gaat om netjes en schoon werken.
De allergie wordt opgebouwd door huidcontact, niet door contact op de nagel (zover mij bekend)
Uiteraard kun je allergisch zijn maar ik bedoel die allergie dat je ook geen kunstheup meer kan krijgen (er was nog meer alleen die kunstheup is blijven hangen). Of bedoel jij dat ook? Dat dat bij alle soorten voor kan komen?
Hoe dat precies zit weet ik niet, dat verhaal heb ik niet gehoord.
Wel over bepaalde acrylaten, vraag me niet welke, die ook bij tandarts behandelingen worden gebruikt.
Ja het kan gebeuren dat je allergisch wordt, maar die kans is klein als je het door een fatsoenlijke professional laat doen. En nog kleiner als je het maar sporadisch laat doen.
chanicha schreef:Nou ik neem ze niet meer![]()
Had me over laten halen, ach kom nou maaaaa is toch leuk![]()
Ik heb van mijzelf al zwakke nagels maar nu is het weer drama, had de lak er vanaf gehaald en heb tegen mijn dochters gezegd dat ze het niet meer hoeven vragen!
Zwakke nagels ontstaan niet door het gebruik van acryl of gel, maar door het foutief verwijderen hiervan.
Wel kunnen ze zwakker aanvoelen door gewenning van dikkere nagels en dan weer terug naar natuurlijke nagels